• 0

Re: Mijn website - Wat vindt de HL'er er van?

Omschrijving van je concept:

de website: OK Onderzoek

 

Het faciliteren van online marktonderzoek voor startende en kleine ondernemingen. De vragen en de doelgroeppopulatie kunnen zelf door de klant worden ingevoerd. Doordat de website geheel hiervoor is geautomatiseerd blijven de overheadkosten laag en kan dit product voor een lage prijs op de markt gezet worden. De website dient een laagdrempelig platform te zijn voor het uitvoeren van marktonderzoek.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Plan uitgedacht en uitgeschreven

Financiering geregeld

Gesproken met Kamer van Koophandel

Marktonderzoek gedaan

Website laten ontwikkelen

Website kleinschalig gepromoot via Google Adwords

 

Ik ben nu bezig met het inventariseren van suggesties/aanpassingen (tekstueel en functioneel) van de website voor een update van de vakantieperiode.

 

Vandaar dit verzoek op HL

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het aanbieden van laagdrempelig en voordelig marktonderzoek voor startende ondernemers en het MKB.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De website is geheel geautomatiseerd waardoor de overheadkosten laag zijn. De functionaliteit geeft de mogelijkheid om binnen 24 uur het resultaat van het marktonderzoek in huis te hebben. De website is zo ontwikkeld dat ik zo min mogelijk handeling handmatig hoef uit te voeren waardoor de overheadkosten laag zijn en het product voor een lagere prijs in de markt kan worden gezet vergeleken met bestaande concepten.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is het product duidelijk?

Zou een HL'er gebruik maken van dit product? En zo nee, waarom niet?

Is de functionaliteit van de website duidelijk?

Is het kosten/baten plaatje (wat omvat het product) duidelijk?

Algemene suggestie/opmerkingen/verbeterpunten voor de website.

 

Uiteraard alvast erg bedankt!

 

Mijn eerste indruk is dat de site rommelig overkomt, onder andere omdat er staat "Welkom bij de website..", tweemaal een foto van hetzelfde winkelcentrum staat, een lelijk lettertype wordt gebruikt en de bedrijfsnaam op verschillende manieren wordt geschreven (ik zie OK-Onderzoek, OK Onderzoek, OK-onderzoek, OK-ONDERZOEK).

 

De functionaliteit is duidelijk, al vraag ik mij vanuit de statistische kant af of al je onderzoeken wel aselect en respresentatief is. Je werft immers online en niet iedereen vult online vragenlijstjes in voor 10 euro per uur in BOL.com tegoedbonnen. Ik niet in ieder geval.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Chris,

 

Goed dat je even door anderen naar je site laat kijken want er scheelt helaas nogal een hoop aan. Heb je de site zelf gemaakt? Het namelijk vrij duidelijk dat deze site niet door een professionele/ervaren ontwikkelaar is gemaakt. Misschien is verstandig om wat extra geld te investeren en de site opnieuw te laten ontwikkelen.

 

Alleen al mbt de esthetiek en het uiterlijk mankeert er al te veel aan om op te noemen (sorry als ik een beetje bot klink):

 

- padding en margins kloppen voor geen meter wat de site een onoverzichtelijk uiterlijk geeft

- typografie (lijnhoogte, kleurgebruik, headers, etc)

- het design is vloeibaar, behalve de twee kolommen met content, dit geeft een heel raar beeld op grotere schermen

 

Al met al komt de site niet erg professioneel over en zou ik hierdoor niet geinteresseerd zijn in het gebruiken van je diensten.

 

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 0

Omschrijving van je concept:

de website: OK Onderzoek

 

Het faciliteren van online marktonderzoek voor startende en kleine ondernemingen. De vragen en de doelgroeppopulatie kunnen zelf door de klant worden ingevoerd. Doordat de website geheel hiervoor is geautomatiseerd blijven de overheadkosten laag en kan dit product voor een lage prijs op de markt gezet worden. De website dient een laagdrempelig platform te zijn voor het uitvoeren van marktonderzoek.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Plan uitgedacht en uitgeschreven

Financiering geregeld

Gesproken met Kamer van Koophandel

Marktonderzoek gedaan

Website laten ontwikkelen

Website kleinschalig gepromoot via Google Adwords

 

Ik ben nu bezig met het inventariseren van suggesties/aanpassingen (tekstueel en functioneel) van de website voor een update van de vakantieperiode.

 

Vandaar dit verzoek op HL :)

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het aanbieden van laagdrempelig en voordelig marktonderzoek voor startende ondernemers en het MKB.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De website is geheel geautomatiseerd waardoor de overheadkosten laag zijn. De functionaliteit geeft de mogelijkheid om binnen 24 uur het resultaat van het marktonderzoek in huis te hebben. De website is zo ontwikkeld dat ik zo min mogelijk handeling handmatig hoef uit te voeren waardoor de overheadkosten laag zijn en het product voor een lagere prijs in de markt kan worden gezet vergeleken met bestaande concepten.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is het product duidelijk?

Zou een HL'er gebruik maken van dit product? En zo nee, waarom niet?

Is de functionaliteit van de website duidelijk?

Is het kosten/baten plaatje (wat omvat het product) duidelijk?

Algemene suggestie/opmerkingen/verbeterpunten voor de website.

 

Uiteraard alvast erg bedankt!

 

 

Opmerking: Een van de grote verbeterpunten is de benaming van dit project. Dit is (zoals msteer al zeer correct aangeeft) niet concequent op de site (OK-onderzoek, OK Onderzoek, OK onderzoek etc.) Dit wordt meegenomen in de update en wordt OK onderzoek. Maar uiteraard houd ik mij altijd aanbevolen voor opmerkingen :)

 

 

 

 

Online vragenlijst of enquête maken? EnquêteTools.nl voor professionele gratis enquêtes.

 

Respondenten nodig voor uw marktonderzoek? Via RespondentenDatabase.nl heeft u direct toegang tot duizenden respondenten.

Link naar reactie
  • 0

Even een korte reactie:

 

Lijkt me echt iets dat ik vanaf m'n telefooon in de trein zou doen in een verloren uur.

 

Helaas bekeek ik je website eerst met m'n GSM en was hij onleesbaar.

 

Wellicht een eenvoudige applicatie voor mobiele telefoons maken (in spelvorm?) die steeds nieuwe vragen op je afvuurt.

 

Frans

 

Edit: ik zie nu dat de samengevoegde reacties op tijd gesorteerd worden en dus voor je eigen post worden geplakt. Ik kijk nog even of en hoe ik dit kan oplossen

Link naar reactie
  • 0

 

....

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is het product duidelijk?

Zou een HL'er gebruik maken van dit product? En zo nee, waarom niet?

Is de functionaliteit van de website duidelijk?

Is het kosten/baten plaatje (wat omvat het product) duidelijk?

Algemene suggestie/opmerkingen/verbeterpunten voor de website.

 

...

 

Een duidelijke dienst, kosten en baten helder. Simpele uitvoering van site, prima wat mij betreft.

 

Ik heb zelf (nog) geen behoefte aan dit type dienst, maar als dat verandert zou ik zeker wel een 'campagne' bij jou willen proberen.

 

Als 'invuller' van zo'n enquete zou het fijn zijn de onderzoeksresultaten standaard ook terug te krijgen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me voor een aantal punten aan bij Msteer:

 

1. Hoe representatief zijn de onderzoeksresultaten? Grote kans dat een groep tieners zich registreert om makkelijk geld te verdienen

2. Website ziet er wat rommelig uit (alhoewel ik niet 2x dezelfde foto zie en ook geen problemen het met margin/padding, dit is ws omdat ik op een oud 14 inch scherm werk nu)

 

3. Ik mis een uitgebreidde uitleg van hoet het e.e.a. in zijn werk gaat. Is uds niet helemaal duidelijk wat je er mee kan en hoe het allemaal werkt.

4. Ik zou geen gebruik maken van deze dienst. Het is me te statisch. 5 vragen aan 200 respondenten. Ik zie vaak liever 10 vragen aan 10 of 20 respondenten.

5. Komt bij dat ik 100 euro een heleboel geld vind, voor datgene wat je gratis aan familie/vrienden en op fora kan vragen.

6. het ontwerp, technische kant

Ik heb ook zo mijn vraagtekens bij het ontwerp van de website. Hij is gerschreven in xhtml 1.0 transitional. Daardoor vermoed ik dat het door een bedrijf is gedaan (of iemand die er enig verstand van heeft). Er wordt ook veel gebruik gemaakt van divjes voor de lay out. Toch wordt er ook een aantal keer teruggegrepen naar tables. Heel onlogisch lijkt me. Doe of alles met divjes of alles met tables, maar zeker niet "en en". Ik krijgt 60 foutmelding als ik de html code laat valideren.

Volgens mij (ken geen Java, dus weet het niet zeker) wordt er een aantal keer Java gebruikt op een manier die eigenlijk niet zo hoort. Ik zie een aantal css bestanden, toch worden er ook nog inline styles gebruikt. En zo zijn er vast nog een paar dingen.

 

Ik mag hopen dat je dit zelf ontworpen hebt of dat iemand je een vriendendienst heeft bewezen?

Link naar reactie
  • 0

De reacties tot nu toe zijn zeker nuttig, dank :)

 

Mattijs Naus;

wat bedoel je met padding en margins? Ik ben zelf geen IT'er dus het zegt mij vrij weinig. Ik heb niet het idee dat mijn websitebouwer een amateur is, zijn referentiesite zagen er naar mijn idee keurig uit. Zou je een voorbeeld kunnen geven?

 

Verder probeer ik uiteraard de database een samenstelling van Nederland te laten vertegenwoordigen. Het aantal deelnemers zit nog niet op het gewenste niveau, maar dat lijkt tot nu toe een kwestie van tijd. De aanmeldingen komen dagelijks binnen.

 

Is het duidelijk dat men zelf de doelgroep (leeftijd, geslacht, opleidingsniveau, lokatie) kan samenstellen en ook het aantal respondenten waaronder het onderzoek dient te worden uitgevoerd? Men betaalt per vraag per respondent dus 10 vragen aan 10 respondenten kost minder dan 5 vragen aan 200 respondenten.

Online vragenlijst of enquête maken? EnquêteTools.nl voor professionele gratis enquêtes.

 

Respondenten nodig voor uw marktonderzoek? Via RespondentenDatabase.nl heeft u direct toegang tot duizenden respondenten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb niet het idee dat mijn websitebouwer een amateur is, zijn referentiesite zagen er naar mijn idee keurig uit.

 

Bekijk je website eens op een Mac, o.a. de helft van de blauwe tekst verdwijnt in het niets, en bekijk dit ook eens.

Geen amateur?

 

Een Mac heb ik niet tot mijn beschikking. De blauwe (en groene) tekst ging waarschijnlijk toch al worden aangepast omdat ik er niet helemaal tevreden over was. Dat gaat dus nu definitief door :)

 

Zou je indien mogelijk een screencap van de Mac kunnen plaatsen? Dat geeft mij een beeld :)

 

En die 60 foutmeldingen, dat wordt een leuk klusje voor de programmeur. Heeft ie ook wat te doen na zijn vakantie.

 

 

Heeft dit bij iemand dan tot daadwerkelijke foutmeldingen geleid? Dat is namelijk voor mij het belangrijkste :)

 

 

 

Online vragenlijst of enquête maken? EnquêteTools.nl voor professionele gratis enquêtes.

 

Respondenten nodig voor uw marktonderzoek? Via RespondentenDatabase.nl heeft u direct toegang tot duizenden respondenten.

Link naar reactie
  • 0

een browser (IE, firefox enz) zal niet snel (misschien wel nooit) een foutmelding geven. De browser geeft gewoon weer wat hij in een bestand ziet staan.

 

Als je bijvoorbeeld een tabel op je website maakt, maar je vergeet deze te sluiten/eindigen, dan wordt de tabel gewoon weergegeven. Alle informatie die je na die tabel nog wilde weergeven, staat dan wel gewoon in de tabel.

 

Browsers geven dus geen foutmeldingen, ze maken er gewoon iets van.

Link naar reactie
  • 0

Zijn de uitslagen van het onderzoek wel betrouwbaar?

 

In mijn geval kan ik alle gegevens die ik nodig heb tegenwoordig kopen, ik kan wel stellen dat alles wel eens of weer wordt onderzocht in opdracht van diverse bedrijven en instanties die vervolgens de uitslagen van het onderzoek weer gewoon door verkopen om de kosten terug te verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Zijn de uitslagen van het onderzoek wel betrouwbaar?

 

In mijn geval kan ik alle gegevens die ik nodig heb tegenwoordig kopen, ik kan wel stellen dat alles wel eens of weer wordt onderzocht in opdracht van diverse bedrijven en instanties die vervolgens de uitslagen van het onderzoek weer gewoon door verkopen om de kosten terug te verdienen.

 

Volgens mij zijn de uitslagen even betrouwbaar als bijvoorbeeld via een telefonische enquête en een straatinterview. Om de resultaten beter inzichtelijk te maken krijgen de klanten niet alleen een pdf met de overzicht van de antwoorden maar ook een excelbestand met daarin alle antwoorden van alle respondenten in een tabel. Zo denk ik dat er voor de klant ook een duidelijk beeld ontstaat hoe de antwoorden zijn ontstaan. Ook kunnen er verdere analyses op worden losgelaten. Antwoorden alleen dames A mannen B en C, etc. etc/

 

Als iemand de gehele tijd A invult omdat hij/zij alleen maar een vergoeding wilt dan valt dat op. Diegene wordt uiteraard uit de database verwijderd.

 

Alle onderzoeken hebben een foutpercentage, dat zullen die via OK Onderzoek ook hebben. Ik zal ook nooit pretenderen dat dit een wetenschappelijk onderzoek is voor een promovendus. Wel denk ik dat de onderzoeken voor de starter en kleine ondernemer een goed beeld kunnen scheppen over bijvoorbeeld productbekendheid.

 

Onderzoeken worden trouwens niet doorverkocht. Die zijn eigendom van de klant. Daarvoor hebben ze immers betaald.

Online vragenlijst of enquête maken? EnquêteTools.nl voor professionele gratis enquêtes.

 

Respondenten nodig voor uw marktonderzoek? Via RespondentenDatabase.nl heeft u direct toegang tot duizenden respondenten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.