• 0

Met de handen in het haar

Alvorens even melden dat ik niet weet in welk topic ik dit moest plaatsen, dus al het verplaatst word dan merk ik dat vanzelf wel.

 

De titel van het onderwerp geeft al ruimschoots aan hoe ik me de laatste weken voel.

 

Ik ben namelijk redelijk bekend op HL maar wil uit privacy overwegingen niet onder mijn normale account posten.

 

Maar het verhaal is als volgt. Ik ben druk bezig om een onderneming te starten, ik wil niet meer voor werkgevers werken. In die afgelopen tien jaar (ben nu 26) heb ik ruim elf werkgevers gehad. Ik ben dat spuugzat.

 

Aangezien ik twee jaar (2003-2005) in de WW heb gezeten bouwde ik diverse schulden op. Met name de telefoon abonnementen waren niet meer te betalen. Je kan het stom noemen, maargoed ik was nog onstuimig met geld in die tijd.

Door die achterstanden sta ik nu vijf keer geregistreerd bij het BKR te Tiel.

 

Om van die registraties af te komen duurt dat op dit moment nog zeker drie jaar. Maar aangezien ik voor mijzelf wil beginnen moet ik financieen hebben om daarmee rustig op te bouwen.

 

Dat is dus allemaal niet gelukt.

 

De banken en de leeninstanties hebben mij resoluut afgewezen door die BKR.

Ik ben wel redelijk aan het bouwen voor mijn onderneming, maar dat betaal ik momenteel geheel van mijn bescheiden salaris uit vast dienst verband. Aangezien ik nog veel open wonden (de rekeningen van toendertijd) moet aflossen houdt ik maandelijks niks over om van te leven.

 

De kosten stapelen zich op en nu is het zo dat mijn dierbare laptop net buiten de garantie is stuk gegaan. Alles zit me nu gewoon tegen.

 

Ook de door mij ingediende aanvraag bij Qredits is tweemaal afgewezen, door het plan wat afgekeurd is en door de BKR registratie.

 

Ook daar hoef ik niet meer aan te kloppen.

 

Bij familie hoef ik ook niet aan te komen, want die melden mij geen cent te kunnen/willen lenen. Ook mijn bloedeigen vader wil me niet helpen. Terwijl ik voor hem altijd heb klaargestaan. In de periode dat ik geld had kocht ik voor mij vader en broertje een laptop, zodat ze ieder hun eigen ding hadden. Andersom kan ik naar alles fluiten.

 

Ik baal hier enorm van, en zie het steeds minder zitten.

 

Ik kan nu helemaal niks uitvoeren, alles ligt stil en de vooruitzichten zijn echt hopeloos.

 

Momenteel ben ik vaste klant bij de plaatselijke apotheek, ik slik veel paracetemols, want ik barst van de hoofdpijn. Dat komt doordat ik mezelf druk maak om deze dingen.

 

Het is niet zo dat het niet gaat, want ik had tot voorheen altijd wel een oplossing vor iets.

Maar het gaat nu echt niet meer, ik zie geen oplossing.

 

Het ergste is, geen bedrijf, winkel, postorder dinges willen mij spullen leveren.

 

Ik schrijf het nu allemaal hier op, want ik moet even mij ei kwijt, omdat niemand luistert. Familie heb ik niet, en ik heb maar 1 vriend die mij maar duidelijk maakt dat God achter mij staat. Terwijl ik niet gelovig ben, en ik ook niet geloof dat God mij kan voorzien van spullen.

 

Op dit soort momenten voel ik me net alleen op de wereld. Geen instantie die je kan/wil/mag/gaat helpen.

Ik heb nu vrijwel alles geprobeerd, maar het is hopeloos.

 

Zo dat is er even uit.

Nu eerst een paracetemol.

 

Groet,

 

Manchurian

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aangezien ik niet weet wat voor bedrijf je probeert op te zetten kan ik weinig tips bedenken, behalve:

- hoe lang heb je je laptop al? Vaak geven ze 1 jaar garantie maar heb je recht op 3 jaar garantie. Anders koop je 'n minilaptop als je niet veel specifieks ermee hoeft te doen, heb je al voor zo 'n 390 euro namelijk.

 

Hoezo kan je nu niet doorwerken? Alleen door geldgebrek of ook door andere redenen? Waarvoor heb je allemaal geld nodig? Zijn er geen dingen die je kan schrappen?

 

 

Link naar reactie
  • 2

Okay. Na tien werkgevers in tien jaar belandde je in de WW. Je hebt links en rechts schulden opgebouwd, zodat je nu vijf keer bij de BKR geregistreerd staat. Kredietgevers willen je nieuwe onderneming niet financieren, je eigen familie kijkt nu ook de andere kant op en je hebt maar 1 vriend over.

 

Zo te zien heb je ze gelukkig nog goed op een rijtje.

 

Nu zien of je vinger het nog doet.

 

Die moet je namelijk niet naar al die anderen richten, maar naar jezelf. Daar staat namelijk de M/V die dat allemaal om kan keren. Niet door te zaniken over hoofdpijn, maar door jezelf uit de penarie te halen. Laptop doet het niet: er staan computers in de bibliotheek. Gewoon stevig doormodderen tot je hoofd weer boven water is. En niet over de eerste horde struikelen.

 

En al helemaal niet over je familie zeuren. Kan best zijn dat dat klootzakken zijn, maar dat is nou net wat zieligheid teveel...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
De kosten stapelen zich op en nu is het zo dat mijn dierbare laptop net buiten de garantie is stuk gegaan

 

Als je hem prive gekocht heb moet je nog wel garantie kunnen claimen, niet bij de fabrikant maar bij de winkel waar je hem gekocht hebt.

Even op internet/consumentenbond zoeken naar garantie en levensduur die je van apparatuur mag verwachten.

 

 

Kwa financiering.... Je hebt nu een baan begrijp ik, nog niet als ondernemer ingeschreven?

 

Of je moet dus klein beginnen en langzaam opbouwen of eens informeren naar BBZ (hoewel ik niet weet of dat ook voor startende ondernemers inegzet kan worden).

 

Makkelijker was het geweest als je geen baan had gehad en een uitkering getrokken had, dan had je makkelijker en sneller hulp van je gemeente kunnen krijgen bij een financiering.

 

Succes ermee in elkgeval.

Link naar reactie
  • 2

Los eerst je oude zeer op voordat je je weer in de shit ga werken.

 

Een webshop kan je al opzetten met een investering van zo'n 200,00

 

Een computer heb je al anders zat je niet op HL en de software voor een webshop kost 99,00 met Inschrijven KVK en andere kosten kom je op nog geen 200,00.

 

De clou is een leverancier te vinden waar je klein kan inkopen en de klant vooraf te laten betalen.

 

Vanuit deze basis kan je groeien, je moet niet meteen de hoofdprijs willen en daar maar aan blijven hangen.

Ondernemen zonder geld maakt inventief, pas je plan aan en begin gewoon.

 

Niet meer "zeuren" dat :

- je computer niet geschikt is want elke computer waarmee je op internet kan is geschikt.

- dat er een magazijn moet komen voor de voorraad, er zijn maar heel weinig "zolderkamer" webshops met een magazijn.

- je groot in wil kopen om zo meer winst te kunnen maken, begin gewoon klein.

 

En nu aan de slag i.p.v. aan de paracetamol.

Link naar reactie
  • 1

 

Beste Manchurian,

je zegt dat je een bescheiden inkomen uit een vaste baan hebt, wat is dan je probleem? Ik ken mensen die in precies dezelfde situatie zitten als jij, inclusief BKR en schulden en deurwaarders, maar met één verschil: die hebben geen inkomen uit een baan en geen uitkering. En zelfs die mensen komen er uiteindelijk overheen, met wat hulp van het HL netwerk en van vrienden en familie. Maar je moet het wel allemaal zelf doen.

 

Wat je beslist niet moet doen is die baan eraan geven omdat je niet voor een baas wilt werken. Ik had ooit voor mezelf bedacht dat ik liever bij de supermarkt achter de kassa zou zitten dan een uitkering te accepteren. Dat bleef ik denken, ook toen dat moment akelig dichtbij kwam. Een baan, hoe gering ook, geeft stabiliteit in je leven, geeft een financiele bodem, en geeft je de mogelijkheid om weer iets op te bouwen. Misschien moet je weer gaan studeren, ik lees in de krant dat nu meer mensen studeren nu het economisch wat minder gaat, als alternatief voor werkloos zijn. Als je 26 bent ben je niet eens veel ouder dan je medestudenten.

 

En om je gemotiveerd te houden, en kunnen nog veel meer nare dingen gebeuren, het is niet zo dat als je drientwintig rampen hebt meegemaakt, je dan gevrijwaard bent van nieuwe rampen. Je kunt ziek worden, de poes kan doodgaan, je kunt je auto in de prak rijden, alles is mogelijk. Aan het eind van de dag ben jij toch weer dezelfde als die je gisteren was en die je morgen zult zijn.

 

Dus grijp jezelf bij de haren, trek jezelf omhoog, kijk naar de blauwe lucht daarboven en niet naar de modder daarbeneden, en bedenk dat vandaag de eerste dag is van de rest van je leven.

 

En dat brengt mij op het Zen moment van deze week:

 

Wie omhoog kijkt ziet de blauwe lucht en de bergen in de verte, wie omlaag kijkt ziet de wormen in de modder kruipen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Beste Manchurian,

je zegt dat je een bescheiden inkomen uit een vaste baan hebt, wat is dan je probleem? Ik ken mensen die in precies dezelfde situatie zitten als jij, inclusief BKR en schulden en deurwaarders, maar met één verschil: die hebben geen inkomen uit een baan en geen uitkering. En zelfs die mensen komen er uiteindelijk overheen, met wat hulp van het HL netwerk en van vrienden en familie. Maar je moet het wel allemaal zelf doen.

 

 

Tja, Manchurian..... wat zal ik zeggen....?

 

Ik snap die paracetamols. Een doosje per dag gemiddeld. Daarbij nog de nodige sigaretten. Ik ben er geweest en ben er soms nog. Maar niemand anders dan alleen jezejf kan je helpen.

 

Probeer in ieder geval via de huisarts een verwijzing naar een psycholoog te krijgen, zodat je van je af kunt praten. Dit lucht op, je bent wat kwijt uit je rugzak, en je krijgt weer energie om er tegen aan te gaan.

 

Buiten die BKR registratie (want die heb ik niet) lijkt bovenstaande quote op mijn lijf geschreven te zijn. Ik zit deze maand al een jaar thuis, zonder werk, inkomen of bijstand. Het is me gelukt ook zonder familie leningen te overleven. Mijn vrouw werkt 24 uur en met behulp van toeslagen komen we er toch.

 

Mijn nieuwe plannen staan in de startblokken, de paracetamol ligt weer terug waar ze horen, in het medicijnkastje.

 

Dus op een rijtje :

 

- paracetamols pleite, helpen met zoveel gebruik toch niet meer

- ga hardlopen 's avonds. Maak je kop leeg voor je nieuwe plannen

- zoek hulp bij een psych. Is niet erg, geloof me. De drempel om die hulp te vragen is groter, dan het plezier wat je eraan zult hebben.

- Je hebt nog steeds een baan, je hebt inkomen. Wees daar (zeker momenteel) gelukkig mee.

 

Sterkte....maar je hebt nog fut, lees ik gewoon. Doe er iets mee, ok ?

 

Marcel

Link naar reactie
  • 0

Beste Manchurian,

 

Ik begrijp dat je graag voor jezelf wilt beginnen, maar dat geen enkele instantie,s je wilt helpen?

 

Ik heb hier ooit een stukje gelezen om het op een ander manier te doen, die ik heel goed vond.

Ik kan even het draadje niet meer vinden maar volgens mij was het van Ruben....

 

Ging volgens mij over iemand die een schoonheidssalon beginnen maar geen geld had:

probeer het stapsgewijs te doen.

 

stel je hebt voor je te starten bedrijf 1000 euro nodig als investering voor een nieuwe machine die nodig hebt.

Mischien is die machine te vinden op marktplaats 2e hands voor 500 euro, heb je al 500 euro winst.

maar ja je hebt geen 500 euro...!

ga dan de eerste maand investeren met 50 euro, probeer deze 50 euro snel om te zetten in 100 euro

dat doe je de volgende keer weer met 50 euro, zo heb je binnen een paar maand je 500 euro te pakken voor je machine.

snapje

 

probeer anders om te denken... niet denken van in heb 1000 euro nodig wie wil mij dat lenen, maar probeer te denken...

 

Hoe kan ik met mijn middelen stapsgewijs die duizend euro verdienen...

 

uiteindelijk heb dan meer verdiend dan die duizend euro..

 

n.l. je hebt al 500 euro verdiend omdat je die machine 2e hands goedkoper hebt gekocht.

en je hebt geen lening bij een bank waar je rente overheen betaald.

 

 

 

 

 

(mocht ik bovenstaande niet helemaal duidelijk heb uitgelegd, vul mij dan maar even aan als je begrijpt op welk draadje ik doelde)

Link naar reactie
  • 0

 

 

...

Ik heb hier ooit een stukje gelezen om het op een ander manier te doen, die ik heel goed vond.

Ik kan even het draadje niet meer vinden maar volgens mij was het van Ruben....

 

Ging volgens mij over iemand die een schoonheidssalon beginnen maar geen geld had:

probeer het stapsgewijs te doen.

...

 

Hier: http://www.rubenvandenoord.nl/willen-kunnen-doen-zonder-geld-deel-i.html

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

dat je alleen bent kun je na voorgaande reacties wel vergeten,geweldig mensen deze steun!

ik kan er aan toevoegen dat bijna iedereen om me heen ook ten onder gaat,de stille armoede zit er goed in en dan te bedenken dat de crisis nog moet beginnen (voor de kleine jongen)

gedeelde smart is halve smart.

natuurlijk kan het zijn dat het gedeeltelijk aan hezelf te wijten is maar nu is niet het moment om je daar op te wijzen.

je zit in de put, denk maar zo: hoe dieper de dalen hoe hoger de pieken!

hou vol en zet'm op!

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Je zit hier tussen de ondernemers dus de adviezen zullen daar ook bij passen - bevlogen, hard, gepassioneerd, helpend, meedogenloos.

 

Maar misschien moet je ook overwegen om te accepteren dat je heel dom gehandeld hebt en dat je daar nu de prijs voor betaalt. En dat dan niet proberen te bezweren met placebo's (je gebruikt de pijnstillers om jezelf een vals gevoel van controle te geven, de hoofdpijn is tenminste nog iéts waar je invloed op kunt uitoefenen) maar aanvaarden dat je keuzes hebt gemaakt en dat er zoiets bestaat als "oorzaak en gevolg". Dat je misschien nog wel 10 jaar of meer bezig zult zijn om dit op te lossen. Nederland is een van de beste landen om jezelf in de nesten te werken, uiteindelijk is niemand zonder inkomen en omkomen van de honger zul je ook niet.

 

Erkennen dat je een enorme flapdrol geweest bent kan helpen. Dat is misschien niet gemakkelijk maar je wordt er wel volwassen van.

 

Link naar reactie
  • 0

@boerenfluitje

 

Volgens mij geeft iedereen hier het advies aan TS dat hem haar het beste lijkt in de lastige situatie waar TS in zit.

 

Het uitblijven van concrete stappenplannen kan ook betekenen dat de lezers op dit moment geen andere concrete stappen kunnen voorstellen dan : zorg dat je eerst uit de problemen komt.

 

Daarnaast worden er heus wel goede adviezen gegeven om, als het niet groot kan, dan maar klein te beginnen en de boel van kleins af aan op te bouwen.

 

Al met al denk ik waardevolle bijdragen voor TS lijkt mij.

 

Wat adviseer jij TS?

Link naar reactie
  • 1

KLAAR................................

 

nu weet hij wel dat hij een oen is en een flapdrol of sukkel.

 

Maar geef hem nu eens advies hoe hij daadwerkelijk weer uit de put komt...

 

 

Het gaat er niet om degene met de hulpvraag een slecht gevoel over zichzelf aan te praten of iemand die al in de put zit er nog verder in te trappen. Deel van de hulp bestaat eruit hem te laten inzien dat het niet aan de rest van de wereld ligt maar aan hemzelf, want daar ligt ook het startpunt voor een verandering.

 

Te zien aan je karma-historie kan je zelf ook wel wat hulp gebruiken met erkennen dat je strategie niet helemaal werkt ;) Dat verklaart meteen waarom je het in dit geval voor de verkeerde opneemt.

 

Waar is "Manchuran" zélf eigenlijk? Joehoe!

Link naar reactie
  • 0

Hoe diep je ook in de put zit, je komt er altijd bovenop als je in je zelf gelooft.

 

Bij mij ontstond een grote schuld door het faillissement van 3 van mijn belangrijkste klanten in een tijd van 2 maanden.

De maand erop het deels instorten van mijn bedrijfspand door derden veroorzaakt en als klap op de vuurpijl een weekje later een zeer zwaar auto-ongeluk dat mij 6 maanden uitschakelde. Resultaat een dikke klont schulden.

 

Maar, keihard werken. 's morgens een krantenwijk, daarna een baan en 's avonds voor mijzelf, 6 dagen per week van 's ochtends 06.00 uur tot 's avonds 23.00 uur, 5 jaar lang! Alle, maar dan ook alle uitgaven anders dan noodzakelijk levensonderhoud uitschakelen. Alles wat je niet nodig hebt aan spullen ten gelde maken.

Als je dat op kan brengen kom je er makkelijk bovenop. Je moet wel heel veel schuld hebben wil dat niet lukken.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0
Eigenlijk telt maar één ding : geloof in je zelf.

 

 

Daar kan de powertherapie EMDR je heel goed mee helpen. Snel en doeltreffend, echt een aanrader als je een trauma hebt opgelopen. Een psychotherapeut kan je verder helpen.

 

Verder kan ik alleen maar aansluiten bij wat eerder is gezegd, schouders eronder en doorbikkelen.

 

Jacqelien

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
  • 0

Wel, Manchurian,

 

Dat je het zelf moet doen mag nu wel duidelijk zijn, maar de vraag wat blijft openstaan.

 

Als ik het verhaal zo lees, voel je jezelf enorm in de steek gelaten. Ik kan het mis hebben, maar dat is wat ik er tussen de regels door uithaal.

 

Wellicht ben je juist te zelfstandig bezig geweest, waardoor je het vertrouwen van je omgeving hebt verloren. Nog meer denken dat je het alleen wel kunt, leidt dan niet tot verbetering, maar maakt de situatie nog grimmiger.

 

Ik kan me maar slecht inbeelden dat er niemand meer is die je zou willen helpen. Waarschijnlijk stel je alleen de verkeerde vragen. Vraag de mensen in je directe omgeving eens wat zij zouden doen in jouw situatie en luister goed naar de antwoorden, want daarin ligt de oplossing.

Ik zie deze kreet op hl als de eerste stap, waardoor ik er vertrouwen in heb dat het je gaat lukken.

 

Veel succes en sterkte!

Henk

Link naar reactie
  • 0

Hai!

 

Krijg ook wel het idee uit jouw berichtje dat het gewoon fijn is om even je hart te luchten. Anoniem tussen de ondernemers is dat waarschijnlijk makkelijker dan tegen anderen. Je baalt van wat je zelf in het verleden hebt veroorzaakt en je wilt zo graag weer wat voor jezelf, frustrerend dus en die hoofdpijn heb je er dan ook nog bij.

 

Ik wil je toch ook graag een (misschien ongevraagde) suggestie doen. Je hebt bepaalde plannen. De bank staat niet achter deze plannen (los vd BKR) en je hebt er ook geen familieleden enthousiast voor kunnen maken. (Overigens kan ik me voorstellen dat jouw familie er niet instapt, je hebt er ih verleden een zooitje van gemaakt en zij zijn nog niet bereid om risico te lopen voor jou op dit moment). De suggestie is tweeledig: 1. kijk nog eens goed nr de plannen, blijkbaar zijn ze best risicovol en 2. Plaats hier op vraag/aanbod een oproepje of iemand misschien samen met je aan de slag wil. Licht een tipje van de sluier op, maak mensen enthousiast.

 

Als één na laatste is het idee vd René met de webwinkel op zich wel een goede, je loopt weinig risico, maar in mijn beleving kost het behoorlijk wat tijd qua promotie en PR dus ga er dan wel vanuit dat je de komende maanden er heel hard mee aan de slag moet gaan.

 

En als allerlaatste: zoals iemand anders ook schrijft: neem een krantenwijk erbij, verdien je elke maand nog een paar 100 euro erbij en daarmee kun je dan weer investeren.

Link naar reactie
  • 0

Manchurian zou 's moeten reageren op de adviezen.

 

En volgens mij weet Manchurian prima wat hij moet doen. Hij moet alleen niet zo verongelijkt zijn. Ondernemen is hard werken, en als je je school niet afmaakt en niet gaat studeren maar je in vage avonturen stort en in de schulden komt, dan moet je op de blaren zitten.

Gewoon je baantje houden dus en ondertussen in je vrije tijd een list verzinnen. Wat denk je dat wij hier allemaal zitten te doen? Dat de gebraden duiven ons allemaal om de oren vliegen zodra we het bordje "eigen bedrijf BV" op de deur hebben gespijkerd? Ik ben al drie keer gevallen, en al drie keer weer opgestaan, en soms kijk ik nog naar de littekens en blauwe plekken, en naar de scheuren in mijn ziel. Maar de enige die je aan je haren uit het moeras kan trekken ben je zelf.

 

 

 

Als je omhoog kijkt, zie je de blauwe lucht en de bergen in de verte. Kijk je omlaag, dan zie je de wormen in de modder kruipen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hmmm , of z’n laptop heeft het helemaal begeven of er is iets ergs met hem gebeurd na alle kritiek, of hij is een beetje onbeschoft om niet even te reageren?

Iedereen ziet denk ik een stukje van zichzelf terug in zijn verhaal en daarom blijft deze topic reacties opleveren.

Ik ben echt benieuwd wat de rede is dat hij niet reageert, met meer feedback van hem kan hij misschien geholpen worden.

Hij is nog jong en kan het nog heus wel een paar maal opnieuw beginnen maar helemaal alleen staan is vreselijk dat wel.

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

@Manchurianplain

 

Al veel adviezen gelezen waar ik me graag bij aansluit, maar graag doe ik nog een duit in het zakje omdat ik denk dat je er wellicht wat aan hebt.

 

Voor zover ik kan opmaken uit jouw verhaal is jouw wens om te ondernemen voortgekomen uit negatieve ervaringen met het werken voor een baas. En hoezeer dan ondernemerschap lokt als het logische alternatief om geld te verdienen waarbij je dus niet meer te maken hebt met die lastige bazen, is de kans groot dat je ook teleurgesteld zult worden in de merites van het ondernemerschap.

 

Men zegt wel eens dat wanneer je geschoren wordt, je moet stilzitten. Hoe vervelend je situatie waarin je nu verkeert ook is, het is juist nu dat je de kans hebt om te onderzoeken waar werkelijk je passie in zit. En dat er nu behalve die koppijn geen enkele passie je te binnen zal schieten kan ik prima begrijpen. Maar die koppijn is een zeer belangrijk, niet te negeren signaal. Voor die koppijn is misschien nog een paracetamol te nemen, maar ondernemerschap is geen medicijn voor waar je nu staat in je leven.

 

Ik wil je niet het ondernemerschap als geheel ontmoedigen, maar volgens mij doe je er goed aan om eerst schoon schip te maken en je basis te verstevigen. Succes (en laat eens wat van je horen :) )

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Hmmm , of z’n laptop heeft het helemaal begeven of er is iets ergs met hem gebeurd na alle kritiek, of hij is een beetje onbeschoft om niet even te reageren?

 

 

Of de antwoorden zijn niet zoals gehoopt.

 

Ik weet bijna zeker wie het is en voor die persoon heb ik mijn antwoord gegeven.

 

Edit: voor Marcel, ik weet zeker wie het is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.