• 0

Feedbacksysteem voor dienstverlenende bedrijven

Beste leden van Higher Level!

Al een tijdje ben ik bezig met het genereren van wat ideeën voor een eigen bedrijfje. Momenteel studeer ik nog en heb dus tijd zat om daarnaast nog wat leuke dingen op te pakken :) Begin dit jaar heb ik een aantal maanden in Zuid Afrika gezeten en kwam daar een product tegen dat ik nog niet eerder heb gezien in Nederland.

Het gaat om een feedbacksysteem via sms voor allerlei dienstverlenende bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan (keten)restaurants, gemeente-instellingen en vliegvelden. De consument wordt getriggerd door een flyer/poster om via sms antwoord te geven op een aantal vragen. Vervolgens komen de smsjes aan in een centraal systeem, waar een (online) rapport wordt opgemaakt voor een bedrijfsleider. Voordeel voor de organisatie: continue terugkoppeling op de verleende service resulterend in hogere kwaliteit van de diensten.

Maar… De vraag die mij dan te binnen schiet. Waarom is er in Nederland nog niet een dergelijk product? Het concept blijkt te werken, in landen als de VS als Z-A. Maar is er dan wel vraag naar dit product? Misschien is het te prijzig voor NL? Maar zouden studenten dit dan niet veel goedkoper kunnen oppakken? Denk bijvoorbeeld aan jonge econometristen die voor een 10tje per uur die gegevens moeiteloos verwerken. Veel van dit soort vragen zullen beantwoord moeten worden met een marktonderzoek…

Het is niet zozeer dat ik perse met dit concept aan de slag zou willen, maar meer om inkijk te krijgen in het denkproces van meer ervaren mensen via deze website. Want hoe zou je zo’n concept bijv kunnen optimaliseren? Of kunnen aanpassen naar de NL’se markt? Ik vind het erg interessant om eens te zien hoe jullie hierop reageren.

Met vriendelijke groeten!

Michiel

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoezo spam? Mensen geven vrijwillig antwoord / feedback.

Ik vind het idee leuk, en wat mij betreft mag dit in ieder geval opgepakt gaan worden voor overheidsdienstverlening, maar ook voor banken, post, energiebedrijven etc.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0

Super simpel concept, goed uitvoerbaar lijkt mij. De basis bouwen is in een dagje wel gedaan, zo ingewikkeld is dat niet dus wellicht kan je een test draaien om te kijken hoe het draait.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Dan had ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat je iedereen een sms ging sturen die bijvoorbeeld op het vliegveld zou komen en dat mensen deze moeten beantwoorden. In dat geval is het namelijk wel degelijk spam.

Hoe wil je de mensen gaan wijzen op de mogelijkheid? Door middel van flyers of posters?

Ik zou het zelf niet snel doen, ik ben altijd erg lang bezig met een smsje schrijven, persoonlijk zou ik het sneller doen met een E-mail. Of wordt het een systeem waarbij je alleen een cijfer hoeft door te sturen?

Uiteraard moeten de smsjes wel gratis zijn, want anders zal er een grote groep mensen (vooral jongeren met prepaid) niet reageren.

Dan rest mij nog 1 vraag, hoe wordt er dan precies geld verdient? Moeten de bedrijven die mee willen doen, het sms verkeer betalen plus een deel voor jullie?

Zou dat dan niet betekenen dat ze het net zo goed zelf kunnen doen?

• 0

Het lijkt me dat diegene die feedback wil betaald ja! Je kan een onderzoeksbureau betalen of je kan het zo doen, in die categorie moet je het zien denk ik?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar