Doe al enkele jaren de Kampeer en Caravanjaarbeurs. In het eerste jaar vroeg ik de projectmanager hoe ik aan een betere plaats zou kunnen komen. Simpel volgens haar. Gewoon snel insturen en een voorkeur bekend maken. Dat is voor de organisatie goed want mensen worden geprikkeld snel te boeken en er kan snel een rekening worden gestuurd. Ook vond ze het belangrijk om een goede relatie met de bestaande deelnemers te hebben omdat die de kapstok van de beurs vormde.
Al jaren fax ik dus meteen (vaak binnen een half uur) de inschrijving en krijg ik een mooi plaatsje aan de buitenring vlak bij ingang West.
Tot dit jaar.
Ik kreeg enkele weken geleden een heel andere (lees slechtere) plaats toegewezen. Behoorlijk verbaasd heb ik een mail gestuurd met de vraag waarom dit zo was. Antwoord was simpel. Andere standhouders hadden een plaats op de buitenring gevraagd en mevrouw ( nieuw) vond dat niemand zomaar een plaats kon claimen.
Via via kwam ik er achter dat door de crisis er minder deelnemers waren en de nieuwe (branchevreemde standwerkers) wilde alleen komen als ze een goede plaats op de buitenring kregen.
Resultaat is dus dat de vaste kern een slechtere plaats krijgt én dat het meer op de huishoudbeurs dan op de Kampeer en caravanjaarbeurs gaat lijken. Bezoekersaantallen zullen verder dalen en er zullen nog meer branchegenoten afhaken.
Toen ik dit voorlegde aan een bevriende marketing docent haalde hij zijn schouders op. Dit is zo'n beetje de nummer één fout die ondernemers, maar vooral niet ondernemers, maken. Focus op de korte termijn door het binnenhalen van wat nieuwe klanten. De bestaande klanten worden verwaarloosd.
Wat doen jullie om de bestaande klanten te behouden en het ze naar de zin te maken?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hans v N
Hans v N
Doe al enkele jaren de Kampeer en Caravanjaarbeurs. In het eerste jaar vroeg ik de projectmanager hoe ik aan een betere plaats zou kunnen komen. Simpel volgens haar. Gewoon snel insturen en een voorkeur bekend maken. Dat is voor de organisatie goed want mensen worden geprikkeld snel te boeken en er kan snel een rekening worden gestuurd. Ook vond ze het belangrijk om een goede relatie met de bestaande deelnemers te hebben omdat die de kapstok van de beurs vormde.
Al jaren fax ik dus meteen (vaak binnen een half uur) de inschrijving en krijg ik een mooi plaatsje aan de buitenring vlak bij ingang West.
Tot dit jaar.
Ik kreeg enkele weken geleden een heel andere (lees slechtere) plaats toegewezen. Behoorlijk verbaasd heb ik een mail gestuurd met de vraag waarom dit zo was. Antwoord was simpel. Andere standhouders hadden een plaats op de buitenring gevraagd en mevrouw ( nieuw) vond dat niemand zomaar een plaats kon claimen.
Via via kwam ik er achter dat door de crisis er minder deelnemers waren en de nieuwe (branchevreemde standwerkers) wilde alleen komen als ze een goede plaats op de buitenring kregen.
Resultaat is dus dat de vaste kern een slechtere plaats krijgt én dat het meer op de huishoudbeurs dan op de Kampeer en caravanjaarbeurs gaat lijken. Bezoekersaantallen zullen verder dalen en er zullen nog meer branchegenoten afhaken.
Toen ik dit voorlegde aan een bevriende marketing docent haalde hij zijn schouders op. Dit is zo'n beetje de nummer één fout die ondernemers, maar vooral niet ondernemers, maken. Focus op de korte termijn door het binnenhalen van wat nieuwe klanten. De bestaande klanten worden verwaarloosd.
Wat doen jullie om de bestaande klanten te behouden en het ze naar de zin te maken?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22078-nieuwe-klanten-koning-bestaande-verwaarloosd/Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag