• 0

Ideeën ter inspiratie

Dwaal nu enige tijd rond op dit forum, dan weer actief dan weer niet. Maar vandaag begon er ineens een gloeilampje in die bovenkamer van mij te branden.

Naar mijn mening komen hier nog altijd veel topics tevoorschijn van mensen die een eigen bedrijf willen beginnen, maar niet weten waarin of wat voor product ze willen gaan verkopen. Anderszijds zijn er ook bedrijven die al langer meegaan, iets aan productontwikkeling willen doen maar niet verder komen dan een beetje brainstormen en over het grote geld dromen. Wat is nu echt een gat in de markt?

Nu weet ik zeker dat vele van jullie ideeën hebben, en ze mogen dan misschien niets voorstellen, maar met een beetje aanvulling van de juiste persoon kan zo'n idee uitgroeien tot bijvoorbeeld een nieuwe dienst of een heel mooi product. Toen bedacht ik ineens om dit draadje te beginnen. Veel van de ideeën die mensen hebben blijven op de plank liggen, door bijvoorbeeld tijdnood of andere omstandigheden, en dit is zonde! Soms worden ze gewoonweg weer vergeten. Dus waarom niet een mede-ondernemer de kans geven hier een succes van te maken? Waarom openen we niet met heel higherlevel.nl één grote brainstormsessie? Vast en zeker mensen die ergens markt in zien, of die net een stukje van jou lezen waarmee ze hun idee om kunnen zetten in een succes. Nu is het niet mijn bedoeling dat zomaar iedereen zijn of haar grote droom in dit topic plaatst. Maar iedereen denkt wel eens van hee, dit kan toch anders? En laat het vervolgens op de plank liggen omdat we met andere dingen bezig zijn. Daarom daag ik iedereen uit om jullie misschien wel overvolle planken met dingen waar je toch nooit wat mee doet, in dit topic openbaar te maken om er wellicht iemand mee te helpen.

Vraag mij eerst af wat jullie er van vinden, zal zelf in de komende dagen enkele dingen waarvan ik denk dat het anders kan hier plaatsen.

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Een erg leuk idee Fezz.

Ook brengt het andere mensen weer op andere ideeen door alleen al een brainstorm sessie te lezen. Lijkt me erg leuk.

Een aandachtspunt is als je het idee klakkeloos op het forum zet kunnen andere ermee gaan lopen, zonder bij te dragen aan het forum/brainstorm sessie, zijn hier oplossing voor te verzinnen. Ik snap dat dit nooit 100% waterdicht te krijgen is maar het verminderen van kans is ook al goed.

• 0

Had hier al enigezins over nagedacht, indien je een idee van iemand wilt gebruiken kan je de persoon in questie natuurlijk een PM sturen met het verzoek zijn post te verwijden. Dan krijgt dit idee de status 'in behandeling'. Indien je een idee post moet je het natuurlijk niet erg vinden als iemand anders er mee vandoor gaat, dit is immers juist de bedoeling!

@ Jeroen. Heb een tijd gezocht maar blijkbaar op de verkeerde termen... Stom van me dat ik die topics nooit gezien heb. Het zou natuurlijk wel mooi zijn om met zijn allen tot 1 idee (of meer) te komen waar meerdere HL-leden ook écht aan kunnen werken.

• 0

Plenty goeie ideeen en mensen met goeie ideeen. Gaat er (inderdaad) om die aan de man te brengen. Sommigen zijn daar net wat bedrevener in. Heeft vaak te maken met of iets in geinstitutionaliseerd verband verzonnen is of niet. Zo zelfs, dat slechte ideeen wel doorbreken en betere niet. That's a fact of life. Helaas. Ik geloof niet in algemene brainstorm sessies, wel om door te zetten via meer dedicated verbanden om het zo maar eens te zeggen. Je feedback is dan ook puntiger.

• 0

Plenty goeie ideeen en mensen met goeie ideeen. Gaat er (inderdaad) om die aan de man te brengen. Sommigen zijn daar net wat bedrevener in. Heeft vaak te maken met of iets in geinstitutionaliseerd verband verzonnen is of niet. Zo zelfs, dat slechte ideeen wel doorbreken en betere niet. That's a fact of life. Helaas. Ik geloof niet in algemene brainstorm sessies, wel om door te zetten via meer dedicated verbanden om het zo maar eens te zeggen. Je feedback is dan ook puntiger.

Bedoel je dan samenwerkingsverbanden tussen mensen die samen een idee gaan uitwerken. Dus zoiets als op bv marktplaats een advertentie plaatsen dat je een internet concept hebt en je zoekt iemand die thuis is in webdesign en dergelijke.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar