• 0

Automatisch Plaatsen van Advertenties

Ik ben computer programmeur en heb een stukje software geschreven waar mee je automatisch advertenties kunt plaatsen . Ik gebruik het al een paar maanden en ik ben er erg blij mee, want het scheelt me een zee van tijd doordat ik niet iedere 2 dagen al mijn advertenties opnieuw moet plaatsen omdat ze te ver naar beneden zijn gezakt. Ik weet dat marktplaats zelf ook software heeft die dat kan alleen dan moet ik per advertentie 30 cent betalen. Met 40 advertenties loopt dat behoorlijk op, en omdat mijn artikelen niet storm lopen en ook niet duur zijn is dat niet interressant.

 

Nu wil ik deze software ook aan andere aanbieden. Natuurlijk zal marktplaats dat niet erg leuk vinden. Ik heb hun algemene voorwaarden gelezen en nergens staat dat ik geen advertenties automatisch mag plaatsen. Maar omdat marktplaats veel meer geld heeft als ik, wil ik niet het risco lopen dat ze me straks arm (of nog armer :-) ) procederen.

Wie weet of ik deze software gewoon mag verkopen zonder dat ik er "last "mee krijg.

 

Oja, Ik breek niet in op hun server of iets dergelijks.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Marktplaats wordt hier echt niet blij van.

 

Bij de voorwaarden staat:

 

"Het is niet toegestaan advertenties op Marktplaats.nl te plaatsen anders dan door Marktplaats.nl aangegeven."

 

Marktplaats biedt de mogelijkheid advertenties te plaatsen via de website. Websites worden in beginsel bezocht door bezoekers die handmatig een browser bedienen.

 

Verder "misbruikt" u de naam Marktplaats om geld te verdienen. Niet alleen lift u mee op de bekendheid van de naam: u zorgt er ook nog voor dat Marktplaats inkomsten misloopt. Om nog maar te zwijgen van het gevolg dat uw programma gaat hebben voor Marktplaats: het hele idee van "nieuwste advertentie bovenaan" gaat ermee naar de knoppen.

 

U weet dus van te voren dat het niet helemaal klopt wat u doet. Maar goed, u heeft ondanks deze wetenschap toch de stap gezet met als doel verkoop. Wees dan niet zo'n bangerik die achteraf bevestiging wil hebben nooit een brief van een advocaat te krijgen. Verkopen die handel en kijk hoever u komt.

Laat uw klanten snel en eenvoudig hun afspraken bij u plannen:

http://afspraak.misdefinitie.nl

Maatschappelijke weblog:

http://www.misdefinitie.nl

Link naar reactie
  • 0

"Het is niet toegestaan advertenties op Marktplaats.nl te plaatsen anders dan door Marktplaats.nl aangegeven."

Er staat nergens dat de advertenties door handmatig klikken moeten worden opgegeven

 

Verder "misbruikt" u de naam Marktplaats om geld te verdienen. Niet alleen lift u mee op de bekendheid van de naam: u zorgt er ook nog voor dat Marktplaats inkomsten misloopt.

 

Marktplaats loopt geen inkomsten mis want de mensen doen het nu gewoon met de hand. En daar verdienen ze niks aan.

Als ik een trekhaak voor een mercedes maak, lift ik ook mee op de naam mercedes...niks mis mee lijkt me.

 

Om nog maar te zwijgen van het gevolg dat uw programma gaat hebben voor Marktplaats: het hele idee van "nieuwste advertentie bovenaan" gaat ermee naar de knoppen.

 

En als ik de advertenties handmatig bovenaan zet, of omhoogplaats voor 1,60 is het hele idee van "nieuwste advertentie bovenaan" eveneens naar de knoppen

 

 

U weet dus van te voren dat het niet helemaal klopt wat u doet. Maar goed, u heeft ondanks deze wetenschap toch de stap gezet met als doel verkoop. Wees dan niet zo'n bangerik die achteraf bevestiging wil hebben nooit een brief van een advocaat te krijgen.

 

Ik weet niet dat wat ik doe niet klopt. Dat probeer ik nou juist uit te zoeken.

Een voorzichtig mens is niet het zelfde als een bangerik.

 

Verkopen die handel en kijk hoever u komt.

 

Kopen? ;D

Link naar reactie
  • 0

Weet je zeker dat er niets staat over dubbelplaatsing of geautomatiseerd plaatsen? Het lijkt me zo'n veel voorkomend probleem wat ze allang getackeld hebben.

 

Dubbelplaatsen is niet toegestaan, maar dat gebeurd er ook niet. Voordat ik de advertenties plaats haal ik de oude natuurlijk weg. Over geautomatiseerd plaatsen word niets gezegd.

Link naar reactie
  • 0

Al zou er nu niets over op staan, dan denk ik dat marktplaats dan vrij snel alsnog zal doen indien men merkt dat die software veelvuldig gebruikt wordt. Daarnaast kan men mogelijk technische maatregelen nemen waardoor de software niet meer werkt.

 

In het laatste geval krijg je het niet alleen met marktplaats aan de stok, maar ook nog eens met iedereen die betaalde voor een opeens falend stuk software.

 

My 2 cents: blijf lekker gebruiken wat je nu hebt en voor jou werkt, maar verkoop het niet door, dat gaat echt niet 'goedkomen'.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb met een vorig bedrijf wel eens contact gehad over deze mogelijkheid, maar sinds Marktplaats door eBay is overgenomen is het een erg starre tent geworden.

 

Voor die tijd zouden ze het wel leuk hebben gevonden om meer advertenties te krijgen zonder er moeite voor te hoeven doen, maar tegenwoordig is het een vrij arrogante bedoening - 'het gaat op onze manier, op onze voorwaarden, of het gaat niet'.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij niet aannemelijk dat ze je arm zullen procederen. Ze zullen er eerder een captcha opzetten.

 

Mij lijkt het dat je de software gewoon mag verkopen. En ook al zouden ze het verbieden in de voorwaarden, ik vraag me af of ze het wettelijk kunnen verbieden. Of het stand houdt in de rechtzaal. Aangezien het geautomatiseerd plaatsen zo makkelijk te voorkomen is.

 

Dat neemt niet weg dat ik het niet zou verkopen als ik jou was. Of op hele kleine schaal (voor veel geld dus). Maar goed, ik had deze draad ook niet geopend, want je zou er mensen mee op ideeën kunnen brengen. :-)

 

EDIT

Hmm, ik zie dat je het programma al aanbiedt...

Link naar reactie
  • 0

Marktplaats heeft in april het doorplaatsen via Advertentieplanet geblokkeerd (zie google). Volgens mij was er een jaar of 2 terug nog eentje die geblokkeerd werd. Marktplaats staat alleen doorplaatsing via marketfeeder toe en jaagt zo de adverteerder op kosten.

 

Je kunt het proberen, maar ik denk dat t maar van korte duur zal zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Marktplaats heeft in april het doorplaatsen via Advertentieplanet geblokkeerd (zie google). Volgens mij was er een jaar of 2 terug nog eentje die geblokkeerd werd. Marktplaats staat alleen doorplaatsing via marketfeeder toe en jaagt zo de adverteerder op kosten.

 

Je kunt het proberen, maar ik denk dat t maar van korte duur zal zijn.

 

 

Er is een 1 heel groot verschil, Advertentieplanet plaatste de advertenties voor JOU. en dat is heel makkelijk te blokken. Je hoeft alleen maar alles van dat IP adres te blokken en klaar is Kees. Met AAP ben jij het zelf die de advertenties plaatst vanaf je eigen computer. Wie gebruikt er aap en wie doet het met de hand is een vraag die marktplaats niet zo makkelijk kan beantwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Aha, dus AAP is te vergelijken met Superplaatser James van Speurders ! Self-service.

 

Helaas alleen dat SPywaredoctor uit mijn 2 installaties van Superplaatser (stonden in 2 verschillende mappen) een trojan met groot dreigingsnivo haalde. En waar SPeurders eerst niet, en later niet echt gepast op reageerde.......Google maar eens op Trojan superlaatser speurders.....Maar dat even terzijde........

 

 

Link naar reactie
  • 0

Aha, dus AAP is te vergelijken met Superplaatser James van Speurders ! Self-service.

 

Helaas alleen dat SPywaredoctor uit mijn 2 installaties van Superplaatser (stonden in 2 verschillende mappen) een trojan met groot dreigingsnivo haalde. En waar SPeurders eerst niet, en later niet echt gepast op reageerde.......Google maar eens op Trojan superlaatser speurders.....Maar dat even terzijde........

 

 

 

Ik ken het programma niet. Ik weet wel dat heel veel anti spyware software zeer slecht om gaan met zogenaamde portable aps. De waarschuwing dat het programma een virus of trojan is is meestal 99% onzin!

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat het programma gewoon het standaard formulier invult op de marktplaats website zelf. Als je daar nu ook een vertraging in bouwt dat het lijkt of het met de hand is ingevuld, wordt het nog onwaarschijnlijker dat ze het gaan blokken omdat het dan niet opgemerkt wordt als automatisch plaatsen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat het programma gewoon het standaard formulier invult op de marktplaats website zelf. Als je daar nu ook een vertraging in bouwt dat het lijkt of het met de hand is ingevuld, wordt het nog onwaarschijnlijker dat ze het gaan blokken omdat het dan niet opgemerkt wordt als automatisch plaatsen.

 

 

Precies dat is zoals AAP werkt.

Link naar reactie
  • 0

wat ik altijd doe via speurders..

 

kopieer je advertentie... laat deze onveranderd en zet hem weer op de site, haal vervolgens de origineel weg (verwijderen).

 

sta je weer boven aan. ;D

 

Dat is nou precies wat ik ook doe ;D

 

Ook lekker, zie je een advertentie waar je even over wil nadenken, dus je zet hem in je favorieten. Kijk je 's avonds nog eens..., weg advertentie (en bieder).

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
  • 0

Ook lekker, zie je een advertentie waar je even over wil nadenken, dus je zet hem in je favorieten. Kijk je 's avonds nog eens..., weg advertentie (en bieder).

 

Tja je kan natuurlijk niet alles hebben he.. ;D

De ervaring leert dat het door jouw geschetste scenario niet erg vaak voor komt en het opnieuw boven aan plaatsen de verkoop kansen met 80 % vergroot.

Link naar reactie
  • 0

Het systeem van vewijderen en weer opnieuw (bovenaan) plaatsen houdt geen rekening met de kijkers / kopers en werkt zo contra-produktief.

- gedane biedingen vervallen,

- 'Favorieten' vervallen ook.

 

 

Zal allemaal best, bij mij werkt het erg goed en dat is voornaamste :P

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.