New Venture 2004 / Ervaring

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Stel ik meld mij aan als student, mijn school is niet een deelnemer van deze organisatie, moet ik mijn school dan ook een geheimhoudingsverklaring laten ondertekenen?

 

Ik zie dit namelijk nergens staan, misschien dat er hier iemand is die hier ervaring mee heeft?

 

Zijn er nog mensen met ervaring met deze wedstrijd of organisatie en wil je dat delen??? Ga je gang!

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

EHmmmm ... wat de spelregels precies zijn weet ik niet.

Maar ik zal even Jan Aernout voor je benaderen. Die is naast medewerker van New Venture ook expert member op dit forum.

Heb even geduld, want ik weet niet of Jan Aernout er vandaag is.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Beste Renee,

New Venture helpt bij het geheimhouden van uw idee. Dit betekent dat wij alle mensen die via ons een idee onder ogen krijgen een geheimhoudingsverklaring dienen te tekenen. Denk aan o.a. coaches en juryleden. Universiteiten tekenen slechts een New venture geheimhouding als zij uw plan via ons onder ogen krijgen. Als u het plan zelf bij de universiteit inlevert raden wij u aan de universiteit een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De hoofdregel u bent zelf verantwoordlijk voor de geheimhouding. Wij helpen alleen erbij. Je kunt via onze site een geheinhoudingsverkaring overnemen om zelf te gebruiken. Anders kun je altijd even mailen en sturen we je er één op.

Succes met alle bezigheden,

Met hele vriendelijke groet,

Jan Aernout

Link naar reactie

Beste Rene,

Een sluitend antwoord op deze vraag durf ik niet te geven. In principe zou ik zeggen dat jouw idee van jouw is zolang er geen octrooi is aangevraagd ten aanzien van dat idee door de universiteit of school. Als jij namens het opleidingsinstituut onderzoek aan het verichten bent en naar aanleiding van dit onderzoek bepaalde bevindingen wil gaan octrooieren zou het uiteraard heel goed kunnen zijn dat de onderwijs instelling recht heeft op rendement op haar onderzoekinstrumenten en faciliteiten waar jij gebruik van hebt gemaakt. Hoe dat op jouw onderwijsinstelling is geregeld, zal je eens aan hen moeten vragen.

Met hele vriendelijke groet Jan Aernout

Link naar reactie

Sven,

 

Bedankt!

 

Waar kan ik op internet precies de tekst lezen van artikel 12 lid 2 en 3? Want dit zegt mij nog niet zo heel erg veel.

 

Een afstandsverklaring, is dat een specifiek iets dat met stages te maken heeft? Of geldt dit doorlopende dat jij binnen school actief bent?

 

Mijn situatie:

New venture activiteiten buiten schooltijd.

Ik maak niet gebruik van diensten/producten van de school.

 

Wederom bedankt!

Link naar reactie

Ook ik zie geen problemen in de situatie zoals jij die schetst. Ik ben wel jurist maar het blijft een casuïstisch verhaal. Claims van een onderwijsinstelling moeten wel ergens op gebaseerd zijn en dan moet je echt denken aan onderzoekstrajecten waarin geinvesteerd is door de instelling. Ik wens je heel veel succes met je deelname. Ik weet niet of je al een deelnameset had aangevraagd. Dit kan je doen op onze website www.newventure.nl. Begin oktober gaan we de deelnamesets versturen. mocht je later nog vragen hebben dan kan je deze ook stellen via info@newventure.nl

Met vriendelijke groet,

Jan Aernout Broekhuysen

Link naar reactie

Beste Jan Aernout,

 

Ik lees dat wanneer je in aanmerking komt voor een prijs.

Dat je dan van te voren wordt ik gelicht.

 

Met andere woorden... wanneer je in de prijzen valt wordt je ingelicht over de verplichte aanwezigheid voor de uitreiking en het staat vast dat je dan ook in de prijzen valt???

 

Mag ik dat zo lezen?

Zou je dit kunnen verduidelijken?

 

Wederom bedankt!

Link naar reactie

Beste Rene,

Om er voor te zorgen dat de winnaars aanwezig zijn op de prijsuitreiking bellen wij de winnaars of althans de genomineerden van te voren op. Dit wil echter niet zeggen dat de persoon die niet aanwezig is kansloos is.

Echter voor iedereen geldt dat het bijwonen van de prijsuitreikingen belangrijk is. Met name om contacten te leggen met mededeelnemers, coaches, juryleden en overigen uit het New Venture netwerk.

Tot ziens op de prijsuitreiking

Met vriendelijke groet ,

Jan Aernout

New Venture

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dat wil ik graag onderstrepen. New Venture is een van de zinvolste, leukste, zo niet de enige business plan wedstrijden waar je naar mijn mening het hele traject kan doorlopen en aan elke ronde deel kan nemen (ook als je de eerste gemist hebt).

Dus ... nog even als extra: ook als je niet genomineerd wordt en/of wint ... blijf/ga meedoen aan de rondes daarna. Algaande weg leer je een hoop, ook tijdens de seminars van NewVenture.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Kan ik ook beamen! Heb in 2002 alleen de 2e ronde mee gedaan (was te laat voor de 1e) Ondanks dat ik het juryrapport teleurstellend en ook heel beperkt (in denken) vond heb ik erg veel geleerd van de seminars, m'n coach, en heb ik hele goede contacten opgedaan via de externe consulenten die je kon raadplegen. Als je er goed gebruik van maakt is NV m.i. goud waard

 

NB: Voor Jan Aernout: er waren ook een paar externals bij die gewoon na herhaaldelijk vragen en bellen en veel beloven nooit meer met een reactie kwamen. Dit waren een paar heel grote namen...... Toen ook gemeld aan NV. Wel belangrijk dat als ze zich commiteren ook voor follow up zorgen......

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Kan ik ook beamen! Heb in 2002 alleen de 2e ronde mee gedaan (was te laat voor de 1e) Ondanks dat ik het juryrapport teleurstellend en ook heel beperkt (in denken) vond heb ik erg veel geleerd van de seminars, m'n coach, en heb ik hele goede contacten opgedaan via de externe consulenten die je kon raadplegen. Als je er goed gebruik van maakt is NV m.i. goud waard

 

NB: Voor Jan Aernout: er waren ook een paar externals bij die gewoon na herhaaldelijk vragen en bellen en veel beloven nooit meer met een reactie kwamen. Dit waren een paar heel grote namen...... Toen ook gemeld aan NV. Wel belangrijk dat als ze zich commiteren ook voor follow up zorgen......

 

Hoe moet ik het jury rapport dan zien?

Een geschreven tekst? Of is er gebruik gemaakt van een standaard aanvink lijst?

Link naar reactie

Het jury rapport is een geschreven beoordeling. Echter in veel businessplannen komen de zelfde "fouten" voor. Hiervoor gebruiken juryleden standaard feedback regels.

Leuk om te horen dat je er veel baat bij hebt gehad. N.a.v. onze enquete die wij elk jaar houden onder onze deelnemers, bleek dit ook. Maar het kan altijd beter en daar doen we ons best voor.

Mvgr,

Jan Aernout Broekhuysen

Link naar reactie

Het jury rapport is een geschreven beoordeling. Echter in veel businessplannen komen de zelfde "fouten" voor. Hiervoor gebruiken juryleden standaard feedback regels.

Leuk om te horen dat je er veel baat bij hebt gehad. N.a.v. onze enquete die wij elk jaar houden onder onze deelnemers, bleek dit ook. Maar het kan altijd beter en daar doen we ons best voor.

Mvgr,

Jan Aernout Broekhuysen

 

 

Oke, die fouten moeten we dus voorkomen... wat zijn dan de meest voorkomende fouten?

Link naar reactie

Ik heb nadrukkelijk fouten tussen aanhalingstekens gezet. Maar je moet denken aan feedback in de vorm van het niet duidelijk omschrijven van de doelgroep; beweringen dat er geen concurrentie is(dan is er waarschijnlijk ook geen markt); de extra waarde van het idee wordt niet duidelijk gemaakt; Te optimistische inschattingen etc. Kortom allemaal suggesties van de lezer, de financierder om het plan duidelijker te maken. In het starting Up boek staan deze onderdelen met haar valkuilen vermeld.

Mvrgr. Jan Aernout Broekhuysen

Link naar reactie

Ik heb nadrukkelijk fouten tussen aanhalingstekens gezet. Maar je moet denken aan feedback in de vorm van het niet duidelijk omschrijven van de doelgroep; beweringen dat er geen concurrentie is(dan is er waarschijnlijk ook geen markt);

 

Ik beweerde ook dat er geen concurentie was en ik had gelijk! Inmiddels is die er wel en dat bewijst dan ook dat er wel degelijk markt was/is. Ik durf zelfs te beweren dat ik in mijn geval een groot deel van de markt zelf gecreeerd heb. Kan gebeuren dus!

 

Heb overigens het juryrapport er nog eens bij gepakt en snap eigenlijk nog steeds niets van die ranking (kan ook aan mij liggen natuurlijk ;D) Weet niet of jullie dat nog steeds zo gebruiken maar een geschreven toelichting daarbij lijkt me geen overbodige luxe.

 

Ik wil trouwens ook alleen maar aangeven (en NV doet dat ook) dat ook al is je juryrapport niet goed, ze het best mis kunnen hebben en je daar zeker niet door moet laten ontmoedigen als je overtuigd bent van je eigen idee!

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Daar sluit ik me graag bij aan. Wat betreft de ranking. Het geeft aan in hoeverre de financierder tevreden is over de onderdelen. Maar dat is duidelijk. Om e.e.a. te specificeren doen we ons best om juryleden aan te sporen zoveel mogelijk schriftelijke feedback te geven. Het hangt vaak ook van de hoeveelheid plannen af in hoeverre de feedback uitgebreider kan. Vorig jaar bijvoorbeeld verdubbelde het aantal businessplannen. Een onverwachte zware kluif dus. Nogmaals we trachten in de rapporten zoveel mogelijk richting te geven met medewerking ook van mensen van McKinsey en Company.

Dank voor je input en succes met alle bezigheden.

mvr.gr. Jan Aernout

Link naar reactie

Vorig jaar zijn er zo'n 900 deelnamesets verstuurd. Uiteraard doet niet iedereen mee die een deelnameset aanvraagt.

Het jaar ervoor ook zo'n aantal. Het is heel moeilijk in te schatten wie ook daadwerkelijk besluit om z'n businessplan, haalbaarheidstest of idee in te leveren. Let wel door het hele jaar worden deelnamesets aangevraagd, omdat de mogelijkheid bestaat halverwege in te stappen. Echter wij raden aan vanaf de eerste ronde deel te nemen. Begeleiding is dan optimaal.

We hebben nu rond de 300 deelnamesets verstuurd, hetgeen vergelijkbaar is met voorgaande jaren.

mvrgr,

Jan Aernout

Link naar reactie

De planning voor New Venture 2004

Meer info www.newventure.nl

 

Ronde 1: Het idee

Deadline inzendingen: 13 november 2003

Prijsuitreiking ronde 1: 11 december 2003

Seminar haalbaarheidstest: 22 januari 2004

 

Ronde 2: De haalbaarheidstest

Deadline inzendingen: 4 maart 2004

Prijsuitreiking ronde 2: 1 april 2004

Seminar financiering: 15 april 2004

 

Ronde 3: Het ondernemingsplan

Deadline inzendingen: 13 mei 2004

Prijsuitreiking ronde 3: 24 juni 2004

Seminar presentatie en sales: 27 mei 2004

 

Voor overige evenementen verwijzen we je graag door naar onze agenda.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.