• 0

Verhuur van Oldtimers voor daagje weg

Deze vakantie heb ik wat 'verloren' uurtjes gebruikt om op zoek te gaan naar informatie rondom het verhuren van oldtimers. Dat doen al veel bedrijven, dat klopt. Of het rendabel is: die bedrijven doen het ook, dus er zal best geld mee te verdienen zijn.

 

Maar ik wil het iets uitbreiden. Namelijk het eiland waar wij wonen, de Hoeksche Waard, daarbij betrekken. We hebben zo veel mooie authentieke culinaire gelegenheden, recreatie en zelfs een heuse herberg op het kleinste bewoonde eiland van Nederland, Tiengemeten. Het zou mooi zijn als je de verhuur van oldtimers kunt combineren door mensen naar dergelijke gelegenheden te krijgen door bijvoorbeeld het aanbieden van kortingen op diners, lunch etc.

 

Zoeken op internet naar voorbeelden van dergelijke gecombineerde aanbiedingen heeft bijna niets opgeleverd. Of ik zoek niet goed, of het is er niet. Het verhuren van een oldtimer is een op zichzelf staand ding, je huurt het ding en klaar.

 

Ik denk dat het zo veel meer charme oplevert als je je huurders een dagje 'Hoeksche Waard' kunt aanbieden. Routeboek, adressen voor lunch/diner, een mand met lekkernijen voor onderweg (uiteraard allemaal uit de Hoeksche Waard).

Zelf zou ik zoiets prachtig vinden, maar doordat ik hier geen info over kan vinden op internet doet mij sterk twijfelen aan de haalbaarheid van een dergelijk plan (omdat blijkbaar niemand het aanbiedt). Ik zou zelf alleen winst halen uit de verhuur en zou samenwerking moeten zoeken met de culinaire collega's op het eiland om op die manier mijn klanten kortingen of anderszins aan kan bieden.

 

Dit zijn zomaar wat vakantieoverpeinzingen van mij... Zouden jullie met een oude Karmann Ghia een daagje door de Hoeksche Waard willen sturen met aanbevolen adressen voor lekkere lunch en/of diner? Wellicht een overnachting erbij?

 

Edit: dit is meer marktonderzoek dan om een vorm te zoeken. Wellicht meer iets voor het off topic gedeelte besef ik mij nu.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Henri,

 

dit soort concepten bestaan wel al met de fiets (o.a. happentrappen). Ik heb zelf helemaal niks met oldtimers (zou er ook nooit eentje huren) maar ik kan me in principe wel voorstellen dat dit concept ook met oude auto's ( ;D) werkt. Why not? Omdat ik (vooroordeel?? ;)) wel denk dat het een bepaald type mens is wat een oldtimer huurt zou ik niet zozeer met kortingen werken maar met een complete dag en een exclusieve lunch/picknick. Er zijn trouwens al wat hotels die een dagje oldtimer in verband met een etentje aanbieden.

Lijkt me iets voor vriendengroepen, stelletjes enzo. Dus een 'verwendag'. Een 'belevenis' aanbieden ipv een korting op het toetje, if you know what i mean? :)

 

Maar misschien lig ik er ook compleet naast, nogmaals, ben zelf niet het type 'oldtimer'.

Link naar reactie
  • 0

Dag Henri

 

het idee lijkt zo weggelopen uit een toeristisch programma, het klinkt alvast heel leuk.

er even tussenuit met de oldtimer. ik ben van mening dat voor alles (of bijna alles) wel een publiek te vinden is.

als het nog niet aangeboden wordt in de streek waar je woont kan je eventueel altijd vragen of je plaatselijk gemeentebestuur niet eventueel wil tussenkomen voor bepaalde kosten zodat jij je winstmarge iets hoger kan leggen.

dit heeft voor hen als voordeel dat het dan wel uniek kan zijn in de streek, maar dat het plekje waar jij woont iets meer in de kijker wordt gezet.

en als er een programma op tv is met reportages voor een dagje uit kan je misschien wel gecontacteerd worden hiervoor.

wat dan weer reclame oplevert voor wat je organiseert en reclame voor je woonplaats.

good luck!

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

Henri,

 

Ga je dan voor een breed scala aan oldtimers zodat er altijd wel iets tussen zit dat bij iemand in de smaak valt? Of ga je juist voor een wagenparkje van hetzelfde type? De eerste optie sluit goed aan bij verhuur aan dagjesmensen en dergelijke, de tweede optie biedt met name mogelijkheden voor bedrijfsuitjes en groepsuitjes.

 

Mocht je trouwens eerst eens willen 'proefdraaien' met zo'n groepsuitje dan kun je natuurlijk altijd een aantal auto-clubs benaderen met een kant en klaar plaatje (waarbij ze natuurlijk hun eigen auto gebruiken) tegen een scherpe prijs. Gelet op je huidige activiteiten neem ik aan dat je hier voldoende contacten hebt. Kun je ook meteen het betreffende autotype voor de deelnemers in het pakket 'bijsluiten' om net dat beetje extra's eraan te geven. Een andere optie is natuurlijk een wedstrijdcomponent erin toevoegen met natuurlijk een leuke modelauto als hoofdprijs.

 

Succes

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Een all in pakket klinkt idd een stuk makkelijker! Die hotel aanbiedingen ken ik ook, maar dat is dus altijd met overnachting in het eigen hotel (of van dezelfde keten) en een picknick mand voor onderweg.

 

Ik kan verschillende pakketten samenstellen, zelfs eentje met een overnachting erin. De Hoeksche Waard is niet zo groot. Als ik een rondje rijd, ben ik in twee uur klaar. Heb ik wel niets gezien, dus je moet de mensen wijzen op de leuke dingen onderweg en aansporen dat ze hier en daar de auto even parkeren om iets te bezichtigen.

Als ik dit zo lees krijg ik er zelf ook zin in, dus wellicht ook aanbieden zonder auto...?

 

Het is niet zozeer mijn woonplaats, maar het hele eiland dat het 'ontdekken' meer dan waard is. En dit eiland is opgedeeld in een aantal gemeentes. Zijn er nog andere 'instanties' waar je zoiets bij kunt aankaarten? De VVV is een grote bron van informatie hierin heb ik al gemerkt.

 

Ik fantaseer nog even verder...!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Bedrijfsuitjes... Ja, dat zou ook iets zijn, alhoewel de aanpak daarvan anders is. Je moet dan toch wel een paar man kunnen hebben in je 'geselecteerde' eetgelegenheden. En een flink aantal auto's. Meerdere auto's is idd geen probleem voor tijdelijke

 

Ik wilde beginnen met een VW (Karmann Ghia) en daarna wellicht een Kever Cabrio? Langzaam opbouwen, dat werkt bij mij altijd het beste. Niet een heel wagenpark, maar wel gokken op 'open rijden' en op auto's die de meeste mensen wel leuk vinden.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0
Ik fantaseer nog even verder...!

 

Hierop inhakend: ik vind de brievenbuspakketten met miniaturen ook uitermate goed passen bij alle vormen van gelegenheidsvervoer (trouwen!?) en uitnodigingen voor bovengedroomde arrangementen. Het is een logische stap als je de tijd hebt om culinaire, natuur- en autoliefhebbers voorpret en een totaalervaring te bieden. Ik voorzie wel problemen met de locatie en het is natuurlijk behoorlijk seizoensgebonden. B&B erbij is een goed idee, maar dat zou ik niet zelf bestieren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heb ondertussen dit idee tegen vrienden en kennissen aangehouden (het eerste marktonderzoek) en het wordt zeer enthousiast ontvangen. Ook een paar goede ingangen bij de VVV gekregen.

Tevens medewerking van de plaatselijke 'geschiedkundige' die heel graag mee wil werken voor het 'routeboek'. We hebben een flink aantal ideeen.

 

Ik ga hier zeker mee verder!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een leuk idee, persoonlijk zou ik het niet doen want ik ben geen grote liefhebber van klasieke auto's.

Maar 1 ding dat je wel in je achterhoofd moet houden dat die oldtimers aardig wat onderhoud nodig hebben.

Ik zou nog wel even goed bekijken voor welke doelgroep je het doet klasieke auto clubs organiseren nu ook al regelmatig van deze tochten waarbij deelnemers in hun eigen auto deze tochten kunnen maken.

 

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 0

Onderhoud: daar heb ik een 'mannetje' voor ;) anders zou dit hele avontuur al bij voorbaat niet haalbaar zijn. De laatste paar onderhoudsbeurten aan de VW Bus en Porsche zijn betaald met modelauto's...

 

Oldtimerbezitters vallen zeker niet in de doelgroep. Ik mik op mensen die nostalgische kriebels krijgen bij het zien van een Kever, Daf, Eend, Peug 204, VW Bus met 'die had mijn vader vroeger ook' of 'die had ik zelf vroeger ook'. En dat ze de beleving die zo'n auto geeft willen delen met anderen (familie?)

 

Maar de grootste doelgroep worden toch de arrangementen gericht op bedrijfsfeestje, vrijgezellen, families en anderszins.

Om in het dagarrangementenbestand van de VVV te worden opgenomen, moet je minimaal 20 man kunnen handelen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Onderhoud: daar heb ik een 'mannetje' voor ;) anders zou dit hele avontuur al bij voorbaat niet haalbaar zijn. De laatste paar onderhoudsbeurten aan de VW Bus en Porsche zijn betaald met modelauto's...

 

Oldtimerbezitters vallen zeker niet in de doelgroep. Ik mik op mensen die nostalgische kriebels krijgen bij het zien van een Kever, Daf, Eend, Peug 204, VW Bus met 'die had mijn vader vroeger ook' of 'die had ik zelf vroeger ook'. En dat ze de beleving die zo'n auto geeft willen delen met anderen (familie?)

 

Maar de grootste doelgroep worden toch de arrangementen gericht op bedrijfsfeestje, vrijgezellen, families en anderszins.

Om in het dagarrangementenbestand van de VVV te worden opgenomen, moet je minimaal 20 man kunnen handelen.

Ik zou hem toch in wat meer betalen dan model auto's als je niet in de toekomst elke dag onder de motorkap wil duiken. ;)

Ik weet dat dit een overgeneralasatie is maar zijn vrijgezellen wel een goede doelgroep die je bij je klasieke auto's wil hebben ?

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 1

Henri,

 

Het idee voor een compleet dagje uit in de Hoeksche Waard spreekt mij wel aan. Hoewel het mij persoonlijk eerlijk gezegd even leuk lijkt (of misschien nog wel leuker) in mijn eigen auto dan in een oldtimer. Dus wellicht inderdaad dat als "extra" aanbieden.

 

Omdat je zegt te willen beginnen met een klein wagenpark (in eerste instantie één oldtimer), zit ik even te puzzelen over het tijdschema. Als ik de oldtimer 's morgens kan ophalen vanaf 9 uur (regel je wel een plekje voor mijn eigen auto?), dan moet je ervoor zorgen dat mijn picknickmand met verse broodjes op dat moment klaar staat. Of die moet ik onderweg ergens op kunnen halen, ook prima. Lunchen in een leuk restaurant lijkt me geen probleem, maar diner wordt alweer wat lastiger. Dan moet ik 's avonds na het eten (23.00 uur?) ofwel mijn eigen auto op kunnen halen, of naar een hotel. En je wilt liever niet dat ik met een paar glazen wijn op in die toch wat onwennige oldtimer stap. Een restaurant bij een hotel kan dan een oplossing zijn, maar hoe laat breng ik dan de volgende dag de oldtimer terug? Liefst na het ontbijt, dus om een uur of 10, maar dan heb jij om 9 uur geen auto voor je volgende klant. En je zult de auto in de tussentijd ook nog even moeten wassen, schoonmaken en bijtanken. Het kan dus zijn dat je na elk verkocht dagje uit je oldtimer een dag stil hebt staan. Wel iets om rekening mee te houden.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Parkeergelegenheid in overvloed, gratis, en op eigen terrein.

Qua aantal auto's zit ik nu op minimaal 5 stuks. Ik wil zelf niet voorzien in etenswaren voor onderweg, hooguit een broodje in de garage met een kop koffie voor de rit (bij dagdeel programma's). Lunchen en dineren ga ik zeker uitbesteden.

 

De Hoeksche Waard is niet dusdanig groot dat dat een vertrektijd van 9:00 uur rechtvaardigd. De grootste uitdaging zit 'm in de beprekte openingstijden van de arrangement onderdelen. Zo zijn er die maar een paar dagen per week open zijn. Dit wordt een leuke logistieke puzzel.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.