• 0

Vernieuwde website stuk gebruiksvriendelijker, maar...

Omschrijving van je concept:

Het concept is een volledig opnieuw gebouwde webshop met Prestashop. Gebouwd door derden, voorzien van content en afbeeldingen door mijzelf.

 

Het concept/ product zelf betreft de FotoCube met diverse rand apparatuur en accessoires. Wij zorgen ervoor dat het MKB kosten bespaard door zelf aan productfotografie te gaan doen.

Met een beetje kennis van fotografie komt men een heel eind, is er geen kennis ondersteunen wij hierin waar mogelijk.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Teksten aangepast en opnieuw geschreven. Deels door mijzelf en deels door derden. Foto's opieuw gemaakt en vrijstaand gemaakt.

Foto's zullen nog toegevoegd worden en tevens uitgebreid met detail foto's van opstellingen en praktijk foto's van klanten.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Wij willen ervoor zorgen dat iedereen die met productfotografie te maken heeft de FotoCube ziet als handig, eenvoudig en betaalbaar hulpmiddel.

Wij willen dat verkoop en zeker ook advies samen gaan.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Productfotografie icm een opnametent of lichttent: de FotoCube is niet bekend bij het grote publiek. Een vergelijkbaar product wordt door de speciaalzaken als bij-product verkocht, wij verkopen dit al shoofdproduct.

Wij willen die paar stappen extra doen voor de klant. Wij geven garantie op het resultaat van de klant.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Er is al veel verbeterd door de komst van de nieuwe webwinkel. Toch verwacht ik hier bij Higherlevel nog wat tips te krijgen om de website te kunnen optimaliseren.

 

Wat wij zelf nog willen doen:

- Bovenin bij contact ook rechtstreeks telefoonnummer en e-mail adres vermelden zoals bij de contact info links onderin.

- Toevoegen laatste productfoto's

- Toevoegen praktijk foto's

- Aanpassen hoofdafbeelding in een GIF/ Flash afbeelding

- ....

 

Bedankt voor jullie moeite en feedback.

 

Jeroen http://www.fotocube.nl

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jeroen,

 

Ik heb je site bekeken. Veel informatie, maar naar mijn gevoel niets overbodigs. Een paar opmerkingen:

 

Wat ik lastig vind is het navigeren. Het menu is erg lang. Als je de rubrieken onder het kopje "Informatie" wilt lezen, en je doet dat door na het lezen van een rubriek terug te keren naar de homepage, dan moet je telkens weer naar onderen scrollen voor de volgende rubriek.

 

De kleur van de gebruikte letter mag van mij wel een tint donkerder. Verder zou ik geen onderstreping gebruiken voor tekst wanneer dit geen link is.

 

De visualisering bij het gebruik van de "bestellen" button vind ik erg mooi!

 

Wanneer ik vanuit de kassa terugga met de backspace toets van mijn browser staat er "Uw winkelwagen bevat geen producten". Als ik dan een refresh doe, dan staan ze er weer wel. De keuzes "kassa" en "afrekenen" vind ik verwarrend.

 

Een aantal pagina's is nog leeg, ik neem aan dat je die nog gaat vullen?

 

Verder mag je je site nog even controleren op tik- en taalfouten. Ik kom er nu nog teveel tegen.

 

De site die je gebruikt voor klantbeoordeling bevat ook tik- en taalfouten en een wat merkwaardig taalgebruik. "Klantenfeedback van 11.08.2009 aan 00:05 klok"?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf een (zelf geknutselde) lichttent en het is inderdaad een uitstekend middel wanneer je zelf productfoto's wilt maken. Onderwerp is hier op HL ook al eens voorbijgekomen.

 

Wij zorgen ervoor dat het MKB kosten bespaard door zelf aan productfotografie te gaan doen.

 

Waarom lees ik dat niet op je site? Op de homepage zie ik alleen maar producten, geen 'catchy' tekst of voorbeeldfoto's waar ik als webwinkelier uit opmaak dat het product voor mij bedoeld is. Zelfs de tekst onder 'waarom een fotocube' zegt me nog niets (alleen dat ik moet oefenen en dat een starterskit goedkoop is (link gelijk naar een pagina met dat setje)) Bij 'voor wie is de fotocube' begin ik dan een klein beetje door te krijgen dat ik er wat mee kan.

 

Waarom niet op de homepage twee foto's voor en na gebruik van een lichttent met één regel tekst 'Eenvoudig professionele foto's van uw producten'? Weet ik als bezoeker zonder kennis van lichttenten tenminste wat ik op je site doe. Nu zou ik gelijk weer weg zijn.

