• 0

mijn bedrijf van begin tot eind

Voor degene die het leuk of interessant vinden het volgende.

 

Hallo, ik ben Joop de Kock en ga verslag uitbrengen van het verloop van mijn bedrijf.

De rede hiervoor is dat je als uitvinder vaak geen , gewoon’ bedrijf uitoefent maar het gaat er bij ons vaak anders aan toe dan voor vele , gewone’ bedrijven.

 

Alle facetten zal ik in etappes zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen gaandeweg het traject.

Ik wil hier niet mee zeggen dat dit de juiste manier van ondernemen is, sterker nog ik denk dat ik hier en daar fouten zal maken en dat is misschien iets voor andere om van te leren.

Mede hierom zou ik het op prijs stellen als u uw reacties op wat ik doe , ventileert op deze site. ( Niet al te hard voor me zijn hoor).

 

Omdat ik van plan ben om op een gegeven moment mijn bedrijf te beëindigen wegens rijkdom of falen is het mogelijk om het gehele proces te verslaan

Om u een goed beginbeeld te geven eerst even iets over mezelf en m’n bedrijf.

Ik ben dus joop, ik ben al uitvinder sinds 1998 maar nog nooit is het me gelukt om zeg maar door te breken met mijn ideeën.

 

Dit kan inderdaad liggen aan de ideeën zelf maar ga er voor het gemak even vanuit dat het komt door de weg die een uitvinding af moet leggen om zich om te zetten in geld.

 

Mijn laatste uitvinding is een soort auto die een soort van vliegt en hier omheen gaat het bedrijf.

Beetje technisch verhaal maar ik denk dat dit systeem minder weerstand geeft dan bijvoorbeeld auto’s en mede hierom een plek op de wereldmarkt verdient. Meer van dit op www.dutchaerotechnics.com

 

Om bij het begin te beginnen neem ik u even me terug naar het moment dat ik het bedacht.

 

Ik zit altijd te spelen met de elementen en probeer te imiteren en te combineren met wat de natuur ons als voorbeeld geeft voor de meest briljante uitvindingen.

 

Ik heb de voordelen van een vliegtuig gecombineerd met die van een auto en na veel knutselen en tekenen kwam ik met een concept dat voor mij voldoende was een eureka moment te hebben, het model werkte immers en wat staat me nu nog in de weg om succes met dit idee te hebben dacht ik.

 

Ik ben al jaren bezig maar de weg naar succes wist/weet ik nog steeds niet, ik weet wel hoe het niet moet en dus doe ik het dit keer anders heb ik me voorgenomen.

 

De man met de sigaar die het idee uit m’n handen trekt bestaat niet (in dit stadium) dus wat nu.

Mijn strategie was zo snel mogelijk zorgen dat het idee beschermd is en dat zoveel mogelijk aandacht van de media trekken om de man met de sigaar te vinden en de zak geld aan te pakken.

Gelukkig kreeg ik een innovatievoucher van senter novum en hiermee kom ik grotendeels m’n octrooi bekostigen.

 

Goed idee toch , anders kun je het alleen je vrienden vertellen en die hebben de zak geld niet hmmm.

Met m’n octrooi op zak ben ik op zoek gegaan naar een investeerder maar ik kan het ze niet kwalijk nemen hoor met een octrooi en een paar tekeningen alleen vindt je geen investeerder, ik niet althans.

Bij de bank hoef je het niet te proberen want die zijn allergies voor uitvinders en voor een echte invormal is het nog te vroeg.

 

Iedereen die ook maar iets voor je kan betekenen moet een goed ondernemersplan zien maar ik wil m’n gedachtegoed verkopen, geen bedrijf opstarten, hoe maak je een ondernemersplan als je maar 1x iets verkoopt?

Overcompleet past dit op een de achterkant van een bierviltje en dus geen startkapitaal voor mij!

 

O ja, dit startkapitaal heb ik natuurlijk nodig om mijn uitvinding meer gestalte te geven in de vorm van een prototype en/of een doorgerekend stuk door een professor of een ander slim orgaan als TNO ofzo.

 

Ik realiseerde me dat dit echt nodig is om te komen waar ik wil zijn.

Geld moest er dus komen en snel ook want ik zit inmiddels wel in m’n prioriteit jaar en dit is zo om.

Ik heb toen toch maar besloten om het hele verhaal in een bedrijf te gieten en dat resulteerde in dutch aero technics.

Een beetje tegen m’n zin in dat wel maar het is de enige manier om nog een beetje kans te maken, wie gaat je geld verstrekken zonder k.vk. inschrijving?

 

Na heeeel lang zoeken op google kwam ik terecht op deze site en ik moet zeggen ik voelde me hier meteen thuis, allemaal mensen met dezelfde problemen en interesses geweldig, een thuishaven bedacht ik me.

 

Ik heb me een beetje verdiept in hl.nl en besloot m’n zegje ook eens voorzichtig te doen en schreef een column waarbij ik (terecht) een beetje mijn ongenoegen uitsprak over hoe e.e.a. geregeld was over subsidies

 

Hier begint het spannend te worden want ik kreeg hier hele waardevolle reactie’s op en ik kan nu best wel trots zijn op het kleine maar krachtige netwerkje wat ik inmiddels zonder het me direct te realiseren heb opgebouwd in de vorm van Syntens, het begon met een mailtje van Perry Smit die zij dat hij me misschien kom helpen.

 

Dit kon hij zeker en na niet al te veel gedoe kon ik samen met hem aan tafel met jawel TNO!

Er is nog niets zeker maar een belangrijke stropdas van deze club zag het volgens mij wel zitten en stelt na z’n vakantie zijn netwerk intern beschikbaar om te onderzoeken en te bevestigen dat mijn uitvinding nut heeft (geld waard is).

Dit is een geweldige mijlpaal voor mij want het brengt me een stuk verder naar succes.

 

Jammer echter is wel dat TNO een kostbaar prijskaartje heeft en al heb ik geen idee wat dit gaat kosten maak ik me nog meer zorgen hoe ik dit ga betalen, maar Perry gaat na zijn vakantie kijken of hij me hiermee kan helpen.

Dit was afgelopen vrijdag en ik denk dat dit in een nutshel wel ongeveer is wat er tot op heden is gebeurd.

 

O ja niet onbelangrijk is dat ik me op aanraden van syntens ook heb ingeschreven voor het ei van columbus en the green challenche en wie weet wat hier uit voortvloeit.

 

Zo dat was het dan, ik denk dat het volgende bericht niet zo lang is want ik moest jullie eerste even bijpraten.

 

Ik hoop dat het een beetje interessant gaat worden en het leuke is dat idereen live kan zien hoe het zich ontwikkeld en zelf het verhaal een wending kan geven doormiddel van tips enzo.

 

Het zal vd week wel rustig blijven (vakantietijd) maar zodra er ontwikkelingen zijn horen jullie dit direct van mij.

 

Tot snel joop

upforce1.thumb.gif.0c5f5fb06c47f8c301d9ff3d70d8f422.gif

www.restnrg.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

sociale media,

Nee, ik ben niet in de war met een ander draadje hoor.

Het is gewoon toeval dat ik er ook mee bezig ben,puur voor de mensen die het leuk vinden om mee te denken en te praten over de techiek van mijn verhaal heb ik besloten om een dit er extra bij te doen en het is nuttig kan ik je melden.

Omdat we hier extra aandacht besteden aan bijvoorbeeld de techniek kunnen we er tot in de treuren over doorgaan op dit nieuwe netwerkje en dit draadje hier op hl.nl ,schoon' houden voor de strategische zaken die mijn bedrijf dus meemaakt.

Alle pioniers op het gebied van ,wing in ground effect' komen samen op dit nieuwe netwerk en al is het moneteel een bende kun je al goed zien dat het heel nuttig is, een groepje in een groepje kun je het noemen.

