1 Miljoen koffers zoek

Aanbevolen berichten

Leuk al die cijfers........ Maar waarom gaat hier niemand mee ondernemen?.

 

Vraag: de techniek bestaat / Antwoord : ja

Doelgroep.....

 

De kofferindustrie?

Maar dan heb je het over éémalige verkoop:

Minpunt : die zal er waarschijnlijk minder het nut van inzien. Voor hen is het beter dat je een nieuwe koffer koopt als je hem kwijt bent. Bovendien gaan mensen meer op reis, dan dat ze nieuwe koffers kopen.

 

Mmmmmmmm... niet interessant genoeg.

 

Maar wél....

Doelgroep : alle reizigers in de wereld !

Eénmalige verkoop apparaatje en daarna een abonnement op de tracking and tracing. Per reis of per jaar.

Zoals men ook reisverzekeringen op voorhand afsluit. Reiziger willen niets kwijt en verzekeren zich daar tegen. Per reis of een jaarverzekering.

Nevendoelgroep : verzekeringsmaatschappijen - een win-win voor hen. Deze keren dan minder uit !

Optie is om de doelgroep te koppelen aan verzekeringsmaatschappijen ? Dan heb je via hen ook direct de reiziger .

 

My two cents... zomaar out of the bleu ;)

 

Want, ik weet het niet hoor. Maar volges mij zit er een enorme business in dit mediabericht wat gisteren in het nieuws was !

 

Maar dit bestaat toch allemaal al lang? Mijn koffer heeft al een tag http://intl.tumi.com/account-information/tracer-registration/

 

En daarbij bestaan er talloze ondernemingen die gelijk als deze http://www.taggs-r-us.com/luggage-tags/idi-tag.php de service aanbieden.

 

Zelfs mijn bank geeft deze service, http://www.rabobank.nl/particulieren/klantenservice/veelgestelde_vragen/verzekeren/interhelp/items/waarvoor_rabo_interhelp_extra_inschakelen

 

Alleen allemaal zonder RFID

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Maar dit bestaat toch allemaal al lang? Mijn koffer heeft al een tag http://intl.tumi.com/account-information/tracer-registration/

 

Nice ! Maar missen we hier dan qua business een verkooppunt?

 

En... Mist de Europose Commisie deze informatie ook?. Op het nieuws was namelijk dat "die" zich zorgen maakten ? Terwijl dat dus helemaal niet nodig is, omdat de oplossing al voor handen is! Als de EU verplicht stelt dat straks iedereen zo'n tag aan moet schaffen... Tel uit je winst?

Ook dat zal wellicht van mijn kant kort door te bocht zijn. Ma\ar e.e.a. verbaasd mij dus wel.

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

In het kort:

 

RFID-Tag meespuitgieten in het handvat (zoek maar op in-mould rfid)

Tag in herschrijfbare uitvoering met eigen identificatiegegevens er vast in, de overige posities variabel

 

Bij het inchecken wordt de overige info erop gezet (vluchtnummer etc.)

Op basis daarvan kun je een groot deel van de magazijnafhandeling automatiseren en koffers sorteren op vluchtnummer.

 

Bij de vliegtuigtoegang een tweede automatische check dat er geen koffers tussen zitten die op de verkeerde vlucht komen.

 

Bij aankomst en lossen wederom een check dat alle koffers het vliegtuig uit zijn.

 

Afhandeling op vliegveld weer geautomatiseerd tot aan de bagageband.

(eenvoudige techniek die in logistieke orderpickcentra al lang wordt gebruikt)

 

Bagageband onderverdelen in 50 kleine afhaalhokjes waarbij je met je ticket met chip/barcode moet aanmelden om toegang te krijgen en het systeem matcht je ticket met de RFID van je bagage waardoor je bagage voor je neus automatisch wordt neergezet.

 

Bij alle uitgangen van waaruit diefstal plaats kan vinden wederom een check/match van ticket en bagage waardoor diefstalcijfers sterk gaan dalen.

 

Voor wie: luchthaven ivm minder diefstal en minder fouten.

Samsonite en anderen voor de koffers

 

Samenwerken met : vanderlande o.i.d. voor de bagageafhandeling.

 

Waarom? Omdat ik 1:64 zoekgeraakte koffers eigenlijk, schijnbaar in tegenstelling tot anderen hier, énorm veel vind.

Als mijn auto 1 op 64 keer niet start, mijn telefoon 1 op 64 keer uitvalt, excel 1 op 64 keer vastloopt, mijn slager 1 op 64 keer het verkeerde vlees meegeeft, mijn medicijnen 1 op 64 keer niet werken.... dan vind ik het erg slecht.

 

Dus dit vind ik ook erg slecht, en tijd dat iemand een gesloten systeem ontwerpt.

De techniek is er. De kennis is er. Iemand moet alleen het voortouw nemen.

 

Succes

Frans

Link naar reactie

Het hele probleem van zoiets invoeren is het probleem dat je standaard oplossing moet hebben die overal ter wereld werkt. Of in ieder geval t/m vliegvelden die 100.000 of meer passagiers vervoeren.

 

Het coördineren van dit geheel van bagage afhandel bedrijven, vliegvelden en luchtvaartmaatschappij is wel zo ongelooflijk complex dat ik geen enkele start-up toe in staat zie. Tenzij ze een ongelooflijk startkapitaal hebben en heel veel tijd om dit te realiseren en de bank moet de eerste 10 jaar geen geld terug verwachten. Daarnaast is er standaardisatie nodig bij (waarschijnlijk) de ISO en dat soort procedures duren ook voor je het weet een jaar of 5. Kortom voor de ondernemer die van de echte uitdaging houdt ;).

Link naar reactie

 

...

Waarom? Omdat ik 1:64 zoekgeraakte koffers eigenlijk, schijnbaar in tegenstelling tot anderen hier, énorm veel vind.

Als mijn auto 1 op 64 keer niet start, mijn telefoon 1 op 64 keer uitvalt, excel 1 op 64 keer vastloopt, mijn slager 1 op 64 keer het verkeerde vlees meegeeft, mijn medicijnen 1 op 64 keer niet werken.... dan vind ik het erg slecht.

...

 

Ik heb ernstige bedenkingen bij deze cijfers. Zelf nooit wat kwijtgeraakt, en ik hoor dat ook niet van familie, vrienden en bekenden. Als het echt zo vaak voorkwam, lijkt me dat dit al anders opgelost zou zijn, zelfs zonder rfid achtige zaken.

 

Of heb ik (en de mij bekenden) gewoon vies mazzel? ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Het hele probleem van zoiets invoeren is het probleem dat je standaard oplossing moet hebben die overal ter wereld werkt. Of in ieder geval t/m vliegvelden die 100.000 of meer passagiers vervoeren.

 

...

 

Is dat zo? Een rfid in het label dat nu ook al om je koffer gehangen wordt, en een scanner op cruciale punten (voor vliegtuig, voor transportband na vlucht, bij douane, bij uitgang) en je hebt de meeste problemen wel te pakken. Kan per vliegveld geimplementeerd worden.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Klopt je kan het wel per vliegveld invoeren, maar dan is het effect maar heel beperkt. Als dan bijvoorbeeld alleen Schiphol het implementeert helpt het hen wel op uitgaande vluchten, maar niet op inkomende vluchten. Verder gaat het vanaf het moment de koffer in het vliegtuig zit weer net zo vaak mis. Dus helpt het maar een klein beetje.

 

Erger is het nog als iedereen een RFID in de bagagelabels stopt, maar dat ze niet compatible met elkaar zijn, waardoor er uiteindelijk weer op de huidige streepjescode moet worden teruggevallen. Of veel erger het lokatie id verkeerd uitgelezen wordt en de koffer ineens aan de andere kant van de wereld staat omdat de lokatie nummers anders gecodeerd worden in de chip. Of dat je koffer terecht komt in een 'persoonlijke bagage kluis' (vrije vertaling van idee Frans 3 posts terug) en doordat de codering van je ticket rfid chip niet compatible is met die van de kluis en je dus niet bij je koffer kan.

 

Daarnaast is volgens mij de uitdaging niet zozeer technisch, maar juist de samenwerking tussen veel verschillende partijen in veel verschillende geografische regio's, zodat er toch een enigszinds coherent systeem uit komt.

Link naar reactie

Ik ben een aantal jaren reisleidster geweest en heb vaak meegemaakt dat mensen hun koffers kwijt waren.

 

De ene keer zat de koffer in het verkeerde vliegtuig en de andere keer was de koffer gestolen door een andere vakantieganger.

 

Het idee om zenders in koffers te plaatsen is geen optie. Koffers verdwijnen tijdens de vlucht in de bagageruimte van het vliegtuig en de meeste airliners staan niet toe dat er zenders (en elektronische apparatuur) aan staan tijdens een vlucht.

Link naar reactie

Het idee om zenders in koffers te plaatsen is geen optie. Koffers verdwijnen tijdens de vlucht in de bagageruimte van het vliegtuig en de meeste airliners staan niet toe dat er zenders (en elektronische apparatuur) aan staan tijdens een vlucht.

Het mooie aan rfid is dat het zelf geen signaal uitzend*, maar dat er een antenne is die signaal verstuurd aan de rfid-tag en dat dit signaal precies genoeg energie bevat om de chip te laten antwoorden. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.

 

* Er zijn ook andere varianten, maar deze is het meest waarschijnlijk in dit soort systemen

Link naar reactie

Klopt je kan het wel per vliegveld invoeren, maar dan is het effect maar heel beperkt. Als dan bijvoorbeeld alleen Schiphol het implementeert helpt het hen wel op uitgaande vluchten, maar niet op inkomende vluchten. Verder gaat het vanaf het moment de koffer in het vliegtuig zit weer net zo vaak mis. Dus helpt het maar een klein beetje.

 

Niet mee eens. Schiphol kan als zij het alleen toepast een sluitende goederenstroom realiseren voor getagde goederen.

100% aantoonbaar wat er binnenkomt en wat eruitgaat, waarheen en met wie.

 

Ook al doet verder vrijwel niemand het dan nog kan het interessant zijn.

 

Dat de uitdaging in de coördinatie ligt ben ik met je eens.

Maar da's altijd zo als er meerdere partijen bij betrokken zijn.

Eerst de koffers taggen of eerst de infrastructuur?

 

Eerst oplaadpunten of eerst electrische auto's is er nog zoeen.

 

Desondanks zie ik er wel wat in, al denk ik dat wij niet de eersten zijn die dit bedenken

Link naar reactie

Het mooie aan rfid is dat het zelf geen signaal uitzend*, maar dat er een antenne is die signaal verstuurd aan de rfid-tag en dat dit signaal precies genoeg energie bevat om de chip te laten antwoorden. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.

 

Als ik jou was zou ik daar goed onderzoek naar doen. Het gebruik van elektronische apparatuur dat signalen van versturen of ontvangen is niet zomaar toegestaan binnen vliegtuigen.

Link naar reactie

 

...

Erger is het nog als iedereen een RFID in de bagagelabels stopt, maar dat ze niet compatible met elkaar zijn, waardoor er uiteindelijk weer op de huidige streepjescode moet worden teruggevallen.

...

 

Wat is daar eigenlijk mis mee, met die streepjescode? RFID zou dingen wat makkelijker kunnen maken misschien, maar die controles die ik al noemde kunnen ook nu al op streepjescode basis, toch?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Niet mee eens. Schiphol kan als zij het alleen toepast een sluitende goederenstroom realiseren voor getagde goederen.

100% aantoonbaar wat er binnenkomt en wat eruitgaat, waarheen en met wie.

 

Ook al doet verder vrijwel niemand het dan nog kan het interessant zijn.

 

Dan moet je dus wel zorgen dat die tag vastzit aan de koffer en dus niet verwijderd kan worden.

Zodra het verwijderbaar is zoals aan een bagage label kan dus elke dief de tag makkelijk verwijderen en kan de koffer dus alsnog verdwijnen.

 

Haalbaarder lijkt me om zo een systeem eerst bij b.v. TNT te introduceren voor pakjes.

Is een proeftuin die wat meer te behapstukken is en waar je goed ervaring met het systeem kan opdoen.

En ook een uitdaging omdat daar zo mogelijk nog veel meer verdwijnt.

Link naar reactie

Dan moet je dus wel zorgen dat die tag vastzit aan de koffer en dus niet verwijderd kan worden.

 

Als eerder gesteld. In-mould techniek gebruiken om de tag in een kunststofdeel van je koffer mee te produceren en niemand die hem er eenvoudig uitkrijgt.

Frans

 

PS. TNT als testcase lijkt me nog omvangrijker dan een luchthaven om eerlijk te zijn.

Link naar reactie

 

Dan moet je dus wel zorgen dat die tag vastzit aan de koffer en dus niet verwijderd kan worden.

Zodra het verwijderbaar is zoals aan een bagage label kan dus elke dief de tag makkelijk verwijderen en kan de koffer dus alsnog verdwijnen.

 

..

 

Als je bij de uitgang controleert op tags, en die blijken er niet te zijn: laat de passagier die zo'n koffer heeft, maar vertellen wat er in zit. En daarna controleren. Of in beslag nemen, en na zeg 24u nasturen als er geen melding is van diefstal.

 

Voor mensen die op een vliegveld werken, een vergelijkbare controle.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

@Fred... dat ligt eraan hoeveel mensen je kent en aan wie je het vraagt. Maar helaas... ook jij komt er niet onderuit... Jij zit in mijn netwerk en bij deze... Mijn koffer is zoekgeraakt !

 

Verder, voor de uitdagende ondernemer, volgens mij moet het allemaal niet zo ingewikkeld gemaakt worden. GSM gaat ook uit tijdens de vlucht. Mijn koffer verdwijnt niet in het luchtruim, maar wel in de ruimtes op de airport.

Ik ga er niet vanuit dat de tags constant aanstaan en iets zenden. Maar dat het track & trace systeem/apparaat het activeert zodra je na landing bemerkt dat je een koffer kwijt bent.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Als we nou eens het probleem omgooien en kijken naar de manier waarop koffers een hele reis uit ons gezichtsveld verdwijnen...Misschien moeten we naar standaardisering van koffers toe, waarbij er drie maten zijn (S, M, L). Passagiers nemen de koffers zelf mee in het vliegtuig en laten deze bij de ingang achter bij de 'garderobe'. De garderobeman of -vrouw neemt de koffer(s) aan en bergt ze op. Door de zelfde koffervormen te maken worden ze makkelijk stapelbaar en kan het vliegtuig anders ingericht worden.

Zo, is dat ook weer opgelost... ;)

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een tag in mijn nek zou ook wel handig zijn, maar dat is jaren geleden al ter sprake gekomen toen RIFD onder de aandacht kwam. Schjinen heel veel mensen niet prettig te vinden ;)

 

Maar back on track.... Ik zou zo'n tag niet alleen in mijn koffer willen, maar in alle waardevolle spullen die ik heb. Stel je voor dat er ingebroken wordt? Of kijk eens naar hoeveel auto's, motoren, fietsen e.d. er gestolen worden.

Bij honden en katten doen ze het al jaren.

Het bestaat, maar wordt nauwelijks toegepast. Heeft dat een specifieke reden? Tegenwerking? Of ziet men er het nut niet van in. Of is men, zoals het nu spsontaan via HL.nl bij mij onder de aandacht wordt gebracht, zich er niet bewust van? Het "geen benul"-gehalte ?

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Dan moet je dus wel zorgen dat die tag vastzit aan de koffer en dus niet verwijderd kan worden.

 

Als eerder gesteld. In-mould techniek gebruiken om de tag in een kunststofdeel van je koffer mee te produceren en niemand die hem er eenvoudig uitkrijgt.

Frans

 

PS. TNT als testcase lijkt me nog omvangrijker dan een luchthaven om eerlijk te zijn.

 

klopt, dan krijg je hem er niet uit, maar dan moet je nu beginnen die tags in koffers te verwerken en over een jaar of 20 kan je dan met de test beginnen en zelfs dan zullen nog niet alle koffers voorzien zijn van zo een tag.

 

Elke koffer moet dus zo een tag hebben om dit systeem te laten werken en dat betekend dat je ze dus op de luchthaven makkelijk moet kunnen aanbrengen (voor elke koffer die nog niet zo een tag ingebouwd heeft of al heeft van een eerdere reis) zonder dat ze daarna nog te verwijderen zijn.

 

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

en kan het vliegtuig anders ingericht worden.

 

Jaaaaaaaa... we gaan nieuwe vliegtuigen uitvinden/bouwen en koffers standaardiseren. Iemand nog op zoek naar een uitdaging ? ;D

 

Maar nogmaals, ik denk dat het probleem veel te ingwikkeld wordt gemaakt. Zoals ik hierboven al stelde.

Als consument ben je zelf verantwoordelijk voor verloren spullen. En je baalt ervan als het weg is.

Ik wil met zo'n tag dus weten waar mjin spullen zijn. Dus ik als consument koop zo'n tag en abonneer mij op de terugvindservice. Als dat businessmodel al bestaat, dan voor de ondernemende geest een idee een retailer te worden?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Koffers verdwijnen tijdens de vlucht in de bagageruimte van het vliegtuig

 

Het lijkt mij vrij lastig om koffers tijdens een vlucht uit de bagageruimte te laten verdwijnen, ik denk dat dat juist het deel van de reis is waar ze niet verdwijnen.

 

Verdwijnen in de zin van: ze worden in de bagageruimte geplaatst.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.