Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Maarten
Maarten
Als groot voorstander van een papierloos kantoor maken we vanaf begin van dit jaar gebruik van de Scanpost dienst van TNT Post. Hiervoor open je bij TNT een postbus, en alle post die naar deze postbus wordt gestuurd wordt door TNT / Perrit ingescand en als PDF per e-mail toegestuurd nog voordat de reguliere post langs komt. De post wordt hier vervolgens net als de reguliere e-mail en inkomende faxen verwerkt. Voor het scannen van deze post betalen we 95 eurocent per poststuk en natuurlijk de kosten voor de postbus. Deze postbus is inmiddels bij vrijwel alle relaties bekend en het grootste deel van de post wordt via de postbus bezorgd.
Nu kreeg ik van TNT een e-mail met de volgende tekst:
Het alternatief bestaat uit de zakelijk doorzendservice. Een service waar ik 350 euro per jaar voor moet betalen en waarbij de post op de 'ouderwetse' manier oningescand en met vertraging op ons bedrijfsadres wordt bezorgd.
Het komt er dus op neer dat TNT een contract zonder geldige reden ontbind, en ons indirect dwingt om 350 euro te betalen om de post (die nu naar de postbus wordt gestuurd) te mogen blijven ontvangen. Zelf de post uit de postbus ophalen is ook mogelijk, maar geen optie omdat dat minimaal twintig minuten per dag gaat kosten aan heen en weer rijden.
Volgens de Algemene Voorwaarden van TNT is de overeenkomst voortijdig te beëindigen:
Geen van die redenen is volgens mij van toepassing. Indien je de kwaliteit nu niet kan garanderen moet je er volgens mij gewoon voor zorgen dat je de kwaliteit gaat verbeteren, het lijkt mij geen reden om de dienst op te zeggen. Ik heb dan ook gemaild dat ik niet akkoord ga met hun opzegging.
Het lijkt mij onredelijk dat ik door hun falen (het niet kunnen garanderen van de kwaliteit) op moet draaien voor het doorsturen van de post (voor 350 euro per jaar). Zijn er meer mensen die gebruik maken van Scanpost en met dezelfde situatie zijn geconfronteerd?
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om TNT aan hun contract en eigen algemene voorwaarden te houden?
Ik ben bekend met andere partijen die post inscannen, maar deze maken allemaal gebruik van de doorzendservice van TNT van 350 euro per jaar, plus de kosten die ze zelf in rekening brengen. Groot nadeel is dan dat de post later in plaats van eerder binnen komt.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag