• 0

Vestiging in het buitenland...factureren vanuit Nederland

Mijn bedrijf loopt best wel goed ondanks de crisis. Ik ben op het idee gekomen om de telecomdienst die ik nu in Nederland lever ook in België en Duitsland te gaan leveren vanuit de NL BV. Tot nu toe geen probleem. Wel wil ik een adres en telefoonnummer in het betreffende land gebruiken om op deze manier in de eerste instantie als een lokaal bedrijf over te komen. Hier wordt het onduidelijk.

 

Het antwoord of ik mijn bedrijf in het handelsregister van het betreffende land moet inschrijven blijft tegenstrijdig. Als ik het bedrijf in het handelsregister van bijvoorbeeld België inschrijf moet ik dan ook een Belgische BTW nummer aanvragen. Dat is nu iets waar ik niet op zit te wachten. Dubbele administratie en dito kosten. De facturatie dient via de NL BV te verlopen.

Heeft iemand hier ervaring mee die mij op weg kan helpen.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Florentijn

 

Gaat er ook fysiek iets gebeuren op die adressen?

 

Een postbus en telefoonnummer maken geen onderneming. Zouden er fysieke handelingen verricht worden vanuit een kantoor, dan is veelal sprake van een vaste inrichting en dus wel een onderneming. En dus registratieplicht en buitenlands BTW nummer.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joost,

 

Op de adressen gaat niets gebeuren. We hebben alle infrastructuur al in NL. Alle verkoop loopt via internet dus is ook niet nodig. Ik wil wel een adres in het betreffende land hebben om lokaal over te komen.

Mocht iemand nog suggestie hebben hoe ik dit moet aanpakken dan hoor ik het graag. Ik krijg nogal wat tegenstrijdige berichten.

 

Florentijn

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.