• 0

mijn bedrijf van begin tot eind

Voor degene die het leuk of interessant vinden het volgende.

 

Hallo, ik ben Joop de Kock en ga verslag uitbrengen van het verloop van mijn bedrijf.

De rede hiervoor is dat je als uitvinder vaak geen , gewoon’ bedrijf uitoefent maar het gaat er bij ons vaak anders aan toe dan voor vele , gewone’ bedrijven.

 

Alle facetten zal ik in etappes zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen gaandeweg het traject.

Ik wil hier niet mee zeggen dat dit de juiste manier van ondernemen is, sterker nog ik denk dat ik hier en daar fouten zal maken en dat is misschien iets voor andere om van te leren.

Mede hierom zou ik het op prijs stellen als u uw reacties op wat ik doe , ventileert op deze site. ( Niet al te hard voor me zijn hoor).

 

Omdat ik van plan ben om op een gegeven moment mijn bedrijf te beëindigen wegens rijkdom of falen is het mogelijk om het gehele proces te verslaan

Om u een goed beginbeeld te geven eerst even iets over mezelf en m’n bedrijf.

Ik ben dus joop, ik ben al uitvinder sinds 1998 maar nog nooit is het me gelukt om zeg maar door te breken met mijn ideeën.

 

Dit kan inderdaad liggen aan de ideeën zelf maar ga er voor het gemak even vanuit dat het komt door de weg die een uitvinding af moet leggen om zich om te zetten in geld.

 

Mijn laatste uitvinding is een soort auto die een soort van vliegt en hier omheen gaat het bedrijf.

Beetje technisch verhaal maar ik denk dat dit systeem minder weerstand geeft dan bijvoorbeeld auto’s en mede hierom een plek op de wereldmarkt verdient. Meer van dit op www.dutchaerotechnics.com

 

Om bij het begin te beginnen neem ik u even me terug naar het moment dat ik het bedacht.

 

Ik zit altijd te spelen met de elementen en probeer te imiteren en te combineren met wat de natuur ons als voorbeeld geeft voor de meest briljante uitvindingen.

 

Ik heb de voordelen van een vliegtuig gecombineerd met die van een auto en na veel knutselen en tekenen kwam ik met een concept dat voor mij voldoende was een eureka moment te hebben, het model werkte immers en wat staat me nu nog in de weg om succes met dit idee te hebben dacht ik.

 

Ik ben al jaren bezig maar de weg naar succes wist/weet ik nog steeds niet, ik weet wel hoe het niet moet en dus doe ik het dit keer anders heb ik me voorgenomen.

 

De man met de sigaar die het idee uit m’n handen trekt bestaat niet (in dit stadium) dus wat nu.

Mijn strategie was zo snel mogelijk zorgen dat het idee beschermd is en dat zoveel mogelijk aandacht van de media trekken om de man met de sigaar te vinden en de zak geld aan te pakken.

Gelukkig kreeg ik een innovatievoucher van senter novum en hiermee kom ik grotendeels m’n octrooi bekostigen.

 

Goed idee toch , anders kun je het alleen je vrienden vertellen en die hebben de zak geld niet hmmm.

Met m’n octrooi op zak ben ik op zoek gegaan naar een investeerder maar ik kan het ze niet kwalijk nemen hoor met een octrooi en een paar tekeningen alleen vindt je geen investeerder, ik niet althans.

Bij de bank hoef je het niet te proberen want die zijn allergies voor uitvinders en voor een echte invormal is het nog te vroeg.

 

Iedereen die ook maar iets voor je kan betekenen moet een goed ondernemersplan zien maar ik wil m’n gedachtegoed verkopen, geen bedrijf opstarten, hoe maak je een ondernemersplan als je maar 1x iets verkoopt?

Overcompleet past dit op een de achterkant van een bierviltje en dus geen startkapitaal voor mij!

 

O ja, dit startkapitaal heb ik natuurlijk nodig om mijn uitvinding meer gestalte te geven in de vorm van een prototype en/of een doorgerekend stuk door een professor of een ander slim orgaan als TNO ofzo.

 

Ik realiseerde me dat dit echt nodig is om te komen waar ik wil zijn.

Geld moest er dus komen en snel ook want ik zit inmiddels wel in m’n prioriteit jaar en dit is zo om.

Ik heb toen toch maar besloten om het hele verhaal in een bedrijf te gieten en dat resulteerde in dutch aero technics.

Een beetje tegen m’n zin in dat wel maar het is de enige manier om nog een beetje kans te maken, wie gaat je geld verstrekken zonder k.vk. inschrijving?

 

Na heeeel lang zoeken op google kwam ik terecht op deze site en ik moet zeggen ik voelde me hier meteen thuis, allemaal mensen met dezelfde problemen en interesses geweldig, een thuishaven bedacht ik me.

 

Ik heb me een beetje verdiept in hl.nl en besloot m’n zegje ook eens voorzichtig te doen en schreef een column waarbij ik (terecht) een beetje mijn ongenoegen uitsprak over hoe e.e.a. geregeld was over subsidies

 

Hier begint het spannend te worden want ik kreeg hier hele waardevolle reactie’s op en ik kan nu best wel trots zijn op het kleine maar krachtige netwerkje wat ik inmiddels zonder het me direct te realiseren heb opgebouwd in de vorm van Syntens, het begon met een mailtje van Perry Smit die zij dat hij me misschien kom helpen.

 

Dit kon hij zeker en na niet al te veel gedoe kon ik samen met hem aan tafel met jawel TNO!

Er is nog niets zeker maar een belangrijke stropdas van deze club zag het volgens mij wel zitten en stelt na z’n vakantie zijn netwerk intern beschikbaar om te onderzoeken en te bevestigen dat mijn uitvinding nut heeft (geld waard is).

Dit is een geweldige mijlpaal voor mij want het brengt me een stuk verder naar succes.

 

Jammer echter is wel dat TNO een kostbaar prijskaartje heeft en al heb ik geen idee wat dit gaat kosten maak ik me nog meer zorgen hoe ik dit ga betalen, maar Perry gaat na zijn vakantie kijken of hij me hiermee kan helpen.

Dit was afgelopen vrijdag en ik denk dat dit in een nutshel wel ongeveer is wat er tot op heden is gebeurd.

 

O ja niet onbelangrijk is dat ik me op aanraden van syntens ook heb ingeschreven voor het ei van columbus en the green challenche en wie weet wat hier uit voortvloeit.

 

Zo dat was het dan, ik denk dat het volgende bericht niet zo lang is want ik moest jullie eerste even bijpraten.

 

Ik hoop dat het een beetje interessant gaat worden en het leuke is dat idereen live kan zien hoe het zich ontwikkeld en zelf het verhaal een wending kan geven doormiddel van tips enzo.

 

Het zal vd week wel rustig blijven (vakantietijd) maar zodra er ontwikkelingen zijn horen jullie dit direct van mij.

 

Tot snel joop

upforce1.thumb.gif.0c5f5fb06c47f8c301d9ff3d70d8f422.gif

www.restnrg.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Joop,

 

Leuk dat je ons deelgenoot wil maken van de ontwikkeling van je idee tot realiteit. In deze fase van de ontwikkeling kom je verder door je ideeën te delen met anderen. Je weet maar nooit wie je tegen het lijf loopt en waar je kunt staan over een jaar van nu. Ik zou zeggen 'enjoy the ride!'

 

Ik heb nog wel twee vragen:

1. hoe gedraagt deze auto zich wanneer hij ineens een noodstop moet maken? Mijns inziens lijkt mij dat het langer duurt vanwege een gebrek aan contact met de grond. Zoiets komt de veiligheid niet ten goede.

 

2. Welk probleem wil je precies oplossen en voor wie.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

goeie vraag, de auto rijd als ieder ander is de bedoeling alleen bij hoge snelheden komt hij ,los' dit is bedoeld voor boven 100kmh.zodra er sprake is van een noodstop gaat de auto direct naar beneden door het aanraken van de rem.

inderdaad duurd dit enkele meters langer.wel is het zo dat vanwege het overzicht op deze hoogte men beter kan overzien wat komen gaat en zodra er toch geremd moet worden gaat dit eenmaal op het wegdek sneller dan bij ,gewone'auto's omdat dit model zijn kleppen/vleugels als luchtrem gebruikt. hiermee staat de airscooter eerder stil dan auto''s hij kan tevens veel ligter ontworpen worden zodat en minder genetische energie ontstaat

tevens bestaat de mogelijkheid om te springen,hiermee bedoel ik dat de airscooter als nodig meters ver kan vliegen over opstakels heen (denk aan sloten of vijvers)

op vraag 2 kan ik u melden dat ik denk/hoop dat de cw waarde lager is dan van auto'd en dus zuiniger en minder milieu belastend zal zijn, tevens lijkt het mij veel confortabeler en sneller uiteraard.

bedankt voor uw atentie ik hoor dit vaker en hoop hier een voldoende antwoord mee te hebben.

groet joop

 

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joop, leuk om te lezen.

 

Heb wel wat vragen

 

Waarom verwacht je dat de cw-waarde omlaag gaat?

Een logische gevolg van het omhoogkomen van de neus is dat 'de wind eronder komt' waardoor de achterkant de neiging zal hebben mee te gaan (zie bijvoorbeeld dat wat gebeurt bij de powerboatraces)

 

Daarnaast heb je 2 situaties, namelijk de normale rijdende , en die waarbij de neus omhoog komt.

 

Je moet je ontwerp qua cw-waarde dus optimaliseren voor 2 verschillende stadia, waarbij ik me afvraag in hoeverre dat mogelijk is binnen 1 ontwerp.

 

ter illustratie:

 

Link naar reactie
  • 0

zo nodig nog een betere vraag!

het gepatenteerde klepensysteem voorkomt dit juist,ik wil dit met boten juist weergeven, het werkt alsvolgt:

zodra de boot omhoog komt,komt de wind onder de achtervleugel en tild het geheel op,zodra het te hoog drijgt te gaan gaat door de klep het verhaal weer naar beneden zodat men altijd op de zelfde hoogte blijft en niet meer achterover kan slaan en ook niet meer de gron/water in kan boren.

in onderstaan tekeningetje staat in rood aangegeven wat los van het lichaam beweegt zie het scharnierpunt (links boven het voorwiel) ik heb dit succesvol getest!

het blijkt nu al dat een prototype heel belangrijk zal zijn om al deze twijffel weg te nemen.

bedankt en leuk dat u zich er zo in bijt!

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Dag Joop,

 

Met name mijn tweede vraag (welk probleem los je voor wie op) is niet de makkelijkste vraag om (kort) te beantwoorden. Er van uitgaande dat dit model behoorlijk minder brandstof nodig heeft (dus minder uitstoot), lijkt mij dat de geïnteresseerden met name in de doelgroep van sportwagen-liefhebbers ligt. Want ik zie (met mijn beperkte technische kennis) niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld hier een gezinsauto van te maken en je uitstootvoordeel te behouden.

 

Tevens lijkt mij dat dat wanneer je 70 cm naar beneden 'valt' bij een noodstop niet erg comfortabel, laat staan dat je, om de val te breken, op de weg stuitert. Wellicht dat het grootste gedeelte van je remkracht niet komt door het contact met de weg, maar door jouw systeem. Maar gevoelsmatig ben ik nogal huiverig om te vertrouwen op alternatieve remkracht. Laat staan om gebruik te maken van de mogelijkheid om te springen. Alleen stuntmannen durven toch een sprong te wagen wanneer ze tegen de 100 km gaan? Wellicht wat bang uitgevallen en is het ontwerp veel veiliger dan ik denk, maar onderschat de kracht van dergelijke (wellicht onredelijke) angsten niet. It's all about perception.

 

Ik heb ook even je website bekeken en ik was verrast om te lezen dat je, gebaseerd op dezelfde techniek, een soort draagvleugelboot aanbiedt die als watertaxi zou kunnen werken. Als ik het goed begrijp zou ik op dit moment een dergelijk voertuig bij jou kunnen bestellen en morgen een watertaxibedrijf kunnen beginnen?

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Beste Joop,

 

Je ontwerp ziet er leuk uit. Bijna net zo leuk als dat van John Bakker, de PAL-V ( zie www.pal-v.com ). Dit ding heeft al gevlogen en zou in 2012 op de markt moeten komen. Misschien kunnen jullie samen de marktintroductiedatum vervroegen?

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

en leuk dat u zich er zo in bijt!

 

Tegen mij bij voorkeur gewoon jij-en en jouw-en hoor :)

 

Met het scharnierpunt bedoel je neem ik aan dat de voorzijde horizontaal blijft en de achterzijde onder een hoek contact met het wegdek houdt?

 

Sturen doe je dan ook met kleppen, of met de achterwielen?

ik probeer het uit te leggen met wat extra tekeningetjes,het sturen gaat 50/50 met de voor en achterwielen

groet

Frans

 

Mod-edit: joop, heb je bijlageformaat even aangepast zodat het forum een beetje intact blijft.

airscooter-vliegend1.thumb.jpg.f1a39cc7cb4c3923322a28bfa5b99b6a.jpg

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

ik heb echt overal gekening mee gehouden,het klapt niet op de grond maar het gaat heel gelijdelijk omdat de klep aan de voorkant reageerd met de hoogte en de rem (moeilijk uitleggen) zonder model,ik probeer een filmpje te maken van mijn model ,dit houd u van me tegoed groet joop

Dag Joop,

 

Met name mijn tweede vraag (welk probleem los je voor wie op) is niet de makkelijkste vraag om (kort) te beantwoorden. Er van uitgaande dat dit model behoorlijk minder brandstof nodig heeft (dus minder uitstoot), lijkt mij dat de geïnteresseerden met name in de doelgroep van sportwagen-liefhebbers ligt. Want ik zie (met mijn beperkte technische kennis) niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld hier een gezinsauto van te maken en je uitstootvoordeel te behouden.

 

Tevens lijkt mij dat dat wanneer je 70 cm naar beneden 'valt' bij een noodstop niet erg comfortabel, laat staan dat je, om de val te breken, op de weg stuitert. Wellicht dat het grootste gedeelte van je remkracht niet komt door het contact met de weg, maar door jouw systeem. Maar gevoelsmatig ben ik nogal huiverig om te vertrouwen op alternatieve remkracht. Laat staan om gebruik te maken van de mogelijkheid om te springen. Alleen stuntmannen durven toch een sprong te wagen wanneer ze tegen de 100 km gaan? Wellicht wat bang uitgevallen en is het ontwerp veel veiliger dan ik denk, maar onderschat de kracht van dergelijke (wellicht onredelijke) angsten niet. It's all about perception.

 

Ik heb ook even je website bekeken en ik was verrast om te lezen dat je, gebaseerd op dezelfde techniek, een soort draagvleugelboot aanbiedt die als watertaxi zou kunnen werken. Als ik het goed begrijp zou ik op dit moment een dergelijk voertuig bij jou kunnen bestellen en morgen een watertaxibedrijf kunnen beginnen?

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal , super dat jullie je erover buigen maar ik had niet verwacht dat het over de techniek zou gaan.

Het is getest en door ,grote jongens’ als nieuw werkend en correct betiteld.

Ik begrijp de belangstelling en zou zelf ook mijn vraagtekens bij een dergelijk product hebben.

Dit is juist het probleem,ik heb een prototype nodig om het iedereen goed te kunnen laten zien.

Verder ik denk dat als we zuiniger willen omspringen met energie, we 180 graden om moeten want met het bekende zijn we uitgeput. ik wil graag via ruggespraak aan iedereen uitleggen wat het is en doet maar ik denk dat ik m’n energie in 3d modellen moet steken om u te overtuigen

Ps ze zijn nog niet te koop,dit is gewoon een tekstje van mij die per ongeluk op m’n site is gezet (was het maar waar hihi)

Dank allen!

Ps het is juist bedoeld voor 4 personen

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Van mijn kant is het puur nieuwsgierigheid omdat ik het een erg leuk initiatief vind om hier je ervaringen te delen en omdat ik dit soort ideëen sowieso boeiend vind.

 

Geen expliciet verzoek om me te overtuigen

 

Welke kant had je dan gedacht dat dit draadje op zou gaan trouwens?

 

Laat ik er trouwens eens een algemenere vraag tussendoor gooien: Waar wil je over 3 jaar staan?

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb het verhaal van pal-v gevolgd maar ik was een beetje teleur gesteld dat ze twee dingen zeggen te combineren en vervolges dit niet doen (zie geen stijl.nl) tevens denk ik dat ze hun kapitaal en geloofwaardigheid hebben verbrast en daarom zie ik eensamenwerkings mogelijkheden

als ik dat geld mocht gebruiken vloog ik al ;)

groet joop

Beste Joop,

 

Je ontwerp ziet er leuk uit. Bijna net zo leuk als dat van John Bakker, de PAL-V ( zie www.pal-v.com ). Dit ding heeft al gevlogen en zou in 2012 op de markt moeten komen. Misschien kunnen jullie samen de marktintroductiedatum vervroegen?

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

frans eerlijk gezegd geen idee wat ik dacht te berijken met deze actie,wel heel leuk de feedback.

waar ik over drie jaar wil staan? op het dek van m'n jacht hihi

Van mijn kant is het puur nieuwsgierigheid omdat ik het een erg leuk initiatief vind om hier je ervaringen te delen en omdat ik dit soort ideëen sowieso boeiend vind.

 

Geen expliciet verzoek om me te overtuigen

 

Welke kant had je dan gedacht dat dit draadje op zou gaan trouwens?

 

Laat ik er trouwens eens een algemenere vraag tussendoor gooien: Waar wil je over 3 jaar staan?

 

Frans

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Dit is juist het probleem,ik heb een prototype nodig om het iedereen goed te kunnen laten zien.

Verder ik denk dat als we zuiniger willen omspringen met energie, we 180 graden om moeten want met het bekende zijn we uitgeput.

Ik denk ook dat een proto-type wel veel van de veiligheidsvragen kunnen worden getackeld. Lijkt me inderdaad zinniger om daar nu je energie in te steken aangezien je het concept al hebt voorgelegd aan een aantal experts. Vind het interessant om te zien hoe je dit voor elkaar gaat krijgen: van mij krijg je twee duimen omhoog!

 

 

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik ben met name benieuwd hoe je plan stapsgewijs vordert.

Animatiefimpje (budgettair maken interssant) kan je in je eerste (financieirings)gesprekken al een heel eind helpen.

En daarna het prototype?

Ik wil trouwens... wel testpiloot zijn ! Of spreken we hier dan toch over chauffeur?

Verder zul je dagelijks, wekelijks, maaandelijks veel mensen spreken en ontmoeten om je plan te realiseren. WIe, hoe en welke ondersteuning je erbij krijgt om strax daadwerkelijk op de markt terecht te komen en hoe je je uiteindelijke doel bereikt "op het dek van je jacht" vind ik (naast je techniek) interessant.

 

Ohhh... en nu we het toch over techniek hebben. Ik ben technisch blond, maar ik zit ineens te denken... Is het een idee om hem aan te sturen door een elektromotor i.p.v. een benzinemotor ? Nog beter voor het milieu. Of had je dat ook al overwogen?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Top idee!

 

Ik vond de PAL-V leuk maar dit is misschien wel leuker.

 

In mijn wereldje is het zo: ik heb een produkt/ dienst, verkoop die en krijg daar centjes voor. Minus de kosten weet ik hoeveel ik kan eten.

 

Wat ik nou altijd heb willen weten en nooit heb durven vragen:

Hoe doet een uitvinder dat nou? Meer onzekerheid dan jij kan je volgens mij niet krijgen. Waar eet je van?

 

Succes met de complete ontwikkeling en ik hoop voor jou dat je daadwerkelijk ooit aan dek van je jacht staat en iedereen toelacht.

 

Ferry

 

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben met name benieuwd hoe je plan stapsgewijs vordert.

Animatiefimpje (budgettair maken interssant) kan je in je eerste (financieirings)gesprekken al een heel eind helpen.

En daarna het prototype?

Ik wil trouwens... wel testpiloot zijn ! Of spreken we hier dan toch over chauffeur?

Verder zul je dagelijks, wekelijks, maaandelijks veel mensen spreken en ontmoeten om je plan te realiseren. WIe, hoe en welke ondersteuning je erbij krijgt om strax daadwerkelijk op de markt terecht te komen en hoe je je uiteindelijke doel bereikt "op het dek van je jacht" vind ik (naast je techniek) interessant.

 

Ohhh... en nu we het toch over techniek hebben. Ik ben technisch blond, maar ik zit ineens te denken... Is het een idee om hem aan te sturen door een elektromotor i.p.v. een benzinemotor ? Nog beter voor het milieu. Of had je dat ook al overwogen?

 

uuuh ja dat jacht, dat hoeft niet echt hoor, ik zou een gewoon leven al geweldig vinden.

en voor wat betreft die electromotor,goed plan maar ik wil niet die slimmerik zijn die ook de motor opnieuw uitvind haha

het zou al geweldig zijn als ik een model op stoom zou hebben!

dank je mikky!

 

[Aanpassing = quote-verduidelijking - gr. Mikky]

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

ja eten,ze zeggen wel eens zo arm als job maar dan kennen ze joop nog niet hihi

gewoon een normale baan erbij,dat is het geheim.ik ben in het dagelijks leven zzpér en heb last van de crisis!

ik zie uitvinden als een statslot alhoewel ik mijn lot liever niet in handen van de staat laat vallen hihi.

bedankt Ferry!

Top idee!

 

Ik vond de PAL-V leuk maar dit is misschien wel leuker.

 

In mijn wereldje is het zo: ik heb een produkt/ dienst, verkoop die en krijg daar centjes voor. Minus de kosten weet ik hoeveel ik kan eten.

 

Wat ik nou altijd heb willen weten en nooit heb durven vragen:

Hoe doet een uitvinder dat nou? Meer onzekerheid dan jij kan je volgens mij niet krijgen. Waar eet je van?

 

Succes met de complete ontwikkeling en ik hoop voor jou dat je daadwerkelijk ooit aan dek van je jacht staat en iedereen toelacht.

 

Ferry

 

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Even de tussenstand opmaken:

Dit was de eerste dag van het project online en ik moet zeggen het was turbulenter dan ik had verwacht.

Twee dingen vielen mij in het bijzonder op:

1 wat een spontane leuke en behulpzame mensen zitten er op hl.nl

2 wat een technische vragen werden er gesteld

Wat ik hier van geleerd heb is het bevestigen van de noodzaak dat ik minstens met een goed werkend model moet komen om deze vragen het hoofd te kunnen bieden.

Omdat ik de geestelijk vader van het apparaat ben is het voor mij vanzelfsprekend hoe het werkt maar ik begrijp dat er veel vragen overblijven en daarom zal ik proberen de belangrijkste zaken op te sommen:

-de nichemarkt is personenvervoer over de weg

-het apparaat kan niet achterover klappen of zichzelf in de grond boren

-het apparaat is zuiniger dan auto’s omdat het lichter is en minder weerstand geeft

-het apparaat heeft geen last van zijwind

-het stuurt met alle wielen

-het is nog niet te koop

-het remt beter en staat sneller stil dan een auto

-het is niet onstabiel tijdens de, vlucht’

Voor verdere uitleg en eventuele demonstratie kunt u altijd contact met mij opnemen maar met alle respect ben ik dit tracé al gepasseerd, dat het werkt is een gegeven en ik wil u hiermee niet verder vermoeien.

Om verder te gaan met het project moet ik vooruit kijken en de juiste stappen ondernemen.

Het plan is om met TNO of een ander soortgelijk orgaan het volgende te doen.

-3d tekeningen maken

-animatie in de computer te maken

-model voor windtunnel

-doorrekenen

-prototype maken

-markt betreden

Dit is het belangrijkste en valt samen met het hebben van de financiële middelen.

Zoals ik al vermelde word hier hard aan gewerkt maar suggesties omtrent deze problemen zijn op het ogenblik het belangrijkste.

Dat waren voor vandaag de ontwikkelingen, ik zie dat jullie het interessant vinden en dat alleen al geeft mij energie!

Bedankt allen tot zover en graag tot morgen of nadere ontwikkeling uiteraard!

Joop.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Al nagedacht over welke categorie rij/vliegbewijs je nodig hebt om dit te mogen rijden/ vliegen?

A, B, RPL/PPL (vliegbrevet)?

Zal wel weer een discussiepunt worden in NL.

 

Al nagedacht welke argumenten men gaat bedenken om dit vehikel van de weg te weren? Kun je die bezwaren ook ombuigen?

Wat wil je eigenlijk? Dit door ontwikkelen en er nauw bij betrokken blijven en op de markt zetten of het liefst die ene tegen het lijf lopen die je een zak geld geeft en alle eigendom/ rechten etc.. van je koopt zodat jij snel op je jacht zit?

 

Ik hoop oprecht dat je hiermee slaagt. Ik was even enthousiast toentertijd van de Carver maar daar is het helaas tot nu toe minder goed mee afgelopen.

 

Succes!

 

Ferry

 

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 0

Al nagedacht over welke categorie rij/vliegbewijs je nodig hebt om dit te mogen rijden/ vliegen?

A, B, RPL/PPL (vliegbrevet)?

Zal wel weer een discussiepunt worden in NL.

 

Al nagedacht welke argumenten men gaat bedenken om dit vehikel van de weg te weren? Kun je die bezwaren ook ombuigen?

Wat wil je eigenlijk? Dit door ontwikkelen en er nauw bij betrokken blijven en op de markt zetten of het liefst die ene tegen het lijf lopen die je een zak geld geeft en alle eigendom/ rechten etc.. van je koopt zodat jij snel op je jacht zit?

 

Ik hoop oprecht dat je hiermee slaagt. Ik was even enthousiast toentertijd van de Carver maar daar is het helaas tot nu toe minder goed mee afgelopen.

 

beste Ferry,

nederland is niet het land waar ze als eerste verkocht gaan worden denk ik, mischien canada of australie.

zodra het door iedereen geaccepteerd is zal het terug naar europa komen omdat het zuiniger is en dus minder slecht voor het milieu.ik denk zelfs dat er wel een soort A label voor komt als de nederlandse staat het nut inziet.

en ach, dat jacht is niet zo belangrijk hoor, maar ik ga net zo lang door tot iemant het van me over wil nemen en dat kost ze idd geld.

het leuke is dat zo'n grote club geluk heeft dat ze met een eenpitter te maken hebben en dat is voor hun goedkoop zaken doen en voor mij al helemaal. ;)

voorlopig ben ik al blij als iemant zich in wil kopen want de muizen staan met spandoeken voor m'n koelkast hihi

groet en dank ,joop

 

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

-het apparaat kan niet achterover klappen of zichzelf in de grond boren

-het apparaat is zuiniger dan auto’s omdat het lichter is en minder weerstand geeft

-het apparaat heeft geen last van zijwind

-het stuurt met alle wielen

-het remt beter en staat sneller stil dan een auto

-het is niet onstabiel tijdens de, vlucht’

Zonder enige simulaties, prototypes en tig, tig, tig testen kun je dit toch eigenlijk nog niet weergeven als feiten. Je hebt een idee, een leuk idee, maar zolang er niks tastbaars is, blijft het gissen. De mensen die honderd jaar geleden met de eerste modellen van het vliegtuig aan de slag gingen hadden ook allemaal het idee met het eerste echt vliegende vliegtuig aan te komen maar daar zijn de nodige beelden van de afloop van bekend....

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook van overtuigd dat de combinatie rijden/vliegen/zweven in de toekomst er gaat komen, maar dan moet er toch eerst flink uitgevoerd gaan worden.

Desalniettemin, fijn dat je hier een plek hebt gevonden waar mensen je kunnen assisteren en ondersteunen bij het realiseren van je idee.

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Zonder enige simulaties, prototypes en tig, tig, tig testen kun je dit toch eigenlijk nog niet weergeven als feiten.

 

Ik sluit me aan bij Douwe, ik was namelijk ook nogal verbaast over de lijst van 'feitelijkheden' die je hier presenteert terwijl jouw idee nu alleen nog maar op de tekentafel bestaat. Als het straks allemaal wat tegenvalt dan kan dit al op voorhand jouw geloofwaardigheid aardig beschadigen.

Verder vraag ik mij af in hoeverre jij ervaring hebt met R & D trajecten. In de praktijk vallen ontwikkeltrajecten namelijk altijd enorm tegen en loop je tegen problemen van diverse aard die je dan wel (zelf) op moet lossen wil je verder komen.

Er is al eerder in deze discussie een project voorbij gekomen waar je niks meer van hoort, een minder extreem voertuig ontwerp, de Carver, is inmiddels ook op sterven na dood. Ik raad je aan eens goed te onderzoeken waarom deze projecten op de klippen lopen voor je verder gaat met dit verhaal.

En dan nog iets, als je hier echt iets mee wilt zul je vanaf nu fulltime (ondernemers fulltime) aan de gang moeten met dit project, dus niet langer andere klussen maar alleen dit project. Tenzij je het ziet als een hobbyproject, dan maakt het niet uit.

Link naar reactie
  • 0

klinkt een beetje dapper inderdaad maar ik heb deze zaken wel getest ,al is het met verschillende modellen en technieken.

dat het zuiniger is kan ik inderdaad maar gissen.

tevens denk ik dat het proces afgeremd wordt om telkens opnieuw de techniek uit te leggen en dus zou ik bijna voor willen stellen dat we dit lijstje voor aanname moeten zien om verder te kunnen komen.

mocht later blijken dat sommige zaken minder fortuinlijk blijken te zijn blijft er voldoende over van de techniek om goede dingen mee te doen echt waar!

ik ben al maanden fulltime bezig met het project,het laat me niet los maar financieel ren ik achteruit,dit weerhoud mij niet om door te gaan.

verder,het laatste wat ik wil is het ego neer zetten dat ik al klaar ben heus niet,ik zie mezelf juist liever als the underdog.

dit is misschen zo'n fout waar ik het in het begin over had en ik dank jullie om me hierop te wijzen.

het begint op een dagboek te lijken maar ik ben slechts alleen en ik zou het leuker vinden om samen met wat mensen eea op te zetten.misschien is dit wel de rede dat ik het zo transparant op hl.nl versla,het geeft me soort van kracht! bedankt!

www.restnrg.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.