• 0

Leverancier dreigt leveringen stop te zetten

Beste,

 

Als volgt:

 

Ik koop via derden (onbekende partij) een adressenbestand op en stuurt hier een papieren mailing heen voor kantoorartikelen. Na een paar dagen wordt ik aangesproken door een concurent dat ik adressen heb gemaild die voor een deel alleen bij hem bekend konden zijn, dit meld hij ook bij zijn leverancier (ook mijn leverancier).

 

Ik heb er echt alles aan gedaan om de herkomst te achterhalen wat mij niet is gelukt (ben er zelfd door bedreigd en nu nog).

 

Wat ik nu dus krijg is dat mijn leverancier niet meer aan mij gaat leveren:

"Zoals u weet is het respecteren van klanten van "leverancier" partners een essentieel onderdeel van de manier van zaken doen voor "leverancier" met haar parnters en is uw actie in de onacceptabel. "Leverancier" is buiten haar schuld om in diskrediet gebracht."

 

Dit is dus de aanleiding om de zakelijke relatie met ons te verbreken, dus nu een groot probleem.

 

Kan dit zomaar en kan ik hier niks tegen doen aangezien ik de afgelopen jaren flink geinvesteerd hebt ik het assortiment van deze leverancier en ook in de catalogi voor dit jaar?

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

je weet toch wel van wie je iets koopt?

Diegene heeft het immers moeten aanbieden en je zal die persoon ervoor betaald hebben.

Dus hoe onbekend kan die persoon nu precies zijn?

Lijkt me dat je om te beginnen die gegevens eens gaat opzoeken en onderzoeken en doorgeven aan je concurent/leverancier zodat die kan achterhalen of het eventueel door een medewerker gestolen en verkocht is.

Link naar reactie
  • 0

Ik koop via derden (onbekende partij) een adressenbestand op en stuurt hier een papieren mailing heen voor kantoorartikelen. Na een paar dagen wordt ik aangesproken door een concurent dat ik adressen heb gemaild die voor een deel alleen bij hem bekend konden zijn, dit meld hij ook bij zijn leverancier (ook mijn leverancier).

 

100% geheime adressen die slechts bij één kantoorartikelenleverancier bekend zijn bestaan mijns inziens niet.

 

Wat stond er in je adressenbestand? NAW gegevens of ook een hele specifieke contactpersoon en functie?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

NAW gegevens incl. contactpersoon (niet bij allemaal, maar die heb ik niet gebruikt). Is mij verteld dat dit inkopers waren.

 

Heb de gegevens al doorgegeven, zoals ik al zei heb ik er ook alles aan gedaan om de herkomst te traceren.

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0
100% geheime adressen die slechts bij één kantoorartikelenleverancier bekend zijn bestaan mijns inziens niet.

 

Misschien bevat het adressenbestand opzettelijk foutieve adressen / contactgegevens die alleen bekend zijn bij de eigenaar. Ontvang je een mailing ter attentie van de heer M. Isbruik dan weet je meteen dat iemand je adressenbestand misbruikt.

Link naar reactie
  • 0

je weet toch wel van wie je iets koopt?

Diegene heeft het immers moeten aanbieden en je zal die persoon ervoor betaald hebben.

Dus hoe onbekend kan die persoon nu precies zijn?

Lijkt me dat je om te beginnen die gegevens eens gaat opzoeken en onderzoeken en doorgeven aan je concurent/leverancier zodat die kan achterhalen of het eventueel door een medewerker gestolen en verkocht is.

 

Dat is dus het probleem, "gezien de afstand" is er onderweg afgesproken. Mailadres is @live en wordt niet beantwoord en telefoonnummer bestaat niet meer. Meer gegevens zijn er niet behalve het bestand, hieruit kan ook niks worden gehaald.

 

Maar het gaat nu even over mijn leverancier, deze heeft er op zicht niks mee te maken en is mijns inzien ook niet in diskrediet gebracht... Kunnen ze dan zomaar stoppen met leveren?

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt er op dat je idd een bestand hebt gekocht dat bewerkt is om misbruik te voorkomen. Dat gebeurt (ook) door grotere partijen om te voorkomen dat hun bestanden zo her en der rond gaan zwerven. Volgens mij doet/deed Cendris dat ook.

 

Als je al een paar jaar relatie met die leverancier hebt, zoals je beschrijft, komt het wat vreemd over als ze opeens zonder hoor en wederhoor de relatie stopzetten. Het lijkt dan een beetje op een stok zoeken om de hond te slaan. Weet je zeker dat dit het enige struikelblok in de relatie is?

