• 0

Eerste gesprek bij bank. Wat kan je verwachten?

Hallo higher levelaars,

 

Ik heb mijn plan al redelijk uitgewerkt, maar heb het financiële plaatje nog niet helemaal rond. Nu heb ik bij mijn bank een informerend gesprek gevraagd en in een brief het een en ander al uitgelegd van het plan.

 

Ze gaven aan het een zeer interessant plan te vinden, maar willen om te kijken of het financieel haalbaar is een persoonlijk gesprek. Logisch.

 

Ik wil nog niet al mijn troeven uit handen geven, maar alleen polsen wat de mogelijkheden zijn voor een eventuele financiering.

 

Het gaat om een plan in de sport/ontspannings branche en het vereist hoge investeringskosten.

 

Ik heb nog niet eerder met dit bijltje gehakt en vroeg me af wat ik kan verwachten van zo'n gesprek. Zal ik mijn voor zover uitgewerkte plan meenemen of eerst maar eens horen wat de mogelijkheden zijn? Of willen ze meteen concrete cijfers horen?

 

Is het een idee om mijn plan eerst door te nemen bij de KvK, die misschien een iets objectievere kijk hebben?

 

Bedankt voor elke hulp, suggestie, tip of wat dan ook.

 

Vriendelijke groeten,

 

Thomas.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

bedankt voor jullie reacties. Ik heb het topic en het artikel op Zibb doorgelezen, maar denk dat het een stap te ver is. Ik wil alleen een heel vrijblijvend gesprek. Gewoon meer informerend. Dit ook omdat mijn financieel plan nog niet af is.

 

Ik zou graag van de bank horen wat de procedures zijn en waar je aan zou moeten voldoen wil je voor een financiering in aanmerking komen.

 

Bedankt,

 

Thomas

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad. Ik sluit me aan bij welleke. Die bankmensen willen gewoon cijfers zien. Dus als je een afspraak maakt zeg dan van tevoren dat het om een orienteren gesprek gaat. Dat je graag van ze wil horen wat ze allemaal van je willen weten als je "echt" een gesprek aangaat.

 

Communiceer duidelijk over je intenties, zodat er geen misverstanden ontstaan!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.