• 0

Poging tot oplichting of vriendelijke klant

Wij verzorgen vakanties en na een normale aanbieding op een informatieaanvraag kreeg ik de volgende mail:

 

Good Day,

 

How are you today? i have been offshore for quit some time now. I have a plan for making the payment because am presently working offshore on an island and your quoted cost is accepted by me. I got in contact with my logistic/travel agent who is going to take care of our travel and accommodation that i am possibly making the payment with credit card due to my present situation and am unable to make a wire transfer to him as i informed you earlier that your payment will be made via credit card. It happened that the my agent does not run credit card because he runs a private firm and doesn't have the facilities.

 

At this point, since i have consider your quoted cost which is 1,560euro,i will send you a credit card details and authorize you to charge the amount of 8,360euro you will deduct the cost of your service 1,560euro as full to secure the booking and forward the remaining balance of 6,800euro to my logistic/travel agent in other to complete my other arrangement. kindly state the credit card charges so that i can include it on the total amount which i will authorize you to charge.

 

Please kindly confirm this arrangement by providing me with your details( Name, address and mobile number) so that i can be able to reach you with my credit card information.

 

Thanks and remember that my integrity is involved so we need to be trusted to cooperate very simultaneously.

 

Thanks and sincerely yours,

 

 

Ik heb hem uitgelegd hoe PayPal werkt en hem per PayPal een betalingsverzoek gestuurd voor die 1560 euro.

 

Is dit nu een poging om ons voor 6800 euro op te lichten, of is het een vriendelijke klant die niet beter weet.

Hij zegt dat hij uit Canada komt.

www.TheCompleatEbroAngler.com

www.MadeInHolanda.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gebrekkig engels en hij komt uit Canada. Ik denk dat dit creditcard oplichting is want hij zend jou gegevens toe, jij moet een betaling daar vanaf halen en weer geld naar een andere partij overmaken? Iets zegt mij dat die andere agency verbonden is aan de persoon die de creditcard gegevens toestuurt en dan de euro's van de rekening haalt zodra jij het geld hebt overgemaakt. Dan ben jij verantwoordelijk voor de totale opname want die wordt door de eigenaar geblokkeerd en via de creditcard maatschappij op jou verhaald. Die andere agency biedt vast geen verhaal voor jouw schuld dus jij bent het haasje.

 

Riekt naar oplichting en ik zou het mailtje verwijderen!

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Scam, gratis geld bestaat niet. Het gaat om betalings problemen, jij mag even wat voorschieten straks omdat het toch nog even niet lukt met betalen en daarna is je geld weg. De kwaliteit wordt helaas wel steeds beter, vroeger was het toch veel sneller duidelijk.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij een poging om jou te laten opdraaien voor een of andere vorm van diefstal/fraude/oplichting of wat dan ook.

 

Jij moet 8k afschrijven van een voor jou onbekende creditcard en hem de resterende 6.5k sturen.

 

Straks wordt de creditcardbetaling geannuleerd (zie de creditcardverhalen van vossie op dit forum) en mag je die 8.5l terugbetalen. Jouw doorgestuurde 6.5 k zie je nooit meer terug

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

Stinkt behoorlijk dit ja...

Zou ik nooit doen dit.

Als dat andere bedrijf al geen creditcards kan accepteren dan kan het altijd nog via de bak overgemaakt worden of inderdaad via een eenvoudige paypal rekening kan er alsnog via creditcard betaald worden.

99,99% kans dat inderdaad 2 maanden nadat jij het geld hebt afgeboekt en hebt doorgestuurd er een melding komt van de creditcard maadschappij dat de kaart gestolen is en het geld wordt terug geboekt.

Creditcard maadschappij intereseerd dat verder niks en geeft jou ook nog een boete vanwege de navraag.

 

NIET doen dus!!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het een poging is je te tillen - zodra je het restant hebt overgemaakt, zul je zien dat je originele betaling wordt gerefund of anderszins ongedaan gemaakt (dat kan bij de meeste credit card transacties). Bovendien lijken de bedragen heel handig gekozen om onder de grens voor verdachte transacties te blijven.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag ook weer een slimme scam ontdekt:

 

www.iloxx.de - een echte verzender, opties tot veilige verzend, tussenpersoon die geld vasthoudt etc

 

www.iloxx-international.com - een scamsite, wordt neergezet als de engelstalige variant.

 

Geld overmaken naar de eerste: geen probleem

Geld overmaken naar de tweede: geld is foetsie.

 

Pff... en ze mailen ook nog eens keurige nette emails.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Dankjulliewel.

Was mijn gevoel toch goed.

En lang leve PayPal, waardoor ik niet zonder tussenkomst met creditcard gegevens bezig hoef.

 

Gebrekkig Engels of Nederlands zegt helaas niets.

De mensen die deze vakanties echt boeken, schrijven soms ook verschrikkelijk.

 

Bij mij wordt die international.com link trouwens ook doorgestuurd naar de eerste .de site.

www.TheCompleatEbroAngler.com

www.MadeInHolanda.com

Link naar reactie
  • 0

Ditzelfde truukje werd vroeger gedaan met cheque's:

Je kreeg een cheque voor 8,360 euro, waarvan je 6,800 moest overmaken naar een derde partij. Op het moment dat je de cheque bij de bank inleverde kreeg je 8360 op je bankrekening, en dacht je veilig te zitten. In de kleine lettertjes stond echter dat als de cheque ongedekt bleek, de storting ongedaan gemaakt werd. Natuurlijk was het overgemaakte bedrag weg.

 

Zijn heel wat ondernemers in getuind.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.