• 0

koffiemagazines

Na mijn 4 jarige hbo opleiding werk ik nu alweer zo'n paar maanden bij een marketing en communicatie bureau. Ik hou mij hier met name bezig met flesjes mineraalwater met persoonlijk etiket maar ook werk ik aan nieuwe innovatieve concepten waarvan ik binnenkort naar ik hoop een GO krijg. Heb dit nu al 3x gepresenteerd en het bssplan is zo goed als af!

 

Beknopte schets van concept dat ik de meeste kans geef: Er is geen bedrijf dat minimaal 1 koffiezetapparaat heeft binnen zijn bedrijf. (sommige meerdere ivm diverse afdelingen). Niet dat mijn collega''s niet interessant zijn maar ik pak af en toe als ik alleen zit het krantje van douwe egberts. Het krantje vol met nieuwe trends in koffieland. Niet denderend interessant maak wel pak en leesvoer! 1x per maand komt de man van douwe egberts het apparaat hervullen en wordt het krantje ingewisseld voor een nieuwe. Ik als creatief afgestudeerd student (23) zie hier een enorm gat in de markt liggen! Wat nou als douwe egberts of cafebar via mij daar een tweede krantje tegen een acceptabele marge neer legt bij het apparaat; een krantje dat aansluit op de achtergrond van het bedrijf of afdeling. 3x per dag pauze is 3x een pakkans. Het distributiekanaal is er dus al wat kosten laag houdt en daarbij is attention gehalte enorm hoog.

 

Het bssmodel is al zo goed als af 95% en ik heb mijn investeerder in de vorm van mijn baas al en ga er over 2 weken mee beginnen maar ben al enorm benieuwd of jullie wat in dit concept zien? En of er eventuele tips zijn in de vorm van opbouwende kritieken!

 

Mvg,

 

Iemand die de crisis met beide handen aanpakt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat nou als douwe egberts of cafebar via mij daar een tweede krantje tegen een acceptabele marge neer legt bij het apparaat; een krantje dat aansluit op de achtergrond van het bedrijf of afdeling. 3x per dag pauze is 3x een pakkans. Het distributiekanaal is er dus al wat kosten laag houdt en daarbij is attention gehalte enorm hoog.

 

Als ik dit zo lees, heb je het volgens mij over een bedrijfs-/afdelingsblad dat door Douwe Egberts gesponsord wordt.

Ik heb zo mijn twijfels. Zoals René al schrijft, je hebt enorme concurrentie aan de gratis nieuwsbladen. En welk bedrijf is zo interessant dat het dagelijks nieuws oplevert? Want een maandelijkse editie schiet qua inkomsten niet op.

 

Maar jij ziet er een gat in de markt in. Dat maakt me wel nieuwsgierig.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ik zie meer in kleine lcd schermpjes met (bedrijfs)informatie op de machines (aangestuurd via internet)

 

De eerste vraag die ik meteen had is de volgende; waarom zou DE een blaadje neerleggen dat concurreert met het blaadje van DE?

 

Daarnaast heb je het over een blaadje dat afgestemd is op bedrijf op zelfs per afdeling. Dat wordt dan een heel duur blaadje om te maken vermoed ik zo. Daarnaast kan de man van de automaten ze dan niet meer klakkeloos neerleggen.

 

Is dit overigens een project dat je doet binnen het bedrijf van je baas of ga je dit op eigen houtje doen met je baas als coach?

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 1

gprincee,

 

Ben je al eens bij jezelf nagegaan waarom je het DE blaadje zo leuk vond? Was dat niet omdat het iets heel anders was dan datgene waar je je normaliter in je werk mee bezighoudt? Stel dat er bij jullie koffieautomaat een blaadje gelegen had met marketing en communicatie onderwerpen, had je dat dan ook gepakt? Of had je gedacht "nu even niet, ik heb nu pauze"?

 

Dit zijn overigens ideale ideeën om op kleine schaal uit te proberen. Zet iets in elkaar over marketing en communicatie, leg dat bij jullie koffieautomaat neer en vraag na een week hoeveel van je collega's het gelezen hebben. Je zou dat ook kunnen doen bij een paar bedrijfjes in je directe omgeving, gericht op hun bedrijfstak. Tip: maak een afspraak met een restaurantje in de buurt waar ze lekkere koffie hebben en zet een bon voor een gratis cappuccino in die blaadjes. Als die bonnen er na een week nog niet uit zijn, weet je genoeg ...

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

 

Dit is nu de tweede niet-al-te-doordachte observatie/idee van jou op dit forum. Aan de pluszijde: je kijkt om je heen, denkt na over hoe dingen werken en hoe ze verbeterd kunnen worden (aanzet tot ondernemen) en je wil daar iets mee doen. Aan de minzijde: je analyseert niet goed door.

 

Maw: denk na waarom DE dat blaadje uitgeeft. Ga na wie waaraan verdient. Als advertentiemedium is het amper interessant, dus voor DE is het waarschijnlijk meer een service-instrument. Niet voor niets staan daar algemene blabla-verhaaltjes over koffie in. Wedden dat ze vooral ook nieuwe producten en diensten onder de aandacht brengen? Om daar een tweede blaadje aan toe te voegen, is voor DE helemaal niet spannend. Kun je zelf opzetten, maar dat is het model van de gratis kranten. Die worden in enorme oplagen uitgedeeld op het station (niet met informatie afgestemd per afdeling) en nog maken de uitgevers verlies. Hoe komt dat?

 

Gebruik je gezonde verstand. Dan is je derde suggestie vast een stuk beter!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.