• 0

mijn bedrijf van begin tot eind

Voor degene die het leuk of interessant vinden het volgende.

 

Hallo, ik ben Joop de Kock en ga verslag uitbrengen van het verloop van mijn bedrijf.

De rede hiervoor is dat je als uitvinder vaak geen , gewoon’ bedrijf uitoefent maar het gaat er bij ons vaak anders aan toe dan voor vele , gewone’ bedrijven.

 

Alle facetten zal ik in etappes zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen gaandeweg het traject.

Ik wil hier niet mee zeggen dat dit de juiste manier van ondernemen is, sterker nog ik denk dat ik hier en daar fouten zal maken en dat is misschien iets voor andere om van te leren.

Mede hierom zou ik het op prijs stellen als u uw reacties op wat ik doe , ventileert op deze site. ( Niet al te hard voor me zijn hoor).

 

Omdat ik van plan ben om op een gegeven moment mijn bedrijf te beëindigen wegens rijkdom of falen is het mogelijk om het gehele proces te verslaan

Om u een goed beginbeeld te geven eerst even iets over mezelf en m’n bedrijf.

Ik ben dus joop, ik ben al uitvinder sinds 1998 maar nog nooit is het me gelukt om zeg maar door te breken met mijn ideeën.

 

Dit kan inderdaad liggen aan de ideeën zelf maar ga er voor het gemak even vanuit dat het komt door de weg die een uitvinding af moet leggen om zich om te zetten in geld.

 

Mijn laatste uitvinding is een soort auto die een soort van vliegt en hier omheen gaat het bedrijf.

Beetje technisch verhaal maar ik denk dat dit systeem minder weerstand geeft dan bijvoorbeeld auto’s en mede hierom een plek op de wereldmarkt verdient. Meer van dit op www.dutchaerotechnics.com

 

Om bij het begin te beginnen neem ik u even me terug naar het moment dat ik het bedacht.

 

Ik zit altijd te spelen met de elementen en probeer te imiteren en te combineren met wat de natuur ons als voorbeeld geeft voor de meest briljante uitvindingen.

 

Ik heb de voordelen van een vliegtuig gecombineerd met die van een auto en na veel knutselen en tekenen kwam ik met een concept dat voor mij voldoende was een eureka moment te hebben, het model werkte immers en wat staat me nu nog in de weg om succes met dit idee te hebben dacht ik.

 

Ik ben al jaren bezig maar de weg naar succes wist/weet ik nog steeds niet, ik weet wel hoe het niet moet en dus doe ik het dit keer anders heb ik me voorgenomen.

 

De man met de sigaar die het idee uit m’n handen trekt bestaat niet (in dit stadium) dus wat nu.

Mijn strategie was zo snel mogelijk zorgen dat het idee beschermd is en dat zoveel mogelijk aandacht van de media trekken om de man met de sigaar te vinden en de zak geld aan te pakken.

Gelukkig kreeg ik een innovatievoucher van senter novum en hiermee kom ik grotendeels m’n octrooi bekostigen.

 

Goed idee toch , anders kun je het alleen je vrienden vertellen en die hebben de zak geld niet hmmm.

Met m’n octrooi op zak ben ik op zoek gegaan naar een investeerder maar ik kan het ze niet kwalijk nemen hoor met een octrooi en een paar tekeningen alleen vindt je geen investeerder, ik niet althans.

Bij de bank hoef je het niet te proberen want die zijn allergies voor uitvinders en voor een echte invormal is het nog te vroeg.

 

Iedereen die ook maar iets voor je kan betekenen moet een goed ondernemersplan zien maar ik wil m’n gedachtegoed verkopen, geen bedrijf opstarten, hoe maak je een ondernemersplan als je maar 1x iets verkoopt?

Overcompleet past dit op een de achterkant van een bierviltje en dus geen startkapitaal voor mij!

 

O ja, dit startkapitaal heb ik natuurlijk nodig om mijn uitvinding meer gestalte te geven in de vorm van een prototype en/of een doorgerekend stuk door een professor of een ander slim orgaan als TNO ofzo.

 

Ik realiseerde me dat dit echt nodig is om te komen waar ik wil zijn.

Geld moest er dus komen en snel ook want ik zit inmiddels wel in m’n prioriteit jaar en dit is zo om.

Ik heb toen toch maar besloten om het hele verhaal in een bedrijf te gieten en dat resulteerde in dutch aero technics.

Een beetje tegen m’n zin in dat wel maar het is de enige manier om nog een beetje kans te maken, wie gaat je geld verstrekken zonder k.vk. inschrijving?

 

Na heeeel lang zoeken op google kwam ik terecht op deze site en ik moet zeggen ik voelde me hier meteen thuis, allemaal mensen met dezelfde problemen en interesses geweldig, een thuishaven bedacht ik me.

 

Ik heb me een beetje verdiept in hl.nl en besloot m’n zegje ook eens voorzichtig te doen en schreef een column waarbij ik (terecht) een beetje mijn ongenoegen uitsprak over hoe e.e.a. geregeld was over subsidies

 

Hier begint het spannend te worden want ik kreeg hier hele waardevolle reactie’s op en ik kan nu best wel trots zijn op het kleine maar krachtige netwerkje wat ik inmiddels zonder het me direct te realiseren heb opgebouwd in de vorm van Syntens, het begon met een mailtje van Perry Smit die zij dat hij me misschien kom helpen.

 

Dit kon hij zeker en na niet al te veel gedoe kon ik samen met hem aan tafel met jawel TNO!

Er is nog niets zeker maar een belangrijke stropdas van deze club zag het volgens mij wel zitten en stelt na z’n vakantie zijn netwerk intern beschikbaar om te onderzoeken en te bevestigen dat mijn uitvinding nut heeft (geld waard is).

Dit is een geweldige mijlpaal voor mij want het brengt me een stuk verder naar succes.

 

Jammer echter is wel dat TNO een kostbaar prijskaartje heeft en al heb ik geen idee wat dit gaat kosten maak ik me nog meer zorgen hoe ik dit ga betalen, maar Perry gaat na zijn vakantie kijken of hij me hiermee kan helpen.

Dit was afgelopen vrijdag en ik denk dat dit in een nutshel wel ongeveer is wat er tot op heden is gebeurd.

 

O ja niet onbelangrijk is dat ik me op aanraden van syntens ook heb ingeschreven voor het ei van columbus en the green challenche en wie weet wat hier uit voortvloeit.

 

Zo dat was het dan, ik denk dat het volgende bericht niet zo lang is want ik moest jullie eerste even bijpraten.

 

Ik hoop dat het een beetje interessant gaat worden en het leuke is dat idereen live kan zien hoe het zich ontwikkeld en zelf het verhaal een wending kan geven doormiddel van tips enzo.

 

Het zal vd week wel rustig blijven (vakantietijd) maar zodra er ontwikkelingen zijn horen jullie dit direct van mij.

 

Tot snel joop

upforce1.thumb.gif.0c5f5fb06c47f8c301d9ff3d70d8f422.gif

www.restnrg.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/unfallstatistik-2008-zahl-der-verkehrstoten-auf-historischem-tief-1346743.html

 

Stel je voor:

Je rijdt op de Duitse autobahn met 180 km/u in de winter. Je moet in de remmen maar het is glad. Ondanks de winterbanden zijn er veel te veel ongelukken met dodelijke afloop door de gladde wegen. Meestal door te hard rijden en niet op tijd kunnen afremmen. Dan komt er een nieuwe auto uit die bij een snelheid boven 90 km/h ongeacht welk wegdek op tijd remt. Een fantastisch veilig gevoel, accellereert super en nog comfortabel ook. De auto vliegt een paar cm boven het wegdek (geen 70 cm want dit schrikt af) en is ook nog eens energiebesparend. Deze uitvinding zorgt voor substantieel betere verkeersveiligheid met significant minder ongelukken.

 

Je zit op een andere track dus dit idee is waarschijnlijk voor ergens onderin een archiefkast. :P

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn visie gedeeld, ik denk wel dat we een probleem krijgen als een airscooter veel sneller stilstaat. zo klapt iedereen in de nek van airscooter bestuurders.gelukkig is het makelijker de remweg naar beneden aan te passen dan naar boven.

ik zie het zo op m'n netvlies staan, jammer dat hij er nog niet is pffff

(omdat een airscooter lichter gemaakt kan worden dan auto's heeft hij minder gewicht en hiermee minder kinetische energie

zodat de remweg korter wordt, even om te anticiperen op de vragen die misschien ontstaan bij derden hihi)

dank Rutger!

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Vandaag is het koffertje voor duurzame dinsdag gesloten, ik heb me ook ingeschreven en ben hiermee 1 van de 378 initiatief nemers.

Je kunt hier 5000,- 3000,- en 2000,- euro mee winnen maar belangrijker is het lintje dat je kunt krijgen van jacqueline cramer! Dit helpt bij het zoeken naar investeerders!

In september worden de winnaars bekend gemaakt.

Dat was alles voor vandaag.

Ps het wachten is nog steeds op de 3d film, ik hou iedereen op de hoogte!

Fijne avond allen.

Groet joop.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Even was het erg rustig rond om mijn verslag maar de wind zit er weer lekker onder.

Ik heb een afspraak met de hogeschool van Arnhem, woensdag weet ik meer.

Deze club gaat kijken hoeveel zuiniger de airscooter zal worden doormiddel van computersimulaties.

Het 3d filmpje laat nog een paar dagen op zich wachten helaas.

Het is nu zaak dat ik een werkgroep om me heen ga verzamelen en daar is dit een onderdeel van.

tot snel, joop

 

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Een goed idee,

Dat is wat ik te horen kreeg in een gesprek met de boy’s van HAN (hoge school Arnhem en Nijmegen).

In een gesprek om de cw waarde te bepalen werd mij haarfijn uitgelegd dat mijn uitvinding zeg maar toppie was en de techniek die ik toepas inderdaad een doorbraak vertegenwoordigd.

Echter om de rede dat de regelgeving in Nederland en de belangrijke andere landen waar ik mijn niche markt heb bepaald stug en moeilijk buigzaam zijn werd mij verteld dat het zomaar 10 jaar kan duren voordat de eerste exemplaren op de weg verschijnen.

Waarom dan een goed idee zult u dan denken?

Razend enthousiast waren ze over musquito (de watertaxi) alle problemen die eventueel aan de orde zouden komen in de vorm van techniek en regelgeving verdwijnen als ik mijn principe toepas in het water.

Ik heb dit vaker gehoord maar altijd gedacht dat automotive de grootte niche was en daarom mensen kennis heb laten maken met mijn vinding in de vorm van een soort auto.

Puur omdat ik voor 1 x niet eigenwijs wil/zal zijn heb ik hierom besloten om zeg maar het roer om te gooien naar de nautische wereld.

Het voordeel is dat ik makelijker een tastbaar apparaat kan maken en hiermee kan bewijzen dat het goed werkt.

Dit neemt zeker niet weg dat de airscooter zoals vanaf dit weekend getoond op m’n website geen succes zal zijn maar dat ik eerder en goedkoper mijn bevindingen kan tonen in het water.

Musquito it is zal ik maar zeggen dus!

Vanaf nu gaan er twee lijntjes lopen d.w.z. de airscooter op een tweede plaats en musquito op de eerste.

Terug gekoppeld naar bijvoorbeeld de TU is het de bedoeling om een goed werkend exemplaar van een vliegende boot te maken om hier de aandacht van het bedrijfleven mee te wekken.

Xxl design is druk bezig met het vervaardigen van tekeningen van een realistisch model om uiteindelijk op korte termijn een 1op1 model in het water te krijgen.

Zodra ik heus kan testen in het water, versla ik dit in de vorm van een video opname op o.a youtube

Dankzij syntens wordt er een werkgroep opgestart en misschien zelfs een subsidie aangeboord om het plan te verwezenlijken.

Intussen ga ik proberen een werkend model te maken (dit is geen prototype) om hier vandaan te configureren naar een prototype.

Graag verschaf ik dan ook feedback van jullie lezers en leden hoe jullie hier tegenover staan en uiteraard als iemand een handige aluminium bewerker kent, gooi op!

Voor de gene die zich in deze topic interesseren wil ik vragen de oren en ogen open te houden voor bedrijven die

Mij kunnen helpen en van bij het maken van e.e.a.

Zodra de 3d film op mijn website staat meld ik dat hier.

Groet joop.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

 

Nu het roer om is en er definitief voor het water gekozen is zijn er een aantal belangrijke zaken veranderd.

Als eerste is het budget om een model te maken drastiesche lager geworden en de mogelijkheid tot zelfproductie is ontstaan.

Dit hout ook in dat wanneer de juiste omvang geraamd is er een ondernemersplan geschreven kan worden en hiermee kunnen we eventueel wel van een bbmkb krediet gebruik maken of pitchen bij bijvoorbeeld NEBIB.

Het hele project wordt in feite naar beneden geschaald en hiermee makkelijker te verwezenlijken.

Tevens is het proces veel korter en dat is toch een must.

Het kan goed door een student als afstudeer project gemaakt worden in de vorm van een vliegende auto maar ik denk dat dit qua tijd geen haalbare kaart (meer)is.

Zodra er geld beschikbaar komt voor de watertaxi kan ik tevens een pct procedure beginnen en de rest van mijn octrooi betalen.

De airscooter kan zo nog 18mnden op zich laten wachten en dat zal voldoende zijn voor een afstudeerproject.

De moeilijkheid graad zit hem nu in de vraag en aanbod van watertaxi’s of fun/vliegbootjes.

Met een snackbar kun je ongeveer inschatten hoeveel frikadellen je zult gaan verkopen maar dit is nieuw en dus gissen.

Het zou vervelend zijn als er nee verkocht moet worden om productie redenen en teveel in een keer maken is ook niet gunstig vanwege de liquide middelen.

Pfff alhoewel deze constructie realistisch is, is het wel een behoorlijke opgave en ik vraag me af of ik dit aan kan.

Een partner vinden is van groot belang, een kerel die zakelijk ingesteld is en tijd heeft om er samen iets van te maken, dat is wat ik dan nodig heb. Kent u of bent u hem (of haar)?

Suggesties zijn vandaag erg welkom.

Groet, joop.

 

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

met een funmobiel denk ik aan 1 of 2 maar met de watertaxi een mischien wel een stuk of 20?

ik weet het nog niet precies frans,ik denk dat ik maar eens klein begin. het ligt ook een beetje aan het startkapitaal en hiermee het aantal verschillende varianten die ik kan maken.

in ieder geval hoop ik snel een 3 tal maten te kunnen maken.

bedankt voor je reactie. :)

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

De moeilijkheid graad zit hem nu in de vraag en aanbod van watertaxi’s of fun/vliegbootjes.

 

Dit doet me ineens denken aan hoe de Japanners per ongeluk de Amerikaanse markt voor motorfietsen hebben veroverd. Volgens hun marktanalyse bleek dat Amerikanen graag op grote motoren rondreden. En om die aan de man te brengen gingen zij de dealers af in Amerika. Echter, om kosten te besparen reed het sales team op kleine motoren. En na een aantal bezoekjes bij verschillende dealers, kregen zij iedere keer de vraag of ze niet die kleine motoren konden inkopen, in plaats van die grote. En zo ontdekte ze per toeval een volledig nieuwe markt en waren ze al die traditionele Amerikaanse motorproducenten een flinke stap voor.