Als er hl leden/lezers zijn die dit leuk denken te vinden zijn die van harte welkom en via een pm zal ik je zeker uitnodigen!

ps ik heb dit uitvoerig met een supermod besproken en ze vondt het niet erg, sterker een goed idee!

Groet en werkse morgen maar weer!

joop

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Een lekker netwerk!

De boel begind lekker te swingen op ons nieuwe forum, we hebben een lekker team bijeen en hoewel ik soms met meer vragen dan antwoorden overblijf ben ik gelukkig niet meer alleen in mijn strijd om mijn uitvinding op de markt te brengen.

Uit alle hoeken melden zich belangstellende en ieder vindt zijn plekje.

We lopen over van techniek maar ik heb het iedee dat er een paar slimme zakenmensen bij kunnen komen om het moeilijke businessplan te helpen maken.

Trouwens iedereen is van harte welkom om eens een kijkje te nemen hoor!

Op het forum www.wig-forum.nl kun je zien wat we van plan zijn en intussen wordt er hard gewerkt aan het zoveelste werkende model, wat we nu gaan maken is een eenpersoons fun toestel om in productie te brengen.

Racen is de bedoeling want door racen krijg je marktacceptatie en daarme business is ons motto nu!

Snel hoop ik de testresultaten te hebben, met beelden natuurlijk!

tot snel! Joop

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Beste jantax,

Bedankt voor je bezoek op het wig forum , ik weet dat je dit draadje bijhoudt en dankzij mensen zoals jou zit ik aan de 30000 lezers!

Echter, hmmm het plaatje dat je op het forum zag is een stukje dropshipping!

Gejat van internet dus eigenlijk,de bedoeling is wel om zoiets te gaan maken maar we beginnen klein.

Op die manier hebben we geen investeerders nodig en hopen we te groeien tot het maken van een soortgelijk ding, sorry voor het verkeerde beeld.

ps van de week zetten we meer topics open op het forum zodat het wat interesanter wordt voor bezoekers.

Groet Joop ;)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

 

Struktuur in de tent!

Zoals de meer verdiepte lezer van dit draadje weet spring ik in mijn zoektocht naar succes nogal van de hak op de tak en hoewel zoals ik al in mijn aller eerste post vertelde dat ik geen ondernemersplan kan maken omdat ik meerdere markten wil bedienen gaan we toch (weer)een poging wagen!

Omdat ik nu een stevig team om me heen heb verzameld zijn er een aantal zaken duidelijk geworden en hebben we de volgende strategie op poten gezet.

We hebben besloten om eerste een fun toestel te maken te verhuren en te verkopen met als voordeel dat we hierop een goed en duidelijk plan kunnen schrijven.

Samen met de ene groep ben ik bezig met zaken als design,veiligheid,techniek etc.

En met een andere groep werk ik aan een ondernemersplan.

Dit plan moet gaan dienen om ons op het geplande pad te houden in de eerste periode van productie,het is dus niet voor investeerders/banken bedoeld omdat we misschien een maniertje hebben gevonden om het qua kosten zelf te dragen.

Het is logisch dat deze twee werelden elkaar nodig hebben en zo ontstaat er een communicatie onderling die behoorlijk heftig is.

Voorbeeld: Wat gaat zo'n ding kosten vragen de makers van het ondernemersplan?

Hoeveel mag de maak kosten en welke regels moeten we in de gaten houden uit de hoek van de bouwers?

Ik bemoei me zoveel mogelijk met alle facetten waar het team mee bezig is en probeer bruggen te slaan op de knelpunten.

Met de inmiddels eindeloze lijst van erkenning door o.a. TU en het IMK kan het uiteindelijke plan vorm krijgen en met de inmiddels talloze modellen en tekeningen kunnen we een beeld krijgen van het eindproduct.

Ik heb nu de functie van dirigent geloof ik en het bevald me best eigenlijk maar als uitvinder vind ik de techniesche kant het interesantst en zie ik het helpen bij het ondernemersplan als een opdracht die ik wel moet aannemen pfffff

Ineens ben je een ,baas' met de lasten! de lusten? wordt vervolgd! ???

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Vandaag met Joop samen naar het octrooibureau geweest in Den Haag. Er is ons nu een heleboel meer duidelijk geworden over wat we met het octrooi kunnen en hoe we nu verder moeten.

 

We gaan nu eerst een aantal werkende prototype bouwen in het klein om het gevoel te krijgen bij de werking van de hoogte regeling. Mijn planning is als mijn werk het toelaat om van de zomer een 1 op1 model te kunnen gaan testen.

 

mischa

 

Sometimes your the windshield and sometimes your the bug.

You need to get on the side of the windshield

Link naar reactie
  • 0

zo, het begin is er.

Dit zijn de foto's van de ,wing in ground effect' musquito watertaxi!

Komende week ga ik de kleppen monteren en de motor inbouwen en een soortgelijk model zullen we hopelijk van de zomer al op ware grote kunnen zien!

Dit model heeft een grote van ca 98cm bij 110cm en weegd iets meer dan 2 kg

Opgeschaald zou dit betekenen dat dit toestel zwaarder is dan een ,echte' zodat er ruimte is om het als parameter te gebruiken om het als realistisch te kunnen zien!

zodra hij vliegt meer.

ps ik plaats deze post ook op andere site's zodat ik misschien weer wat media aandacht krijg.

musquito_promo.thumb.jpg.02da88b581e3d99b2c10b5c2e967ff13.jpg

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joop,

 

Ziet er leuk en innovatief uit. Ik begrijp dat het een RC model is, maar het is niet de musquito die nog met zijn staart op het water rust, of zie ik het niet (op de foto’s) ? Komt dit RC model met een benzine motor of een elektrisch motor. Drijft het een propeller aan of een schroef??

Heb je trouwens ook een forum plaats om over de techniek te chatten? Of verwacht je dat hier?

 

Link naar reactie
  • 0

ja het forum , tja dat is een beetje stil op het ogenblik (er gebeurd niet zo veel daarom) maar ik denk een zware bruchlesmotor te gaan gebruiken en een flexibele schroefas met schroef (craupner ofzo) volgende week naar Mischa om het af te stemmen.

ik plaats het gewoontegetrouw altijd eerst hier omdat ik hier thuis ben zeg maar ,en de meeste lezers.

ik heb het toestel net even in de sloot gelegd voor de jazz, zie hier op youtube:

http://www.youtube.com/user/joopdekock?feature=mhum

;D

ps ons forum heet: www.wig-forum.nl

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Gister m'n ondernemersplan ingediend bij de gemeente,ze sturen het door naar het IMK.

Vandaag toevallig mijn micro investeerder gesproken, en hopelijk snel weer een beetje werkkapitaal.

Ook Mischa gesproken en voor donderdag avond afgesproken in Ede om ons over de motor te buigen.

Ik hoop dan de kleppen klaar te hebben.

Werkse allen.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Zo, de kleppen zitten er op en het toestel is nu bijna klaar.

Morgen gaan we een beginnetje aan de motor maken en dus hoop ik komende week dan echt weer te kunnen testen.

Je kunt nu goed zien hoe het systeem werkt en voor de mensen die net inschakelen.

Het gaat hier om een ,wing in ground effect vliegtuig'

Ik zal proberen het raport van TU Delft afs bijlage toe te voegen!

ps het is wel allemaal in het engels , sorry! :)

raport_TU.PDF

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Zo, net terug uit Ede,

Weer een stuk opgeschoten, veel besproken en veel nieuwe ideeen opgedaan.

Zo hebben we onder andere besloten om nog geen motor in de ,watertaxi' te plaatsen maar hem met een systeem voor gaan trekken.

Zo kunnen we zonder veel kosten configureren tot we genoeg gegevens hebben om verder op te schalen.

Vooruitlopend op de zaak zijn we van plan om een soort hoverwing te maken.

Maar dan met ons kleppensysteem uiteraard.

Dit moet een kruising zijn met flair boote

en simpel, snel en goedkoop te maken zijn.

of dit nu een ,fun ding' of een ,people mover' wordt laten we nog even in het midden.

