• 0

Merkloze kleding/kleding voor relabel.. where to get?

Beste HL-er's..

 

Na een paar behoorlijke avondjes de higherlevel forums te hebben afgestruind voor goede tips en tricks met het opzetten van een eigen kledinglabeltje, en zeker wijzer te zijn geworden, zit ik nog met een "probleem".

 

Zonder heel mijn ondernemingsplan hier neer te zetten, komt mijn product er simpel op neer; basic shirts die ik laat bedrukken cq laat bewerken om er zo mijn eigen touch aan te geven, maar het geheel moet basic en stylish blijven. Uiteraard heb ik al tot in detail gepland hoe of wat ik met deze basic shirts ga doen.

 

Nu ben ik voor deze lijn op zoek naar basic shirtjes (het liefst merkloos, anders word het relabellen), met strakke mouwtjes en een lage v-hals..

 

Nu zag ik bij veelbesproken merken als Fruit of the Loom wel de juiste shirts, maar deze kosten toch nog 12 euro de stuk via hun website. Dat gaat hem uiteraard niet worden.. want:

 

ondanks dat mijn doel niet is om vette winst met mijn kledinglijn te maken, ik wil gewoon een leuke kledinglijn beginnen die het lokaal leuk gaat doen (heb waarschijnlijk al een winkel die geinteresseerd is in de verkoop en wil een webshop er bij maken, uiteraard ben ik me bewust van het feit dan een webshop niet zomaar klanten genereert)..

 

met inkoopshirts van 12 euro per stuk, + bijkomstige relabel of labels en bedrukking moet ik deze shirts wel voor heel duur gaan verkopen om zelfs de productiekosten er maar uit te halen.. no option dus.

 

Uit de HL forums ben ik erachter gekomen dat je de shirts beter uit Nederland zelf kunt halen bij kleine oplages als die ik voor ogen heb (50-100 stuks per maat)..

 

Nu begreep ik uit een aantal posts van een aantal HL-ers alhier dat je voor 3-4 euro per stuk al vaak basic shirts kunt kopen, (dan ga ik er vanuit dat dit hele basic wijde mouwtjes en ronde hals shirts zijn, maar dan nog is dat erg goedkoop; uiteraard verschillend a la het aantal shirts dat je inkoopt.. ben ik toch erg benieuwd waar jullie deze en vooral dan de shirts die ik voor ogen heb voor een dergelijke prijs kunnen verkrijgen.

 

Heel simpel is mijn vraag dus eigenlijk of jullie adresjes van goedkope merkloze shirts (en dan met name strakke mouwtjes en v-hals) weten of eventueel wel gemerkt (wat me altijd duurder lijkt) om ze vervolgens te laten relabellen.

 

PM-s zijn uiteraard ook welkom.

 

Ik wacht met spanning af..

 

"Gorkum's Finest"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 1

Er is inmiddels al telefonisch contact geweest, maar even voor andere geinteresseerden.

 

Er is een groot verschil tussen kleding kopen bij de groothandel of de tussenhandel. De prijzen bij de echte groothandels liggen over het algemeen (logischerwijs) een stuk lager in vergelijking tot de tussenhandelaren.

 

Het is zeer goed mogelijk om de shirts in nederland te laten relabelen, dit kan al vanaf kleinere aantallen. Wel moet vaak de eerste keer een groter aantal labels worden geproduceerd. de kosten hiervan vallen over het algemeen erg mee.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Er is inmiddels al telefonisch contact geweest, maar even voor andere geinteresseerden.

 

Er is een groot verschil tussen kleding kopen bij de groothandel of de tussenhandel. De prijzen bij de echte groothandels liggen over het algemeen (logischerwijs) een stuk lager in vergelijking tot de tussenhandelaren.

 

Het is zeer goed mogelijk om de shirts in nederland te laten relabelen, dit kan al vanaf kleinere aantallen. Wel moet vaak de eerste keer een groter aantal labels worden geproduceerd. de kosten hiervan vallen over het algemeen erg mee.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik zal me even kort voorstellen: ik ben bezig en al ver met het opzetten van een eigen merk kledinglijn, deels zelf gemaakt en deels in samenwerking met een atelier. Het gaat om vrij excl. maar draagbare dameskleding, met mooie details enfin, best mooi. Binnen het concept is belangrijk dat het nu eens niet gillend duur moet zijn.

KvK, btwnummer, Label, wasvoorschriften, stoffen, webshop, marketingstrategie, visie, contacten, alles is aanwezig. Ik ben nu bezig met het maken/laten maken van de voorraad totdat ik een goede keuze kan aanbieden, ik zal pas over 5 of 6 maanden de lucht in kunnen gaan. Heel graag zou ik nog willen investeren in inkoop van merkloze A-kleding waarvan de uitstraling overeenkomt met mijn eigen modelijn, en hierin mijn eigen label naaien. Op deze manier kan ik veel keuze aanbieden maar heb ik vooral ook een altijd een stabiele en veilige buffer qua voorraad, want ik moet dus steeds mijn eigen merk kleding zelf bijmaken en bij laten maken, in kleine oplagen, dit kost steeds tijd. Als ik bv bezig ben 3 nieuwe modellen te produceren in een aantal maten, en er staan even tijdelijk wat minder creaties van eigen hand in de webshop is voor mij toch de voorraad gegarandeerd en daarmee de geloofwaardigheid van de shop en als het goed is mijn verkoopcijfer. Ik heb op het forum gezocht hoor, en heb ook een antwoord gezien waarin staat dat in Nederland genoeg merkloze kleding te koop is, maar het gaat mij niet om t-shirts maar om mooie en beetje stijlvolle/draagbare dameskleding. Concrete vragen:

 

Kan ik bij bv world fashion centre merkloze kleding kopen,

mag ik mijn eigen label in kleding naaien?

Weet iemand adressen van groothandels in damesmode waar merkloze kleding verkocht wordt?

Mocht iemand tips hebben voor andere manieren, laat het me weten want het is mij dus nog niet gelukt hier uit te komen, maar dit gaat vast nog wel lukken! Bedankt alvast, Marie

Link naar reactie
  • 0

Kan ik bij bv world fashion centre merkloze kleding kopen,

mag ik mijn eigen label in kleding naaien?

Weet iemand adressen van groothandels in damesmode waar merkloze kleding verkocht wordt?

Mocht iemand tips hebben voor andere manieren, laat het me weten want het is mij dus nog niet gelukt hier uit te komen, maar dit gaat vast nog wel lukken! Bedankt alvast, Marie

 

Beste Marie,

 

Je eigen label in merkloze kleding mag voor zover ik weet alleen als je daarvoor uitdrukkelijke toestemming hebt (schriftelijk laten vastleggen dus)

 

Op je andere vragen heb ik geen antwoorden aangezien ik niet zo bekend ben in de mode-wereld.

 

Nog iets om over na te denken: je wil je onderscheiden met JOUW kleding toch? Waarom dan niet een aantal rekken met je eigen kleding en een aantal rekken met "B-keuze" kleding?

 

Succes in ieder geval, laat maar weten wanneer we kunnen komen shoppen ;)

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

bedankt voor de reactie. Tja, als ik geen eigen label erin kan zetten, dan zal ik gewoon leuke merkkleding in de shop moeten zetten, ook leuk natuurlijk dan heb je je eigen lijn en een andere lijn met div. merken. Alleen begrijp ik het begrip "omlabelen"

is mij nog niet duidelijk, ik dacht dat dat is: een merk eruit knippen en je eigen merk innaaien. En ik weet dat dat op grote schaal gebeurt. Maar ik zal me er nog even in verdiepen, en sta nog steeds open voor reactie! groetjes Marie. En ja, als de webshop open is zal ik een seintje geven.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik ben inmiddels vol verwachting naar het World Fashion Center gegaan, en heb vele leuke dingen gezien die m.i. het investeren in een beginvoorraad waard waren. Helaas bleek dat de meeste handelaren, niet bereid zijn kleding te verkopen aan eigenaren van webshops. Hier had ik niet bij stilgestaan maar goed, het is gezien de bescherming van de bestaande winkeliers best begrijpelijk. Maar hier wil ik niet te lang bij stilstaan, kan iemand mij tippen hoe ik er achter kom wie wel aan webshops verkopen in WFC? Ik heb alleen interesse in middensegment, in het lage segment kan ik wel terecht maar daar ligt mijn interesse dus niet. Ik kan ook alle handelaren gaan mailen of daar aflopen maar dat is erg tijdrovend. Graag tips!

Groet Marie

Link naar reactie
  • 0
Hallo,

Ik ben inmiddels vol verwachting naar het World Fashion Center gegaan, en heb vele leuke dingen gezien die m.i. het investeren in een beginvoorraad waard waren. Helaas bleek dat de meeste handelaren, niet bereid zijn kleding te verkopen aan eigenaren van webshops. Hier had ik niet bij stilgestaan maar goed, het is gezien de bescherming van de bestaande winkeliers best begrijpelijk. Maar hier wil ik niet te lang bij stilstaan, kan iemand mij tippen hoe ik er achter kom wie wel aan webshops verkopen in WFC? Ik heb alleen interesse in middensegment, in het lage segment kan ik wel terecht maar daar ligt mijn interesse dus niet. Ik kan ook alle handelaren gaan mailen of daar aflopen maar dat is erg tijdrovend. Graag tips!

 

Ik denk dat je vooral moet laten blijken serieus te zijn en in staat een interesante klant te worden,de tijd dat de webshop als serieus afzetgebied word gezien zal niet ver meer weg zijn.

Alles draait om een beetje overtuiging,ook is het vaak een kwestie van gunnen maar laat als het artikel je de moeite waard is niet te snel afschepen.

 

Link naar reactie
  • 0

hallo letruell,

 

persoonlijk ben ik niet zo fan van het wfc in amsterdam,maar in neuss dicht bij dusseldorf is ook een groot fashioncentre,het is wel al een hele tijd geleden dat ik er voor het laatste was maar daar is ook veel keus en ook wat apartere dingen.

en mocht je niks vinden dan kan je altijd nog in mijn atelier in marokko terecht,we maken kleine oplages, heel snel en niet duur. ;D ;)

groetjes sandra

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en de moeite om het te verkrijgen is verspild.

Link naar reactie
  • 0

ik ben zelf ook bezig om basic kinderkleding te produceren, dit laat ik nu doen bij 2 coupeuzes..Ik heb net mijn eerste tryout gehad en deze sloeg zo goed aan, dat ik op zoek ga naar produktie in kleinere oplages...dus ook ik ben erg benieuwd naar het atelier in marocco..en wellicht naar een inkoop voor basic shirts. Neus is een groot inkoopcentrum waar vooral veel aanbod is voor dames!! zeker de moeite om eens een kijkje te nemen

Link naar reactie
  • 0

Er is inmiddels al telefonisch contact geweest, maar even voor andere geinteresseerden.

 

Er is een groot verschil tussen kleding kopen bij de groothandel of de tussenhandel. De prijzen bij de echte groothandels liggen over het algemeen (logischerwijs) een stuk lager in vergelijking tot de tussenhandelaren.

 

Het is zeer goed mogelijk om de shirts in nederland te laten relabelen, dit kan al vanaf kleinere aantallen. Wel moet vaak de eerste keer een groter aantal labels worden geproduceerd. de kosten hiervan vallen over het algemeen erg mee.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

ik ben ook op zoek naar een groothandel in Nederland waar je voor een redelijk bedrag mooiere basic t-shirts kan kopen, heb wel op Amerikaanse sites mooie dingen gezien, maar die leveren dan weer alleen in US..kan ik misschien ook een pm krijgen met adressen? TNX! groetjes Truel

Link naar reactie
  • 0

Creatieve spam, op het gewaardeerde KvK hallo forum staat dezelfde spam van Alice: http://hallo.kvk.nl/hallo/ondernemers/misstiek/default.aspx

 

Graag hier mee stoppen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.