• 0

Gebruikservaring website

Omschrijving van je concept:

Een boekingswebsite voor hotels. Het is niet de eerste boekingswebsite die gestart wordt, en zeker ook niet de laatste.

 

Het gaat om de website www.naareenhotel.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb samen met de vormgever en de bouwer de site opgebouwd. Daarnaast heb ik de afgelopen weken veel aan SEO en gebruiksvriendelijkheid gewerkt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik wil dat de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk is / wordt. Familie / vrienden / bekenden hebben hun mening gegeven, maar zijn toch altijd betrokken bij je.

 

Ik hoop dat jullie de website willen beoordelen op gehele indruk, gebruiksvriendelijkheid.

Zijn de teksten duidelijk leesbaar?

Zijn de te volgen stappen bij het opvragen van een prijs duidelijk?

Is het boekingsproces duidelijk?

Is de navigatie duidelijk?

 

Eigenlijk een totale beoordeling!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Homepage 'kies land' maar 1 keuze 'Nederland', weglaten of tekst neerzetten

Aanbod is zo beperkt dat je snel keuzes maakt met 0 resultaten. Resulaten pagina bevat wel rechts zoekscherm om te verfijnen (goed) maar resultaten geven die wel beschikbaar zijn (in Zeeland wel 4 sterren of in de door u gekozen provincie zijn wel 3/4 sterren beschikbaar) is beter.

Onderaan resultaten pagina staat "Boek een hotel in Noord-Brabant voor de laagste prijs zonder reserveringskosten." beetje loze tekst.

Resultatenpagina zonder resultaten bevat optie om resultaten te sorteren.

Sortering is niet duidelijk als je zelf geen keuze hebt gemaakt. Selectieveld voor sorteren is leeg en in de resultaten kan ik geen logica ontdekken.

'Cijfer: 0' bij resultaten zou ik vervangen door 'nog geen beoordelingen'.

Plaatjes bij resultaten zijn niet klikbaar. Header wel maar dat is niet visueel aangeduid. Plaatsnaam is niet klikbaar terwijl het exact dezelfde opmaak heeft als de link 'meer'.

Layout detailpagina is niet logisch. Links de foto met adresgegevens. Rechts daarvan informatie over de beschikbaarheid. Die beschikbaarheid verwijst vervolgens naar vlak onder de foto. Terwijl de beschrijvende tekst voor het hotel rechtsonder staat. Logischer om de tekst bij de foto te plaatsen en kalender bij de beschikbaarheid / selectie kamers. Dingen die bij elkaar horen bij elkaar houden dus.

Ook op de detailpagina is de beoordeling niet handig. Score 0 en geen gekleurde balkjes. Staat zelfs niet bij dat er geen mensen een beoordeling hebben gegeven. Tenminste aangeven hoeveel beoordelingen er zijn en beter weergeven dat er nog geen beoordeling is.

Groen vinkje voor ontbijt op een groene achtergrond is niet erg duidelijk. Contrast van licht groene tekst op knop 'boek' mag ook hoger.

In het boekingsgedeelte (groen rechtsboven) kan ik niet kiezen voor meerdere dagen.

 

Ik klik rechts op de kalender op 15 september. Er gebeurt ogenschijnlijk niets tot ik een rood tekstje zie met 'datum ligt in het verleden'. Huh?! Daarnaast zou ik die tekst even animeren of iets dergelijks zodat het je aandacht trekt (kan trouwens zelfs buiten het scherm vallen) Na een tweede datum geklikt te hebben heb ik blijkbaar een periode gekozen en moet ik op 'controleer nu' klikken. Aha, na het klikken op 'opnieuw kiezen' (waarom is dat trouwens ineens een traditionele link (blauw onderstreept) terwijl de andere aktie gewoon een knop is?) blijkt dat ik al een keer geklikt heb en de einddatum (de 2e klik) voor de startdatum probeerde te zetten. Maar nu kan ik niet op de begindatum klikken ik wil alleen de 16e overnachten ;)

 

Waarom zo moeilijk en niet gewoon twee setjes kalenders; 1 voor de begindatum en 1 voor de eindatum?

 

Als ik bij het boeken de velden leeg laat en klik op verder krijg ik dezelfde pagina zonder enige vorm van feedback dat ik vergeten ben iets in te vullen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de site in zijn algemeen prettig ogen. Niet zo springerig en lekker overzichtelijk. Menig hotelboekingssite is een stukje drukker dan dit.

 

1) als je zoekt met alleen een aankomstdatum en zonder vertrekdatum, interpreteert het systeem dit als 000. Ik denk dat dit een bugje is.

2) een datumpikker op de homepage zou helpen om snel een aankomst en vertrekdatum te kunnen selecteren.

3) Bij de zoekresultaten is alleen "meer..." en de titel een link en ik had verwacht dat de fotootjes van de zoekresultaten ook wel links waren geweest. Misschien kun je zelfs het hele vlak aanklikbaar maken (hoef je niet zo te mikken ;) )

 

Verder vond ik het boekingsproces wel duidelijk. Kortom, weinig op aan te merken.

 

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Als ik bij het boeken de velden leeg laat en klik op verder krijg ik dezelfde pagina zonder enige vorm van feedback dat ik vergeten ben iets in te vullen.

 

Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen welke browser je gebruikt? Omdat er bij mij namelijk achter het veld "verplicht veld" komt te staan.

Link naar reactie
  • 0
Mag ik vragen welke browser je gebruikt? Omdat er bij mij namelijk achter het veld "verplicht veld" komt te staan.

 

Firefox 3.0. Maar je hebt gelijk die tekst staat achter de velden. Overheen gekeken (hint ;) ) Of velden verplicht zijn staat in de regel trouwens ook in het formulier voor je het verzendt.

Link naar reactie
  • 0

Hallo passie,

 

Persoonlijk stel ik iets meer informatie op prijs voordat ik me aanmeld voor een nieuwsbrief, bijvoorbeeld hoevaak die verschijnt en wat de "vele aanbiedingen" zijn die ik kan verwachten. Misschien een korte toelichting in de Faq?

 

Kies consistent voor één aanspreekvorm, nu zie ik "je" en "u" door elkaar heen. Ook kom ik op sommige plaatsen "Naareenhotel" tegen, terwijl je verder overal "Naareenhotel.nl" gebruikt. Daarnaast redelijk wat tik- en taalfouten, daar zou ik nog even naar (laten) kijken.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ben gelijk even aan de slag gegaan, want met veel dingen was ik het eens:

 

Homepage 'kies land' maar 1 keuze 'Nederland', weglaten of tekst neerzetten

De eerste hotels in belgie worden binnenkort toegevoegd. Geen aanpassing nodig

 

Aanbod is zo beperkt dat je snel keuzes maakt met 0 resultaten. Resulaten pagina bevat wel rechts zoekscherm om te verfijnen (goed) maar resultaten geven die wel beschikbaar zijn (in Zeeland wel 4 sterren of in de door u gekozen provincie zijn wel 3/4 sterren beschikbaar) is beter.

Aantal hotel wordt binnen 1 a 2 maanden flink uitgebreid. Geen aanpassing nodig

 

Onderaan resultaten pagina staat "Boek een hotel in Noord-Brabant voor de laagste prijs zonder reserveringskosten." beetje loze tekst.

Verwijderd. Tekst was nutteloos

 

Resultatenpagina zonder resultaten bevat optie om resultaten te sorteren.

Enkel sorteren bij meerdere hotels

 

Sortering is niet duidelijk als je zelf geen keuze hebt gemaakt. Selectieveld voor sorteren is leeg en in de resultaten kan ik geen logica ontdekken.

Hotels worden willekeurig gesorteerd. Wordt nu ook aangegeven

 

'Cijfer: 0' bij resultaten zou ik vervangen door 'nog geen beoordelingen'.

Als er geen cijfer is, wordt er niks weergegeven

 

Plaatjes bij resultaten zijn niet klikbaar. Header wel maar dat is niet visueel aangeduid. Plaatsnaam is niet klikbaar terwijl het exact dezelfde opmaak heeft als de link 'meer'.

Plaatjes zijn klikbaar

 

Layout detailpagina is niet logisch. Links de foto met adresgegevens. Rechts daarvan informatie over de beschikbaarheid. Die beschikbaarheid verwijst vervolgens naar vlak onder de foto. Terwijl de beschrijvende tekst voor het hotel rechtsonder staat. Logischer om de tekst bij de foto te plaatsen en kalender bij de beschikbaarheid / selectie kamers. Dingen die bij elkaar horen bij elkaar houden dus.

Hier doe ik niks mee. Links staan alle mogelijkheden / keuzes, rechts de uitleg / beschrijving

 

Ook op de detailpagina is de beoordeling niet handig. Score 0 en geen gekleurde balkjes. Staat zelfs niet bij dat er geen mensen een beoordeling hebben gegeven. Tenminste aangeven hoeveel beoordelingen er zijn en beter weergeven dat er nog geen beoordeling is.

Bij geen beoordeling staat er een tekst dat er geen beoordelingen zijn

 

Groen vinkje voor ontbijt op een groene achtergrond is niet erg duidelijk. Contrast van licht groene tekst op knop 'boek' mag ook hoger.

Nog niks mee gedaan, zal eens kijken of ik een donker (zwart) ontbijtlogo kan laten maken.

 

In het boekingsgedeelte (groen rechtsboven) kan ik niet kiezen voor meerdere dagen.

Snap ik niet helemaal. Er kan een datum gekozen worden in de kalender. Dit kan ook voor meerdere nachten (als er bij het hotel beschikbaarheid is).

 

Ik klik rechts op de kalender op 15 september. Er gebeurt ogenschijnlijk niets tot ik een rood tekstje zie met 'datum ligt in het verleden'. Huh?! Daarnaast zou ik die tekst even animeren of iets dergelijks zodat het je aandacht trekt (kan trouwens zelfs buiten het scherm vallen) Na een tweede datum geklikt te hebben heb ik blijkbaar een periode gekozen en moet ik op 'controleer nu' klikken. Aha, na het klikken op 'opnieuw kiezen' (waarom is dat trouwens ineens een traditionele link (blauw onderstreept) terwijl de andere aktie gewoon een knop is?) blijkt dat ik al een keer geklikt heb en de einddatum (de 2e klik) voor de startdatum probeerde te zetten. Maar nu kan ik niet op de begindatum klikken ik wil alleen de 16e overnachten.

Over het algemeen gaat het met de kalender goed. Mocht ik merken dat er veel problemen mee zijn, ga ik het aanpassen naar een gewonen dropdown.

Het voordeel van de kalender is, dat je door middel van de kleuren (blauw = beschikbaar) kan zien of er beschikbaarheid is.

Link naar reactie
  • 0

Hallo passie,

 

Persoonlijk stel ik iets meer informatie op prijs voordat ik me aanmeld voor een nieuwsbrief, bijvoorbeeld hoevaak die verschijnt en wat de "vele aanbiedingen" zijn die ik kan verwachten. Misschien een korte toelichting in de Faq?

 

Kies consistent voor één aanspreekvorm, nu zie ik "je" en "u" door elkaar heen. Ook kom ik op sommige plaatsen "Naareenhotel" tegen, terwijl je verder overal "Naareenhotel.nl" gebruikt. Daarnaast redelijk wat tik- en taalfouten, daar zou ik nog even naar (laten) kijken.

 

Groet,

 

John

 

Goede opmerking! Ga erbij vermelden hoevaak (max 2 keer per maand) de nieuwsbrief verschijnt, en dat speciale aanbiedingen eerst in de nieuwsbrief bekend gemaakt gaan worden, en daarna pas op de website.

 

Aanspraak vorm en naamgebruik ga ik zelf naar kijken. Taal, is niet mijn sterkste punt, daar zal ik naar laten kijken, ook bij het toevoegen van nieuwe hotels.

Link naar reactie
  • 0

Leuk om te lezen dat je gelijk wat doet met m'n opmerkingen!

 

Over het algemeen gaat het met de kalender goed. Mocht ik merken dat er veel problemen mee zijn, ga ik het aanpassen naar een gewonen dropdown.

Het voordeel van de kalender is, dat je door middel van de kleuren (blauw = beschikbaar) kan zien of er beschikbaarheid is.

 

Ik denk dat je m'n punt mist :) Een kalender is véél makkelijker dan een dropdown. Maar als je heel basic naar je interface kijkt en hoeveel handelingen gebruikers moeten doen en moeten ontdekken welke handeling dan kan het eenvoudiger.