Ook gaan we iets voorzichtiger zijn met het vermelden van wanneer iets klaar is.

Hoewel het snel kan gaan willen we ons niet binden aan een deadline, als we gestaag doorgaan op deze manier redden we het binnen de tijd die we nog hebben.

ja. ik weet het, het lijkt wel of we weer een andere weg in slaan maar het is lastig om goed te kiezen welke weg te bewandelen (maar dat is het leuke van pionieren) ;D

Groet joop

Extra post sorry,

Als ik mijn laatste posting door lees kan ik me indenken dat mensen gaan zeggen ,waarom ga jij dit maken als het al bestaat.

Om dit voor te zijn een korte uitleg:

Het ene toestel vliegt vlak boven het vlakke water en werkt prima in zo'n omgeving, het krijgt wel grote problemen bij golfslag.

Het andere toestel vliegt hoger in het grond effect en is minder gevoelig voor golven maar als het uit het grond effect raakt kan het makkelijk craschen.

Ons syteem kan de voordelen van bijde voertuigen combineren en het een nuttig product maken.

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik had begeleiding van syntens maar op een gegeven moment ging het botsen omdat ik door syntens opgedrongen werd om met een bepaald bedrijf te werken wat niet kapabel genoeg was om me te helpen.

Syntens is voor mij op een gegeven moment een bariere geworden.

Ik begrijp dat de bedoelingen goed waren maar syntens kan nuttig zijn voor bestaande bedrijven maar niet zo zeer voor uitvinders.

Ik moet er bij vertellen dat ik via syntens mijn voucher heb gehad maar dit kan komen omdat het niet anders kan waardoor je geforseerd wordt syntens te gebruiken.

Zo heb ik ook livewire via syntens, daar heb je helemaal niets aan!

Gelukkig ben ik nu op een punt dat ik geen uitvinder meer ben maar een ,bedrijf wat een nieuwe techniek gebruikt' en dan wordt er gelukkig al anders met je om gegaan.

Het zal je niet verbazen en ook in jou geval zul je gemerkt hebben dat clubs pas geintereseerd raken als het geld gaat opleveren en ,uitvinders'in hun ogen een duur ,giftig woord is.

Ik wil niet al te rottig doen over syntens want de mensen die er werken zijn ook individuen die er niet altijd iets aan kunnen doen natuurlijk.

Bedankt voor je reactie en beter laat dan nooit (beetje vergeten sorry) nog van harte met je resutaten in Zwitsereland! :-[

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Gisteren met Joop samen een vruchtbare dag gehad. We hebben lekker de tijd genomen om over de vele optie te brainstormen.

Mijn uitdaging zit in het feit dat er geen natuurkundige formules bekend zijn die in deze vinding van toepassing zijn.

Daar wil ik dus samen met joop nu zo snel mogelijk een rekenmodel voor gaan bedenken door eerst goed te testen in de praktijk wat nu daadwerkelijk de krachten zijn die er spelen.

Ik heb zelf gelukkig de beschikking over uitgebreide data loggers.

We hebben daarom ook besloten om eerst test modellen te gaan maken die we gaan slepen dus nog zonder eigen aandrijving. Hierdoor kunnen we snel en zeer goedkoop allerlei configuraties gaan testen.

 

Mischa

 

 

Sometimes your the windshield and sometimes your the bug.

You need to get on the side of the windshield

Link naar reactie
  • 0

Joop zegt: "Het zal je niet verbazen en ook in jou geval zul je gemerkt hebben dat clubs pas geintereseerd raken als het geld gaat opleveren en ,uitvinders'in hun ogen een duur ,giftig woord is."

 

Mijn ervaringen zijn anders. De eerste woorden die ik hoorde van de Syntens medewerker, toen ik voor het eerst mijn filmpje van het proefmodel toonde was: wereldvinding.

Hierna heb ik op alle mogelijke vlakken steun van Syntens gehad. Connecties, vouchers, subsidieregelingen, octrooiadvies markthulp, organisatieadvies etc. Ik denk dat je wel zelf de stuurman moet blijven maar dat lijkt me logisch. Ik heb natuurlijk wel het voordeel dat ik al een bestaand bedrijf had, dat voor een groot deel de kosten voor de ontwikkeling van de Tiller kon dragen. Overigens ben ik ook geadviseerd door de NOVU en DEB in de eerste fase. Wat me wel opvalt dat je als je met nieuwe dingen in de publiciteit komt, er wel veel "adviseurs" en meelifters een graantje willen meepikken.

Maar geen slechte ervaringen met Syntens tot nu toe.

 

Link naar reactie
  • 0

2 nationale bioscoopbonnen voor de naam of soortgelijke muziek die in die video over die "Flairboote" te horen is :)

 

 

 

Mijn uitdaging zit in het feit dat er geen natuurkundige formules bekend zijn die in deze vinding van toepassing zijn.

 

Die zijn er ook minder dan je zou verwachten voor normale vliegtuigen. Bernouille's theorie is niet toepasbaar.

 

Why do airplanes fly? The textbook explanation of what keeps a heavier than air aircraft in the air is more mythology than science. Engineers, as we'll find out, don't even use that textbook explanation when they're designing an airplane.

 

Je hebt dus dezelfde uitdaging als normale vliegtuigbouwers. De uitdaging die je hebt is niet dat je geen natuurkundige formules hebt, maar dat je geen vliegtuigontwerper tot je beschikking hebt.

 

Als je die had, zou die je ontwerpen kunnen geven die al redelijk plausibel zijn, die je kunt testen. Dan vis je dus in een kleinere, rijkere, vijver. Nu moet je in een grotere, armere, zee vissen waarin het wat moeilijker is geschikte ontwerpen te vinden tussen de vele ongeschikte ontwerpen.

 

De allereerste uitdaging die ik zie is echter te testen of de vinding in deze vorm uberhaupt werkt. Dat is mijns inziens erg makkelijk te testen: koop of maak een vliegtuig waarvan je weet dat hij vliegt, maak de vinding er aan vast, en testen.

 

2 uitdagingen dus:

 

1 Testen of de vinding (flap aan de voorkant) werkt en configureren.

2 Het vliegtuig ontwerpen waar deze vinding aan bevestigd moet worden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

hallo alfred

 

het is dus geen vliegtuig maar een grond effect vliegtuig. en daar spelen toch echt andere krachten.

vleugel porfiel is bij een wig van ondergeschikt belang. meer het totale oppervlakte.

 

 

Sometimes your the windshield and sometimes your the bug.

You need to get on the side of the windshield

Link naar reactie
  • 0

Sterker nog, de onderkant van het vleugelprofiel speelt voor vliegen in het grondeffect geen enkele rol, omdat het een opgesloten luchtbel is die ervoor zorgt dat lift gegenereerd wordt.

Ik heb al diverse teste uitgevoerd, telkens als het niet lukte was het te wijten aan het gebruik van de verkeerde materialen en niet de techniek.

Gelukkig heb ik ook diverse testen gedaan die een perfect resultaat lieten zien.

Met name in de testen in de windtunnel is goed te zien hoe mijn uitvinding werkt.

groet, joop

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Een wig bestaat al vanaf 1927 ofzo,wat ik heb bedacht is een kleppensysteem dat ervoor zorgd dat deze toestellen gecontroleerd kunnen vliegen.

Met dit systeem kun je op de desgewenste hoogte blijven en ook (redelijk) op de juiste koers blijven.

Het systeem past zich aan de omgeving aan en hiermee kun je bijvoorbeeld niet meer achterover slaan en uit het grond effect raken.

Tevens kun je je vanaf de grond/water afzetten waardoor het nog zuiniger is dan de toch al zuinige andere wig's.

Ik heb zoals je dus weet meerdere ontwerpen maar het werkt allemaal op het zelfde principe.

kun je uitleggen wat je bedoeld met wezenlijk anders?

groet joop ???

www.restnrg.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.