Door de maanden heen ben ik al regelmatig een voyeur geweest op het forum, maar nu werd het tijd om zelf eens met de billen bloot te gaan.
Ik werk parttime bij een baas in de online marketing wereld en werk 2 dagen per week voor mezelf. Recentelijk ben ik begonnen met een dropshipping webshop in een zeer kleine niche die niet interessant is om verder uit te breiden. Het is op basis van een dropshipping-model dus geen probleem dat de markt niet al te groot is!
De tweede webshop is technisch gezien al bijna klaar. Dit is een veel groter en breder concept waarbij ik ook voorraad wil gaan houden en zelfs op korte termijn een afhaalpunt wil gaan starten. Dit heeft drie redenen:
- Een afhaalpunt is handig voor sommige klanten.
- Een afhaalpunt wekt vertrouwen voor klanten.
- Sommige leveranciers leveren alleen aan winkels... (mag je een afhaalpunt een winkel noemen?)
Mijn webshop gaat merk-producten verkopen voor een normale prijs. Het is niet de intentie om prijsvechter te worden. Omdat ik nog beginnend ben met deze webshop zal mijn assortiment nog niet heel erg breed en diep zijn (dit is wel de bedoeling voor in de toekomst). Dit houdt in dat ik met enkele merken (4 a 5) ga beginnen en met slechts een selectie van hun producten.
Welnu de vragen :)
1) Ik wil een afhaalpunt gaan starten. Er zijn genoeg mooie ruimtes te huur in mijn omgeving tussen de €250 en €500 per maand. Dit zijn voornamelijks bedrijfsruimten. Ik zal hier 2 dagen per week zitten. Mag je een bedrijfsruimte gebruiken als afhaalpunt? Ik heb gelezen dat een kantoorruimte geschikter is als je er zelf de hele dag moet zitten, maar 1 a 2 dagen per week in een bedrijfsruimte zitten moet toch geen probleem zijn?
Aangezien het om een bedrijfsruimte gaat kan een afhaalpunt toch nooit in strijd zijn met het bestemmingsplan?
2) Aan welke verzekeringen moet ik denken bij een bedrijfsruimte? Inboedel/opstal ?
Ik heb al een bedrijfsrisicoverzekering.
Wat betreft de aankleding zat ik te denken aan de volgende punten:
- Afhaaldesk + bureau
- Afscheidingspanelen
- Stellages voor opslag
- Internet- + telefoonaansluiting
In het begin zal ik nog geen PIN-betalingen accepteren, wegens de kosten van zo'n verbinding.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rick - KS
Rick - KS
Hallo Allen,
Door de maanden heen ben ik al regelmatig een voyeur geweest op het forum, maar nu werd het tijd om zelf eens met de billen bloot te gaan.
Ik werk parttime bij een baas in de online marketing wereld en werk 2 dagen per week voor mezelf. Recentelijk ben ik begonnen met een dropshipping webshop in een zeer kleine niche die niet interessant is om verder uit te breiden. Het is op basis van een dropshipping-model dus geen probleem dat de markt niet al te groot is!
De tweede webshop is technisch gezien al bijna klaar. Dit is een veel groter en breder concept waarbij ik ook voorraad wil gaan houden en zelfs op korte termijn een afhaalpunt wil gaan starten. Dit heeft drie redenen:
- Een afhaalpunt is handig voor sommige klanten.
- Een afhaalpunt wekt vertrouwen voor klanten.
- Sommige leveranciers leveren alleen aan winkels... (mag je een afhaalpunt een winkel noemen?)
Mijn webshop gaat merk-producten verkopen voor een normale prijs. Het is niet de intentie om prijsvechter te worden. Omdat ik nog beginnend ben met deze webshop zal mijn assortiment nog niet heel erg breed en diep zijn (dit is wel de bedoeling voor in de toekomst). Dit houdt in dat ik met enkele merken (4 a 5) ga beginnen en met slechts een selectie van hun producten.
Welnu de vragen :)
1) Ik wil een afhaalpunt gaan starten. Er zijn genoeg mooie ruimtes te huur in mijn omgeving tussen de €250 en €500 per maand. Dit zijn voornamelijks bedrijfsruimten. Ik zal hier 2 dagen per week zitten. Mag je een bedrijfsruimte gebruiken als afhaalpunt? Ik heb gelezen dat een kantoorruimte geschikter is als je er zelf de hele dag moet zitten, maar 1 a 2 dagen per week in een bedrijfsruimte zitten moet toch geen probleem zijn?
Aangezien het om een bedrijfsruimte gaat kan een afhaalpunt toch nooit in strijd zijn met het bestemmingsplan?
2) Aan welke verzekeringen moet ik denken bij een bedrijfsruimte? Inboedel/opstal ?
Ik heb al een bedrijfsrisicoverzekering.
Wat betreft de aankleding zat ik te denken aan de volgende punten:
- Afhaaldesk + bureau
- Afscheidingspanelen
- Stellages voor opslag
- Internet- + telefoonaansluiting
In het begin zal ik nog geen PIN-betalingen accepteren, wegens de kosten van zo'n verbinding.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22156-clicks-met-bricks/Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag