• 0

Hoe producten aanbieden

Hallo,

 

Ik heb zojuist de eerste 'proefzending' ontvangen (Niet als proefzending verzonden hoor. Gewoon gekocht en netjes BTW en douane kosten afgedragen). Het gaat om kleine sterling silver oorbellen, hangers en broches. Sommige met parels.

 

Nu vind ik de artikelen zelf erg mooi. Ik zie wel 2 zorg punten

 

Het artikel zit op een (wel mooi bedrukt) kartonnetje in een simpel plastic zakje. Dat plastic zakje laat het product er erg goedkoop uitzien. Ik zat te denken deze uit de plastic zakjes te halen en in een mooi kartonnetje of plastic juwelendoosje over te zetten. Dat houd wel in dat mijn 'kosten' stijgen met +/- 1 euro per product. Ook zal ik was omkluswerk moeten doen (uit het zakje en in het pakje)

 

Voordelen:

Ziet er mooier (en duurder) uit. Hierdoor trek ik wellicht meer klanten over de streep

Ik kan het doosje laten bedrukken met de bedrijfsnaam. Kom professioneel over

Wel meer werk en meer kosten

 

Ondanks dat ik persoonlijk het artikel wel erg mooi vind vraag ik mij af wat de klant bereid is te betalen. Persoonlijk vond ik de inkoopprijs al duur. Echter in diverse buitenlandse shops is het te koop voor een prijs waarvoor ik ook bereid ben het te verkopen. Blijkbaar is het dus 'te doen'. Het artikel is niet in Nederland te koop.

 

2e probleem is de naam van de fabrikant. Op het kartonnetje staat duidelijk de naam van de leverancier. Wil ik dat?

 

Voordelen:

Klant kan naar de website van de leverancier. Deze is zeer mooi en professioneel. Klant is onder de indruk en koopt bij mij.

Klant ziet ander product op de website van de particulier. Ik bestel deze speciaal voor de klant bij de volgende inkoopronde. Mijn assortiment breidt zich uit naar andere producten van dezelfde leverancier

Ik schrijf op mijn shop een verhaal over de leverancier, hoe goed de producten wel niet zijn en de history van de leverancier, de artisten etc etc. Wordt waarschijnlijk goed gevonden in google. Mensen vinden mij.

 

Nadelen:

Iemand pikt mijn idee!

 

 

Aan de ene kant zie ik wel meer voor als nadelen. Echter als iemand mijn idee pikt zou het voor mij wel eens einde verhaal kunnen betekenen. Wil ik dit risico lopen?

 

En als ik wel ervoor kies de leveranciers naam niet te verbergen kan ik de mooi bedrukte kartonnetjes niet kwijt in de nieuwe verpakking. Stop ik die er dan los bij ofzo? En kan het maken goedkope artikelen met weinig marge in een kartonnen pakje te stoppen en duurdere artikelen in een iets duurder plastic doosje?

 

Laatste vraag. MAG ik de items wel her-verpakken? Met of zonder de naam van de leverancier te noemen? Op de website staat hier verder niets over. Ik heb eigenlijk helemaal geen voorwaarden ontvangen. Gewoon een prijslijst en logingegegeven klaar. Is dit iets wat ik zou moeten vragen aan de leverancier of hebben hun hier niet mee te maken. Als ik de artikelen uit de verpakking haal en in een verpakking met mijn bedrijfsnaam stop doe ik dan iets wat niet mag?

 

Voor verpakkingen zat ik trouwens aan deze aanbieder te denken: http://www.wilhelm-kling.nl/index1.html

Zijn hier nog meningen over (Betere, goedkopere alternatieven bv)

 

Alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe mooi je verpakking moet zijn hangt in mijn ogen af van wat je wilt uitstralen/jouw strategie. Kies je er bijvoorbeeld voor onder de marktprijs te duiken met hetzelfde product en koopjesjagers te trekken en veel te verkopen, dan kun je het permiteren voor iets goedkopers te gaan, iets minder gelikt.

Soms kan een goedkope verpakking met hetzelfde product, zelfs voor een normale prijs, het idee wekken dat de klant iets voor een goede prijs koopt.

Het kan er ook voor zorgen dat de klant denkt dat het nep is.

Uiteindelijk lijkt mooier beter, maar de prijs daarvan moet wel in verhouding staan tot het product. Als jij het hebt over 1 euro extra, dan is dat acceptabel op een product van 100 euro verkoop, maar misschien niet de moeite waard bij een product van 2 euro verkoop.

 

Ik heb je verhaal even vlug gelezen, maar wanneer jij die producten hebt gekocht, dan zie ik niet waarom je de producten niet mag herverpakken.

 

Waarom maak je zelf geen website waarin jij alle producten van die leverancier aanbiedt en dan op aanvraag jouw bestelling plaatst bij jouw leverancier? Met misschien een kleine voorraad aanhouden van de populaire producten.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Als je voor jouw mate van succes zo sterk afhankelijk is van het feit dat je op dit moment de enige bent die het in Nederland aanbiedt lijkt het me verstandig om te proberen afspraken te maken die jouw exclusiviteit voor een bepaalde periode garanderen.

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Hoe mooi je verpakking moet zijn hangt in mijn ogen af van wat je wilt uitstralen/jouw strategie. Kies je er bijvoorbeeld voor onder de marktprijs te duiken met hetzelfde product en koopjesjagers te trekken en veel te verkopen, dan kun je het permiteren voor iets goedkopers te gaan, iets minder gelikt.

Soms kan een goedkope verpakking met hetzelfde product, zelfs voor een normale prijs, het idee wekken dat de klant iets voor een goede prijs koopt.

Het kan er ook voor zorgen dat de klant denkt dat het nep is.

Uiteindelijk lijkt mooier beter, maar de prijs daarvan moet wel in verhouding staan tot het product. Als jij het hebt over 1 euro extra, dan is dat acceptabel op een product van 100 euro verkoop, maar misschien niet de moeite waard bij een product van 2 euro verkoop.

 

Ik heb je verhaal even vlug gelezen, maar wanneer jij die producten hebt gekocht, dan zie ik niet waarom je de producten niet mag herverpakken.

 

Waarom maak je zelf geen website waarin jij alle producten van die leverancier aanbiedt en dan op aanvraag jouw bestelling plaatst bij jouw leverancier? Met misschien een kleine voorraad aanhouden van de populaire producten.

 

De strategie ben ik momenteel aan het bepalen. Vandaar de proefzending. Uiteindelijk moet je de producten eerst zelf in je handen houden. Naar mijn idee zagen de producten er op deze manier te goedkoop uit om voor mijn verkoopprijs te kunnen gaan. Dus vandaar dat ik kwa doosjes aan het denken geslagen ben. Het ziet er in 1 klap gewoon veel beter uit.

 

Ik zit wel degelijk met het idee te spelen om alle producten van de leverancier te gaan verkopen. Maar ik ben geen dozenschuiver. Een pakje duurt makkelijk 2 weken om bij mij te arriveren. En dan komen er ook nog verzendkosten, douane en inklaringskosten bij. Voor kleine orders is dit niet te doen. Gewoon vandaag bestellen morgen verzonden. 2 a 3 weken wachten op je bestelling is niet van deze tijd.

 

Ik ga eerst kijken wat de 'proefzending' doet. Wat de reacties zijn. Daarna ben ik van plan grotere bestellingen te plaatsen en uiteindelijk door te groeien naar de gehele collectie uit voorraad leverbaar.

Link naar reactie
  • 0

Als je voor jouw mate van succes zo sterk afhankelijk is van het feit dat je op dit moment de enige bent die het in Nederland aanbiedt lijkt het me verstandig om te proberen afspraken te maken die jouw exclusiviteit voor een bepaalde periode garanderen.

 

 

Ik heb geen idee hoe zo'n deal tot stand komt en wat dat inhoud. Gewoon exclusieve dealer in Nederland worden lijkt me een doel. Maar dan moet het wel iets zijn wat het goed doet op de markt.

 

Heb je misschien wat links met informatie hierover? Ik heb nog een 2e leverancier waar ik wel al hele hoge verwachten van heb (Dat moet gewoon top verkopen!) Hiermee zou ik zo'n deal wel zien zitten

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat hierin altijd stap 1 moet zijn om ervoor te zorgen dat je exclusieve leverancier wordt. Mocht dat mogelijk zijn tenminste. Op die manier sta je sterk en kun je in de toekomst verder groeien dmv exclusive distributie.

 

Er zijn geen echte regels voor exclusiviteit. Je leverancier zal zeker willen zijn van een goede partner, in de zin van afname en groeimogelijkheden. Je zult dus een goed verhaal en financiering moeten hebben. Voor 10 stuks krijg je namelijk geen exclusiviteit.

 

Het product moet echter wel goed zijn, dat is dus de echte stap 1. Onderzoek je concurrentie, wat is er te krijgen voor welk geld. Ben je beter op een (relevant) punt dan speel je daar op in door oa. je Site. Als het merk in het buitenland enorm in trek is en hier nog niet moet je goed onderzoek doen. In hoeverre leeft het merk bij de inventors op forums. Is het populair in landen die je kunt vergelijken met NL, etc.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.