technostarter synoniem met webbouwer?

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik zelf een eigen bedrijf wil starten. Een aantal dingen van het ondernemersschap staan mij tegen en ik op bepaalde gebieden ben ik gewoon blind en naief. Dus allereerst en vooral respect voor alle ondernemers op de site.

 

Maar...

 

ik zit zo eens een beetje te lezen hier en wat me opvalt, is dat de opgezette bedrijfjes bijna allemaal website bouwers zijn. Sofware, software consultancy, innovatie consultancy en (relatietechnische)bemiddeling.

 

Is er ook iemand die een product op de markt heeft gezet dat niet meteen een spreadsheet of webpagina is?

 

Link naar reactie

Het ligt natuurlijk een beetje aan wat voor definitie je geeft aan technostarter. Daarnaast denk ik dat het ook een beetje te maken heeft met de huidige tijd. De meesten hebben zoiets als 'eerst winst maken, daarna maar eens verder kijken'. Een product maken en op de markt zetten is nou niet een van de meest winstgevende zaken (in acht nemende dat we het over de opstartfase hebben en niet over de uiteindelijke situatie waarin het product succesvol is).

 

Overignes, zelf heb ik die instelling ook, maar gelukkig gaat het aardig en ben ik druk bezig met het ontwikkelen van een product...

 

 

Link naar reactie

Wat wil je nou precies zeggen? ;) Een starter is een starter! Elke startende ondernemer en in dit geval hier vooral echte technostarters komen de zelfde drempels tegen en hebben veelal dezelfde vragen. Ik/wij zijn ook webontwikkelaars of bouwers of hoe je het ook wil noemen! Maar we doen meer daarnaast zijn zoals veel ondernemers behoren te zijn echte nerwerkers! Dat wil zeggen het in feite tot op bepaalde hoogte niet uitmaakt wat voor producten of diensten je hebt maar meer hoe je onderneemd/netwerkt. Wie je klanten zijn, wat je doel is etc! :)

 

aldus mijn mening.... en kijk op higherlevel en de mensen die hier komen.

Net Collective heeft Kickstart website! De snelle start voor uw bedrijf op internet.
Link naar reactie

Geen kosten + gegarandeerde klandizie = risico uitgesloten!

 

Hmmz.. dus jij staat voorlopig garant voor mijn winsten? Das een prettig idee moet ik zeggen - ik ga vast mn koffers pakken.

 

Het 'geen kosten' idee is sowieso wat vreemd. De meeste eenpits-dienstverleners (zijn er veel van hier..) voorzien in ieder geval in het levensonderhoud van 1 persoon, dat kost geld. Daarbij komen nog de kosten voor software, apparatuur, adverteren, vervoer, postzegels etc. etc. etc.

 

En helaas is ook de onbeperkte vraag volgens mij een fabel: De meeste zelfstandigen in deze branche moeten best hun best doen om klandizie binnen te halen. Je moet tenslotte ook zorgen dat al die potentiele klanten je weten te vinden, en je aardig genoeg vinden om met je verder te gaan, nietwaar?

 

Maar het steekt qua risico's en kosten wel wat anders in elkaar dan de venture kapitalist die een miljoen verstrekt met 10% kans daar winst op te zullen maken, dat zal ik zeker niet ontkennen ;)

Link naar reactie

Ik heb jarenlang rond gelopen met het idee om webdesigner te worden, ik heb uiteindelijk een paar opdrachten kunnen binnenhalen en complete websites voor gemaakt.

 

Nu ben ik sinds een half jaar geleden begonnen met een nieuw concept een zakelijke marktplaats die al aardig loopt en binnenkort zal ik geld gaan vragen voor het plaatsen van een advertenties en zal ik echt aan de website gaan verdienen wat ook oorspronkelijk het doel was.

 

 

www.zaken-en-transacties.nu - Marktplaats voor bedrijvig Nederland.

Link naar reactie

Helaas werkt dat niet zo makkelijk denk ik. "Webbouwers" zijn wel degelijk ondernemers. ;)

Dat valt nog te bezien, natuurlijk. Er is nu een hype gaande op het gebied van ondernemen, een op het gebied van web-technologie en een op het gebied van toevallig thuis uit je n..s zitten te eten. Hoeveel er zijn die aan deze voldoen is natuurlijk niet zomaar aan te geven.

 

Er zijn er in ieder geval veel die komen en ook een boel die gaan, helaas.

Ware ondernemerszin kun je niet herkennen aan het starten van een onderneming, maar aan de volharding erin (denk ik)

 

Bij de afsluiting van de eerste ronde van NewVenture viel me overigens op dat er vooral ook veel aandacht was voor health en human science (gezondheidszorg, genetica, biotechnologie, blablabla...)

Dat was xml, ook al web technologie! ;D

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.