• 0

Wat moet ik hiervan nou denken?

Het volgende

 

Een goede vriend van mij is altijd zeer begaan met mij, en wil me ook altijd helpen.

Maar vanmiddag belde hij mij op met de mededeling dat hij triest nieuws had.

 

Dus ik ging er even voor zitten.

 

Hij vertelde mij dat hij (op geheel eigen initiatief) naar de plaatselijke klassieke muziek handel is geweest en het volgende vertelde.

 

Namelijk dat hij iemand kent die een klassieke muziek webshop gaat beginnen (ik dus).

 

De verkoper reageerde (volgens die vriend) zeer agressief negatief. Dat die vriend (ik dus) daar nooit aan moeten zou beginnen. Want hij heeft het zelf ook geprobeerd maar is voor tonnen het schip in gegaan door louche figuren en instanties.

 

Een webshop was dus achterhaald en die vriend (ik dus) moest er totaal niet aan beginnen.

 

Ik hoorde dat zo aan, en moest eigenlijk lachen. Ik vertelde mijn beste vriend het volgende.

Denk jij nou dat ik nu alle trajecten ga stopzetten omdat hij (die winkel eigenaar/verkoper) mij via jou negatief advies geeft omdat hij het ooit verkeerd heeft gedaan. En is het niet zo dat ik zijn concurrent ben. Ik legde uit dat als ik naar de grootgrutter zou stappen, en ik zou hem vragen om tips en adviezen, omdat ik vlakbij hem ook een goedkoepre supermarkt wil beginnen. Dan zegt de grootgrutter toch ook, ja zou ik niet doen, markt is onstabiel onzekere tijden.

 

Ik ben best wel gemotiveerd door dat gesprek, maar is het normaal dat een komende concurrent dat zegt, of is het gemeend? geeft hij echt om mij en mijn onderneming. Wilt ie mij een blamage voorkomen?

 

Wie weet hier mij antwoord op te geven.

 

Groet,

Melvin

 

 

PS: mocht het niet in de juiste onderwerpentopic staan dan zie ik dat vanzelf wel.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het grappige is, ik heb alle 'concurrenten' heel goed bestudeerd.

Hun sterktes en zwakheden blootgelegd.

 

Hij (die vriend) wilde eerst niet zeggen welke winkel het was.

Maar later zei hij het toch.

 

Dus ik wist gelijk hoe de vork in de steel zat.

Waarom hij verlies draaide, en waarom hij geen klanten kreeg.

 

Groet,

Melvin

Link naar reactie
  • 0

nu heb je alles uit de 2e hand, als ie dat nu tegen jou zou zeggen, weet je meteen met een aantal vragen zijn intentie bloot te leggen....

maw, ga er eens naar toe en ga eens met hem praten? vraag hem naar zijn expertises en ervaringen. en stel je een beetje in zijn schaduw op. dan merk je snel hoe hij het met je voor heeft. krijg je wellicht behoorlijk wat info los wat je weer kunt gebruiken.

Een webshop is niet erg lokaal gericht dus je bent niet een hele directe concurrent van hem denk ik? en dan nog, ik ga er van uit dat hij niet bijt... :)

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 2

Toen ik een aantal jaren geleden begon, kreeg ik alleen maar negatieve feedback:

- van de banken

- van gemeente naar aanleiding van verzoek tot financiering vanuit uitkering

- uwv

- etc

"Hoe ik het in mijn hoofd haalde om "iets" met ICT en dan mn internet te gaan doen?"

 

Uiteindelijk heb ik alles zelf gefinancierd, heb droog brood gegeten, ik besta nog steeds, groei en heb nog steeds lol!

 

Bottom line: als je gelooft in hetgeen je wilt doen dan is alle info die je kunt krijgen ok, maar volg alsjeblieft de ingezette lijn want daar haal je je energie & kicks uit.

 

Suc6,

GJ

Link naar reactie
  • 0

Hi Melvin,

 

Goed (objectief) concurrentieonderzoek is altijd goed. Maar laat je niet weerhouden door iemand die zijn zaakjes ooit vreselijk verkeerd heeft aangepakt / de verkeerde mensen is tegengekomen / te vroeg gepiekt heeft toen de wereld nog niet aan webshops toe was / die ochtend ruzie met zijn vrouw heeft gehad / een chronisch pesthumeur heeft / jaloers is op jouw superidee en wenste dat hij er zelf op was gekomen of überhaupt enige notie zou hebben hoe hij zo'n idee zou moeten aanpakken / misschien wel of gewoon met zijn verkeerde been uit bed is gestapt.

 

Ooit heeft iemand eens gezegd dat 'hoe meer weerstand je tegenkomt op je pad, hoe zekerder je kunt zijn dat je op het goede pad zit'. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat je niet kost wat kost tegen de stroom moet oproeien.

 

Ga lekker uit van de directe signalen die je zelf oppikt en laat je niet uit het lood slaan door van die via-via steken. Dat is alleen maar ballast!

Link naar reactie
  • 0

Ik kom zelf uit de cd retail en wens je veel succes.

 

Er zijn al zo veel partijen mee bezig, sommige goed en anderen minder goed dat ik niets kan verzinnen waarom jij er veel geld aan zou kunnen verdienen.

 

De enige manier om in deze markt te stappen is als bol.com heeft gedaan.

De eerste 5 jaar tientallen miljoenen er in pompen en daardoor zo bekend worden dat heel Nederland je kent en (soms) iets bij je koopt.

 

 

TOONWEBDESIGN, voor hetzelfde geld een móóie website!
Link naar reactie
  • 0

Ik kom zelf uit de cd retail en wens je veel succes.

 

Er zijn al zo veel partijen mee bezig, sommige goed en anderen minder goed dat ik niets kan verzinnen waarom jij er veel geld aan zou kunnen verdienen.

 

De enige manier om in deze markt te stappen is als bol.com heeft gedaan.

De eerste 5 jaar tientallen miljoenen er in pompen en daardoor zo bekend worden dat heel Nederland je kent en (soms) iets bij je koopt.

 

 

 

bedankt ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste TOON,

 

Ik snap je laatste post niet. Je quote mijn OP, meer niet.

 

Ik wil ook even reageren op jouw 'kritiek'.

 

Dat je het aanhaalt van Bol.com vind ik vreemd, want moet ik nu gelijk alles gaan staken.

Want zij hebben de grotste winkel, het meeste geld en de meeste klanten, dus elke 'concurrent' moet er maar niet aan beginnen.

 

Nee laten we vooral niet gaan ondernemen, laten we al onze ideeen, dromen en plannen in de prullenbak gooien. Want de concurrentie is moordend.

 

Ik zie ondernemen als een uitdaging, daar hoort ook veel kritiek bij. Vanaf de eerste dag dat ik aankondigde dat ik voor mezelf zou beginnen ging men de wenkbrauw fronzen, kritische vragen stellen, en roepen: ''ik spreek je nog wel als het mislukt is''. Dat is echt krachtvoer voor mij, het werkt motiverend, ik hoef me niet te bewijzen voor hun, maar ik wil wel laten zien dat zij er naast zaten.

 

Toen ik jouw bericht las van dat jij ook in de cd-retail hebt gewerkt, en dat jij begint over ''veel succes'' en ''er zijn als zoveel partijen bezig, dus ik zou niet weten waarom jij er veel geld aan gaat verdienen''. Tja ik weet niet wat ik met dit antwoord moet. Dus omdat andere mensen gefaald hebben, of het licht gezien hebben, moet ik ook maar met de billen bloot?

 

En ik HOEF er niet rijk van te worden. Ik wil er van kunnen leven meer niet. En mijn concept is niet alleen gebasseerd op cd/dvd/blu ray verkoop. Het gaat veel en veel verder. Maar dat is mijn plan, en daarom ben ik er heilig van overtuigd dat mijn plan gaat slagen. En ik zal altijd luisteren naar tips, valkuilen, adviezen, kritieken en opstekers. Gister heb ik geleerd dat een webshop en fysieke winkel niet samen gaat, althans voor mij geldt dat in iedergeval. Schoenmaker blijf bij je leest, doe, of een fysieke winkel, of een webshop.

 

Misschien een tipje van de sluier, wij willen ook musici gaan begeleiden aangezien wij veel sterke netwerken hebben is dat een zeer glansrijk plan. Dus het wordt geen ordinaire webshop, maar een maatschappelijk platform voor klassieke muziek uitvoerende, en luisteraars.

 

Groet,

Melvin

Link naar reactie
  • 1

Sorry voor de post hierboven, ging niet helemaal goed.

 

Oke, even voor de goede orde. Ik wens je echt veel succes.

 

Sterker nog, ik ben van mening dat als iets een kans van slagen heeft op kleinere schaal dan bol.com het inderdaad een concept is als dat van jou. Klassieke muziek, oudere klanten, niet downloaden, meer te besteden.

 

Het zal moeilijk worden om een community van liefhebbers bijeen te krijgen. Maar als dat lukt dan zou het kunnen werken. Maakt trouwens niet uit wat ik er van vindt want als volgens mij heb je allang je plan getrokken en was je eerste post meer bedoeld om een bevestiging te krijgen van wat je zelf denkt?

 

Succes en ik ga het volgen.

TOONWEBDESIGN, voor hetzelfde geld een móóie website!
Link naar reactie
  • 0

Tip:

 

Kies voor je webwinkel een bouwer die aantoonbaar ervaring heeft met het op maat maken van webwinkels, liefst in jouw branche. Zorg voor een goede 'back-end' zodat je betalings en verzendingsadministratie feilloos werkt.

 

Kies je voor een van (opensource) software pakketten, neem dan een moderne.

Magento zou ik zelf voor kiezen.

TOONWEBDESIGN, voor hetzelfde geld een móóie website!
Link naar reactie
  • 0

Sancho denkt dat ervaringsleer van een branchegenoot zeer waardevol is. Het is natuurlijk goed om zeker te zijn van je zaak, maar zelfs een ezel onthoudt waar de steen (beer op de weg) ligt. Mensen schijnen daarin soms iets minder slim te zijn.

 

Sancho denkt dat het slim is om bij de bewuste handelaar eens na te vragen waar het op stukgelopen is. Hij zal niet het achterste van zijn tong laten zien, maar wellicht krijg je daar wel zinvolle info.

 

Denk aub niet dat je je nu al als concurrent moet gedragen, want die positie heb je (nog) niet.

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

klassica bestaat al,maar dat ben jij natuurlijk,

ik weet niet wat de kosten zijn om het op te zetten en hoeveel tijd je eraan kwijt bent maar tonnen geloof ik ook niet.

als ondernemer heb je altijd risico maar ik vermoed dat je dat wel weet.

ik ga niet zeggen doen of niet ,ik ken de hele markt niet eens en zou je op het verkeerde been kunnen zetten.

wat ik je wil vragen is ,ga je compleet onderuit als je het probeerd en het lukt niet? (ik ken je situatie niet)

uiteindelijk moet je zelf beslissen maar veel succes gewenst dat altijd!

zet m'op! :)

www.restnrg.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.