 

Je voorbeeldfoto's onder 'het effect van...' zijn aardig maar ik zou de voor en na naast elkaar zetten. Ik zie nu in eerste instantie alleen schrikbarend slechte foto en moet scrollen om een beter resultaat te zien.

 

Gewaagd idee trouwens. Een tent met 2 of 3 lampen levert nog geen gegarandeerd resultaat. Dat geef je zelf op de site ook toe. Daarnaast gebruiken veel webwinkeliers productfoto's van hun leverancier. Lijkt me een erg kleine niche.

 

Rechts staat een blokje 'klantbeoordeling'. Die is blijkbaar voor je site en niet voor de producten. Is wat verwarrend.

Bij verlichting is het niet duidelijk dat het om continue-verlichting gaat (flits verkoop je niet maar toch) en het maximale wattage is niet vermeld

Tip: bijna onmisbare accessoire: grijskaarten

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

Bedankt voor je input.

Ik begrijp wat je bedoeld met de navigatie, ik ga kijken of er onderaan elke pagina een linkje kan zetten naar het volgende item binnen de rubriek "Informatie" Vooral bij veelgestelde vragen (waar nog meer in dient te komen) zal dit inderdaad wenselijk zijn.

 

Tintje donkerder ga ik doorgeven aan de programmeur. Goede tip over de onderstreepte tekst, ga ik wijzigen.

 

De backspacetoest van de browser werkt inderdaad niet, ik denk dat dit komt doordat de winkelwagen opgebouwd is dmv de "Ajax" techniek/ software. Hierdoor laad de browser niet opnieuw en verschijnt er geen popup wanneer een klant een artikel toevoegt. Mogelijk nadeel is wat jij noemt.

Ik laat kijken of "kassa" aangepast kan worden naar "overzicht"? oid

 

Aantal pagina's zijn inderdaad nog leeg, wordt aan gewerkt komende weken. Door de vakantie periode en overige werkzaamheden gaat het wat langzamer.

 

Goed dat je meld dat er taal en tik fouten in de site zitten, laat ik naar kijken!

 

De klanten beoordelingswebsite is een extern (Duits) bedrijf, ik ga wel verzoeken om eea aan te passen en kritischer te kijken naar de teksten.

 

 

Bedankt voor je moeite John.

Link naar reactie
  • 0

Beste Willem,

 

Bedankt voor je input.

De catchy tekst willen we straks terug laten komen in de hoofd afbeelding van de website (op de homepage), tevens zal hier ook een afbeelding in worden opgenomen met een voor/ na shot.

De pagina's "Waarom" "Voor wie" en effect ga ik naar kijken.

 

Wanneer ik de foto's bij het effect naast elkaar zet word deze wel wat klein verwacht ik, mogelijk dat er een nieuwe pagina met grotere afbeelding te openen is.

 

Veel webwinkeliers gebruiken inderdaad foto's van de leverancier of fabrikant. Echter deze zijn vaak slecht en de concurrent heeft dezelfde foto's. Als (web)winkelier wil je je juist onderscheiden. Productfotografie kan op diverse manieren, standaard witte achtergrond, gekleurde achtergrond, vrijstaand of het product geëtaleerd.

 

Het is juist een erg grote niche, productfotografie is echt overal. Wanneer ik al mijn klanten in kaart breng en ga kijken wie mijn doelgroep is zal ik op een flinke lijst uit komen.

Natuurlijk begrijp ik wanneer en 1 banketbakker iets bij mij besteld dit niet direct hoeft te betekenen dat meerdere banketbakkers zullen volgen.

 

Klanten zijn vrij om hier neer te zetten wat ze willen. Bij de meeste beoordeling systemen wordt echter het bedrijf/ website beoordeeld en niet het product.

 

Goede tip over continue verlichting, max wattages en grijs kaarten.

 

Willem, bedankt!

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jeroen, op de homepagina vind ik veel te veel informatie staan. Zonder dat ik in één zin/plaatje zie wat de fotocube kan betekenen voor mij. Verder is je doelgroep (amateur) fotografen. Ik vermoed dat deze mensen vooral geprikkeld worden door plaatjes en minder door tekst.

 

Is het een idee om op de website foto's van producten te laten zien gefotografeerd met en zonder de cube?

 

Verder wordt er al gepraat over je product. Zie maar http://www.footo.nl/forum/13107. Ben je actief op zoek/betrokken bij dit soort discussies?

 

Ken je Flickr.com? Hier is je doelgroep actief. Vertaal dan snel je website in het Engels.

 

Groet van Detlef

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Detlef,

 

Bedankt voor je reactie.

Zoals in vorige bericht laten weten komt er nog een flash intro waarin in een oogopslag komt te staan wat de FotoCube doet, zowel met tekst als afbeelding.

Daarbij ook laten weten dat de pagina's "Waarom" "Voor wie" en effect opnieuw bekeken gaan worden.

 

Het teveel van info vind ik wel meevallen, de genoemde info is erg doelgericht. Het was wel prettiger geweest wanneer bij Tips & Advies een dropdown menu zou worden getoond, dit is echter niet mogelijk. Aan de andere kant ziet de bezoeker direct waar hij bepaalde info kan krijgen.

 

Er wordt zeker gepraat over mijn of vergelijkbare producten, maar het is niet bij te houden waar en zeker niet bij te houden om overal op te reageren. De genoemde link dateert van 2008.

Ook genoemd in vorig bericht is dat ik niet 1 doelgroep heb maar mss wel 100. Daarbij bevind ik mij in Nederland, een Engelstalige website is overbodig lijkt mij. Het is een ander verhaal wanneer ik overzee ga.

 

In ieder geval bedankt voor je input.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Flash Intro? toch niet zo'n intro waar je eerst verder moet klikken voordat je de rest van de site kunt zien? of gaat het alleen om de header. persoonlijk heb ik echt een hekel aan (flash) intro's en is vaak een reden voor mij om subiet en met gezwinde spoed de benen te nemen.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Het menu zou ik een stuk gaan inkorten, hoe meer keuzes je de bezoeker geeft hoe meer verward de bezoeker is. Verwarring gaat ten kosten van de conversie.

 

Contact informatie boven de scheidingslijn. Dus deze link moet zichtbaar zijn zonder naar beneden te scrollen. Ten minste als je het belangrijk vind dat bezoekers contact met je opnemen.

 

Ik zou de volgende pagina's eruithalen:

- Verzenden. Deze informatie kan je op de productpagina opnemen.

- Nieuws. Verwacht je ook daadwerkelijk nieuws te melden te hebben? Je kan ook een landingspagina te maken en dan je leden op je mailinglijst op de hoogte te stellen op het laatste nieuws. Geld ook voor "Media"

- Retourneren ook op de productpagina.

- Over ons heb je al vermeld bij "Over de FotoCube"

- Veelgestelde vragen, Algemene voorwaarden, Privacy policy heb je al in de footer staan en kan dus ook weg. Wel een tip: Wanneer bezoekers gegevens achter moeten laten laat dan zien dat je gebruik maakt van een privacy policy.

 

Call to action:

De "bestellen" button zou ik een andere kleur/vorm geven als de "bekijken" button. Bestellen moet opvallen en is de belangrijkste button van je website.

 

Misschien een idee om de tips & trucs enkel voor de leden van je mailinglijst ter beschikbaar te stellen? Dat is geheel aan jou. Dus op de plek van het menu komt dan de Opt in box waar ze hun email adres kunnen achterlaten.

 

Veel succes!

 

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Danny,

 

Welk menu bedoel je precies? In het vorige bericht liet ik al weten dat de genoemde info doel gericht is en hier niet graag concessies op wil doen.

 

- Boven de streep is ook een mogelijkheid om contact op te nemen, via het contactformulier. Dit formulier wordt nog uitgebreid met e-mail adres en telefoonummer

- Verzenden opnemen in elke product pagina vind ik nogal vreemd, het komt eerder storend over om bij elk product de regels mbt verzenden terug te laten komen.

- Retouren, zie verzenden

- We zullen niet wekelijks met nieuws komen, maar wanneer er iets te melden is geldt dit niet alleen voor leden

- Media, met deze pagina willen we juist iedereen bereiken en zeker niet alleen leden.

- Over ons staat niet vermeld bij "Over de FotoCube"???

- Goeie tip om de genoemde pagina's alleen in de footer te vermelden

- Door lid te zijn van Thuiswinkel waarborg is correcte privacy policy een vereiste. Een EVSSL zal op een later stadium nog toegevoegd worden voor extra vertrouwen.

 

Call to action; De bestel button inderdaad een andere kleur geven, ik ga kijken naar de mogelijkheden.

 

We willen juist dat de informatie beschikbaar is voor iedereen, informatie afschermen van "standaard" bezoekers zal eerder afschrikken dan uitnodigen.

 

Bedankt voor je input.

 

Jeroen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.