• 0

mijn bedrijf van begin tot eind

Voor degene die het leuk of interessant vinden het volgende.

 

Hallo, ik ben Joop de Kock en ga verslag uitbrengen van het verloop van mijn bedrijf.

De rede hiervoor is dat je als uitvinder vaak geen , gewoon’ bedrijf uitoefent maar het gaat er bij ons vaak anders aan toe dan voor vele , gewone’ bedrijven.

 

Alle facetten zal ik in etappes zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen gaandeweg het traject.

Ik wil hier niet mee zeggen dat dit de juiste manier van ondernemen is, sterker nog ik denk dat ik hier en daar fouten zal maken en dat is misschien iets voor andere om van te leren.

Mede hierom zou ik het op prijs stellen als u uw reacties op wat ik doe , ventileert op deze site. ( Niet al te hard voor me zijn hoor).

 

Omdat ik van plan ben om op een gegeven moment mijn bedrijf te beëindigen wegens rijkdom of falen is het mogelijk om het gehele proces te verslaan

Om u een goed beginbeeld te geven eerst even iets over mezelf en m’n bedrijf.

Ik ben dus joop, ik ben al uitvinder sinds 1998 maar nog nooit is het me gelukt om zeg maar door te breken met mijn ideeën.

 

Dit kan inderdaad liggen aan de ideeën zelf maar ga er voor het gemak even vanuit dat het komt door de weg die een uitvinding af moet leggen om zich om te zetten in geld.

 

Mijn laatste uitvinding is een soort auto die een soort van vliegt en hier omheen gaat het bedrijf.

Beetje technisch verhaal maar ik denk dat dit systeem minder weerstand geeft dan bijvoorbeeld auto’s en mede hierom een plek op de wereldmarkt verdient. Meer van dit op www.dutchaerotechnics.com

 

Om bij het begin te beginnen neem ik u even me terug naar het moment dat ik het bedacht.

 

Ik zit altijd te spelen met de elementen en probeer te imiteren en te combineren met wat de natuur ons als voorbeeld geeft voor de meest briljante uitvindingen.

 

Ik heb de voordelen van een vliegtuig gecombineerd met die van een auto en na veel knutselen en tekenen kwam ik met een concept dat voor mij voldoende was een eureka moment te hebben, het model werkte immers en wat staat me nu nog in de weg om succes met dit idee te hebben dacht ik.

 

Ik ben al jaren bezig maar de weg naar succes wist/weet ik nog steeds niet, ik weet wel hoe het niet moet en dus doe ik het dit keer anders heb ik me voorgenomen.

 

De man met de sigaar die het idee uit m’n handen trekt bestaat niet (in dit stadium) dus wat nu.

Mijn strategie was zo snel mogelijk zorgen dat het idee beschermd is en dat zoveel mogelijk aandacht van de media trekken om de man met de sigaar te vinden en de zak geld aan te pakken.

Gelukkig kreeg ik een innovatievoucher van senter novum en hiermee kom ik grotendeels m’n octrooi bekostigen.

 

Goed idee toch , anders kun je het alleen je vrienden vertellen en die hebben de zak geld niet hmmm.

Met m’n octrooi op zak ben ik op zoek gegaan naar een investeerder maar ik kan het ze niet kwalijk nemen hoor met een octrooi en een paar tekeningen alleen vindt je geen investeerder, ik niet althans.

Bij de bank hoef je het niet te proberen want die zijn allergies voor uitvinders en voor een echte invormal is het nog te vroeg.

 

Iedereen die ook maar iets voor je kan betekenen moet een goed ondernemersplan zien maar ik wil m’n gedachtegoed verkopen, geen bedrijf opstarten, hoe maak je een ondernemersplan als je maar 1x iets verkoopt?

Overcompleet past dit op een de achterkant van een bierviltje en dus geen startkapitaal voor mij!

 

O ja, dit startkapitaal heb ik natuurlijk nodig om mijn uitvinding meer gestalte te geven in de vorm van een prototype en/of een doorgerekend stuk door een professor of een ander slim orgaan als TNO ofzo.

 

Ik realiseerde me dat dit echt nodig is om te komen waar ik wil zijn.

Geld moest er dus komen en snel ook want ik zit inmiddels wel in m’n prioriteit jaar en dit is zo om.

Ik heb toen toch maar besloten om het hele verhaal in een bedrijf te gieten en dat resulteerde in dutch aero technics.

Een beetje tegen m’n zin in dat wel maar het is de enige manier om nog een beetje kans te maken, wie gaat je geld verstrekken zonder k.vk. inschrijving?

 

Na heeeel lang zoeken op google kwam ik terecht op deze site en ik moet zeggen ik voelde me hier meteen thuis, allemaal mensen met dezelfde problemen en interesses geweldig, een thuishaven bedacht ik me.

 

Ik heb me een beetje verdiept in hl.nl en besloot m’n zegje ook eens voorzichtig te doen en schreef een column waarbij ik (terecht) een beetje mijn ongenoegen uitsprak over hoe e.e.a. geregeld was over subsidies

 

Hier begint het spannend te worden want ik kreeg hier hele waardevolle reactie’s op en ik kan nu best wel trots zijn op het kleine maar krachtige netwerkje wat ik inmiddels zonder het me direct te realiseren heb opgebouwd in de vorm van Syntens, het begon met een mailtje van Perry Smit die zij dat hij me misschien kom helpen.

 

Dit kon hij zeker en na niet al te veel gedoe kon ik samen met hem aan tafel met jawel TNO!

Er is nog niets zeker maar een belangrijke stropdas van deze club zag het volgens mij wel zitten en stelt na z’n vakantie zijn netwerk intern beschikbaar om te onderzoeken en te bevestigen dat mijn uitvinding nut heeft (geld waard is).

Dit is een geweldige mijlpaal voor mij want het brengt me een stuk verder naar succes.

 

Jammer echter is wel dat TNO een kostbaar prijskaartje heeft en al heb ik geen idee wat dit gaat kosten maak ik me nog meer zorgen hoe ik dit ga betalen, maar Perry gaat na zijn vakantie kijken of hij me hiermee kan helpen.

Dit was afgelopen vrijdag en ik denk dat dit in een nutshel wel ongeveer is wat er tot op heden is gebeurd.

 

O ja niet onbelangrijk is dat ik me op aanraden van syntens ook heb ingeschreven voor het ei van columbus en the green challenche en wie weet wat hier uit voortvloeit.

 

Zo dat was het dan, ik denk dat het volgende bericht niet zo lang is want ik moest jullie eerste even bijpraten.

 

Ik hoop dat het een beetje interessant gaat worden en het leuke is dat idereen live kan zien hoe het zich ontwikkeld en zelf het verhaal een wending kan geven doormiddel van tips enzo.

 

Het zal vd week wel rustig blijven (vakantietijd) maar zodra er ontwikkelingen zijn horen jullie dit direct van mij.

 

Tot snel joop

upforce1.thumb.gif.0c5f5fb06c47f8c301d9ff3d70d8f422.gif

www.restnrg.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ziezo, duurzame dinsdag zit erop.

Het was niet helemaal wat ik ervan verwachte maar toch een leuke dag gehad.

De initiatieven zijn ingediend en nu maar afwachten tot, gehaktdag’

Heel veel contacten gelegd maar je weet nooit wie je in je netwerk kan helpen, een blokje kan raar rollen zal ik maar zeggen.

Dan nu, ik denk dat ik een extra bedrijfje ga starten om mijn eigen uitvinding op de markt te zetten en hier ben ik vandaag mee begonnen.

D.w.z. ik ben me aan het voorbereiden om de techniek in de vorm van een licentie naar mezelf toe te trekken in een ander bedrijf.

Het verwachte voordeel is dat ik dan geen innovatief bedrijf meer ben en de kans op kapitaal en hiermee ook subsidies (bbmkb) (technolabel) voor mezelf veel groter maak.

Tevens is het mogelijk om zo een goed ondernemersplan te schrijven omdat ik zo concreet met cijfers kan werken.

Ik ben van plan om me te richten op het (laten) maken van de musquito ongeveer zoals afgebeeld in het voorafgaande en deze in een beperkte oplage te gaan verkopen.

Aan de hand van prijsopgave van derde (maakindustrie) kan ik me vasthouden en krijg ik grip op de grote van het bedrijf en alle bijkomende zaken.

Morgen heb ik een intake gesprek met een bedrijf dat me eventueel kan helpen met het maken van het plan.

Snel meer.

Groet, joop.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Veldwerk voor de maakindustrie:

Zoals jullie weten heb ik besloten om een extra bedrijf te beginnen om musquito aan de man te brengen. Alhoewel ik niet zeker weet of het goedkoper in verbruik is ga ik toch produceren, het is immers een super leuk ding en ik verwacht hier een prima bedrijf omheen te kunnen bouwen.

Het ondernemers plan krijgt zelfs al gestalte maar hoe realistiser hoe beter en hoe kan dat anders dan daadwerkelijk te beginnen teneinde met nauwkeurige cijfers te kunnen komen.

Uiteraard moet je eerste een plan hebben en dan pas een bedrijf starten maar voor dit bedrijf zijn geen voorbeelden beschikbaar want het is een nieuw product.

In eerste instantie ga ik een 1 persoons vlieg/boot maken ongeveer zoals afgebeeld (stukje terug) dit omdat als ik direct begin met watertaxi’s etc heb ik meer geld nodig en raak ik in de war bij mijn liquiditeit plan.

Op deze manier kan iedereen er rustig aan wennen en verdien ik al snel centjes.

Op de achtergrond gaan de ontwikkelingen van airscooter gewoon door, samen met TNO en eventueel universiteit Wageningen en syntens uiteraard.

Over musquito kan ik al iets vertellen:

Het motorgedeelte is van een jetski met 110 pk en kost mijn 3.000, - (nieuw)

Het bodywerk kost ongeveer 13.000, - en met wat losse zaken kan ik dus een model maken voor ongeveer 20.000, -

Op dat ogenblik kan ik configureren en overgaan tot het maken van een prototype (65.000, -)

Ik ben van plan om het eerste jaar 30 stuks te maken en dankzij het productie proces kan ik de verkoop prijs naar verwachting rond de 25.000, - houden.

Gaande het maak en verkoop proces hoop ik tegen de mensen/bedrijven aan te lopen die het mogelijk kunnen maken mijn bedrijf te kunnen helpen tillen naar de omvang die ik voor ogen heb.

Ik realiseer me dat ik nu op een moment aanbeland ben waar strategie een hoofdrol zal spelen, het wordt nu dus erg spannend voor mij en de lezers.

Als er fouten gemaakt gaan worden is het waarschijnlijk in de komende periode en ik hou mijn hart vast.

Snel meer, groet joop.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

Gister ben ik met syntens bij TNO geweest, altijd spannend want je weet nooit hoe men reageert op iets nieuws maar gelukkig zagen ze in dat het nut heeft.

Uiteraard zijn er altijd vragen en opmerkingen en deze kon ik met niet al te veel moeite beantwoorden.

Het deed de man van TNO besluiten om me door te sturen naar MARIN (ook niet de eerste de beste) dus ik helemaal naar Wageningen.

Hier aangekomen was het direct anders, ik kwam immers via TNO en dan gaan deuren toch een stuk makkelijker open.

Na een kort gesprek met een boot professor zal ik maar zeggen vond deze het nodig om het aan een collega te laten zien.

Deze deelde mijn mening over de voordelen en ze betitelde mijn werkstuk als verbluffend.

Op verzoek heb ik mijn model achter gelaten zodat ze het aan meer collega’s kunnen laten zien en het eventueel een plekje in een werkgroep kunnen geven.

Ook hier kreeg ik de tip om samen met een grote jongen te gaan werken en ze gingen kijken of zij deze in portefeuille hebben.

Optie is DHL die over zee pakketjes wil gaan brengen en ook werd er iets gemompeld om drugsboten te onderscheppen.

Al met al denk ik dat het op een goede plek is hier en ik hou u op de hoogte.

Ook heb ik een offerte binnen die mij blij maakte, goedkoper dan ik dacht.

Ik kan nu een 1 op 1 model maken om te configureren onder de 15.000,- en dat brengt de verwezenlijking een stukje dichterbij.

Snel meer, groet joop

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 2

Volkswagen haakt af,

Gister avond het ik vernomen van kundenbetreuung (volkswagen) dat ze geen interesse meer hebben in mijn concept.

Na overleg is in Wolfsburg besloten om niet te participeren met Dutch aero technics.

De rede is niet opgegeven.

In eerste instantie was volkswagen geïnteresseerd en had ik mijn hoop gevestigd op dit bedrijf, jammer maar helaas.

Ik ga nu denken welk autobedrijf ik ga benaderen om een HTAS project mee op te kunnen starten maar ik weet niet of het verstandig is om de bevindingen van MARIN af te wachten.

De bedoeling is dat MARIN de boel gaat testen in hun simulatie faciliteit en misschien kan ik beter wachten op de, proof of concept’.

Met deze verklaring gaan er meer deuren open en vergroot ik mijn kansen op een partner.

Omdat ik het project terug heb geschaald naar het water beweeg ik me nu in de maritieme sfeer en zoek hier naar partners.

De bedoeling is om de maritieme wereld te gebruiken als springplank naar de automotive en de treinen branche.

Hier gaat het allemaal wel een stuk sneller qua zaken doen en snelheid is geboden voor het project.

Snel meer.

Groet joop.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

De drukte gaat beginnen,

Vandaag ben ik bij greenwish geweest en hier zijn mooie dingen geboren, de bedoeling is om via een ingang bij het ministerie van verkeer en waterstaat ingang te vinden voor aanzien en eventueel kapitaal, later meer.

Reactie van marin gekregen en de bevindingen waren zeer positief maar ze hebben niet de juiste middelen om goed te kunnen testen en zo word ik door gelijd naar de TU met een terugkoppel verbinding naar marin.

Het ondernemersplan krijgt vorm, er wordt hard gewerkt om de beginfase van de productie in gang te zetten en naar verwachting kan ik in het voorjaar naar de hiswa.

De bedoeling is om een media bom te maken maar dan moet minstens het 1op1 model klaar zijn en gefilmd kunnen worden, dit is naar verwachting over 3 maanden (mits genoeg aanjaag kapitaal (hierover later ook meer)

Morgen naar de aluminium constructeur voor verdere gesprekken over het configuratie model en donderdag pitchen bij de grote boy’s in het Hilton te Rotterdam.

Groet joop

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

vandaag weer op pad geweest voor investeerders en gesproken met jan henrik Ockels , jawel de broer van!

hij vondt het raar dat ik niet gewoon brieven schreef naar BMW enzo om m'n ding aan de man te brengen.

ik ga er over praten met m'n coach van syntens en de helpers van het ondernemersplan.

als het niet in strijd is met hun tactiek ga ik dit ook doen, ik zelf vind het gewoon een beter idee om verder te zoeken naar kapitaal om er in ieder geval 1 te maken,als ik dit film komt het via youtube toch ook wel aan denk ik maar advies van hr ockels is niet iets om tegen in te gaan.

dilemma's pffff snel meer

groet joop

ps dank je frans, we blijven proberen!

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Film The Shawshank Redemption wel is gezien? Die man zit in de gevangenis en schrijft elke dag een brief om geld los te peuteren voor meer boeken in de gevangenis bibliotheek.. Na twee jaar lukt hem dit eindelijk!

 

De aanhouder wint zullen we maar zeggen! In ieder geval veel succes verder er mee.

 

En trouwens.. hoofdrolspeler was niet tevreden met het geld wat hij had losgepeuterd, en begon hierna met twee brieven per dag om de bibliotheek uit te breiden ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste Joop,

 

Mooi om te zien dat jou eerste idee al is is aangepast van het land naar het water. Iets wat ik me nu afvraag is welke droom er van je eerste idee nu nog over is. Is dat alleen het idee van rijk worden met een waardevol idee? Als ik zie hoeveel moeite (en misschien ook wel geld) er in is gaan zitten, zou ik bijna denken dat er meerdere wegen naar ro.. uhh je jacht gaan.

 

Waar ik nu benieuwd naar ben is hoe groot jou investering is en hoe lang je nodig gaat te hebben om deze eruit te halen.. Of zijn alle kosten die je nu maakt al gedekt?

 

Gr. Chris

 

 

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

beste chris, en alle andere geintereseerde.

als eerste weer hartelijk bedank voor jullie leuke reacties.

ik heb er enorm veel tijd in zitten en aan geld ongeveer 10.000,-

volgende week is m'n businessplan klaar en naar schatting heb ik 250.000,- nodig om te starten.

na een maand of 3 kan ik gaan terugbetalen en na een jaar heb ik het bedrag terugbetaald.

ik ben mijn wekelijkse stukje nu aan het schrijven en dat plak ik hier onder,ik heb geweldig nieuws

bedankt joop

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

We gaan beginnen.

Afgelopen week heb ik het heel druk gehad met het uitbreiden van mijn netwerk om financiers te vinden en ik ben nu op een moment aanbeland dat ik denk dat ik er nu wel genoeg heb

Elke investeerder of subsidie instantie eist op een gegeven moment altijd een kleine eigen inbreng en hier liep ik op vast gezien ik zelfs niets meer heb.

Dolgelukkig werd ik van het bericht uit een onverwachte hoek van een mini investeerder in de vorm van een van mijn beste vrienden.

Hij heeft wel geld en heeft mij zien klooien in mijn quest naar kapitaal.

De dingen die ik de afgelopen tijd heb bereikt waren voor hem overtuigend genoeg om te besluiten te investeren in het project.

Om dat ik door deze injectie (25.000, -) in staat ben om een heus 1op1 werkend model te laten maken gaan de deuren van de investeerders eerder open.

Maandag starten de werkzaamheden en binnen een maand zal hij klaar zijn. Dan is het een zaak van afstellen en hup naar de markt!

Om het bedrijf te starten en te laten groeien is veel meer geld nodig en daarom is het nodig een extra investeerder te vinden voor de overige 200.000, - die ik nodig denk te hebben.

Zonder al te verwaand over te komen kan ik zeggen dat er zelfs misschien sprake is van een keuze die ik kan maken voor kiezen van een investeerder.

In eerste instantie heb ik een heel goed gevoel bij, de meesters van de toekomst’ en oost NV.

Hier zit een klik en die is heel belangrijk.

Voorwaarde bij deze club is wel dat ik mijn bedrijf in Overijssel of Gelderland moet vestigen maar in de situatie waar ik mij nu bevind is dit geen probleem omdat ik nog geen vestiging heb en dus nog kan kiezen waar ik mijn hoofdvestiging neem.

Het worden nu echt spannende tijden en als het apparaat klaar is laat ik het weten.

Imago-effect heeft me geadviseerd om alles op 1 dag bekent te maken, een mediabom’ zo gezegd.

Dit lijkt mij ook leuk maar over deze tactiek later vast meer!

Ik ben blij en ik hoop dat het met jullie net zo goed gaat als wat ik van de toekomst voor mijn bedrijf verwacht!

Groet joop

:)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Wat een leuke week,

De hele week heb ik als een soort dirigent om het model staan springen.

De mensen die het nu aan het maken zijn hebben het allemaal naar hun zin en vinden het leuk om aan zo’n speciaal project mee te werken.

Ik ben trots op het team en vooral op het feit dat de jongste techniekus van nederland Lesley Maas (15 jaar) ook mee denk en werkt aan het project!

Met het kleine model als leidraad en mijn aanwijzingen als aanvulling komen we stap voor stap elk uur verder en je kunt nu al aardig zien wat het gaat worden.

Ze maken het van een soort lichtgewicht hout en daarna komt er een film van plastic folie overheen.

Zelf vind ik het een beetje zwaar maar het wordt een super stevig en futuristisch ding.

Naar schatting gaat het apparaat ongeveer 150 kg wegen en de testpiloot dhr D Crooi weegt ook 104 kg dus dat wordt spannend.

Als ik het zo inschat en er komen geen hobbels op de weg kan het over een week of 3 wel klaar zijn dus lekker snel.

Volgende week ben ik uitgenodigd bij de fortisbank en ook heb ik een afspraak met syntens.

Als het goed is heb ik tegen die tijd ook mijn ondernemersplan klaar.

Ook greenwish zit er lekker bovenop, zij gaan het idee bij het ministerie van verkeer en waterstaat naar binnen loodsen en op de vloer volgen, dat is echt lekker!

Ik zie deze weken als ultieme vakantie want als uitvinder met interesse voor techniek bestaat er niets leukers als je gedachtegoed tot leven te zien komen.

Ik sta te popelen om wat foto’s op internet te zetten maar dat mag nog niet van imago-effect omdat dit de media bom minder sterk maakt maar als het zover is beloof ik de lezers van higher level tijdig op de hoogte te stellen.

Tot snel en ik hoop dat jullie het allemaal net zo naar jullie zin hebben als ik, heerlijk!

Groet, joop

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Gister om 9:15 was m’n ondernemersplan klaar en om 9:30 was ik net op tijd voor mijn afspraak bij de fortisbank. Hier is mijn plan goed ontvangen en nu maar afwachten of willen investeren.

De bedoeling is om via de Fortis een technolabel bij technopartner te verkrijgen om zo een BBMKB krediet te verwerven (met een dergelijk krediet staat de staat borg voor een gedeelte van de lening)

Misschien kan ik tevens gebruik maken van een micro krediet via de gemeente maar ik wacht even de Fortis af.

Het ware grote model neemt gestalte aan en het zoeken is nu naar een geschikte waterscooter met een pktje of 140.

Inmiddels heb ik een kleine voucher ontvangen die ik wil gebruiken om in de windtunnel te testen met het model alvorens we te water gaan maar dit moet ik nog verder uitzoeken, voorlopig weer lekker een heel weekend knutselen!

Groet joop

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

Zo, daar ben ik weer.

Even een tussenstand.

Ik ben druk bezig met allemaal dingen tegelijk, zo ben ik aan het werk aan het model wat al aardig op een vliegende boot gaat lijken en uiteraard achter de schermen probeer ik kennis te vergaren en extra investeerders te lokken. Ik heb het idee dat als ik het model klaar heb, ik weer een stapje dichterbij ben naar een tastbaar product. A.s. vrijdag komt er een delegatie kijken en ik hoop dat ik dan een eind op weg ben. Waarscheinlijk is het dan klaar op het motorgedeelte na. syntens, greenwish en wat mensen voor de techniek komen een kijkje nemen en ik ben benieuwd wat ze ervan vinden!Ik heb het vermoeden dat ze gaan zeggen dat ik niet op de juiste manier bezig ben, de stemmen gaan op dat ik eerst een rekenkundig computermodel moet maken maar doei hoor. Dit is onwijs leuk om te maken en je ziet het echt geboren worden, tevens kunnen we hier een schat aan informatie uit halen voor toekomstige modellen en dat eventuele computermodel. Zodra ik bewegende beelden heb laat ik dat direct weten maar ik vind het wel zo leuk om jullie te laten zien wat er tot nu toe aan het ontstaan is en daarom plak ik een fotootje achter m’n stukje van vandaag aan. Dit moet gezien worden als de helft van het totaal en dan ook nog niet geheel klaar maar tís maar voor een indruk zeg maar.

Groet en graag tot snel, joop

Afb061.thumb.jpg.f003c8494d6ae8fc2225f7bf5567befa.jpg

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Goed om te zien dat het tastbaar wordt. Wellicht niet direct gerelateerd, maar omdat je schrijft dat je geen computermodel zou moeten gebruiken: Ik weet dat er een nieuw F1 team is dat zijn auto ontwikkelt en test zonder enig gebruik van een windtunnel. Ze gebruiken alleen maar CFD (computer fluid dynamics) om hun ontwerp te testen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

Hoe is het afgelopen, tja.

We hebben heel wat besproken vrijdag en het begint er op te lijken dat het niet zozeer over de techniek gaat maar meer over de financiële kant en de strategie van de aanpak van het geheel.

Om het voor iedereen leuk en compleet te houden moet ik ook dit soort ontwikkelingen ventileren op dit draadje maar omdat er nog geen concrete beslissingen zijn genomen kan ik op dit ogenblijk nog niet zeggen wat de volgende stappen zijn, uiteraard houden jullie dit van me tegoed maar het kan nu in principe alle kanten op gaan.

Ik ben nu een weekje met m´in investeerder mee naar Alicante en hier in Spanje zijn er ook tal van geïnteresseerde dus zodra er een wolk voor de zon komt wordt er stevig gesproken over het project en een goede besluitvorming zal ondanks de sangria niet lang op zich laten wachten.

Het is zaak dat om de strategie goed te voeren gezien de techniek nu als feit kan worden gezien en de geldstroom langzaam maar zeker op gang komt.

De grote vraag is denk ik, hoe groot gaan we beginnen en hiermee hangt uiteraard de kapitaalbehoefte samen.

Groet en tot snel, joop

;)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Vandaag heb ik contact opgenomen met senter novem om te praten over een SBIR-programma en om jullie in te lichten over hoe ik hierover denk het volgende stukje.

Dutch aero Technics en defensie,

Om de bewustwording van de toepassing van een nieuwe techniek in een gevecht toestel van defensie te rechtvaardigen voelt Dutch aero technics zich genoodzaakt eventuele vooroordelen over de organisatie weg te nemen doormiddel van een korte uitleg over de tot stand koming van e.e.a.

Dutch aero technics is een Nederlands bedrijf dat zich sterk maakt voor bedrijven en individuen die zich bekommeren om de planeet waarop wij leven en streeft hierom naar duurzame oplossingen om een vreedzaam bestaan voor alle leven op aarde te bewerkstelligen.

Dit tracht Dutch aero technics te verwezenlijken doormiddel van hightech oplossingen toe te voegen aan de huidige stand van techniek.

Onze doelstelling is dan ook het verkopen en/of verlicenseren van duurzame technologieën en processen.

Onlangs heeft Dutch aero technics een doorbraak technologie op het gebied van WIG (grondeffect) geïntroduceerd welke het mogelijk maakt om efficiënter en veiliger gebruik te maken van dit fenomeen.

Omdat deze technologie in tal van vervoersmiddelen toegepast kan worden is het niet ondenkbaar dat deze techniek binnenkort ook te vinden is in voertuigen van defensie.

Hoewel dit volkomen past in de doelstelling van Dutch aero technics staat het vrijwel haaks op de achterliggende gedachte die wij erop nahouden om de wereld een stukje beter te maken.

Uiteraard mag defensie niet gezien worden als de grote boze want door het verloop van de omstandigheden hebben het we dit orgaan hard nodig om de wereldvrede te bewerkstelligen en te handhaven maar als het aan Dutch aero technics ligt concentreren wij ons liever op de burgers en het bedrijfsleven.

Niet ondenkbaar is dat wanneer de eerste voertuigen uitgerust met deze nieuwe technologie in het openbaar verschijnen defensie niet achter zal blijven en onvermijdelijk zal de techniek ook in militaire voertuigen worden toegepast.

Graag willen wij een voorbeeld schetsen dat duidelijk maakt wat de gang van zaken beter verteerbaar maakt:

De uitvinder van de fiets heeft zich gebogen over techniek in vervoer, hij heeft zich voorgesteld dat mensen efficiënter van a naar b kunnen komen en is in de waan geweest dat hij iedereen een dienst bewees en heeft zich geen moment afgevraagd of er wellicht negatieve ontwikkelingen uit zijn gedachtegoed konden ontspruiten.

Zodra de fiets een feit was en defensie er een wapen op monteerde en hiermee in de ogen van vele een helse machine van gemaakt had kon de uitvinder hier niets aan doen, als een ander dit had bedacht had het immers ook gebeurd en hiermee is zijn geweten rijn!

Onnodig te vermelden dat de brandstofmotor een aaneenschakeling van explosies is en wie weet wat voor engs hiermee bedacht kan worden mits in verkeerde handen.

De rede om met defensie in onderhandeling te treden is voor Dutch aero technics als hierboven omschreven en wij hopen hierom op begrip van een ieder die dezelfde idealen nastreeft als Dutch aero technics en overwegen een samenwerking aan te gaan in de vorm van een SBIR-programma

De toekomst begon vandaag!

Dutch aero technics.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Joop,

 

het feit dat wij nu zo eenvoudig jouw ontwikkelingen kunnen volgen is te danken aan een uitvinding die door de Amerikaanse defensie is bedacht, namelijk Arpanet. Door de ontwikkeling van dit netwerk hebben we nu het internet als medium. Dus niet alles wat door defensie wordt gemaakt of is uitontwikkeld, is per se een bijdrage aan een slechtere wereld.

 

Ik wens je toe dat jouw innovatie net zo'n impact heeft op de vervoerswereld als het internet op dit moment maakt op onze communicatiemogelijkheden. :)

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.