• 0

omzet bepalen winkel

wat ik me nou afvraag. in bijv. een ondenremingsplan moet je ook gegevens zetten over wta je denkt te gaan omzetten. HOe kom je hier nu achter? bij de kvk kun je wel jaarrekeningen opvragen maar dus niet van een eenmanszaak. Hoe kom je hier nu aan? of is het gewoon gokken maar at lijkt me ook niet de juiste manier, je emot toch kunnen inschatten of iets , meta lel huurkosten etc van dine, rendabel kan zijn of niet

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Je legt de vinger op de zere plek imho. Ik zie regelmatig businessplannen voorbij komen die financieel best goed zijn doorgerekend voor zover ik dat kan inschatten, maar met een slechte prognose waarop uiteindelijk alles is gebaseerd. Een accountant of ambitieuse boekhouder is best goed in het opstellen van balansen, winst- en verliesrekeningen en cash-flow berekeningen. Maar de verwachting van de verkoop is vaak iets wat zij als gegeven van de ondernemer overnemen. Als die niet goed is, is het carbage in, carbage out. Het belangrijkste vind ik dat je aannames doet die je kunt onderbouwen en met hart en ziel kunt verdedigen. Of dat nu branchegegevens zijn of door te posten bij vergelijkbare winkels, het liefst nog een combinatie van alle bronnen en aangevuld met beter/slechter scenario's. Zomaar een doelstelling opnemen die uit de lucht komt vallen, daar prikt men snel doorheen.

Just my 2 cents...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar