• 0

Docdata Payments

Ik bied ideal implementaties aan voor mensen met webwinkels en ben nu een goed overzicht van alle aanbieders en prijzen te maken.

Nu weet ik dat docdata payments (nederlands bedrijf) veel manieren van betaling aanbiedt waaronder ideal. Ik heb de prijzen opgevraagd en naar mijn weten komt het hier op neer:

Goedkoopste manier van ideal accepteren:

Aansluitkosten : 275 E

Maandelijks abbo, ideal only: 35 E + ideal abbo 5,95 E= 40,95 E

Per gestarte transactie: 0,35 E (mag hopen dat als iemand niet tot betalen overgaat dit niet wordt gerekend).

Per ideal transactie: 0,48 E

 

Dus 40,95 per maand en 0,83 cent per transactie.

 

Hiermee zijn ze de duurste provider die ik ben tegengekomen. Ook is er geen voordeel als er op grote schaal transacties plaatsvinden. Toch zie ik juist bij de grootverbruikers veelal betalingen via docdata, terwijl bijv ogone stukken goedkoper is.

Mis ik nu iets of wordt er door die partijen niet goed vergeleken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • -1

Nou er zijn soms wat verschillen zoals hoe lang je op je geld moet wachten of dat mensen nog moeten aanmelden / inloggen, maar over het algemeen is het allemaal hetzelfde systeem en is prijs het enige wat uitmaakt ja.

Ik ben helemaal geen concurrent, daarvoor moet je echt enorme investeringen doen. Er zijn naast 3 banken nog maar iets van 5 bedrijven die het aanbieden.

 

Maar graag concrete informatie en niet allerlei vragen die er niet toe doen.

 

De vraag is inderdaad of er nog kortingen zijn waar ik niks van weet. Heb vandaag een nogal compleet tariefoverzicht gekregen maar daar wordt niks over zoiets gezegd.

Link naar reactie
  • 0

Nou ja de toon kwam anders aardig aanvallend over en ik wil gewoon een schone thread houden (wat hierbij alweer niet echt gaat lukken).

 

Ach, had 'm ook meteen op slot kunnen doen, maar dat was ook weer zo bot geweest, niet dan?

 

Vandaar dat ik even vroeg naar de achterliggende gedachte van je post. Die is me nu helder, wellicht in eerste instantie niet omdat ik het verschil tussen jou en docdata niet doorhad.

 

Wat ik met de andere vraag bedoelde is dat naar mijn mening prijs nooit de enige beweegreden is.

Tuurlijk kan die belangrijk zijn, maar.....

 

deze post al gelezen?

 

Schijnbaar is prijs niet altijd de decision maker?

 

(voor meer voorbeelden even zoeken op ogone, Docdata etc.)

Link naar reactie
  • 0

dat veel bedrijven (waaronder ik) gebruik maken van docdata is o.a. omdat ik (en dus ook veel andere bedrijven) destijds heel andere contracten hebben afgesloten.

Destijds kon je voor een eenmalig bedrag een aansluiting krijgen zonder verdere maandelijkse kosten, enkel nog kosten per transactie.

En daarbij waren de transactie kosten ook nog lager (en voor grote bedrijven waarschijnlijk nog lager als wat ik betaal).

Maar zelfs dan zijn ze nog niet de goedkoopste.

 

Maar is dus in veel gevallen kwestie van een totaal andere overeenkomst.

Link naar reactie
  • 0

Ok Frans kan gebeuren. Dacht dat ik redelijk duidelijk was.

 

@Vossie: Zoiets dacht ik dus al want anders kon ik het me niet voorstellen. Je bent er nog steeds klant dus?

Heb je dan ook gehoord van veranderingen van betalingsstructuur, of moet je bij docdata zeggen dat je een enorme klant bent en dat ze dan betere tarieven hebben?

 

Problemen met wel / niet ontvangen geld of storneringen komen naar mijn weten niet bij ideal voor omdat eenmaal betaald is er niks meer aan gedaan kan worden. Het is lekker duidelijk voor iedereen en kan er dus naar mijn inzicht niet echt op support worden geconcurreerd.

Link naar reactie
  • 0
Ik bied ideal implementaties aan voor mensen met webwinkels en ben nu een goed overzicht van alle aanbieders en prijzen te maken.

 

Beste Chielsen,

 

ga je deze informatie over het standaardaanbod van verschillende partijen ook nog op enige manier ontsluiten? Hoe interessant wordt jouw inziens die Paypal API (Adaptive Payments System)?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Vossie: Zoiets dacht ik dus al want anders kon ik het me niet voorstellen. Je bent er nog steeds klant dus?

Heb je dan ook gehoord van veranderingen van betalingsstructuur, of moet je bij docdata zeggen dat je een enorme klant bent en dat ze dan betere tarieven hebben?

 

Ik ben er nog steeds klant ja. maar zelfs als ik ze niet meer zou gebruiken zou ik nog klant blijven, kost me immers verder niks per maand.

De tarief structuur die ik en veel andere hebben bestaat volgens mij niet meer, destijds had je volgens mij geen maandelijkse contracten en volgens mij nu enkel nog maandelijkse tarieven.

 

De transactie kosten zullen vast wel bespreekbaar zijn als je maar genoeg betalingen per maand hebt.

Maar of enkel roepen dat je een grote klant bent effect heeft betweiffel ik.

Link naar reactie
  • 0

@vossie Ik snap dat iets alleen roepen weinig zin heeft, maar het is niet een publiek geheim dat ze makkelijk zijn met het aanbieden van de oude voorwaarden dus.

 

Ik ben er ook pas achter gekomen dat de bedragen die Ogone vraagt exclusief de bankkosten zijn, waarmee het dus ook wel erg duur is.

 

@Highio, Ik ben nu bezig een overzicht / calculator te maken waar het het goedkoopst is om ideal betalingen te ontvangen. In eerste instantie was ik alleen van plan dit te tonen, plus de mogelijkheid van andere methoden te laten zien (maar niet de prijs). Paypal komt dus niet in de vergelijking voor.

Ik heb wel naar het nieuwe Api systeem gekeken, maar vooralsnog zie ik daar niet veel in. Het zou in hele speciale gevallen handig kunnen zijn, maar ik denk dat toch 90-95% vd betalingen gewoon 1 op 1 zijn.

Link naar reactie
  • 0

Beste Chielsen,

 

bedankt voor de reactie. Ik ben zeer benieuwd naar een online calculator, mocht dat ooit zover komen. Ik denk dat dat een mooie marketingtool voor je zou kunnen zijn naar startende webwinkeliers. Het aantal variabelen/voorwaarden zou mij huiverig maken om dit publiek te maken.

 

Ik vroeg naar de Paypal API, omdat ik wel benieuwd ben naar oplossingen als affiliate/reseller zonder uitgestelde betaling. Ik ben benieuwd wat voor nieuwe betaalmodellen dit gaat opleveren. Zeg maar boter-bij-de-vis.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Higho , die gaat waarschijnlijk morgen komen, ik weet niet of ik de link hier mag plaatsen maar anders stuur ik wel een PM.

 

De paypal Api is leuk inderdaad voor affilates, maar dan moet paypal al de meest gebruikte betalingsmanier zijn. Als je een hybride systeem hebt (bijv Paypal en iDeal) dan zijn er al een stuk minder voordelen omdat je als "webwinkel" nog steeds een administratie voor affilates moet voeren en nog steeds betalingen moet verrichten.

Volgens mij krijgen affilates ook maar maandelijks en bij een bepaald minimum betaald dus vallen de eventuele besparingen op transactiekosten ook tegen.

 

Ben jij trouwens een ontwikkelaar of affilate? We zouden misschien samen kunnen werken.

Link naar reactie
  • -1

[*] Je kunt klanten direct bij hun bank laten iDealen. Prijzen en contracten afhankelijk van de bank.

[*] En je kunt werken met TargetPay - geen opstartkosten/maandkosten, wel 0,83 in btw per transactie, maar dat is vergelijkbaar met wat banken rekenen voor hun basis-contracten.

 

(Ik kan overigens beide implementeren, als je interesse hebt mag je me PM'en)

Link naar reactie
  • 0

Ogone collecteert en reconcilieert geen bedragen, ze zijn 'alleen maar' een technische connectie naar de financiele instelling. Dit is een ander soort dienst dan PSP's zoals docdata leveren, docdata collecteert de bedragen wel, en zorgt ervoor dat je zelf niet alle verschillende financiele stromen hoeft uit te zoeken. Deze extra dienst kost geld en daardoor zijn de tarieven van collecterende PSP's in het algemeen hoger dan die van distribuerende PSP's.

 

Voor de hoogte van de bedragen die je per betaalmethode bertaalt hangt af van hoeveel transacties je gegarandeerd kan sturen, PSP's sluiten volume contracten af met banken, hoe beter je kan aangeven hoeveel gegarandeerde transacties je zal sturen, (en wanneer het gegarandeerde volume voldoende is) hoe beter je over de prijs kan onderhandelen.

 

De meeste PSP's berekenen een maandfee, de hoogte zal afhangen van het aantal transacties, uiteindelijk moet er toch een account opgezet worden, er moet uitleg gegeven worden enz enz. Het opzetten van een klant is ongeveer even duur voor een grote of een kleine klant, voor een grotere klant maken de maandelijkse kosten vaak niet zo veel uit (maar een beter transactie tarief wel), voor de kleinere klant zijn de maandelijkse fees vaak wel een probleem, maar daar verdient de PSP dus weer niet zoveel van omdat er weinig transacties zijn. Ook zijn er PSP's die geen maandfee rekenen, hierbij moet je dan vaak wel een minimale hoeveelheid transacties afnemen, of zijn de setup kosten hoog, of zijn de kosten per transactie hoger.

 

Uiteindelijk komt het toch gewoon neer op veel offertes aanvragen, en wanneer je meer volume hebt, heb je een betere onderhandelingspositie bij de PSP.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.