• 0

2 dozen importeren uit China

Ik heb een erg leuk product op het oog waarvan ik ongeveer 40 stuks wil gaan importeren uit China. Ik weet dat er al zo ontzettend veel over gesproken is en ook zeer veel over te vinden via Google en andere wegen. Maar omdat de expertise hier aanwezig is en er mensen met ervaring hier zitten vraag ik het hier.

 

Het carton gewicht is 26 kilo en er gaan ook 26 items per carton. Ik wil 2 cartons bestellen en de afmetingen per carton zijn ongeveer 90x60x50 CM. Ik hoef het niet binnen 1 week hier te hebben, het kan gerust een maand duren. Het valt onder de categorie speelgoed (niet voor kleine kinderen).

 

Stel ik laat het EXW oppikken of FOB shippen. Wat is voor zo een kleine hoeveelheid het aantrekkelijkst wat de prijs betreft? Ik kan nu wel lukraak offertes gaan aanvragen bij allerlei logistieke bedrijven, maar ik wil graag weten waar ik ongeveer aan moet denken. Dan kan ik ook inschatten of een offerte goed is. Hun gaat het natuurlijk om het binnenhalen van de klant en ik wil gewoon objectief horen hoe en wat.

 

Dus 2 cartons met dat gewicht + afmetingen. Wat is goedkoper (van fabriek tot deur) vliegtuig of boot en wat zijn van beide ongeveer de totale kosten? Prijs per product is rond de 10 (voor het rekenen) euro per product.

 

Ik hoop dat er wat waardevolle reacties volgen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sorry, maar dan vraag je toch gewoon aan 10 verschillende bedrijven een offerte en vergelijk je het dan? Eventueel gebruik je zoekfunctie hier, kijk je welke aangeraden worden.... ikzelf denk iig niet dat een gewone ondernemer meteen de precieze prijs hiervoor zal weten. Alleen afhandelingsbedrijven die graag reclame hier maken kunnen een precieze antwoord geven lijkt mij....

 

Wel kan ik zeggen dat zenden per boot per kilo veel goedkoper is dan zenden per vliegtuig, maar dat er wel afhandelingskosten zijn, dus kan zijn dat het in jouw geval niet veel scheelt. Ik was onlangs iets van 250 dollar kwijt voor een 25 kg box per vliegtuig. Per boot ben je ook al snel 250 euro kwijt voor lossen - inklaren - opsturen.

Link naar reactie
  • 0

Denk dat luchtvracht een betere optie is (betalende gewicht is ca 96 kg) Je kan ter vergelijking met zeevrachtkosten een tariefje tot huis geleverd opvragen bij

 

MOD-edit

Dit is de derde maal dat je de volledige adresgegevens en internetadres van één specifieke leverancier op HL plugt.

Verzoek om het de volgende keer via pm te doen mocht je TS echt willen helpen, aangezien het in de opebare boards niet is toegestaan

 

Terms FOP ......

Succes

 

M/m (minimum) wordt berekend over 1000 kg of 1 cbm voor zeevracht Zendig aan vullen tot 1 cbm met 1 of 2 dozen is raadzaam. Eventueel een tarief via kantooor Rotterdam aan te vragen.

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.