Of : Omzet (excl. betaalde verzendkosten) - inkoopprijs
Ik zou graag mijn brutowinstmarge vergelijken met branchegenoten die een gewone winkel hebben.
Maar door de (klant betaalde) verzendkosten als omzet te berekenen kom ik op een hogere winst marge uit (omdat ik de werkelijke verzendkosten (die ik maak) niet als inkoop boek)
Of moet ik mijn werkelijke verzendkosten bij de inkoop optellen om de werkelijke brutowinst marge uit te rekenen.
Is het eigenlijk nog wel duidelijk wat ik bedoel? ???
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Musd
Musd
Ik wil graag mijn brutowinstmarge uitrekenen om deze te kunnen vergelijk met branchegenoten.
Maar hoe doe ik dat met de verzendkosten, anders ga ik appels met peren vergelijken, volgens mij.
Hoe kan ik dit het beste in mijn administratie aanpakken om een snel overzicht te krijgen.
De verzendkosten die de klant aan mij betaald boek ik nu bij mijn omzet op.
Is dit gebruikelijk?
Doordat ik deze als omzet boek is het voor mij moeilijk om mijn excate brutowinstmarge uit te rekenen.
(althans , als ik deze wil vergelijke met de normale detailhandel)
Omdat sommige klanten wel en anderen geen (bij grote bestellingen) verzendkosten betalen.
Is mijn bruto winst : Omzet + betaalde verzendkosten - inkoopprijs.
Of : Omzet (excl. betaalde verzendkosten) - inkoopprijs
Ik zou graag mijn brutowinstmarge vergelijken met branchegenoten die een gewone winkel hebben.
Maar door de (klant betaalde) verzendkosten als omzet te berekenen kom ik op een hogere winst marge uit (omdat ik de werkelijke verzendkosten (die ik maak) niet als inkoop boek)
Of moet ik mijn werkelijke verzendkosten bij de inkoop optellen om de werkelijke brutowinst marge uit te rekenen.
Is het eigenlijk nog wel duidelijk wat ik bedoel? ???
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22310-omzet-verzendkosten-en-winstmarge/Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag