• 0

vraag: online kleding winkel

Alle 1ste leuke forum!

 

Ik heb een vraag,

Wij zijn van plan om online winkel te beginnen neem bijvoorbeeld kleding.

Ik weet dat je een ondernemersplan moet opstellen maar heeft iemand tips hoe je kleding kan inkopen bij leveranciers, groothandels. Wat moet je doen om dat wereldje te komen?

Het schijnt nogal moeilijk te zijn... dat hebben we inmiddels ondervonden (:-

alvast bedankt bryan

 

 

<>

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Beste Brayn,

In deze topic staan een aantal handige links en andressen.

En willicht dat je Wilma kan benaderen welke ervaringen zij heeft met het vinden van leveranciers.

Jij wil het on line aanbieden, wellicht dat het een idee is om een directe ingang via de diverse merken/fabrikanten die je wenst te verkopen kunt binnenhalen. Hiervoor moet je gewoon bijvoorbeeld op "diesel" in google zoeken. Let wel ... velen hebben zelf al een on line shop. Maar of ze het nu in vele winkels verkopen of via diverse kanalen op het internet lijkt mij voor hen niet uitmaken. Zolang ze maar verkopen is hun motto.

 

Houdt je ons op de hoogte?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Kermie, bedankt voor je (snelle) reactie.

Ik heb diesel en nog wat andere merken benaderd

Wat ze zeggen is dat ze al verkooppunten genoeg hebben, dus ze lijken het af te houden. Dat vond ik dus vreemd.

Concept van de site is af , misschien moet ik dat maar eerst even laten zien? anders zou ik het ook niet weten.

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Met verkooppunten genoeg zit natuurlijk wat in.

Zo hebben sommige in het WTC ook een bepaalde voorwaarde dat je x-aantal km verwijderd moet zitten van een winkel die hun merken al verkoopt.

Naar wellicht kun je met on line meer doen. Ik bedoel ... on line is world wide. En bekende merken zijn ook world wide!

Maar wat wil je precies met je on line verkoop. Welke merken wens je daarin te verkopen, of staat dat nog open?

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

daarom juist, denk namelijk dat i-net namelijk wel goed werkt.

We willen ons eerst richten op de nederland / belgie, wellicht later meer natuurlijk, maar eerst moeten we de fabrikanten binnenhalen en dat is helaas geen eenvoudige klus.

Zodra site definitief af is en alles is geregeld , dan krijg je of course onze URL :)

Link naar reactie
  • 0

Heb veel bewondering voor je! Klaarblijkelijk ben je actief in een markt waar je helemaal geen ervaring in hebt en veel en sterke spelers actief zijn. Toch investeer je al in een site! Weet je zeker dat er klanten zijn die bij je willen kopen? En waarom? En wat willen ze kopen dan, als je nog niet eens weet wat (welke merken) je kunt gaan verkopen.... ???

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Beste Bryan,

 

Het is bewonderenswaardig dat je zoveel inzet toont, maar toch denk ik dat je energie aan het verspelen bent zonder dat het resultaat gaat opleveren.

 

1 van mijn compagnons heeft een modezaak en die heeft al aangegeven dat kleding verkopen via internet niet zal werken zonder dat je ook een fysieke winkel runt. Mensen willen nu eenmaal voelen, passen, etc.

Daarnaast zijn de merken niet bereid om je te leveren omdat ze al voldoende verkooppunten hebben, die een bepaalde mate van exclusisiviteit hebben.

 

Groet,

 

Michael Klijn.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Even een nieuwsflits: Consumenten kopen steeds meer on line

 

Waarin staat vermeldt

***quote

De consument heeft meer online besteed aan reizen (gezien het zomerseizoen). Ook is er omzetgroei in segmenten zoals kleding en consumentenelektronica en zijn online verzekeringen in opkomst.

 

Ikzelf ben nog steeds van mening dat er steeds meer en meer on line wordt gekocht, zo ook kleding.

 

Ik zou dus eerder een oplossing voor het probleem "ik kan niet voelen en passen" zoeken dan aangeven dat on line een kledingshop beginnen verloren energie is.

 

Dus wellicht een innovatief idee van mijn kant (waar vast al duizenden mensen hetzelfde idee hebben, maar dat terzijde):

Wat ik wel heel prettig zou vinden met online kleding kopen is als ik mijzelf eenmalig kan inscannen en met een druk op de knop virtual even van alles kan passen. En dan het liefst nog met de juiste maten. Want let wel ... zo heeft elk kledingmerk afwijkende maten. Bijvoorbeeld van Quick schoenen heb ik maat 38 en van Adidas weer maat 37. Vallen Duitse kledingmerken altijd groter, dan franse en Italiaanse en ga zo maar door. Daar ben ik in de winkel heel snel achter, maar on line is dat toch een probleem. Bovendien kan ik dan in mijn virtuele pashokje direct zien of het model en de kleur mij staat.

Dit moet technisch toch haalbaar zijn. Heb ooit eens van Cosmopolitan een CD-rom gehad. Hierin kon ik met mijn pasfoto diverse kapsels virtueel uitproberen alvorens ik naar de kapper ging.

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ehmmmmmmm ... nee ... ik vermoedde wel zoiets. Ik bedoel zo'n innovatief denkwonder ben ik nu ook weer niet. Ik ga daar eens even rondneuzen of dat inderdaad is wat ik bedoel. Wel tricky hoor ... kan ik nu de hele dag shoppen!

Als mijn conclusie is dat dit voor verbetering vatbaar is, dan is dat misschien toch een leuke tool voor de on line shop van Bryan.

 

..... shopping ... shopping ... shopping ....

 

yep ... ben weer terug van weggeweest. Cool .. ik heb altijd al een herenpak op maat willen hebben. En dat meen ik écht. Val ik tijdens evenementen voortaan ook niet meer zo op namelijk.

Maareh ... zijn er ook sites die zeer trendy casuals verkopen. Want mis nog steeds de "boetiek kleding".

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb een vraag,

Wij zijn van plan om online winkel te beginnen neem bijvoorbeeld kleding.

Ehmmmmm bryan ... ben je nog steeds van plan om on line kleding te verkopen. Want met "neem bijvoorbeeld kleding" kun je alle kanten op. Zitten we hier fijn te discubabbelen maar is dat nog okay? Of heb je inmiddels voor "neem bijvoorbeeld iets anders" gekozen.

Daarbij heb ik trouwens een heel klein spookje dat in mijn oor fluistert dat het een studie-opdracht is. You tell me it isn't ... dan jaag ik direct dat spook weg ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

1 van mijn compagnons heeft een modezaak en die heeft al aangegeven dat kleding verkopen via internet niet zal werken zonder dat je ook een fysieke winkel runt. Mensen willen nu eenmaal voelen, passen, etc.

 

Om het argument van Kermie aan te vullen, de Otto en wehkamp verkopen danwel offline, maar ook zonder het direct feel & try gevoel! Niet goed? Gewoon terug sturen!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat A-merken hun point of purchase en distributiebeleid zoveel mogelijk in eigen beheer houden.

Een merk als Diesel heeft zelf een zegje in welke winkels ze komen te hangen-- met websites heb je daar minder invloed op en zo kan je dus hun branding beleid in de war schoppen als jij bijvoorbeeld een B-merk naast een A-merk gaat verkopen. Danwel een onfraaie onprofessionele site zou kunnen runnen en op onwenselijke wijze hun merk daarmee associeren. Of niet op tijd leveren en dus een slechte naam aan het merk meegeven.

Die controle geven ze niet zo snel op.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Even een greep uit mijn verleden

Ik heb ooit in de rijzende fase van e-commerce een onderzoek gedaan voor een kledingwinkel die dit wilde gaan doen (100% internet).

De conclusie die ik eruit trok was dat de kosten die rezen vanuit de logistieke achtergrond dusdanig hoog waren dat het de kosten niet zou dekken indien er geen frontoffice zou zijn.

De klanten sturen veel terug, omdat ze willen passen inderdaad, als ik het goed herinner was het retour ongeveer 30% of zoiets. De spullen komen gepast en wel bij het bedrijf weer terug en het bedrijf zal de kleding dus opnieuw moeten gaan verpakken en verwerken. Kan nog wel ff doordrammen over nog meer slechte conclusies, maar het kwam erop neer dat de site perfect zou werken als ondersteuning/uitbreiding van een bestaand front office, die ook functioneerde als opslagplaats van de retourgoederen.

Als je in deze branch een online winkel gaat beginnen zorg er dan voor dat de klanten voor weinig geld de spullen terug kunnen sturen (lees vrijwel gratis).

Waarom zijn zaken als wehkamp dan wel succesvol? Het mooie stuur-terug systeem blijkt niet zo mooi te zijn, als je de rekening van iets krijgt wat je niet hebt gekregen/teruggestuurd en meteen een BKR vermelding hebt.

Ook de 20% rente die je betaald voor je termijnen speeltje is niet leuk. Maar ja, 10 piek per maand is toch niet zoveel, totdat je uitrekend dat 2 piek lucht is.

Waarom succesvol? Tja...mensen zijn lui, onbegrijpelijk, maar vooral naief :)

 

 

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de naam en de qua opzet één-op-één vertaling van de al bekende en veelgebruikte catalogus naar internet het succes van Wehkamp-online grotendeels bepalen. Ieder ander moet met een enorme achterstand beginnen.

 

Vanwaar deze aanval op Wehkamp Niemandje, ze doen het op zich toch goed - geen valse beloften, geen onduidelijkheid?

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Iedereen die op dit topic een reactie heeft geplaatst heeft, al dan niet gebaseerd op eigen ervaringen, enigszins gelijk.

 

De vraag is nu in welk segment Bryan een online-kledingwinkel wil opzetten.

 

Indien hij kiest voor het lage segment maakt hij mijns inziens meer kans dan in het midden en hoge segment.

 

De reden is vooral gelegen in het geven van service in met name het hoge segment. Die service is van een dermate niveau, dat kopen via internet daar niet tegenop kan. En de klant wil nu eenmaal service en aandacht.

 

 

Groet,

 

 

Michael Klijn

www.droombureau.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.