• 0

ondernemings idee

Hallo, Ik ben hier nieuw, mijn naam is Adam en ik kom uit belgië en heb een paar vragen voor jullie

 

Ik heb even in een videotheek gewerkt, en wou dan een eigen videotheek beginnen. Maar na wat research te doen denk ik niet dat er nog veel toekomst in zit, door het groeiende fenomeen van "movie on demand", mogelijk gemaakt door belgacom TV en zijn consoorten. Ook omdat er steeds meer gedownload word en meer mensen thuis blijven en bijna alles nu online gebeurd dacht ik dus een online videotheek op te richten, in Engeland is dit reeds zeer populair. Zie link: http://www.lovefilm.com

e

Nu is mijn vraag zou dit werken in België ? en zoja hebben jullie dan nog wat tips voor mij hoe ik dan eventueel moet beginnen welke stappen ik moet ondernemen.

 

Alvast bedankt

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je niet achterhalen wat wel en niet werkt, en wat ze daarvoor moeten doen, door je veel verder te verdiepen in organisaties als LoveFilm en het vergelijkbare Netflix? Er is vaak ontzettend veel van te leren door simpelweg naar andere organisaties te kijken, interviews met de CEO's te lezen, te bekijken welke businessmodel-veranderingen ze hebben doorgevoerd, enzovoort. Laat je inspireren, dan weet je in ieder geval wat voor hen wel en niet werkt.

 

Of het zou werken in België zou ik niet durven zeggen, maar mijn onderbuikgevoel is niet zo positief...

Link naar reactie
  • 0

Dag Adamo

 

Ik vind het idee niet super.

Te weten:

1. Je zal een enorme voorraad nodig hebben van dvd's want je kan je klanten die online bestellen moeilijk overzien, wat je in een echte videotheek met X aantal inwoners in een stad wel een beetje kan doen.

2. Je zal een compleet netwerk moeten opbouwen van speciale bussen waar je de dvd's kan retouren als de verhuur is afgelopen.

3. Is hiervoor een budget?

4. Kun je eventueel samenwerken met een winkelketen. Bv een blokker (die je op heel veel plaatsen hebt) voor het retouren.

5. Wat doe je als de dvd's niet worden teruggeven??

6. Persoonlijk vind ik het makkelijker om de on demand functie van mijn digitale tv te gebruiken... KLIK, kiezen, automatisch afrekenen, geen retour!

Positief is wel, alles kan werken als je er ZELF in gelooft!

En als het lukt huur ik als eerste een filmpje.

good luck mate!

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

aan de persoon van de kneus met de uitleg... lees eens goed... lees zelf aub eens goed.

de persoon verwijst naar movie on de demand, maar wil online verhuren dmv het versturen van dvd's per post neem ik aan.

nogmaals een voorbeeld van hoe snel de kneuzen tov de reuzen.

vriendelijke groeten!

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

In 2004 heb ik gebruik gemaakt van zo'n dienst in Nederland. Site is inmiddels niet meer aktief (www.emmys.nl) en met Google kwam ik bij dit artikel waar je leest dat ze overgenomen zijn door Keeno (en meer informatie over de markt, goede tip dus van Jeroen) De site keeno.be is ook aktief dus misschien heb je al een concurrent.

 

Systeem werkt best aardig, je ontvangt de DVD per post met retourenveloppe. Klaar met kijken en je gooit hem weer op de bus. Het speciale netwerk voor retouren waar Mauroz op doelt bestaat dus al ;-)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.