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

ik kan me goed voorstellen dat de leverancier geen zaken meer met je wil doen als je zo de zakelijke markt bewerkt, wat nog weer los staat van de claim van je concurrent.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt er op dat je idd een bestand hebt gekocht dat bewerkt is om misbruik te voorkomen. Dat gebeurt (ook) door grotere partijen om te voorkomen dat hun bestanden zo her en der rond gaan zwerven. Volgens mij doet/deed Cendris dat ook.

 

Als je al een paar jaar relatie met die leverancier hebt, zoals je beschrijft, komt het wat vreemd over als ze opeens zonder hoor en wederhoor de relatie stopzetten. Het lijkt dan een beetje op een stok zoeken om de hond te slaan. Weet je zeker dat dit het enige struikelblok in de relatie is?

 

GJ

 

We werken sinds 17-07-2001 met elkaar. Waarschijnlijk zal de andere partij aan het drijgen zijn geweest tegen de leverancier en die is wel een stuk groter als mij maar dat mag toch geen reden zijn lijkt me...

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

dan heb je de persoon van wie je het gekocht hebt dus egzien.

Mogelijk heeft je concurent die claimed dat het van hem afkomstig is een fotoboek met werknemers en kan je de verkoper daarop herkennen.

 

Je leverancier heeft zover ik weet gewoon het recht zelf te bepalen met wie hij zaken wil doen.

Wel zoals eerder opgemerkt een nogal snelle reactie maar goed zou kunnen, misschien is die concurent wel 100 x zo groot als jou en heeft die druk uitgeoefend op de leverancier en die kiest dan eieren voor zijn geld...

Link naar reactie
  • 0

ik kan me goed voorstellen dat de leverancier geen zaken meer met je wil doen als je zo de zakelijke markt bewerkt.

 

Groet,

 

Highio

 

Graag je motivatie...

 

De orders uit de mailing heb ik niet geleverd en ook geen opvolging gegeven. (dit ook aangegeven bij de gedupeerde partij) Als ik van te voren wist dat dit een bestand van een ander was had ik het ook nooit gebruikt.

 

Bestand inmiddels gegeven aan gedupeerde en leverancier en daarna volledig verwijderd....

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

dan heb je de persoon van wie je het gekocht hebt dus egzien.

Mogelijk heeft je concurent die claimed dat het van hem afkomstig is een fotoboek met werknemers en kan je de verkoper daarop herkennen.

 

Je leverancier heeft zover ik weet gewoon het recht zelf te bepalen met wie hij zaken wil doen.

Wel zoals eerder opgemerkt een nogal snelle reactie maar goed zou kunnen, misschien is die concurent wel 100 x zo groot als jou en heeft die druk uitgeoefend op de leverancier en die kiest dan eieren voor zijn geld...

 

Ik heb een beschijving gegeven van de persoon, en daar was wel enige herkenning heb ik begrepen. En hoe zit het met mijn investering in hun catalogus en hun merk? Dat is dan gewoon "jammer"?

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Motivatie: niet met deze handelswijze geassocieerd willen worden. Heibel met andere afnemers. Mogelijke diefstal.

 

Kwaad is inmiddels geschied en dat kun je inderdaad alleen nog weer recht proberen te zetten. Ik denk dat je verder goed gehandeld hebt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zoals Highio aangeeft komt je marktbewerking niet echt heel erg goed over met vage bestanden tegen kleine prijsjes ....

Desondanks zaak snel met leverancier aan tafel te gaan zitten, uitvoerig schuld bekennen (denk ik) en kijken hoe eea op te lossen.

 

Suc6

GJ

 

Ter verduidelijking: het was geen vaag bestand, (mij is verteld: een gewoon adressenbestand die nagebeld is door hem) en met kleine prijs bedoel ik gewoon een normale prijs en geen 1000en euros.

 

Schuld bekennen al gedaan, zelfs een halve dag mee bezig geweest en veel km gemaakt, maar door zo een actie is mijn leverancier dan in diskrediet gebracht?

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Maar ik begrijp dat mijn leverancier volledig in zijn recht staat en ik geen recht heb op enige vergoeding i.v.m. aanschaf catalogus en investering van zijn huismerk? Tevens begrijp ik dat iedereen op HL heel netjes is en eigelijk nooit iets "fout" doe... Ik wordt bijna bestempeld als crimineel terwijl ik volgens mij juist een normale manier van aqusitie plegen voer, behoudens het (achteraf gezien) verkeerde bestand.

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Het gaat er niet om je goed of fout bent geweest, je bent blijkbaar al veroordeeld (overigens niet door HL) en nu is het een kwestie van damage control.

Over in je recht staan en vergoedingen als de relatie echt kapot is/gaat zou ik vast met je advocaat contact opnemen, maar stop nog wat extra energie in je relatie met je leverancier, dat scheelt waarschijnlijk wat nachtrust.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Paul, heb je geen contract inzake je afnames? Je schrijft immers dat je flink hebt geïnvesteerd in de producten van de leverancier. Ik kan me voorstellen dat je daarom ook afspraken hebt gemaakt over wijze en snelheid van leveren en de voorwaarden waaronder. Al is het maar via de mail. Je leverancier schrijft bovendien: "Zoals u weet is het respecteren van klanten van "leverancier" partners een essentieel onderdeel van de manier van zaken doen voor "leverancier" met haar parnters en is uw actie in de onacceptabel. "Leverancier" is buiten haar schuld om in diskrediet gebracht." Maar dit kan natuurlijk ook gebaseerd zijn op hun algemene voorwaarden.

 

Ik ben geen advocaat, maar in het recht geldt o.a. het principe van redelijkheid en billijkheid. Zo te lezen heb je na je foutje aan alle kanten geprobeerd om de schade te beperken c.q. te herstellen en heeft de andere afnemer niet daadwerkelijk schade geleden. Terwijl jij wel schade lijdt als hij niet meer levert. Verder heb je de leverancier er via via op attent gemaakt, dat onbekenden aan de haal zijn gegaan met zijn adressenbestand. Dat hij jou dat blijft verwijten i.p.v dat hij je medewerking aan het opsporen van de dader waardeert, vind ik eerlijk gezegd nogal cru. Hij had de boel ook beter kunnen beveiligen, dan was er niets gebeurd.

 

Maar goed, als de andere afnemer veel groter is en die eist dat hij jou niet meer levert en met een beroep op de algemene voorwaarden kan de leverancier dit met recht doen, dan geef ik je weinig kans. En ook ik vind het vreemd dat je helemaal niets weet van de verkoper van die adressen. Zeker als je aangeeft alles te hebben gedaan om de bron te achterhalen. Je hebt de schijn dus heel erg tegen je. Sterkte met je business!

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Wil je concurrent je niet gewoon een hak zetten?

 

Verkoper van die partij biedt adressenbestand aan, jij koopt en mailt, hij wacht tot de mailing verstuurd is en gaat klagen.

 

Opmerking over contract is wel van belang. Je hebt een samenwerking dus ik neem aan ook een samenwerkingscontract met kortingen en andere voorwaarden. Wellicht dat je in ieder geval je investeringen (deels?) vergoed kunt krijgen.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het grote onzin allemaal. Wanneer jij al 8 jaar zaken doet met deze jongen, is het raar dat hij er door één actie meteen de stekker er uit trekt.

 

Ik heb het gevoel dat het allemaal een beetje bluf en bangmakerij is.

Zoals je weet, loop ik al bijna 20 jaar mee in deze branche, ik heb ook fouten gemaakt, en scheve koppen gehad, maar ik vind het vreemd, dat je door zo'n "foutje" zo afgerekend wordt.

 

Ben je zo afhankelijk van hem ? Is er nog een andere speler op dit front ?

Ik zou zeggen, speel het dan nu maar hard. Door jouw investeringen en dergelijke, kan ik me bijna niet voorstellen dat ze je echt kwijt willen.

 

Marcel

 

PS je weet me te vinden, kerel !

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp ook niet dat de leverancier moeilijk doet.

Een adressenbestand is een adressenbestand en of je deze via kvk, cendris koopt of uit de goudengids of telefoonboek dat maakt toch niets uit?

Of ben ik nou gek? Geheime adressen> wonen die mensen ergens onder de grond dan? Ik snap het probleem niet en ook niet hoe je hem in diskrediet hebt gebracht. Wellicht wringt de schoen bij je concurrent en heeft die je leverancier een "belofte" gedaan?

Is het niet weg te praten door een goede bak koffie met hem te drinken? Zijn er anders geen andere leveranciers?

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Een adressenbestand is een adressenbestand en of je deze via kvk, cendris koopt of uit de goudengids of telefoonboek dat maakt toch niets uit?

 

Volgens mij gaat het hier niet om een adressenbestand wat legaal van een van bovenstaande instanties is gekocht, maar van een klantenbestand wat gestolen is van een concurrent door bijvoorbeeld een ex-medewerker van een concurrent. Indien de TS geweten heeft of zou kunnen weten dat er sprake zou zijn van een gestolen bestand dan is er zelfs sprake van heling. Aangezien de TS niet weet wie hem het bestand heeft geleverd, de betaling contant en zonder factuur heeft plaats gevonden lijkt het mij dat je je aardig verdacht maakt en is dit in ieder geval totaal niet vergelijkbaar met het kopen van een adressenbestand van een bekende instantie.

 

De vervolgstappen zijn denk ik correct geweest, het is nu zaak om je leverancier en concurrent te overtuigen van je goede bedoelingen. Het is echter aan hun om te beslissen of hij je wel of niet nog wilt leveren, dat lijkt mij verder niet af te dwingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.