Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
phiebe
phiebe
Hallo,
Ik heb een vraag waarvan onze accountant zegt dat je het eenvoudig met een 'management fee' oplossing kan doen, maar als ik over het Internet struin heb ik daar toch mijn vraagtekens bij. Vandaar dat ik hem hier ook stel.
Onze situatie is een werkBV met 2 personal holdings erboven (ik ben 100% eigenaar van PH1 en 50% eigenaar van de werkBV). Zelfde geldt voor de eigenaar van PH2. Geen fiscale eenheid.
Activiteiten zijn IT dienstverlening en vinden nu niet plaats in de werkBV, maar in de personal holdings. De directeur van PH1 verdient veel meer dan directeur van PH2 omdat deze mensen in de doorverhuur heeft (resp. 50k per maand versie 10k per maand). Er worden in beide PH's bijna geen kosten gemaakt.
Nou willen we de activiteiten verleggen naar de al bestaande werkBV, maar wel dat de omzet die nu in PH1 wordt verdiend uiteindelijk ook daar weer terechtkomt. Zelfde voor PH2.
Daarover heb ik de volgende vragen:
[*]Kan dit met een management fee, waarbij PH1 50k per maand rekent, en PH2 10k? (er wordt wel geld achtergelaten in de werkBV voor kosten etc)?
[*]Zou dat ook met een variabele management fee kunnen, welke maandelijks wordt vastgesteld (omdat er niet elke maand evenveel wordt gewerkt)?
[*]Als dat niet op deze wijze kan, hoe zouden we dit wel kunnen realiseren?
Alvast hartelijk dank voor antwoorden,
Phoebe
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag