• 0

Over briljante virals gesproken...

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

deze video/viral is echt heel mooi gemaakt en zal een absolute hit worden.

ik schat in dat deze de 10 miljoen views binnen een maand gaat halen.

complimenten aan de makers (Kong Amsterdam, het digitale bureau van N=5, www.kongamsterdam.com.)

 

mocht je nog niet op Hyves zitten, heb je nu een goede reden om je aan te melden, louter om deze video te zien!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Vraag me wel af hoe ze zoiets zosnel kunnen "maken". Iemand een idee?

Het is zeker een knap gemaakte clip. Natuurlijk werkt het met wat slimmigheden die uiteindelijk redelijk goed te maken zijn. Wat je ziet is een combinatie van video, foto's uit je profiel en tekst uit je profiel. Het is echter niet een geheel maar opgebouwd uit lagen in Flash (ga ik maar even van uit voor het gemak).

De videolaag onderop is vooraf opgenomen en waarschijnlijk voorzien van duidelijke 'track' punten. Die punten kunnen naderhand gebruikt worden om te orienteren waar hoekpunten van foto's moeten komen.

Die foto's worden eerst als lege blokjes gepositioneerd in het filmpje. Daarna worden ze gevuld met data die ze uit het profiel van de Hyver halen (ik ben overigens wel benieuwd wat ze doen met profielen waar weinig instaat, geen foto's etc).

Ook de tekst is een leeg tekstblok dat eerst gepositioneerd wordt en dan gevuld kan worden met data uit het profiel van de Hyver.

in dit geval is het goed uitgevoerd omdat je niet zo duidelijk ziet dat er iets bovenop de clip ligt, wat in eerdere gevallen wel vaak is (denk aan de rampzalige dansende elven-clip rond kerst die iedereen wel eens ontvangen heeft helaas).

Flash is wat dat betreft de afgelopen versies sterk verbeterd in het gebruik van video. We zijn momenteel zelf bezig met bluescreenvideo in Flash, waarbij een presentator over de vormgeving van een site staat. Tegenwoordig een eitje om te maken!

 

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Ze hebben inderdaad wel een enge misser gemaakt. Ze beginnen ook steeds met 'openbaar profiel' terwijl dat (ook in mijn geval) vaak niet zo is. En voor die mensen slaat de boodschap dus ook nergens op.

 

@MennoO

Het filmpje word nooit echt uitgerenderd, de foto's aan de muur, de foto uit de printer, de foto op de beamer en andere persoonlijke informatie zijn dynamische items in flash. De youtube-skin laat het lijken alsof het een kant en klaar filmpje is maar de info wordt realtime van de hyves-servers afgetrokken.

 

 

Het trucje met persoonlijke info en foto's dynamisch in filmpjes verwerken is al heel vaak gedaan, maar dit ziet er wel heel heel erg goed en echt uit.

Link naar reactie
  • 0

Grappig niet? Overigens vind ik de reacties op GeenStijl wel een tikje overtrokken. Schending van de privacy ???. Volgens mij kan ik alleen (en niemand anders) 'mijn' filmple zien omdat ik eerst moet inloggen. Hiermee geef ik dat filmpje direct toegang alles omtrent mijn profiel te gebruiken. En dat doen ze heel aardig. Het lijkt me niet dat deze info ook maar ergens opgeslagen wordt, zoals op GeenStijl wordt gesuggereerd.

 

Bovendien heeft het op mij de gewenste uitwerking. Ik heb het doorgestuurd en op HL forum geplaatst. En dat terwijl ik zeer tegen het versturen van e-mail troep ben. Deze was simpelweg te goed om niet door te sturen. Ik ben dus niet zozeer van het filmpje geschrokken, maar vooral dat ik gevoelig blijk voor briljante virals :-[.

 

Of het nu nieuw is of niet (voor mij is het wel nieuw).

Link naar reactie
  • 0

Grappig niet? Overigens vind ik de reacties op GeenStijl wel een tikje overtrokken. Schending van de privacy ???. Volgens mij kan ik alleen (en niemand anders) 'mijn' filmple zien omdat ik eerst moet inloggen. Hiermee geef ik dat filmpje direct toegang alles omtrent mijn profiel te gebruiken. En dat doen ze heel aardig. Het lijkt me niet dat deze info ook maar ergens opgeslagen wordt, zoals op GeenStijl wordt gesuggereerd.

 

Bovendien heeft het op mij de gewenste uitwerking. Ik heb het doorgestuurd en op HL forum geplaatst. En dat terwijl ik zeer tegen het versturen van e-mail troep ben. Deze was simpelweg te goed om niet door te sturen. Ik ben dus niet zozeer van het filmpje geschrokken, maar vooral dat ik gevoelig blijk voor briljante virals :-[.

 

Of het nu nieuw is of niet (voor mij is het wel nieuw).

 

Inderdaad! ze gebruiken mijn data die ik anders ook op mijn eigen startpagina zie... Ze schenden dus niks meer of minder dan anders mijn privacy en daarom is dit een knap stukje werk!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Overigens vind ik de reacties op GeenStijl wel een tikje overtrokken. Schending van de privacy ???. Volgens mij kan ik alleen (en niemand anders) 'mijn' filmple zien omdat ik eerst moet inloggen.

 

Alleen is het foutje dat men gemaakt heeft dat die gegevens niet direct van hyves.nl kwamen, maar via de servers van het reclameburo. Ook als je een compleet afgeschermd profiel hebt werden je privegegevens dus doorgespeeld naar een andere partij waarvan je er maar op moet vertrouwen dat die daar verder niets mee doen.

 

Volgens Yme Bosma van hyves:

De hele campagne is prima volgens de voorwaarden, zolang er geen gegevens gebruikt worden die niet zonder expliciete toestemming van de gebruiker naar een derde partij mogen. Het gaat dan om gegevens die een andere zichtbaarheidsinstelling hebben dan 'Hyvers' of 'Iedereen'. Dat is wat wel gebeurde gisteren omdat het 'toegangstoken' dat deze derde partij gebruikte teveel rechten had.
Link naar reactie
  • 0

;D grappig zeg!!

 

De campagne werkt overigens wel goed....ik kreeg een mailtje van iemand dat als ze googled met haar naam ze bij mijn gastenboek terecht komt, met een bericht van 9 jaar geleden....of ik die kan verwijderen, ze zegt erbij 'ik ben inmiddels 21!' ;D Ik heb de achternaam maar verwijderd zodat het toch niet meer zo persoonlijk is. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een geweldige viral maar toevallig is mijn profiel wél privé op Hyves, en dat nam het filmpje niet in acht... die gekke Russen reppen over een "openbaar profiel". Maar goed, het boeit me niet allemaal. Ik weet wat ik doe :P

 

Overigens is het concept van gegevens van de gebruiker integreren in een game/filmpje inderdaad niet nieuw. In 1997 al maakte Kidum Multimedia een spel dat levels creëerde van de bestanden op jouw computer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.