• 0

mijn bedrijf van begin tot eind

Voor degene die het leuk of interessant vinden het volgende.

 

Hallo, ik ben Joop de Kock en ga verslag uitbrengen van het verloop van mijn bedrijf.

De rede hiervoor is dat je als uitvinder vaak geen , gewoon’ bedrijf uitoefent maar het gaat er bij ons vaak anders aan toe dan voor vele , gewone’ bedrijven.

 

Alle facetten zal ik in etappes zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen gaandeweg het traject.

Ik wil hier niet mee zeggen dat dit de juiste manier van ondernemen is, sterker nog ik denk dat ik hier en daar fouten zal maken en dat is misschien iets voor andere om van te leren.

Mede hierom zou ik het op prijs stellen als u uw reacties op wat ik doe , ventileert op deze site. ( Niet al te hard voor me zijn hoor).

 

Omdat ik van plan ben om op een gegeven moment mijn bedrijf te beëindigen wegens rijkdom of falen is het mogelijk om het gehele proces te verslaan

Om u een goed beginbeeld te geven eerst even iets over mezelf en m’n bedrijf.

Ik ben dus joop, ik ben al uitvinder sinds 1998 maar nog nooit is het me gelukt om zeg maar door te breken met mijn ideeën.

 

Dit kan inderdaad liggen aan de ideeën zelf maar ga er voor het gemak even vanuit dat het komt door de weg die een uitvinding af moet leggen om zich om te zetten in geld.

 

Mijn laatste uitvinding is een soort auto die een soort van vliegt en hier omheen gaat het bedrijf.

Beetje technisch verhaal maar ik denk dat dit systeem minder weerstand geeft dan bijvoorbeeld auto’s en mede hierom een plek op de wereldmarkt verdient. Meer van dit op www.dutchaerotechnics.com

 

Om bij het begin te beginnen neem ik u even me terug naar het moment dat ik het bedacht.

 

Ik zit altijd te spelen met de elementen en probeer te imiteren en te combineren met wat de natuur ons als voorbeeld geeft voor de meest briljante uitvindingen.

 

Ik heb de voordelen van een vliegtuig gecombineerd met die van een auto en na veel knutselen en tekenen kwam ik met een concept dat voor mij voldoende was een eureka moment te hebben, het model werkte immers en wat staat me nu nog in de weg om succes met dit idee te hebben dacht ik.

 

Ik ben al jaren bezig maar de weg naar succes wist/weet ik nog steeds niet, ik weet wel hoe het niet moet en dus doe ik het dit keer anders heb ik me voorgenomen.

 

De man met de sigaar die het idee uit m’n handen trekt bestaat niet (in dit stadium) dus wat nu.

Mijn strategie was zo snel mogelijk zorgen dat het idee beschermd is en dat zoveel mogelijk aandacht van de media trekken om de man met de sigaar te vinden en de zak geld aan te pakken.

Gelukkig kreeg ik een innovatievoucher van senter novum en hiermee kom ik grotendeels m’n octrooi bekostigen.

 

Goed idee toch , anders kun je het alleen je vrienden vertellen en die hebben de zak geld niet hmmm.

Met m’n octrooi op zak ben ik op zoek gegaan naar een investeerder maar ik kan het ze niet kwalijk nemen hoor met een octrooi en een paar tekeningen alleen vindt je geen investeerder, ik niet althans.

Bij de bank hoef je het niet te proberen want die zijn allergies voor uitvinders en voor een echte invormal is het nog te vroeg.

 

Iedereen die ook maar iets voor je kan betekenen moet een goed ondernemersplan zien maar ik wil m’n gedachtegoed verkopen, geen bedrijf opstarten, hoe maak je een ondernemersplan als je maar 1x iets verkoopt?

Overcompleet past dit op een de achterkant van een bierviltje en dus geen startkapitaal voor mij!

 

O ja, dit startkapitaal heb ik natuurlijk nodig om mijn uitvinding meer gestalte te geven in de vorm van een prototype en/of een doorgerekend stuk door een professor of een ander slim orgaan als TNO ofzo.

 

Ik realiseerde me dat dit echt nodig is om te komen waar ik wil zijn.

Geld moest er dus komen en snel ook want ik zit inmiddels wel in m’n prioriteit jaar en dit is zo om.

Ik heb toen toch maar besloten om het hele verhaal in een bedrijf te gieten en dat resulteerde in dutch aero technics.

Een beetje tegen m’n zin in dat wel maar het is de enige manier om nog een beetje kans te maken, wie gaat je geld verstrekken zonder k.vk. inschrijving?

 

Na heeeel lang zoeken op google kwam ik terecht op deze site en ik moet zeggen ik voelde me hier meteen thuis, allemaal mensen met dezelfde problemen en interesses geweldig, een thuishaven bedacht ik me.

 

Ik heb me een beetje verdiept in hl.nl en besloot m’n zegje ook eens voorzichtig te doen en schreef een column waarbij ik (terecht) een beetje mijn ongenoegen uitsprak over hoe e.e.a. geregeld was over subsidies

 

Hier begint het spannend te worden want ik kreeg hier hele waardevolle reactie’s op en ik kan nu best wel trots zijn op het kleine maar krachtige netwerkje wat ik inmiddels zonder het me direct te realiseren heb opgebouwd in de vorm van Syntens, het begon met een mailtje van Perry Smit die zij dat hij me misschien kom helpen.

 

Dit kon hij zeker en na niet al te veel gedoe kon ik samen met hem aan tafel met jawel TNO!

Er is nog niets zeker maar een belangrijke stropdas van deze club zag het volgens mij wel zitten en stelt na z’n vakantie zijn netwerk intern beschikbaar om te onderzoeken en te bevestigen dat mijn uitvinding nut heeft (geld waard is).

Dit is een geweldige mijlpaal voor mij want het brengt me een stuk verder naar succes.

 

Jammer echter is wel dat TNO een kostbaar prijskaartje heeft en al heb ik geen idee wat dit gaat kosten maak ik me nog meer zorgen hoe ik dit ga betalen, maar Perry gaat na zijn vakantie kijken of hij me hiermee kan helpen.

Dit was afgelopen vrijdag en ik denk dat dit in een nutshel wel ongeveer is wat er tot op heden is gebeurd.

 

O ja niet onbelangrijk is dat ik me op aanraden van syntens ook heb ingeschreven voor het ei van columbus en the green challenche en wie weet wat hier uit voortvloeit.

 

Zo dat was het dan, ik denk dat het volgende bericht niet zo lang is want ik moest jullie eerste even bijpraten.

 

Ik hoop dat het een beetje interessant gaat worden en het leuke is dat idereen live kan zien hoe het zich ontwikkeld en zelf het verhaal een wending kan geven doormiddel van tips enzo.

 

Het zal vd week wel rustig blijven (vakantietijd) maar zodra er ontwikkelingen zijn horen jullie dit direct van mij.

 

Tot snel joop

upforce1.thumb.gif.0c5f5fb06c47f8c301d9ff3d70d8f422.gif

www.restnrg.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Oh, bedoel je dat

Ja daar heb je gelijk in,het verschil is dat bij dit model de aandrijving in het lichaam van het toestel zit.

Het kleppen effect blijft het zelfde op deze manier maar ik begrijp wat je bedoeld.

Ik heb dit opzettelijk zo gemaakt om te laten zien wat er nog meer met de techniek mogelijk is,ik vond het niet slim om telkens het zelfde te doen want dan veranderd alleen het model van het toestel een beetje.

Voor dit model geld trouwens ook dat het uitgevoerd kan worden met de motor in het kleppen systeem.

Op deze manier uitgevoerd lijkt het tenminste alsof er niet veel veranderd is ten opzichte van een gewone wig en dat vond ik nodig om de acceptatie van de techniek te vergemakkelijken.

Tevens probeer ik zo de F1 boot wereld te triggeren omdat je veilig snoei hard kunt gaan en je geen zorgen over een backflip hoeft te maken.

ik heb het model niet gemaakt om te testen of hij het doet maar hoe hij het doet,ik wil vanuit hier kijken of de vleugels kleiner kunnen en wat het kan dragen etc.

toen ik het maakte vond ik het zo mooi worden dat ik er voor de jazz een watertaxi van heb gemaakt, misschien slaat het wel aan in die wereld, altijd meegenomen.

Ik hoop dat er op de volgende cessna ofzo staat! ;)

ps in het filmpje en de fotos zijn de kleppen nog niet gemonteerd, ik zal proberen wat foto's te uploaden.

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

In deze uitvoering hangen de stangen (lees ellectra buis) los in het water.

De hoek van de kleppen sturen het toestel nu naar boven maar zodra het toestel stijgt veranderd automatiesch de hoek van de kleppen en zal het naar beneden geforceerd worden.(de stangen volgen de waterspiegel)

Net zo lang tot het toestel op de gewenste hoogte is.

Bedankt voor je bericht ,ik hoop dat het iets duidelijker is zo ;D

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Een vliegtuigontwerper kan dit beter vertellen. Ik maak hier fouten.

 

Het helpt ook niet dat er nog steeds meerdere verklaringen zijn over hoe lift wordt geproduceerd, aan de hand waarvan weer verschillende verklaringen voor hetzelfde fenomeen worden gegeven, dus je kunt makkelijk dingen door elkaar halen, en dat doe ik vast.

 

Als vliegtuigbouwer wil je zoveel mogelijk lift, en zo weinig mogelijk drag (dit is een ieder geval een mogelijk doel dat je zou kunnen hebben, je kunt ook wendbaarheid willen hebben, of snelheid). Bij lagere snelheden is induced drag het belangrijkste, dacht ik. Dit manifesteert zich in onstabiele vortexen aan de achterkant van de vleugel, die zich stabiliseren in de wingtip vortices.

 

Als vliegtuigbouwer wil je dus de wingtip vorteces zo klein mogelijk houden. Techieken daarvoor zijn: een lange vleugel (high aspect ratio), de vleugel aan het einde af laten lopen, en wingtip devices. Als je laag bij de grond vliegt, kan de grond ook de vorteces nog afbreken, dit is het wing-in-ground effect.

 

Als je laag bij de grond vliegt, zou je dus kortere vleugels kunnen gebruiken (lagere aspect ratio) omdat je minder over de drag na hoeft te denken doordat de wingtip vortices zich minder goed kunnen vormen, zoals ik het heb begrepen.

 

Als je laag bij de grond vliegt, is het risico van crashen groot, dus proberen ontwerpers stabiele ontwerpen te maken. Een normaal vliegtuig lijkt wat op een eenwieler, of wipwap, doordat het gewicht maar op een punt ondersteund wordt (de achterste vleugel geeft negatieve lift). Ground effect vehicles gebruiken voor en achter een lift genererende vleugel.

 

De theorie, als hij klopt, zien we hier in de praktijk:

 

flarecraft-l325.jpg

 

Korte vleugels, twee lift genererende vleugels aan de voor- en achterkant van het vliegtuig, en de vleugels zijn naar onderen gebogen zodat ze zo dicht mogelijk bij het water komen.

 

Meer info:

http://www.aerospaceweb.org/question/aerodynamics/q0130.shtml (de "luchtbel" krijg je pas bij hogere snelheden)

http://www.homebuiltairplanes.com/forums/aircraft-design-aerodynamics-new-technology/7434-wing-ground-effect-boat.html#post69978

 

 

Geschreven terwijl luisterende naar: Amelie Soundtrack

 

 

 

Dit allemaal maakt trouwens niet veel uit. Als je een snelle en goedkope manier hebt gevonden om veel prototypes te maken en te testen kom je er ook wel: fail early, fail often, learn.

Link naar reactie
  • 0

@XiaoDi

 

Ik heb het allemaal nog niet begrepen, maar toch mijn reactie over wat mij even opvalt. Heb verder je links niet diepgaand bekeken en zeker niet gelezen.

 

Het voorbeeld van de “kist” op je foto lijkt een vorm te hebben van een V -vormige schotel. Een omgekeerde delta.

Maken de vleugels een soort kom? Zodat de luchtstroom onder de vleugel door naar de romp (center onder de staart) afgebogen wordt . Misschien wel hetzelfde effect als een frisbee die aan de voorkant open is en aan de achterkant de V heeft met een vernauwde “uitlaat” opening om de kist passief stabieler te houden. Dus om draaien (als een frisbee) tegen te gaan. De kom duwt de kist wel voorover, wat inderdaad zoals je schrijft met de staart (negatieve lift) weer neutraal kan zetten. Of vertel ik sprookjes?

Ik denk wel dat het alleen op water kan landen en drijven als een soort catamaran.

Zo langzamerhand worden we nog WIG-deskundigen.

 

Link naar reactie
  • 0

wat inderdaad zoals je schrijft met de staart (negatieve lift) weer neutraal kan zetten.

 

Bij WIGs geeft de staart vaak positieve lift. Bij deze kun je dat ook duidelijk zien in de bolling aan de bovenkant van de vleugel.

 

Het antwoord op de rest van de vragen heb ik ook niet.

 

De bouwer van het vliegtuig op de foto wist ook niet wat hij deed, want hij/de piloot is omgekomen bij een ongeluk van dit vliegtuig, als wat degene die dat schrijft in het draadje dat ik postte het zich goed heeft herinnerd. Een duidelijke waarschuwing.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of het een nuttige bijdrage leverd als we op dit draadje te gedetaileerd op

de techniek ingaan.

Dit draadje heet ,mijn bedrijf ven begin tot eind' en ik wil hiermee een leerzaam procces laten zien.

De beslissingen die ik neem kunnen later andere helpen om het ook zo te doen of juist niet natuurlijk hihi

Omdat het er bij mij/ons om het bouwen van vliegende boten gaat wil dat niet zeggen dat bijv.een fietsenfabrikant in spe niets aan dit draadje heeft.

Ik denk dat er ook zaken als financien,netwerk,etc aan bod moeten komen om de meerwaarde van deze draad te verhogen.

Dat wil niet zeggen dat ik het niet leuk vind om over de techniek te praten maar voor de gene die dit interesant of leuk vindt kun je je veel beter op ons forum aanmelden,daar wordt veel dieper op deze stof ingegaan.www.wig-forum.nl

Even snel commentaar over techniek:

lift&drag

Het heeft temaken met de stand van de luchtmoleculen, deze willen van huis uit een bepaalde ruimte tussen elkaar hebben en daar maken we in de luchtvaart dankbaar gebruik van.

Onder de vleugel worden deze molecullen geforceerd dichter bij elkaar gebracht en dan willen ze zo snel mogelijk weer terug naar de ruimte waarin ze zich het fijnst voelen.

Zo ontstaat er dus onder de vleugel een hoge drukgebied en wordt deze opgetild (lift)

Boven de vleugel ondstaat er preccies het omgekeerde,nu willen de molecullen naar elkaar toe en ontsaat er een laag drukgebied en word er aan de vleugel ,gezogen' (drag)

Jammer genoeg ondstaan er achter het vliegtuig/vleugel allerlei wervelingen die het toestel afremmen, dit heet ook drag.

Boven de vleugel willen we dus graag drag maar verder niet!

Wij werken met ,grond effect' en sluiten de lucht op tussen de vleugel en de grond/water

Zo ondstaat er een veel hoger drukgebied onder de vleugel dan bij een gewoon vliegtuig waardoor we kleinere vleugels kunnen gebruiken om hetzelfde resultaat te bereiken.

Het model van de vleugels die wij gebruiken maakt gek genoeg niet zoveel uit.

Omdat we enorm veel lift hebben kunnen we de drag beschouwen als een extraatje

Omdat wig toestellen vlak over de oppervlakte razen zijn ze gevaarlijk, wij hebben een systeem wat dit oplost en daar draait het allemaal om bij dutch aero technics!Veel meer van dit dus op ons forum, bedankt voor de reacties en prettig weekend allemaal. ;)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 7

Bedankt beste lezers,

Mijn bedrijf van begin tot eind, zo heb ik dit verhaal genoemd omdat ik er ooit mee zou stoppen.

Of dit nou zou zijn omdat ik er rijk van ben geworden of dat het een flop moest worden.

Vandaag trek ik de stekker er uit, ik heb mijn uiterste best gedaan om mijn uitvinding handen en voeten te geven maar het is mij niet gelukt!

Als eerste wil ik u vertellen dat ik dit draadje opzettelijk heb gepubliceerd om u transparant een uitvinder te laten volgen in zijn missie om van een idee geld te maken.

Of het me nu was gelukt of niet, ik ben niet van plan om uitvinders ( in spe) advies te geven, elke uitvinding is anders en even belangrijk elke uitvinder is anders.

Ik hoop een meerwaarde voor higher level te hebben gemaakt door op deze website mijn gehele verhaal te doen en ik wil iedereen hartelijk bedanken voor het lezen maar voornamelijk voor het meedenken.

Wat ik ervaren heb is dat ik veel mensen bewogen heb om mee te denken en te discuseren, goede en slechte tips, heb ik gekregen maar allemaal met de beste bedoelingen!

December is de laatste maand om mijn octrooi in leven te houden en zie het niet meer gebeuren dat er nu nog een wonder gaat gebeuren,ik heb moeite om mezelf in leven te houden kan ik u vertellen.

Mijn persoonlijke ervaring is in grote lijnen dat vanaf het moment dat ik het idee had ben ik met twee dingen bezig geweest nl: achter geld aan om het product te kunnen maken,achter geld aan om mijngedachtegoed te beschermen.

Vooral dat laatste heeft me m’n kop gekost, het is al moeilijk zat en dan moet je ook nog eens octrooieren wat betekend extra geld betalen en een tijdsdruk op je project!

Ik denk dat ik namens alle uitvinders spreek als ik zeg dat het belachelijk is om te moeten betalen voor je eigen gedachtegoed en ik denk oprecht dat als dit anders zou zijn geregeld er veel meer uitvindingen het daglicht zouden zien!

Het zal u misschien onsportief in de oren klinken als ik zeg dat het nog steeds onbegrijpelijk vind dat een bewezen zuinige techniek niet aan heeft kunnen slaan maar ook dit is mijn eerlijke transparante gevoel dus zeg ik dit er toch bij.

Ik hoop dat het een leerzaam stukje is geworden en als iemand van mijn fouten iets leert is er toch nog sprake van een kleine winst.

Het doek is dus wat mij betreft gevallen voor de airscooter, jammer maar het is niet anders!

Ik schrijf dit stukje als uitvinder dus als mezelf want een uitvinder word je niet dat ben je, een verslaving die je kan maken en breken maar ik ben bang dat je er niet van kunt afkicken.

Ik blijf lekker meelezen en als ik me geroepen voel zal ik uitvinders en ondernemers helpen waar ik maar kan.

Ik sluit dus niet uit dat dit mijn laatste project was, ik hoop uiteraard wel op een ander eindresultaat bij mijn eventuele volgende ,project’

Ik laat het aan de mods om dit draadje op slot te zetten of niet.

Is het zo mooi geweest of is het verstandig om het commentaar van de leden te lezen.

Ik wens iedereen veel geluk, gezondheid en goede zaken en ik wil benadrukken dat ik dankbaar ben voor jullie input, het gaf mij een gevoel dat ik er niet alleen voor stond!

Met vriendelijke groet, joop de Kock

PS de kosten van het octrooi wil ik wel aanhangig maken,ik ben alleen bang dat het uitvinders demotiveert.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Mijn complimenten voor je openheid.

Ik deel met je de verontwaardiging dat je als auteur gratis beschermd bent en als uitvinder een soort suikeroom nodig hebt om je eigen gedachtegoed te beschermen. Dat zou gelijke monniken gelijke kappen moeten zijn.

Overigens kun je ook wel de vraag stellen waarom een goede gedachte of uitvinding beschermd zou moeten zijn. Het zou toch veel logischer zijn als iemand een goed idee heeft en dat de rest van de wereld er van zou mogen kunnen profiteren zonder daarvoor te moeten betalen?

Maar goed in dit systeem zitten we nu eenmaal.

 

Joop het zou mij niet verbazen als er toch later een spinoff van jouw vinding het levenslicht zou zien in welke vorm dan ook. Probeer te genieten van het feit dat je alles hebt geprobeerd en hebt gedaan maar dat de tijd er blijkbaar nog niet rijp voor was.

 

Een goede gedachte blijft bestaan. Ooit zul je hem terugzien.

Link naar reactie
  • 0

Beste Joop,

 

Ik heb je super interessante verhaal “van begin tot eind” gevolgd, helaas nu dan toch een einde.

 

Grote complimenten hoe je je staande wist te houden tijdens het traject, en hoe je het beschreef. Je behaalde successen, maar ook dat je aan je laatste tientje bezig was.

 

Wat een doorzettingsvermogen ! En het getuigt van karakter vind ik, wanneer je zelf tot de conclusie komt om de stekker er uit te trekken.

 

Chapeau voor alles, erg jammer dat dit het eind van het verhaal moet zijn.

Succes met je verdere loopbaan !

 

Marcel

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het lezen en het reusje.

Ik kon op een gegeven moment niet meer terug dus moest ik wel doorgaan en de stekker is er eigenlijk uitgetrokken door de tijd die op is geraakt.

Ik zou het zo weer doen, of dit verstandig is ? ik weet het niet.

Het traject zat vol valkuilen, 1 daarvan is dat als je begint kun je al snel niet meer terug kunt.

Ps nu is m’n laatste tientje ook op

;)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het misschien zien als een last die van je schouders is: er valt geen octrooi (op deze versie) meer te krijgen, dus hoef je ook niet meer na te denken over waar je het geld vandaan haalt om het octrooi van te betalen.

 

Laat het een paar jaar rusten en maak daarna op je gemak je dingetje en ga ermee racen voor de kust van Zandvoort, als het werkt. Misschien komt daar weer wat van.

 

Nu heb je weer je vrijheid terug. Maak er gebruik van :)

Link naar reactie
  • 1

Beste lezers van dit onderwerp,

 

Air-foil transport is een toepassing welke gebaseerd is op het zogenoemde “Ground effect”. Iets waaraan alle, voornamelijk vliegende en varende voertuigen onderhevig zijn. De ontdekking en toepassing van dit natuurkundige verschijnsel kent zijn oorsprong ten tijde van de pionerende luchtvaart, begin vorige eeuw. De belangrijkste mensen die aan de bakermat en verdere ontwikkeling van dit principe, hebben gestaan zijn de Duiste Prof. Lippisch en de voormalige directeur van vliegtuigfabriek Rhein Flugzeugbau, Ir. Hanno Fischer. Ook ten tijde van de koude oorlog, zijn met name in Rusland vele WIG-concepten uitgewerkt.

 

Zodoende is in de afgelopen decennia een stroom aan ontwerpen, concepten en projecten geïnitieerd. Vooral de concepten van Fischer zijn erg ver ontwikkeld en worden mede om die reden financieel ondersteund door de Duitse overheid en privé investeringen. Bovendien heeft de Germanische lloyd het W.I.G-concept aangemerkt als boot waardoor het buiten de strenge luchtvaartwetgeving kan worden gehouden. Door deze erkenning zijn de economische perspectieven dan ook zeer goed!

 

Halverwege de jaren ‘70 is Radius Design Experimental betrokken geraakt bij het bouwen en testen van WIG-voertuigen uit de Fischer stal. Eén van deze projecten, de Airfish-8, kon mede door de inzet van RDE tot professioneel niveau worden getransformeerd. Tot op vandaag is RDE betrokken bij de moeizame ontwikkeling van nieuwe WIG concepten.

 

De Airfish-8 is een vervoersconcept waarvoor wereldwijd brede belangstelling bestaat. Dientengevolge is om die reden in 1998 een samenwerkingsverband opgezet tussen het Duitse Air-foil Development GmbH, een Taiwanese investeerder en de Australische firma Flight-Ship Ltd. Dit project is onder leiding van Ir. Klaus Matjasic, de beoogde opvolger van Hanno Fischer, in 1998 in gang gezet en verder uitgebouwd. Helaas is Klaus in 2001 ernstig ziek geworden en in april van dat jaar op 52-jarige leeftijd overleden. Met het wegvallen van Klaus en het onverwachte faillissement van Flightship is het Air fisch-8 project vroegtijdig tot stilstand gekomen. De gefailleerde boedel is uiteindelijk verkocht aan een aziatische investeerder.

 

Bovengenoemd verhaal is illustratief voor de vele (technische) problemen waaraan (moderne) WIG concepten bloot staan. Het concept van de Airscooter en het project er omheen zijn daar geen uitzondering op. In tegendeel! Als bedrijf zijn wij betrokken geweest bij beide projecten. Het Airscooter concept is uitgebreid onderzocht op technische en economische haalbaarheid. Gebleken is echter dat met de beste wil van de wereld geen werkbaar model kan worden afgeleid op basis van de techniek die nodig is om WIG voertuigen wel veilig te kunnen laten vliegen. Hoe bedroevend de huidige omstandigheden voor de uitvinder ook zijn, er is tegen beter weten in ingezet op een onhaalbaar concept. Die kennis is al bijna twee jaar bekend.

 

Vallen en opstaan is onlosmakelijk verbonden met ondernemen. Zeker als je ondersteund wordt door allerlei instanties. Echter hoort bij dat proces ook de verantwoording om gemaakte (financiele) verplichtingen na te komen. Zeker wanneer de rechter je daartoe opdracht heeft gegeven, en er kansen zijn geboden om die verplichting in te lossen. Dat is bijzonder teleurstellend want die uitkomst was niet nodig geweest. De financiele nasleep van dit project zal dan ook nog lang nadreunen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Bovengenoemd verhaal is illustratief voor de vele (technische) problemen waaraan (moderne) WIG concepten bloot staan. Gebleken is echter dat met de beste wil van de wereld geen werkbaar model kan worden afgeleid op basis van de techniek die nodig is om WIG voertuigen wel veilig te kunnen laten vliegen. Hoe bedroevend de huidige omstandigheden voor de uitvinder ook zijn, er is tegen beter weten in ingezet op een onhaalbaar concept. Die kennis is al bijna twee jaar bekend.

 

 

 

Dit illustreert weer eens en te meer dat specialistische vak- en achtergrondkennis het belangrijkste zijn, voordat je ook maar één cent steekt in hightech projecten. Hoewel de deskundigen het lang niet altijd bij het rechte eind hebben, moet je wel altijd rekening mee houden met hun oordeel. Pas als je al hun bezwaren kent, en daar een oplossing voor hebt, kan je het zeker proberen. De Japanse uitvinder van de blauwe LED kreeg, voordat hij een werkend prototype had, ook alleen maar onbegrip van de deskundigen. Dus voor echt baanbrekende innovaties moet je nooit alleen op de mening van deskundigen afgaan.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Beste PaulGo

 

Een quote kenmerkt zich door deze als geheel, en niet met redigering te vermelden! Wie ruim 80 jaar fundementeel aerodynamisch onderzoek in twijfel durft te trekken dient zich dat eerst te realiseren alvorens hij of zij zich durft te beroepen op eigen zintuigelijke waarnemeningen. De moderne WIG bevindt zich in een eindstadium van haar ontwikkeling. Alle bruikbare ontwerpen kenmerken zich door duurzame stabiliteit. Deze stabiliteit is goed vergelijkbaar met die van moderne (verkeers) vliegtuigen. Geen van deze toestellen behoeft aanpassingen in het ontwerp welke de stabiliteit kunnen verbeteren. Slechts de vermindering van turbulentie (e.g. wing tip vortices) zijn onderwerp van studie. Het concept van de musquito wil zich onderscheiden met een stabilisatiesysteem waaraan per definitie geen behoefte bestaat om dit toe te passen in een bruikbaar wigontwerp. Rhein flugzueg bau GmbH. heeft vele miljoenen geinvesteerd in onderzoek en ontwikkeling van het beste WIG ontwerp tot nu toe. Je moet wel van heel goede huize komen indien je met een budget van enkele duizenden euros dat werk kunt weerleggen. Ik spreek, met ruim 15 jaar vliegtuigontwikkeling achter me, nadrukkelijk tegen als 'D.A.T' zegt daarin verbetering te kunnen brengen. Slechts matige fantasie en zeer gebrekkige kennis staan model voor dit concept.

Link naar reactie
  • 0

Ja, er zijn altijd zogenaamde bedrijven die zich kandidaat stellen om je ,te helpen’ syntens heeft me hiervoor gewaarschuwd en ja natuurlijk trap je er in. Wat weet je? Elke uitvinding heeft een nieuw netwerk nodig en wat doe je dan?

Pakken waar je hem pakken kan maar let op de valkuilen mensen!

Ik ben er klaar mee ,ik ga niet met modder gooier maar als je iets bedacht heb, bel me dan!

Ik ben de enige die je helpt zonder je te naaien omdat ik het inmiddels wel weet!

Voordat dit draadje op slot gaat , allemaal bedankt!

Ps ik hoop dat ik uitvinders geholpen heb, ze jagen de economie aan maar worden als ziekte behandeld!

Volgende keer beter!

Een buiging naar ieder die zich ermee bemoeid heeft ( behalve ……)

Veel plezier op de meeting en wat mij betreft kan hij nu op slot, meerwaarde is er niet.

Groet, joop

Aai l bee bek!

Ps 50.000 lezers had ik nooit verwacht, ik ben hier heel blij mee!

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mijn laatste uitvinding is een soort auto die een soort van vliegt en hier omheen gaat het bedrijf.

Beetje technisch verhaal maar ik denk dat dit systeem minder weerstand geeft dan bijvoorbeeld auto’s en mede hierom een plek op de wereldmarkt verdient. Meer van dit op www.dutchaerotechnics.com

 

En toen was er Robert Dingemanse (Pal-V)

Zie ook de

over het proces van zijn start-up met het concept voor een vliegende auto tot de marktintroductie ervan in 2015 voor consumenten.

 

Toen ik de video voorbij zag komen moest ik direct aan Joop zijn idee uit 2009 denken (daar waar deze blog mee begonnen is). Vandaar dat ik mijn bericht hier plaats.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.