• 0

Handig: funding voor software startups

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Zeker niet vijandig bedoeld, maar ik vroeg me af waarom je YC plugde, misschien was je van plan iets in te sturen of ben op zoek naar ervaringen van Nederlandse inzenders. Vandaar dat ik benieuwd was naar de aanleiding van je post :)

Ik vind YC een boeiend initiatief en volg het met interesse. Ook de bijbehorende artikelensharingsite (gebouwd op basis van de software van één van de participaties) Hacker News is erg interessant. De oprichters en bij het fonds betrokken mensen zoals Paul Graham maar ook de anderen hebben zelf ook grote ervaring met startups, en dat zie je terug in hoe ze het netwerk opbouwen en hoe ze hameren op onderlinge contacten en versterking tussen hun participaties.

• 0

Zeker niet vijandig bedoeld, maar ik vroeg me af waarom je YC plugde, misschien was je van plan iets in te sturen of ben op zoek naar ervaringen van Nederlandse inzenders. Vandaar dat ik benieuwd was naar de aanleiding van je post :)

Iemand bracht het me onder de aandacht. Het bijzondere is dat ze een heel laag bedrag investeren maar dan ook een laag percentage van de aandelen vragen. Dat is handig als je nog in de opstartfase bent, het geeft je twee maanden lucht om je idee uit te werken voordat je naar meer substantiele funding op zoek gaat. Een bedrijf als Y Combinator kan alleen maar werken als er in de directe omgeving ook voldoende mogelijkheden zijn voor substantiele funding.

Ja, ik ben met diverse dingen bezig maar ik zeg niet dat ik dat met Y Combinator zou doen. Voor twee dingen ben ik wel op zoek naar funding. Maar beide zaken hebben voorlopig alle tijd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar