Al een tijdje ben ik bezig met het genereren van wat ideeën voor een eigen bedrijfje. Momenteel studeer ik nog en heb dus tijd zat om daarnaast nog wat leuke dingen op te pakken :) Begin dit jaar heb ik een aantal maanden in Zuid Afrika gezeten en kwam daar een product tegen dat ik nog niet eerder heb gezien in Nederland.
Het gaat om een feedbacksysteem via sms voor allerlei dienstverlenende bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan (keten)restaurants, gemeente-instellingen en vliegvelden. De consument wordt getriggerd door een flyer/poster om via sms antwoord te geven op een aantal vragen. Vervolgens komen de smsjes aan in een centraal systeem, waar een (online) rapport wordt opgemaakt voor een bedrijfsleider. Voordeel voor de organisatie: continue terugkoppeling op de verleende service resulterend in hogere kwaliteit van de diensten.
Maar… De vraag die mij dan te binnen schiet. Waarom is er in Nederland nog niet een dergelijk product? Het concept blijkt te werken, in landen als de VS als Z-A. Maar is er dan wel vraag naar dit product? Misschien is het te prijzig voor NL? Maar zouden studenten dit dan niet veel goedkoper kunnen oppakken? Denk bijvoorbeeld aan jonge econometristen die voor een 10tje per uur die gegevens moeiteloos verwerken. Veel van dit soort vragen zullen beantwoord moeten worden met een marktonderzoek…
Het is niet zozeer dat ik perse met dit concept aan de slag zou willen, maar meer om inkijk te krijgen in het denkproces van meer ervaren mensen via deze website. Want hoe zou je zo’n concept bijv kunnen optimaliseren? Of kunnen aanpassen naar de NL’se markt? Ik vind het erg interessant om eens te zien hoe jullie hierop reageren.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Michiel101
Michiel101
Beste leden van Higher Level!
Al een tijdje ben ik bezig met het genereren van wat ideeën voor een eigen bedrijfje. Momenteel studeer ik nog en heb dus tijd zat om daarnaast nog wat leuke dingen op te pakken :) Begin dit jaar heb ik een aantal maanden in Zuid Afrika gezeten en kwam daar een product tegen dat ik nog niet eerder heb gezien in Nederland.
Het gaat om een feedbacksysteem via sms voor allerlei dienstverlenende bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan (keten)restaurants, gemeente-instellingen en vliegvelden. De consument wordt getriggerd door een flyer/poster om via sms antwoord te geven op een aantal vragen. Vervolgens komen de smsjes aan in een centraal systeem, waar een (online) rapport wordt opgemaakt voor een bedrijfsleider. Voordeel voor de organisatie: continue terugkoppeling op de verleende service resulterend in hogere kwaliteit van de diensten.
Maar… De vraag die mij dan te binnen schiet. Waarom is er in Nederland nog niet een dergelijk product? Het concept blijkt te werken, in landen als de VS als Z-A. Maar is er dan wel vraag naar dit product? Misschien is het te prijzig voor NL? Maar zouden studenten dit dan niet veel goedkoper kunnen oppakken? Denk bijvoorbeeld aan jonge econometristen die voor een 10tje per uur die gegevens moeiteloos verwerken. Veel van dit soort vragen zullen beantwoord moeten worden met een marktonderzoek…
Het is niet zozeer dat ik perse met dit concept aan de slag zou willen, maar meer om inkijk te krijgen in het denkproces van meer ervaren mensen via deze website. Want hoe zou je zo’n concept bijv kunnen optimaliseren? Of kunnen aanpassen naar de NL’se markt? Ik vind het erg interessant om eens te zien hoe jullie hierop reageren.
Met vriendelijke groeten!
Michiel
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22175-feedbacksysteem-voor-dienstverlenende-bedrijven/Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag