• 0

Afgewezen door Qredits

Helaas, vanmiddag kwam het bericht dat Qredits mij geen financiering verleent.

Het plan was goed, maar ik had geen branche-ervaring.....

 

Ik ben bijzonder teleugesteld, en had dit ookniet verwacht.

Ik had geen marketing ervaring (gewerkt als financieel manager), en geen HRM ervaring (ik ga een vacturebank lanceren).

 

Mijn plan was dus goedgekeurd, ik had een 9,6 voor de e-scan, en toch; NEE.

Ik heb tijdens het gesprek aangegeven dat ik mijn tekortkomingen ken en dat ik in gesprek was met en parttime marketeer met HRM ervaring ( Acad. marketing, ervaring als recruiter en bij een uitzenduro gewerkt).

 

Waarom wordt ik afgewezen, terwijl ik aangeef dat ik een externe wil inhuren om mijn tekortkomingen op te vangen/

waarom wordt ik afgewezen terwijl Qredits roept dat zij coaching/ondersteuning opdringen (je moet ervoor betalen), om zo de slagingskans te vergroten. Waarom wordt ik afgewezen terwijl de staat garant staat?? Ik snap er niks van Waarom krijg ik dan geen coach? Ik kan geen bezwaar aantekenen.

 

Alhoewel de tijd niet optimaal is, twijfel Qredits niet aan de haalbaarheid van het plan, maar aan mij.

Ik heb dit geld nodig voor mijn marketingcampgne, en voor de huur van een kantoor zodat ik iemand aan kan nemen om mij te assisteren.

 

 

Hoe kom ik nu aan geld/ Ik heb geen werk, geen inkomen meer.

 

Ik heb gelezen over investeerders, maar waar vind ik die?

kan iemand mij tips geven? Is er een p-to-p lending mogelijkheid in Nederland?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Na een lange screening en onderhandelings periode met Qredits ben ik uiteindelijk na 2 maanden toch nog afgewezen, puur omdat ik geen borg geen bieden.

 

Nu sta ik wel het BKR geregistreerd op herstelde codes, maar het plan was door de risicomanager goed beoordeeld. Lijkt mij dat Qredits toch niet de juiste oplossing is voor BKR geregistreerde mensen, volgens mij was het de bedoeling dat Qredits hulp kon bieden aan mensen die niet bij de reguliere banken terecht konden.

 

 

Kun je dan niet een manier zoeken waarop je meer borg voor de aflossing+rente kunt bieden? Ik heb zojuist een traject met qredits positief afgesloten, ook met een BKR (herstel)code. Wat qredits over de streep trok, mijn inziens, dat wij hen voldoende zekerheden konden bieden door het aantonen dat in ieder geval 1 van de vennoten tijdens de opstartfase nog in loondienst werkzaam is.

Link naar reactie
  • 0

 

Interessante materie, zelf ben ik bezig met het oprichten van mijn bedrijf en zal ook aangewezen zijn op een organisatie als Qredits oid. Toevallig had ik vorige week, iemand van het Zelfstandige loket van Flevoland gesproken en voor de aanvraag van BBZ wordt je gescreend, dat geldt ook voor voor Qredits.

Je mag een BKR notering hebben, maar geen grote openstaande schulden. Binnen de BBZ is dat max 10 000 euro.

Voor Qredits denk ik dat het ongeveer hetzelfde zal zijn. Ik weet niet wie er verder ervaringen mee hebben. maar dat is wat mij voorgeschoteld is.

 

Wat is jouw achtergrond? (werkloos, in loondienst of uitkeringsgerechtigd (wwb)) Ik heb zelf enige tijd gewerkt als bbz adviseur en ik denk dat je de BKR notering 2-ledig moet zien:

 

1. BKR-notering uit het verleden (-5jaar) waar geen schuld openstaat, maar dat een eventuele lening/krediet in de weg staat bij een bank.

 

2. BKR-notering met een openstaande lening/schuld

 

Als je onder 1. valt, is het doorgaans makkelijker om alsnog in het traject van de bbz of qredits in te stappen. Val je onder .2 dan wordt het een complexer verhaal. Intern voerden wij weleens de discussie: is het verantwoord om een schuld bovenop een schuld te verlenen, als overheids instantie?

 

 

Link naar reactie
  • 0

@MKBKrediet

 

Misschien een idee om een topic te openen op dit forum en wat te vertellen over dit initiatief. (En ja ik snap dat mensen ook info op jullie website kunnen vinden :))

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb een lening aangevraagd bij Qredits. Het gaat om een bedrag van €4000,- voor het starten van een eigen internetonderneming. Wellicht voor veel van jullie een lachertje maar voor mij een noodzakelijk bedrag om te kunnen starten.

Ik heb een vaste uitkering en heb dus wel een vast inkomen maar dit is niet genoeg om het bedrijf te kunnen opzetten jammer genoeg.

Het is zo'n 2 maanden geleden dat ik de aanvraag heb ingediend. Dat het zo lang duurde had er mee te maken dat ik even paar weken niet kon praten vanwege een operatie en ik mijn BKR-notering moest aantonen bij ze. Dat is logisch maar ik dacht te begrijpen dat het niet zo'n probleem was bij Qredits aangezien het gaat om een soort van microkrediet. heb meerdere keren het ondernemingsplan moeten herschrijven omdat het niet voldoende informatie bevatte. Daar hadden ze een goed punt en ik heb naar mijn idee zo voldoende en duidelijk genoeg omschreven. Vervolgens heb ik een afspraak gemaakt en er is een vriendelijke dame van Qredits bij mij geweest deze week. In het gesprek werd al duidelijk dat door mijn negatieve BKR-notering de kans niet groot zou zijn dat ik het bedrag zou kunnen krijgen. Er werd mij gevraagd of er iemand mee kon tekenen ofwel garant wil staan ervoor. Dat is helaas bij mij niet mogelijk!

Nu wacht ik op bericht van Qcredits maar ik ben bang dat ik gewoon keihard afgewezen ga worden ondanks alle inspanning en het feit dat er geen bedragen meer bij het BKR of elders open staan. Ik vind het jammer dat het mensen met een negatieve BKR zo in een hoekje worden gezet en er word gedaan alsof het BKR alles te zeggen. Ook wanneer er dus geen schulden staan dus speelt dit wel gewoon mee. Het is nog niet gezegd dat ik de lening krijg maar ik heb het gevoel dat er aan mij gevraagd gaat worden of er iemand mee wil tekenen. Iets wat voor mij vrijwel onmogelijk is om voor elkaar te krijgen aangezien ik eerlijk gezgd niet veel connecties heb.

 

Mocht het zo zijn dat ik word afgewezen dan vind ik Qredits geen maatschappelijk belang neemt en vind ik het jammer dat de overheid hieraan meewerkt. Heb het idee dat ze alleen de rijken de kans geven om rijker te laten worden en mensen die problemen hebben gehad in het verleden en er financieel minder sterk voor zijn niet meehelpen. In dat geval is het pure zelfverrijking naar mijn idee zonder ook mensen te gunnen die het niet zo breed hebben. Als het wel doorgaat dan zal ik het hier vermelden maar ik ben bang dat het niet gaat lukken en ik nog gewoon thuis moet blijven zitten zonder te kunnen werken! Zou het oprecht jammer vinden als ik nog langer de maatschapij tot last ben door iedere maand een uitkering te ontvangen zonder te moeten solliciteren. Sommige zullen misschien denken dat is toch fijn maar geloof me dat is het niet, je word er uiteindelijk gewoon depressief van.

Naast Qredits zie ik ook geen andere mogelijkheid om een financiering los te krijgen dus zou dit voor mij een zware tegenslag zijn.

Link naar reactie
  • 0

beste starter 24

 

Er zijn echt genoeg voorbeelden van mensen met BKR notering die toch een krediet hebben ontvangen bij Qredits.

De reden van deze notering is belangrijk, evenals de oplossing, maar waar het echter vooral om gaat is het plaatje er om heen.

Je moet kunnen aantonen dat er genoeg geld over blijft om het krediet terug te kunnen betalen.

M.a.w. met een goed plan, wat laat zien wat de inkomsten en uitgaven zijn, ondersteund door jouw eigen enthousiasme en overtuiging!

Dan kun je ook met een bkr notering wel een krediet krijgen.

Maar je wilt gaan ondernemen, dus dan denk je verder. Wat als je toch het bedrag niet krijgt?

Wat ga je eigenlijk doen en hoe hard heb je deze 4000 euro nu echt nodig? Wellicht kun je iets kleiners opstarten als het niet mocht lukken met het krediet.

Laat je hoe dan ook niet uit het veld slaan, mocht het niet doorgaan!

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.