 

Oftewel ik denk dat je een prima keuze hebt gemaakt door je in eerste instantie op een watervoertuig te richten, maar laat een (zo goedkoop mogelijk gemaakt) prototype maar eens de zinnen van de mensen prikkelen. Wellicht rolt er een toepassing uit die je helemaal niet had verwacht.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

dat doet me goed om te horen,ik heb is op discovery gezien hoe de honda city bike de amerikaanse markt veroverde.

het is misschien wishfull thinking maar van mij het zo wel gaan gebeuren hihi

ik hoop vandaag m'n filmpje op youtube te zetten en misschien gaan het hiermee wel de wereld in.

bedankt! :)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Joop,

 

Je ontwerp ziet er leuk uit. Bijna net zo leuk als dat van John Bakker, de PAL-V ( zie www.pal-v.com ). Dit ding heeft al gevlogen en zou in 2012 op de markt moeten komen. Misschien kunnen jullie samen de marktintroductiedatum vervroegen?

 

 

Dat ding heeft bij mijn weten nog niet gevlogen. De demonstratrie bestond uit een 1+1=3 prikkeling van The Mind. Enerzijds werd er een soort Gekke Nellie (zoals in James Bond - You Only Live Twice) ten tonele gevoerd en anderzijds de Carver.

 

Herbert Blankenstein belichtte in NRC een jaar terug de bezwaren dat zoiets niet (nooit) mogelijk cq toegestaan zal zijn vanwege allerhande veiligheids-, RDL en RDW aspecten. Overigens zou dit in landen als de VS en Australie wel eens op veel minder of geen bezwaren kunnen stuiten.

 

Itempje dus ook voor Dutchaerotechnics.

Link naar reactie
  • 1

Even de laatste ontwikkelingen:

Ik heb vandaag gesproken met fortis ,die misschien toch hulp kan verlenen in de vorm van krediet.(technolabel)

Wellicht aan de late kant maar het doet me goed te weten dat ik serieus genomen word.

Ook ben ik bij kokkelink (staalconstructiebedrijf) geweest en hier bleek dat ze al tal van draagvleugelboten hadden gemaakt en een 1 op 1 werkend model voor mij maken niet als probleem zagen.

Ik heb een offerte opgevraagd en krijg hier spoedig bericht van.

Dit wordt geen prototype, maar een exemplaar om vanuit te configureren naar een prototype.

Zelf ben ik bezig met een mini model om me bij te staan bij m’n speechen voor de volgende wedstrijden:

-het ei van columbus

-duurzame dinsdag

--duurzame date’s (zuid holland)

-the green challenche

-new venture

De meeste van deze wedstrijden zijn in september dus wordt het een spannende maand.

Door omstandigheden is het beloofde 3d filmpje er nog niet (het renderen neemt veel tijd in beslag) maar ik kijk hier reikhalzend naar uit!

September is ook de maand dat ik gesprekken heb met TNO, universiteit Wageningen en super syntens uiteraard!

Ik hoop snel met meer te komen

Groet joop.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joop,

 

Ik heb je verhaal gevolgd van een afstandje en denk dat het wijs is dat je naar de watertaxi bent gegaan. Ook het inzetten van studenten kan je veel tijd en geld schelen, dus ook een goede zet. In die zin is inderdaad een stage of afstudeeropgave voor studenten, bijv. TU Delft maritieme techniek of industrieel ontwerpen een slimme zet. Ook moeten studenten op de hogescholen en TU's vaak in groepen projecten doen van 3 of 4 maanden, dat zou ook interessant voor je kunnen zijn en kostenloos.

 

Het is inderdaad slim denk ik om een zakelijke partner erbij te zoeken, vooral als je de gesprekken met financiers in gaat. Je moet dan heel goed kunnen voorrekenen hoe jij denkt hun financiering in jouw project weer terug te gaan verdienen en een zakelijke partner kan je daarbij helpen.

 

Wellicht kan de TU Delft, bijv. maritieme techniek, je ook helpen met verdere prototypes, testen en calculaties, zodat je meer kans hebt om tot goede resulaten te komen.

 

Succes,

 

Andreas

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
  • 0

ja, je ziet het goed.

ik moet het hele verhaal binnen een jaar voor elkaar krijgen (preoriteit jaar)

een pct kost 20.000,- dus ik heb een beetje haast anders ben ik de pineut!

ik heb nog 9 mnd dus nog tijd maar ik ben wel voorzichtig.

ik mag op hl.nl geen oproepen voor kapitaal doen ,daarom!

daarom .mijn verhaal van begin tot EIND) HIHI

bedankt voor je reactie

(ik heb het gevoel dat het goed komt)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

Zelfbouw,

Na veel geknutsel en geploeter heb ik het voor elkaar, het eerste echte model van musquito.

Dit is mijn visie van hoe hij er in het echt uit zou kunnen komen te zien.

Het betreft hier een 1 persoons race exemplaar maar we mikken op 3 verschillende type waaronder zoiets als dit.

Voor u wellicht een plaatje maar voor mij een heuse mijlpaal, ik hoop dat u op de foto een beetje kunt zien wat nou de bedoeling is en dat morgen op duurzame dinsdag , de mensen ook een goed beeld kunnen krijgen van het geheel.

Uiteraard morgen meer nieuws, ik kijk ernaar uit!

Maar nu eerst (trommel trommel trommel geluid erbij denken) de primeur voor de lezers van higher level!

Groet, joop.

026.thumb.JPG.8759d943c53907fd99cdd578208b4c20.JPG

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

maar dan totaal anders, bovenstaande url geeft een watervliegtuig weer dat gebruik maakt van grond effect, musquito dankt haar uniekheid door de lucht te gebruiken als transportbaan (weinig weerstand) en het water als afzet gedeelte (veel weerstand)

tevens kan musquito zich niet in het water boren en ook niet achterover slaan door het kleppen systeem.

reacties graag maar wel even huiswerk maken svp.

groet joop. ;)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0
reacties graag maar wel even huiswerk maken svp.

 

Beste Joop,

 

Hoe weet je nu dat ik mijn huiswerk niet gemaakt hebt ? Jouw opmerking is niet echt een uitnodiging om serieus op jouw idee in te gaan omdat je elk beetje mogelijk kritiek lijkt af te doen met " ga even je huiswerk maken".

 

Overigens is het in het YouTube filmpje getoonde toestel is geen watervliegtuig, misschien dat Joop de kijkbuiskindertjes even uit kan leggen wat het verschil is tussen een watervliegtuig, het YouTube toestel en Joop zijn toestel want ik schijn eerst mijn huiswerk te moeten doen.

 

Link naar reactie
  • 0

omdat ik het graag gezellig zie en ook omdat ik de komende maand diverse wedstrijden heb vind ik het belangrijk om mensen niet op het verkeerde been te zetten met vergelijkingen van appels en peren.

ik versla mijn bedrijf voor geintereseerde in deze nieuwe techniek.

om het interesant te houden wil ik niet al te vaak in herhaling vallen door het telkens uit te moeten leggen.

als uit het voorafgaande en de informatie op mijn website niet duidelijk wordt waar het over gaat raad ik u aan contact met mij op te nemen zodat ik u wellicht op andere gedachte kan brengen.

het is nooit de bedoeling om mensen te kwetsen en hierom mijn excuses voor de misplaatste opmerking.

(het is nu zo spannend en ik ben hierdoor wat zenuwachtig)

ik hoop hier ook de andere kijkbuis kindertjes tevreden mee te stellen.

groet joop :)

www.restnrg.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.