 

Eenvoudigste case: ik klik gelijk goed op begin- en eindatum. Klik 1 op eerste datum, klik 2 op tweede datum. So far so good.

Case twee: ik vergis me in de begindatum, ik klik op de correcte begindatum. Het effects is òf een foutmelding buiten de kalender òf een selectie van een periode. De foutmelding is zoals gezegd niet erg opvallend. En nog erger: zowel de knop 'controleer beschikbaarheid' als de foutmelding vallen buiten het scherm. Ik kan nu niets meer met de kalender en moet gaan zoeken naar een oplossing.

Case drie: ik kies een verkeerde einddatum. Zie case twee.

Case vier: ik wil de periode aanpassen. etc etc.

 

Vergelijk dit nu met twee vlakken met daarin kalenders. Boven het eerste vlak staat 'datum aankomst' en in het tweede vlak 'datum vertrek'. In het geval dat ik een verkeerde keus maak kan ik gewoon naar op een andere datum klikken. Ik hoef nergens buiten de kalender te kijken om boodschappen te zien (straf voor mijn verkeerde klik :D)

 

Zijn kleine dingen maar ik weet dat bijvoorbeeld mijn ouders op dit soort punten zouden afhaken. Als die nog niet gekeken hebben moet je ze eens achter je site zetten en laten vertellen wat ze verwachten dat iets doet als ze ergens op klikken. Gaat een wereld voor je open ;)

Link naar reactie
  • 0

Al veel reacties over gebruiksvriendelijkheid zie ik, daarom ga ik maar eens in op de SEO van je website.

 

- Allereerst haal "?" weg in je handtekening hier op Higherlevel, je wilt gevonden worden op "hotel boeken" en niet op "hotel boeken?". Maak er ook een goed lopende zin van zodat je meerdere keywords in je handtekening kan verwerken.

 

- Welk keyword richt je je op voor de homepage? Erg weinig content.

 

Ik heb de pagina "Hotels in Zeeland" als voorbeeld genomen:

- Hotels in Zeeland staat niet in de URL maar "/regios/29/Zeeland.html" je kan beter "/hotels-in-zeeland" of "/hotels-zeeland".

- Content plaatsen met Hotels in Zeeland erin vermeld (let op dat je teksten wel leesbaar blijven voor de bezoeker)

- De AD aan de rechterkant kan je de tag "Hotels in Zeeland" geven

 

Verder maak je goed gebruik van H1 tags, Link title tags, en de Title tag. + meta description en keyword description.

 

Succes!

 

 

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Al veel reacties over gebruiksvriendelijkheid zie ik, daarom ga ik maar eens in op de SEO van je website.

 

- Allereerst haal "?" weg in je handtekening hier op Higherlevel, je wilt gevonden worden op "hotel boeken" en niet op "hotel boeken?". Maak er ook een goed lopende zin van zodat je meerdere keywords in je handtekening kan verwerken.

 

- Welk keyword richt je je op voor de homepage? Erg weinig content.

 

Ik heb de pagina "Hotels in Zeeland" als voorbeeld genomen:

- Hotels in Zeeland staat niet in de URL maar "/regios/29/Zeeland.html" je kan beter "/hotels-in-zeeland" of "/hotels-zeeland".

- Content plaatsen met Hotels in Zeeland erin vermeld (let op dat je teksten wel leesbaar blijven voor de bezoeker)

- De AD aan de rechterkant kan je de tag "Hotels in Zeeland" geven

 

Verder maak je goed gebruik van H1 tags, Link title tags, en de Title tag. + meta description en keyword description.

 

Succes!

 

Bedankt voor je reactie! Ik ga onder de Ad nog info plaatsen, in dit geval over Zeeland. Wordt aan gewerkt.

h1, h2, h3, link title tags, alt tags, description, keywords,title zijn allemaal dynamisch met de plaatsnamen, hotelnamen, stukje hotelinfo in opgenomen.

Het is zo gebouwd dat het /regios/29/ moet zijn, ik kan er wel van maken /regios/29/hotels-in-zeeland.html, zal het echt helpen want in de domeinnaam staat ook al het woord hotel?

 

Op welke keyword richt ik me? Dat is een goede vraag! Het liefst de hotelnamen, omdat die hotels direct boekbar zijn, en de kans op een conversie het grootst is. Maar in de reiswereld is veel concurrentie dus of het haalbaar is ..., dat weet ik niet.

 

Scoor ik Google al goed met diverse breede zoekwoorden:

boek een hotel zonder reserveringskosten

zoek en boek een hotel zonder reserveringskosten

zoekenboek.nl

Link naar reactie
  • 0

nog wat meer over SEO

 

Op welke keyword richt ik me? Dat is een goede vraag! Het liefst de hotelnamen, omdat die hotels direct boekbar zijn, en de kans op een conversie het grootst is. Maar in de reiswereld is veel concurrentie dus of het haalbaar is ..., dat weet ik niet.

 

Om te beslissen welk keyword je wat lijkt kan dit je misschien helpen:

http://www.google.com/insights/search/# even mee spelen en je kan er wel wat uithalen.

Hier kan je bv bij keyword hotel of vakantie invullen en bij land belgië of nederland.

Krijg je een idee over welke zoekwoorden het meest gebruikt worden.

En zie je bijvoorbeeld ook direct dat er veel meer op hotel gezocht wordt dan op vakantie...

 

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
  • 0

nog wat meer over SEO

 

Op welke keyword richt ik me? Dat is een goede vraag! Het liefst de hotelnamen, omdat die hotels direct boekbar zijn, en de kans op een conversie het grootst is. Maar in de reiswereld is veel concurrentie dus of het haalbaar is ..., dat weet ik niet.

 

Om te beslissen welk keyword je wat lijkt kan dit je misschien helpen:

http://www.google.com/insights/search/# even mee spelen en je kan er wel wat uithalen.

Hier kan je bv bij keyword hotel of vakantie invullen en bij land belgië of nederland.

Krijg je een idee over welke zoekwoorden het meest gebruikt worden.

En zie je bijvoorbeeld ook direct dat er veel meer op hotel gezocht wordt dan op vakantie...

 

Bedankt voor je tip, ik ga er eens mee spelen. En dan ga ik eens kijken welke regio(s) in trek zijn.

Uit een vlugge test blijkt dat er veel op noord holland, en dan vernamelijk op Amsterdam gezocht wordt. Daar is veel concurrentie voor, en wij nog weinig aanbod. Ga eens kijken of ik wat SEO werk kan doen voor Zuid Limburg en Drenthe.

 

Heeft er iemand tips, om voor bepaalde regio's / plaatsen hoog in Google te komen. Omdat de website nu is gericht op elk hotel / plaats / regio.

Link naar reactie
  • 0

Puntjes voor de gebruiksvriendelijkheid.

 

Waar ik mij meteen aan ergerde. Onduidelijke links.

Eerst wou ik op een van de bullet points klikken. Toen op een plaatsnaam maar zonder resultaat. Toen ik op een "Beschikbare kamers" klikte kreeg ik opeens een popup.

 

- Zorg dat duidelijk is wat een link is en wat niet.

- Een link is blauw, onderstreep en geeft visuele feedback als je er met de muis overheen gaat.

- Wees consistent.

- Maak onderscheid in onbezochte en bezochte links.

 

Ook mag de call 2 action er meer uitspringen. Dat kleine witte blokje "boeken" valt niet op.

AGM Accu Shop. AGM technologie is de toekomst van de accu.

 

Robbert van Ekris - LinkedIn

Link naar reactie
  • 0

Heeft er iemand tips, om voor bepaalde regio's / plaatsen hoog in Google te komen. Omdat de website nu is gericht op elk hotel / plaats / regio.

 

Daarvoor gelden de algemene principes maar dan toegespitst op plaats/regio's. Je moet goede content hebben.

In je titelbalk/tekst/keywords moet de plaats voorkomen.

En wat ook helpt is andere sites die hoog staan voor die regio naar jou pagina laten linken (lukt wel niet zomaar)

 

voor de rest een niet seo

met adwords (betaalende ppc ads van google) kan je je advertenties ook lokaal tonen bv enkel in 1 provincie.

Dan zien enkel mensen die vanuit die provincie surfen je advertentie.(hoewel jij natuurlijk meer de mensen wil hebben die naar die provincie willen gaan...)

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.