• 0

journaalposten importeren vanuit RoosRoos (loonpro)

Hallo,

 

Ik heb als boekhoudprogramma Boekhouden Totaal 2009 van Osirius.

Mijn salarisprogramma is LoonPro van RoosRoos.

 

Na het doen van de verloningen in Loonpro, exporteer je de bijbehorende journaalposten naar Boekhouden Toltaal

Osirius zegt dat ze het Exact-formaat in XML-formaat hanteren.

Echter als ik vanuit Boekhouden Totaal probeer te importeren krijg ik telkens de foutmelding:

"het doel van een aanroep heeft een uitzondering gemaakt".

 

Zelf denk ik dat de fout zit in de grootboekrekeningnummers.

Wie kan me de juiste nrs. geven zodat Loonpro (waar je deze nrs. moet invoeren/wijzigen) naadloos aansluit bij Boekhouden totaal?

Of is het een ander probleem?

 

Grtz,

 

Yvonne

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij kan je deze vraag beter bij de helpdesk van LoonPro neerleggen of de helpdesk van jouw boekhoudpakket.

Overigens is er een uitgebreide handleiding online voor LoonPro waarin e.e.a. uitgebreid wordt beschreven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Yvonne,

 

Ik ben zelf ook een RoosRoos gebruiker. Wat ik heb gedaan is bij het maken van een journaalpost alle grootboeknummer aangepast naar mijn boekhoudsysteem (ik lees niet automatisch in). Door dubbel te klikken op een rubriek in de journaalpost kan je het grootboek wijzigen. Dit moet je wel per administratie doen.

 

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Hoi Sander,

 

Is het dan de bedoeling dat ik alle (sub)posten die niet in mijn boekhoudprogramma als grootboekrekening staan eerst moet aanmaken? Dus ook bijv. de gedifferentieerde WGA e.d.? En zijn dat dan gerelateerde nieuwe nrs aan een balansgroep?

Uiteraard heb ik de diverse helpdesks geraadpleegd maar wordt er niet echt wijzer van.

Ter verduidelijking voeg ik hierbij een print van zo'n journaalpost vanuit RoosRoos.

 

Groetjes,

 

Yvonne.

 

Mod edit: Plaatje weggehaald vanwege de grootte !

Link naar reactie
  • 0

Het kunnen wel kleine boekhoud probleempjes lijken, maar zijn voor gebruikers van programma's zaken die zeer frustrerend kunnen zijn en daarnaast, zeker als de helpdesk van bedrijven langs elkaar heenpraten, veel tijd kosten.

Dit is juist wel informatie waar andere gebruikers wel degelijk wat aan kunnen hebben.

voor de duidelijkheid ik heb het probleem niet, werk met o.a. Snelstart en King voor de boekhouding en RoosRoos en Microloon voor de salarisadministraties, maar volg dit onderwerp zeker met interesse en zeker ook de oplossing.

Nu niet nodig, maar in de toekomst kan het zomaar om de hoek komen kijken.

Helaas zou ik voor RoosRoos ook zo de oplossing niet weten omdat mij de werking van het boekhoudpakket niet bekend is.

Dus Yvonne, succes

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 1

Hoi Roel,

 

Ik heb al contact gehad met Yvonne en mijn oplossing door gegeven. Weet niet of het de oplossing was, want ik heb geen reactie terug gekregen.

 

Ik ben het wel met je eens dat het frusterend werkt en ook dat HL eigenlijk daar niet voor bedoeld is. Misschien dat er een groepje kan worden aangemaakt waarin zulke oproepen worden geplaatst en dat je dan alleen via PM kan berichten??

 

Misschien een slotje er op zetten?

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.