• 0

Herlevingstermijn bij starten vanuit WW

Als gevolg van de recessie kom ik per september in de WW terecht. Ik loop al langer rond met het idee om voor mezelf te beginnen en zie nu een mooie gelegenheid om dit dmv de starters-regeling te realiseren. Via een relatie kan ik aan een aantal mooie opdrachten(ICT consultancy) komen waar ik de komende maanden mee vooruit kan. Over de start-periode van zes maanden maak ik me dan ook weinig zorgen. Ik zal in die periode wel de nodige acquisitie moeten doen om werk te blijven genereren. Zodoende heb ik het idee dat ik pas na een jaar een goede indicatie heb of ik het ga redden.

Nu wordt in alle voorbeelden waar de verlengde herlevingstermijn ter sprake komt er vanuit gegaan dat direct na de starters-periode de keuze wordt gemaakt om de onderneming wel of niet voort te zetten. Terwijl ik uit de tekst opmaak dat er ook later nog aanspraak gemaakt kan worden op WW. Ik heb recht op 23 maanden WW dus dan zou ik bijvoorbeeld na een jaar (6 maanden starters-regeling + 6 maanden zelfstandig ondernemer) bij volledige beeindiging van de onderneming nog recht hebben op 23-12=11 maanden WW. Klopt dit?

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Beste Ronald,

ik ga hier alleen even in op je vraag over de termijnen.

Wanneer jij 23 maanden ww recht hebt en je begint meteen met de startperiode dan zul je na 6 maanden aan moeten geven wat er met je ww uitkering dient te gebeuren.

3 varianten:

1. ga je volledig uit de ww

2. stop je met je zaak en blijf je volledig in de ww

3. je blijft een aantal uren in de ww

Wanneer je volledig uit de ww gaat blijft er een restant ww recht staan van 17 maanden. Mocht je binnen de herlevingstermijn (in jouw geval is die ook 23 maanden), die ingaat direct na het aflopen van de startperiode, besluiten alsnog volledig te stoppen met je bedrijf dan kun je je ww recht laten herleven.

Bij variant 2 en 3 blijf je, al dan niet volledig, in de ww en "verbruik" je dus iedere maand een maand van je ww recht, van herleven o.i.d. is in deze gevallen geen sprake. Je laat immers je uitkering gewoon doorlopen.

Succes.

Ard

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar