• 0

Flyers bij andere bedrijven plaatsen

Op dit moment ben ik al enige tijd bezig met mijn bedrijf naast mijn werk bij een werkgever.

Nu wil ik dit gaan uitbreiden en heb hiervoor een 1000 tal flyers laten drukken als promotiemateriaal.

 

Aan deze flyer heb ik een actie gekoppeld, dat wanneer ze mij bellen voor een afspraak en ik bij diegene op locatie langs komt ze geen voorrijkosten hoeven te betalen als ze deze flyer inleveren.

 

Ik heb naast deze flyers ook flyer displays aangeschaft, zodat de flyers netjes in een standaard staan.

Deze wil ik bij bijvoorbeeld bedrijven in de buurt gaan plaatsen zoals, benzine stations, snackbars, cd&platen (multimedia) zaken en versturen naar huidige klanten.

 

Zijn er naast deze flyeractie nog andere mogelijke manier waarop ik een promotie kan doen voor mijn bedrijf?

Mijn bedrijf is gericht op particulieren en midden-kleinbedrijf alszijnde computerservice zaak.

Ik lever dus service op locatie, daarbij moet je denken aan het oplossen van allerhande computerproblemen, aanleggen van netwerken (bekabeld en draadloos) i.c.m. routers/switches en servers.

Naast deze dienstverlening doe ik ook de verkoop van hardware en software.

 

Nu ben ik begonnen met het laten drukken van 1000 flyers om aan te kijken hoe dit aanslaat.

Dit gezien in mijn woonomgeving zo'n 45.000 huishuidens zijn en door al deze huishoudens te benaderen door een huis-aan-huis verspreiding was voor mij te duur (45.000 flyers laten druken + de verspreiding).

 

Ik hoor graag hoe jullie tegen deze actie aankijken en of er nog andere (betere) opties zijn.

Systeem / Netwerkbeheer - http://www.westland-ict.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Zijn er naast deze flyeractie nog andere mogelijke manier waarop ik een promotie kan doen voor mijn bedrijf?

 

Er zijn duizenden manieren om je bedrijf te promoten. Advertenties, mond-tot-mond, PR, etc. De advertentiewereld zelf is al enorm: van tijdschriften tot tv tot het internet.

 

Je moeten kijken welke media jouw doelgroep gebruikt en de kosten t.o.v. de baten afwegen.

Link naar reactie
  • 0

Helaas kan ik je niet echt helpen, maar heb wel een vraag: Heb je het al kunnen regelen met de andere bedrijven dat jouw folder daar mag staan? Wat voor afspraken heb je daarover? Betaal je nog een bepaalde vergoeding of kan je het via je netwerk regelen?

 

Heb het nog niet geregeld, maar ga daar morgen mee aan de slag.

Van de week heb ik de flyers binnen gekregen en vandaag de flyer displays.

 

Een aantal van de winkels en een benzine station ken ik de eigenaren goed van.

Het zal in een aantal zaken niet echt een probleem worden om de flyers daar te mogen plaatsen, maar overige zaken wordt het toch wat onderhandelen.

 

Zo en zo krijgen alle zaken die de flyers op hun toonbank willen presenteren een vermelding (en link naar de website) op mijn website.

Dit ook ter actie dat (potentiele) klanten weten waar ze deze actie flyer kunnen vinden.

Wanneer een klant deze flyer daar ophaalt is er een grote kans dat ze ook direct in die zaak wat aanschaffen.

Komen ze met de auto naar de benzinestation, tanken ze wellicht wel direct hun tank vol, bij de snackbar halen ze wellicht meteen even een lekker hapje, etc...

 

Mocht een zaak hiervoor een vergoeding voor vragen, dan zal hiervoor onderhandelt moeten worden.

Maar in de meeste gevallen (zover ik ervan op de hoogte ben) gebeurd dit vrijwel nooit. Of ze zeggen ja of nee...

Systeem / Netwerkbeheer - http://www.westland-ict.nl

Link naar reactie
  • 0

Het aantal flyers dat je hebt laten drukken verbaasd me enigszins. Het prijsverschil is vaak zo klein als je eenmaal gaat starten, waarom heb je voor 1000 gekozen?

 

Wat betreft de plaatsing: Dat is inderdaad het moeilijkste. Wellicht kan je een gift geven aan ze? Het is nu alleen maar geven voor die locaties in principe. Zoveel mensen gaan er niet op zoek naar die flyers namelijk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het aantal flyers dat je hebt laten drukken verbaasd me enigszins. Het prijsverschil is vaak zo klein als je eenmaal gaat starten, waarom heb je voor 1000 gekozen?

 

Wat betreft de plaatsing: Dat is inderdaad het moeilijkste. Wellicht kan je een gift geven aan ze? Het is nu alleen maar geven voor die locaties in principe. Zoveel mensen gaan er niet op zoek naar die flyers namelijk.

 

Prijsverschil is inderdaad niet veel naarmate je meer afneemt.

Maar je moet een keer een grens trekken.

 

Als ik kijk dat ik nu voor 1000 flyers een bedrag heb betaald van zo'n € 200,- incl. en voor bijvoorbeeld 10.000 flyers een bedrag moet neerleggen van zo'n € 900,- dan is het in verhouding vele malen goedkoper.

Maar het was niet mijn bedoeling om deze huis aan huis te bezorgen en dan zijn 10.000 flyers wel wat aan de hoge kant.

 

Ik ga uit van het plaatsen van 10 displays en per display zo rond de 75 flyers in kwijt.

Dit zijn totaal 750 flyers die verspreid staan.

De overige 250 flyers zal ik hier en daar zelf weg geven en aan bestaande klanten overhandigen (per post).

 

Tevens zijn de flyers onbeperkt geldig, maar mag 1 flyer per huishouden worden gebruikt om de voorrijkosten in mindering te brengen.

Systeem / Netwerkbeheer - http://www.westland-ict.nl

Link naar reactie
  • 0

Vind het prima uiteraard, viel me gewoon op! Heb toevallig voor € 340 10.000 flyers gekocht dus vandaar!

 

Zou je mij kunnen vertellen waar je deze heb aangekocht?

En is het kwalitatief ook goed?

 

Bij het zoeken op internet kom je er zoveel tegen met behoorlijk uiteenlopende tarieven.

Maar vindt dat toch altijd lastig op het via internet te bestellen, gezien je eigenlijk nooit weet wat je in huis haalt.

Systeem / Netwerkbeheer - http://www.westland-ict.nl

Link naar reactie
  • 0

In Barcelona dus daar heb je niet veel aan denk ik ;) Maar ik geloof niet dat flyers hier bijna 3x zo duur zijn. Dit komt naar boven als ik zoek op goedkope flyers:

http://www.discountdrukwerk.nl/drukwerk/flyers/goedkope_flyers_drukken.html

 

Zo heel duur is dat spul niet!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zou je mij kunnen vertellen waar je deze heb aangekocht?

En is het kwalitatief ook goed?

 

Bij het zoeken op internet kom je er zoveel tegen met behoorlijk uiteenlopende tarieven.

Maar vindt dat toch altijd lastig op het via internet te bestellen, gezien je eigenlijk nooit weet wat je in huis haalt.

 

Als je nog iets op internet zoekt; ik heb goede ervaringen met Flyerservice.nl en zij zijn ook niet zo duur...

 

Edit;

 

Je schrijft ook dat je flyers bij andere bedrijven wilt plaatsen. Maar wat zou de meerwaarde zijn van zo'n bedrijf om jouw flyers daar te laten plaatsen? Als je een bedrijf benaderd, moet je naar mijn idee deze voordelen kunnen uitleggen wil het interressant zijn voor zo'n bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

houd in de gaten dat goedkoop drukwerk vaak geen drukwerk maar printwerk is. Dit kan bijvoorbeeld meer invloed hebben op een stabiel kleurbeeld wanneer er sprake is van herhaal opdrachten. Verder printen deze prijsvechters precies wat je hen toezend. Goedkoop kan dan duurkoop zijn. Ik maak zelf regelmatig gebruik van verschillende aanbieders en het resultaat is wisselend (opdracht A kan bij aanbieder A er perfect uitkomen, opdracht B is dan vervolgens niet om aan te zien) verder hanteren prijsvechters vaak een zeer brede foutmarge. iets is al snel goed gedrukt volgens de voorwaarden waardoor je niet in aanmerking komt voor herdruk. Kleine waarschuwing dus. Prijs - snelheid en kwaliteit zijn vaak (helaas) onlosmakelijk met elkaar verbonden.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

houd in de gaten dat goedkoop drukwerk vaak geen drukwerk maar printwerk is. Dit kan bijvoorbeeld meer invloed hebben op een stabiel kleurbeeld wanneer er sprake is van herhaal opdrachten. Verder printen deze prijsvechters precies wat je hen toezend. Goedkoop kan dan duurkoop zijn. Ik maak zelf regelmatig gebruik van verschillende aanbieders en het resultaat is wisselend (opdracht A kan bij aanbieder A er perfect uitkomen, opdracht B is dan vervolgens niet om aan te zien) verder hanteren prijsvechters vaak een zeer brede foutmarge. iets is al snel goed gedrukt volgens de voorwaarden waardoor je niet in aanmerking komt voor herdruk. Kleine waarschuwing dus. Prijs - snelheid en kwaliteit zijn vaak (helaas) onlosmakelijk met elkaar verbonden.

 

Daar heb je een punt...

Ik heb mijn flyers laten drukken bij VistaPrint en die zijn toch ook niet zo happig op een herdruk.

het is dus echt het wysiwyg verhaal...

Systeem / Netwerkbeheer - http://www.westland-ict.nl

Link naar reactie
  • 0

Vistaprint is een erg dure drukker als het gaat om betaalde druk. De aanbiedingen zijn vaak erg leuk, maar naast de aanbiedingen, moet je daar niet te veel kopen...

 

Dat blijkt inderdaad maar weer...

Dat is weer een leer voor de volgende keer! :)

 

De eerste bedrijven zijn al binnen waar de flyer op dit moment op de toonbank staan.

1 cafetaria en 3 benzine stations

Morgen weer verder en gaat helemaal goed komen... nu nog de potentiele klanten die de flyer ook daadwerkelijk pakken en gebruiken.

 

Bij alle zaken staan de flyers netjes op de toonbank waar er betaald dient te worden en staan goed in het gezichtsveld.

Dus wie weet slaat het aan! ;D

 

Benieuwd naar de flyer?

Kijk eens op me website waar ook de deelnemende bedrijven staan vermeld.

 

mod edit: je www in je profiel is voldoende

Systeem / Netwerkbeheer - http://www.westland-ict.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb zelf een tijdje geleden iets over PrintRepublic gelezen. Maken volgens mij gebruik van restcapaciteit van drukkers (vulklusjes) en claimen goedkoop te zijn. Heb er geen ervaring mee, maar als ik ga drukken ga ik hier zeker informeren... Voor de liefhebber de link: http://www.printrepublic.nl/

 

Wil degene die probeert even laten weten of het inderdaad wat is? ;)

Link naar reactie
  • 0

Misschien wat kort door de bocht. Maar 1000 flyers kun je toch gewoon zelf even rondbrengen in de buurten waar jouw bedrijf zich op richt. Je geeft aan dat je op consumenten gericht bent in je eigen woonplaats.

 

Dan weet je best wel welke wijken ‘goed passen’. Ga je toch zelf een paar avonden flyers huis-aan-huis verspreiden?

 

Lijkt me dat je dan veel sneller kunt meten of die flyers effect hebben. Als je ze neerzet bij lokale bedrijven moet je hele tijd wachten tot je kunt meten of het effect heeft gehad.

 

Link naar reactie
  • 1

Misschien wat kort door de bocht. Maar 1000 flyers kun je toch gewoon zelf even rondbrengen in de buurten waar jouw bedrijf zich op richt. Je geeft aan dat je op consumenten gericht bent in je eigen woonplaats.

 

Dan weet je best wel welke wijken ‘goed passen’. Ga je toch zelf een paar avonden flyers huis-aan-huis verspreiden?

 

Lijkt me dat je dan veel sneller kunt meten of die flyers effect hebben. Als je ze neerzet bij lokale bedrijven moet je hele tijd wachten tot je kunt meten of het effect heeft gehad.

 

 

Daar heb je inderdaad gelijk in, maar daarmee zijn naar mijn inziens 1000 flyers niet rendabel voor...

Dan heb je 1 wijk gehad en alle flyers zijn al vergeven en om nou te zeggen, het ene huis wel en het andere huis niet, zodat de flyers in meerdere wijken verspreid kunnen worden is ook niet echt optimaal.

 

Al had ik nou eerst hier geinformeerd en daarna de flyers laten drukken, dan had ik voor het zelfde geld bij een ander bedrijf 10.000 flyers kunnen laten drukken i.p.v. 1000 en wel huis-aan-huis kunnen doen.

beetje jammer weer... :-\

 

Het goede nieuws is overigens wel dat ik vanmorgen even bij de plaatselijke krant ben geweest (verspreiding 1x per week, 45.000 stuks).

Waarbij ik een herhaaldelijke advertentie laat zetten en daarnaast ook een redactie colum krijg waarin mijn bedrijf en ikzelf wordt gepresenteert (incl. een foto van mezelf, zodat mensen ook direct zien wat ze in huis halen).

Deze laat ik de eerste aantal keren om de week terug komen en vervolgens 1 keer in de maand. looptijd t/m maart 2010

 

Lijkt me een goede zet.

Systeem / Netwerkbeheer - http://www.westland-ict.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.