• 0

Opdracht aannnemen uit Belgie, tuinbouw

Beste allemaal,

wij kunnen een opdracht aannemen in Belgie. Het betreft tuinbouw op een aantal hectares. Het werk wordt per stuk afgerekend.

Wij willen ons team gaan bemannen met ZZP-ers en eigen personeel. Deze zijn momenteel allemaal in NL gevestigd.

Op de ZZP-ers maken wij per stukseenheid een marge.

Ik kan me ook voorstellen dat wij op den duur personeel uit Belgie gaan werven of dat een aantal ZZP-ers/werknemers die nu in NL wonen, gaan verhuizen naar Belgie.

Tegen wat voor risico's kunnen wij aanlopen (fiscaal, juridisch, arbeidsrechtelijk etc.).

Een aantal vragen die ik al direct heb in dit kader:

[*]kunnen Bulgaren die in NL als ZZP-er werken, zomaar aan de slag in Belgie?

[*]mag men zomaar in Belgie werken, als in NL gevestigde ZZP-er of werknemer

[*]waar moeten we rekening mee houden als we personeel uit Belgie werven

[*]wat voor invloed heeft het als ZZP-ers zich in Belgie gaan vestigen, kunnen ze dan nog wel hun NL eenmanszaak houden?

[*]voldoet een VAR verklaring als ik aan de Belgen factureer

[*]zijn er bepaalde werktijden waar rekening gehouden moet worden

[*]hoe zit het met arbeidsinspectie e.d.

[*]overuren?

[*]momenteel vallen wij onder de ABU CAO, blijft die gelden of moeten wij een Belgische CAO overnemen

[*]etc.

[*]etc.

[*]etc.

Graag laat ik mij informeren door jullie.

Thanks!

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

sit back en relax. Een hele lijst met vragen waarvan ik me haast niet kan voorstellen dat je met een beetje moeite niet al een heleboel antwoorden kan vinden. Een eerste goede stap zou zijn contact te zoeken met de Belgische autoriteiten en daar je vragen neer te leggen, Je hebt je antwoorden dan direct uit de bron wat volgens mij altijd nog het beste is. Ik kan me dan vervolgens voorstellen dat deze antwoorden niet helemaal duidelijk zijn, een forum als higherlevel lijkt me inderdaad dan geen slechte plek om je vragen te stellen ;)

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar