• 0

Veiliginternetten.nl

Hallo allemaal,

 

Vast gehoord van het nieuwste initiatief van de overheid. Misschien ook al gekeken op de site.

 

Tip 3 is een zeer mooie. Daar heb ik zojuist ook Minister Balin over gemaild.

 

3. Check altijd het webadres voor je betaalt.

 

Ik vind het ronduit belachelijk wat het ministerie van justitie hierin stelt.

 

"En zijn ze aangesloten bij een keurmerkorganisatie als Thuiswinkel.org?"

 

Ik vind het zeer kwalijk dat een dergelijk zin op een site van het ministerie van justitie zet.

Er zijn in Nederland honderden webwinkels. Veel van hen kunnen de kosten van thuiswinkel.org niet betalen.U benadeeld dus alle webwinkels die niet zijn aangesloten bij thuiswinkel.org.

 

Ik zelf ben eigenaar van een webwinkel. Ik kan me het momenteel niet veroorloven om 400 euro aan inschrijvingskosten te betalen en vervolgens ook nog een jaarlijks bedrag. Daarnaast moet mijn site omgebouwd worden om te voldoen aan de regels van thuiswinkel.org. Ik ben vast niet de enige ondernemer die dergelijke bedragen niet kan betalen. U als overheid zijnde stelt nu aan het Nederlandse volk, dat alle webwinkels die niet zijn aangesloten bij thuiswinkel.org of een andere organisatie, mogelijk niet te vertrouwen zijn.

 

Ronduit belachelijk vind ik dit.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is inderdaad vreemd dat er een specifieke commerciele organisatie als voorbeeld wordt genoemd.

 

Zou hetzelfde zijn als ze zouden stellen 'kijk altijd of u geld overmaakt naar een te goeder naam en faam bekendstaande bank zoals icesave, de ABN AMRO bank'

 

Was logischer geweest als er een overzicht van de bekende keurmerken had gestaan.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad heel bedenkelijk dat de overheid zo specifiek 1 keurmerk aanbeveelt. Het zou me niet verbazen als andere keurmerken hun beklag zullen doen over dit advies.

 

Overigens wel meer vreemde dingen, bijvoorbeeld over de gevolgen van het openen van onbekende bestanden:

 

Symptomen dat je computer geïnfecteerd is:

 

je computer loopt erg traag;

je ziet veel pop-ups tijdens het surfen;

je firewall of je virusscanner worden soms automatisch uitgeschakeld (door een botnet);

je harde schijf is (voor een deel) gewist;

er zijn bestanden op je computer opgeslagen waarvan je niets weet;

er zijn afschrijvingen en betalingen gedaan met je bankrekening of creditcard van een onbekende partij en zonder je toestemming;

Je ontvangt rekeningen van producten of diensten die ik nooit heb besteld;

je ontvangt brieven van deurwaarders, advocaten of incassobureaus over schulden waar je niets van af weet;

je aanvraag voor een creditcard, hypotheek of andere lening werd geweigerd vanwege schulden waar je niets van afweet;

je hebt een uitkering aangevraagd, maar deze is geweigerd omdat er al een uitkering op je naam staat waar je niets vanaf weet;

je ontvangt geen afschriften meer van je bank;

je staat onder een ander adres ingeschreven bij de gemeente, terwijl je dit nooit heb gewijzigd.

 

 

Van de vetgedrukte delen kun je je toch terdege afvragen of het ook maar iets met internetcriminaliteit te maken heeft... het zou kunnen, maar als er een deurwaarder op de stoep staat lijkt het me aanzienlijk waarschijnlijker dat je een ander probleem hebt dan wat malware ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het een beetje met TS eens maar er staat En zijn ze aangesloten bij een keurmerkorganisatie als Thuiswinkel.org

 

Ja dat heb ik gezien. Het gaat mij niet alleen over dat ene stukje, maar ook het hele verhaal er om heen. Alsof alleen winkels met een thuiswinkel keurmerk te vertrouwen zijn...

 

Daarnaast wordt er toch expliciet één keurmerk genoemd.

 

Edit: Ok..... ik heb het op een of andere manier voor elkaar gekregen om in te loggen met mijn hele oude account :S Oepsie.. ik dacht dat ik daar het wachtwoor niet meer van wist.. Maar goed :)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het een beetje met TS eens maar er staat En zijn ze aangesloten bij een keurmerkorganisatie als Thuiswinkel.org

 

Ja dat heb ik gezien. Het gaat mij niet alleen over dat ene stukje, maar ook het hele verhaal er om heen. Alsof alleen winkels met een thuiswinkel keurmerk te vertrouwen zijn...

 

Daarnaast wordt er toch expliciet één keurmerk genoemd.

 

Edit: Ok..... ik heb het op een of andere manier voor elkaar gekregen om in te loggen met mijn hele oude account :S Oepsie.. ik dacht dat ik daar het wachtwoor niet meer van wist.. Maar goed :)

 

Helemaal mee eens hoor ;D Denk simpel maar aan de buitenlandse webshops amazon? itunes?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

vanaf 27 juli is de overheid gestart met alweer een voorlichtings campagne, vijf weken lang worden op radio, televisie en internet Nederlanders alert gemaakt op de risico’s van internet.

 

De overheid wil hiermee voorkomen dat mensen het slachtoffer worden van cybercrime via internet. "Burgers moeten weten hoe ze veilig om kunnen gaan met internet, hoe ze zich moeten beschermen tegen de gevaren ervan, hoe ze zich moeten gedragen tegenover anderen op internet en waar nadere informatie en ondersteuning is te krijgen", laat een woordvoerder van het Ministerie van Economische Zaken weten.

 

In principe oke gooi er maar weer een dure campagne tegenaan, maar het is ook weer de zoveelste campagne met daaraan gekoppelde website over een veiliger Internet, wanneer wordt men ook in Den Haag eens wakker en komt er aandacht voor die grote zwakke schakel die alleen achter zijn PC om 23.00 uur en al deze tips dan vaak heel snel vergeten is?

 

Terug naar de basis begin eens met praktijkles aan de beginnende Internetter op groep 8 en in de brugklas, niet een of twee halve middagen tijdens Maatschappijleer, maar maak deze nieuwe digitale snelweg met al zijn gevaren maar ook mogelijkheden structureel onderdeel van het hedendaagse lespakket.

Com-Connect Security

Link naar reactie
  • 0

Wat een onzin inderdaad zeg, hoe ze het over thuiswinkel.org hebben....ik heb al zo 'n hekel aan de overdreven geldklopperij-instelling...BAH. Het gaat me niet eens alleen om het geld, maar vooral om de principe. Hoe meer je verdient hoe meer je moet betalen namelijk, alsof ze mee moeten profiteren. En ondertussen moet je verplicht al je statistieken zoals omzet, aantal bestellingen, etc doorgeven. Nou mooi niet. En ik moet zowat overgeven van hun overdreven poging om professioneel over te komen...BAH.

 

Ze hebben trouwens ook een tijdschrift, Twinkle, op zich goedkoop, maar ik wil mijn abonnement beeindigen. Het komt voor mij over alsof ze overdreven met allerlei termen schrijven, in plaats gewoon to-the-point. Ik denk dat een uurtje higherlevel-lezen meer inspiratie / kennis oplevert dan hun tijdschrift. ;)

 

Sorry dat het beetje offtopic gaat, maar wilde even uitleggen waarom ook ik vind dat ze geen reclame van de overheid moet hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ach overhied campagnes, letten mensen daar nog op of lacht iedereen erom, de overheid roept dichter bij de burger te willen staan en elke keer dat ze die uitspraak doen ze weer een deur dicht in hun glazen toren. Totaal niet afvragend wat er speelt en waar behoefte aan is. Vandaag las ik weer een voorstel tot een verbod op zonnebanken voor minderjarige.

Wie zit er op te wachten? Of komt er binnenkort weer een keurmerk?

 

Ik vraag me af of mensen dergelijk pamfletten lezen en of we er ons echt druk om moeten maken. Elke minister wil gewoon graag zijn stempel zetten op zijn carriere in de kamer. En hoeveel beter is om iets omstreden, totaal niet onderbouwde dingen te roepen, mensen praten over je en met een beetje geluk vergeten ze je niet.

 

Tot nu toe ben ik maar zelf de laatste jaren maar bar weinig dingen tegengekomen waar de overheid de ondernemer echt wil helpen.

Neem nou die reclame dat ze je door het regeldoolhof willen helpen, een doolhof dat ze zelf maken en angstvallig in stand proberen te houden? Er wordt 1 regel afgeschaft en er komen er 10 bij, want anders krijgen ze nooit de totale controle die ze graag willen hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ow daar twijfel ik geen moment over, lekker populiare proberen te doen. Ik denk dat we in die trent dan ook maar meteen moeten verbieden om te zwemmen in de zee, om op het strand te liggen, naar de tandarts te gaan (bewezen dat er teveel foto's worden gemaakt, gevolg meer kans op kanker) en als we dan toch bezig zijn, misschien moeten we verbieden dat mensen zowiezo op vakantie gaan, goed voor de economie en minder kans op allerlei ziektes. (niet bewezen overens.)

 

Over populisme gesproken, ook het CDA houdt zich bezig met stemmen winnen met onuitvoerbare regels en maatregelen. Neem nu dit:

 

CDA wil potloodventers in DNA-databank

 

 

Mail naar:

 

Naam afzender

Email afzender

 

Opmerkingen

Annuleren Verstuur

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

(Novum) - Daders van lichte vergrijpen, zoals winkeldieven, potloodventers en henneptelers, moeten voortaan verplicht hun DNA afstaan. Daarvoor pleit het CDA donderdag.

 

Aanleiding zijn twee recente doorbraken in oude moordzaken dankzij een DNA-match. Tweede Kamerlid Cisca Joldersma (CDA) wil de regels voor het afstaan van erfelijk materiaal verruimen, zegt zij in actualiteitenprogramma EénVandaag. "Neem een hennepteler. Die komt er vaak met een taakstraf vanaf. Wie weet zit hij in de georganiseerde misdaad. Als je z'n DNA te pakken hebt, heb je hem ook eerder te pakken."

 

Momenteel moeten alleen zedendelinquenten en daders van misdrijven waar een gevangenisstraf van vier jaar of meer op staat hun genetisch materiaal afstaan ten behoeve van een DNA-databank, die wordt beheerd door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI). Daarin zitten ruim tachtigduizend profielen van personen en veertigduizend sporen.

 

Van al het nieuwe DNA dat wordt ingevoerd, leidt minstens de helft tot een match. Het NFI vindt daardoor wekelijks zestig overeenkomsten van DNA-profielen met sporen die zijn gevonden bij een misdrijf, aldus EénVandaag.

 

 

Voor zover die nog bestond gaat daar nog meer van van je privacy, vergeet namelijk niet dat je ook een dief bent wanneer je bij een baas of opdrachtgever ongevraagd een kopieetje maakt of een pen mee naar huis meeneemt.

 

Laten we meteen alle DNA van iedereen opslaan, wie weet doe je een keer iets dat niet mag en dan hebben ze je meteen. Sorry het is een beetje offtopic, maar het is wel zo.

Link naar reactie
  • 0

Wat een onzin inderdaad zeg, hoe ze het over thuiswinkel.org hebben....ik heb al zo 'n hekel aan de overdreven geldklopperij-instelling...BAH. Het gaat me niet eens alleen om het geld, maar vooral om de principe. Hoe meer je verdient hoe meer je moet betalen namelijk, alsof ze mee moeten profiteren. En ondertussen moet je verplicht al je statistieken zoals omzet, aantal bestellingen, etc doorgeven. Nou mooi niet. En ik moet zowat overgeven van hun overdreven poging om professioneel over te komen...BAH.

 

En dat niet alleen... wat mij tegen het zere been schopt is dat de contributie inderdaad over de omzet wordt berekend en nu komt het: inclusief BTW en exclusief retourboekingen.

 

Ik wil na 2 jaar lidmaatschap om deze reden opzeggen alleen weet ik niet of me dat bestellingen gaat kosten dus vanaf nu wordt iedere klik op hun logo op mijn site geregistreerd in een database. Ik wil wel eens zien of veel mensen er op klikken en in welke stap van het bestelproces zij op dat moment zijn.

 

Voor een ieder die benieuwd is, wil ik deze resultaten wel eens posten op dit forum. Ik denk dat ze best interessant zijn voor webwinkeliers die twijfelen om dit keurmerk te gaan voeren.

 

P.S. ga dan alsjeblieft niet mijn site opzoeken alleen om moedwillig op het logo te klikken he >;( ;)

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

>:( Slaat ook nergens op, de btw meegerekend. En dan ook nog exclusief retour....het moet niet gekker worden!

 

Mij persoonlijk valt het op dat de grootste gedeelte van de leden toch vooral van de grote bedrijven zijn zoals bol, dixons, bijenkorf, etc. Bij kleinere shops waar ikzelf weleens koop ben ik ze nog nooit tegen gekomen....Bij mijn concurrenten is er geen enkele lid, en vooral door de kosten en verplichte gegevens doorgeven heb ik er nooit aan gedacht lid te worden.

 

Ik zal niet klikken op de logo ;) maar ik kan de logo nergens vinden.....

Link naar reactie
  • 0

Ik zie toch dat er behoorlijk wat aversie is tegen thuiswinkel.org.

 

Ik heb er sowieso al eens over na zitten denken om een eigen keurmerk te beginnen. Er zijn al een aantal andere. Zoals Q-Shop.

 

Maar toch kost het allemaal behoorlijk veel geld. Misschien een idee om een 'Higherlevel' keurmerk op te zetten. Van ondernemers. Door ondernemers :)

 

Ik heb trouwens tot op heden geen reactie gehad op mijn klacht jegens veiliginternetten.nl. Ik heb deze gestuurd naar Minister Balin en aan postbus 51.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het zo vreemd dat het probleem altijd verlegt word naar groepen ect. die zich slecht kunnen verweren. Bij deze campagne zouden ze ook een beter op de risico's kunnen wijzen van de consument.

 

In de meeste gevallen is de consumenten aansluiting op internet zo lek als een zeef, openstaande wifi netwerken geen wachtwoorden gebruiken etc.

 

Bij de internet connectie word dan weer gewezen naar de ISP die het dan maar moet verzorgen. Het veilig instellen van een thuisnetwerk moet eens uit de "hobby" sfeer worden gehaald. Hier moet die campagne zeker aandacht aan besteden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.