• 0

Waarop letten bij inkopen of overnemen nv?

Hoi,

 

ik ben zelfstandig in bijberoep in het verhuren van podia en tenten. Nu heb ik vernomen dat een concurrent, een gevestigde waarde zijn zaak van de hand wil doen. Ik zie dit volledig zitten daar dit een grote stap voorwaards is voor mij. Wat ik minder zie zitten is het zomaar volledig overnemen.

Heb in gedachte dat hij nog enkele jaren zou meedraaien, dit zal blijken uit een gesprek wat ik op het einde van week ga hebben met hem.

Concreet zou ik willen weten van de experts onder jullie wat ik zeker aan hem moet vragen en/of rekening mee houden met de aan of-inkoop van zo'n zaak.

 

Alvast bedankt voor de feedback!

 

Andy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Manon,

 

ik heb een verkennend gesprek gehad met de bedrijfsleider en heb er een positief gevoel aan overgehouden.

Hij is 56 en wilt sitlletjes uitbollen. Langs mijne kant zou ik willen beginnen in te bollen. Hij heeft in de loop van de jaren (± 20 jaar) een leuk klantenbestand opgebouwd.

 

Welke manier van participeren of overnemen geef jij de voorkeur aan? De overnameprijs is te hoog voor mij en zou via een veilige manier willen meedraaien....

 

Alle feedback is welkom!

 

Alvast bedankt!

 

Andy

Link naar reactie
  • 0

Dag Andy,

 

In Nederland zijn er allerlei mogelijkheden via ingroeiregelingen, financiering door de verkoper, etc. Iedere vorm kent echter zijn eigen voor- en nadelen, die per land verschillen (fiscale regelingen, gebruikelijke oplossingen in de markt). Ik zou bijvoorbeeld niet weten wat Belgie voor fiscale regelingen kent op het gebied van bedrijfsopvolging. Dat luistert vaak heel nauw.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.