• 0

Mijn webshop met contactlenzen van (bijna) alle fabrikanten

Omschrijving van je concept:

Webshop met contactlenzen van (bijna) alle fabrikanten.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Toevoeging van alle artikelen en geprobeerd om mijn SEO tot een goed einde te brengen. Zelf ben ik hierin een absolute leek en hoop op goede tips hiervoor.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Omzet realiseren en naambekendheid realiseren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Waar ik het meeste trots op ben is de filtering die mogelijk is wanneer men een lens besteld waarvoor er verschillende parameters dienen in te geven worden. Hierdoor is het onmogelijk om een bepaalde parameter te kiezen die eigenlijk niet bij elkaar kunnen horen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Goede natuurlijk :)

 

- Tips om mijn webshop bekend te kunnen maken.

- Voor mij is het natuurlijk allemaal enorm duidelijk waarover het gaat, maar misschien dat sommige wel wat moeilijkheden hebben om zaken te bestellen. Ik had dan graag willen horen waar er iemand - kan - over struikelen tijdens zijn bestelling.

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Even een update van wat ik ondertussen veranderd heb.

 

- Pakketten zijn toegevoegd. Nog lang niet met alle producten, maar er wordt aan gewerkt.

- Ook afzonderlijke onderhoudsproducten kunnen worden aangekocht.

- Ook zijn er pagina's toegevoegd die de bezoeker meer uitleg moeten verschaffen over lenzen i.v.m. hygiëne en manipulatie.

Er komen nog pagina's bij die de bezoeker moet uitleggen wat juist daglenzen, weeklenzen, maandlenzen, ... zijn.

- Ook de mogelijkheid om testlenzen aan te kopen, is mogelijk.

- Invullen van promotiecodes is mogelijk. Interessant vind ik als je adverteert. Dan weet je direct of je ad iets uithaalt.

- Klant heeft de mogelijkheid om zijn pakje met koerierdienst te laten verzenden.

- Er is nu een kwantumkorting bij de lenzen. Zelfs indien je lenzen aankoopt van een verschillende sterkte.

- Via je account kan je op een eenvoudige manier een herbestelling doen van je laatste lenzen.

 

 

Ik heb ook een persoon gecontacteerd die nu mijn SEO onder handen aan het nemen is. Een andere persoon verzorgt een Adwords campagne voor me.

 

Indien er nog opmerkingen zijn of suggesties, mag je dit steeds melden.

 

En O ja, positieve posts zijn ook leuk :)

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Als ik bijvoorbeeld jouw prijs voor 6 proclear maandlenzen vergelijk met de prijs van mylenses.nl dan ben jij ongeveer 50% duurder. Mylenses.nl hanteert voor een '6-pack' een prijs van € 20,20 en jij € 30,--.

 

 

Inderdaad heel straf. Ik mag hier niet verkopen onder de aankoopprijs. Ik weet niet wat de wet daarvan in Nederland zegt.

Wat me wel opvalt is dat je op hun site de keuze hebt uit 2 curves. Dit type van lenzen is enkel verkrijgbaar in één enkele curve.

 

Met andere woorden: Ik kan moeilijk onder mijn inkoopprijs deze lenzen aanbieden. En van die curve vind ik heel eigenaardig.

 

En blijkbaar kan ik als Belg hier niet kopen. Ik kan het land niet veranderen.

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Ik draag al heel lang lenzen. Ik heb ze altijd bij een opticien besteld die ook de oogmeting doet. Het is voor miij een heel grote drempel om lenzen via internet te bestellen terwijl ik wel een potentiele klant ben.

 

Als ik op de site kom dan word ik niet echt over de drempel heen getrokken. De site ziet eruit alsof hij alleen bedoeld is voor de gevorderde internetklant. Misschien kun je een pagina opnemen met hoe het precies in zijn werk gaat? Stap voor stap (voor dummies) met een uitstraling dat het heel veilig en betrouwbaar is e.d.

Op andere sites zijn er bijvoorbeeld veel meer FAQ's waardoor ik sneller het gevoel krijg van: O, zit dat zo!

 

Voor jou is het allemaal heel logisch maar bekijk je site eens door de ogen van de onzekere, onwetende klant.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tip.

 

Indien je me nog even zegt waarom je het lastig vindt om je lenzen terug te vinden, kan ik dit direct aanpassen. Er moet toch een reden zijn waarom je niet over de drempel heen wordt getrokken?

 

 

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik het eng vind om het op deze manier te bestellen. Het is niet zozeer dat ik mijn merk niet kan vinden, ik zou niet eens weten wat voor merk ik heb. Het klinkt misschien heel suf maar ik ga altijd als een mak lammetje naar de opticien en laat hem/haar bepalen wat ik moet nemen. Dat ziet er voor mij altijd heel ingewikkeld uit.

 

Dat is misschien niet zo dus daarvan zou jij me van kunnen overtuigen. Het zal wel aan mij liggen maar er gaat voor mij een wereld open dat je die dingen ook gewoon via internet kunt bestellen (ja, ik lig nog wel eens onder een hele grote steen ;D). Ik wil dus aan het handje meegenomen worden op jouw site en in babysteps voorgekauwd krijgen wat ik moet doen, moet ik eerst naar de oogarts? Moet ik daar om speciale gegevens vragen? Hoe weet ik welk merk geschikt is voor mij? enz. enz.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nu begrijp ik al wat meer van wat je bedoelt. En ik wil gerust wel je handje vasthouden en het allemaal uitleggen, hoor. ;) 8)

 

Het is natuurlijk wel zo dat mijn publiek al reeds de neiging heeft om 'iets' op het www. te kopen. Indien je dit zelf niet wil doen, kan ik daar natuurlijk niets aan veranderen. Wat ik wel kan doen, is inderdaad proberen een pagina aan te maken waarop staat hoe je lenzen kiest het beste voor je ogen.

 

 

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Wat ik bedoel is, dat ik best al veel koop via internet. Ik ben dus, zeker gezien het prijsverschil, geneigd om ook mijn lenzen zo te kopen. Ik moet dus het gevoel krijgen dat het niet alleen voor de "incrowd" bedoeld is maar dat simpele ik dat ook kan.

 

En zo zullen er best meer potentiele klanten rondlopen die een vriendelijk duwtje in de rug nodig hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu bijna een drietal jaar bezig en naar mijn voornemen lukt alles aardig. Mijn SEO lijkt vrij oké, maar dit is een wetenschap die eigenlijk nooit klaar lijkt. Verschillende zaken zijn in de loop van de jaren aangepast en/of verbeterd.

 

Valt er jullie nog wat op dat veranderd/verbeterd zou kunnen worden?

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Bij het bestellen van een pak lenzen is het wellicht een idee om een optie toe te voegen voor een tweede verpakking met andere sterktes?

 

Ik heb namelijk links een andere sterkte dan rechts. Nu moet ik eerst weer terug deze soort lenzen in je webshop zoeken terwijl het veel gemakkelijker zou zijn om ze beide op dezelfde pagina te bestellen.

 

Daarnaast heb ik totaal GEEN idee wat de as van een lens inhoudt. Een pagina met informatie wat de as inhoud en cilinder is wellicht niet overbodig.

Link naar reactie
  • 0

Indien je een tweede (verschillende) sterkte nodig hebt van je soort lenzen, moet je gewoon een tweede sterkte toevoegen. Als je de eerste maal een sterkte hebt toegevoegd en in de winkelwagen hebt geplaatst, blijft de pagina op dezelfde soort lens staan. Eenvoudiger kan haast niet, maar we zullen proberen iets te zoeken.

 

Indien je geen as of cylinder kent, heb je deze ook niet nodig. Dit staat steeds duidelijk op de verpakking van je lenzen die je dan draagt. Maar ook hier kan het zeker geen kwaad om een pagina toe te voegen wat dit juist is. Het zal gemakkelijk zijn om dit te verduidelijken, aangezien het een vrij technische uitleg zal zijn.

 

 

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Taalfouten zijn na drie jaar nog steeds aanwezig (meteen op de hoofdpagina: "vind u hier online").

Er is al eerder wat gezegd over het storende Belgische taalgebruik, we blijven nog steeds "aan een scherpe prijs".

Daarnaast valt mij het afwisselen van u en jij op. Je/U zult een keuze moeten maken, denk ik.

 

 

Inderdaad, kleine/ grote foutjes die het gebruik van de site helemaal in gevaar brengt ;)

 

Ne mens vraagt zich af waarom hij mensen inschakelt die dit zouden moeten corrigeren. En het Belgisch taalgebruik, tja. Ik ben een Belg en heb ook Belgische klanten. We gaan nu niet een Vlaamse site maken en een Nederlandse...

Over het u en jij gebruik heb je wel een punt. Dit zullen we in de nabije toekomst aanpakken.

 

Het taalfoutje op de homepage is intussen aangepast.

 

 

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Beste Cheaplenses,

 

Even een blik geworpen op je site en ik ben eerlijk gezegd nog niet bijster onder de indruk. De site is mager aan content en rijk aan keyword stuffing in die magere content. Zoekwoorden vet weergegeven? Links op een pagina naar de desbetreffende pagina... Wat moet ik daar nu van denken? Is dit een poging tot linkbuilding? Speaking of SEO, je kunt meer rendement halen uit je title-tags en de meta descriptions dan je nu doet. De title ontbeert meestal de branding van je site, de descriptions zijn vrijwel allemaal te lang.

 

Maar afgezien van je pogingen tot SEO, biedt je mij als potentiële klant maar bijzonder weinig hulp. Dat vind ik eerlijk gezegd vervelender dan het bovenstaande. Wat denk je van deze zin: "Jij weet reeds welke daglenzen je nodig hebt?". Nou eigenlijk niet. En nu? Hoe weet ik nu alsnog welke lenzen ik moet kiezen? Jij gaat het me niet vertellen ben ik bang en ik verdwijn van jouw site.

Mijn advies zou zijn om te investeren in betere content en misschien wel een tool om de lenzen te vinden die bij mij passen en die ik zoek.

 

Ook snap ik je navigatie niet helemaal. Bovenin een bruinige balk met home en vervolgens 3 blokken secundaire navigatie onder elkaar. Waarom moet ik voor die content scrollen en doet die navigatie bovenin helemaal niets? Je zou deze elementen prima kunnen combineren.

 

Dan tot slot de feedback en de feedbackpagina: scrollende content is voor veel mensen vervelend leesbaar. Kun je niet beter 1 of 2 testimonials laten zien en na 20 seconden de volgende? Ook is het vreemd dat je testimonials en feedback-formulier alleen zijn te benaderen via de homepage. Waarom vertoon je de testimonials eigenlijk niet ook op productpagina's?

 

Volgens mij is er nog werk aan de webwinkel, succes!

 

Groet,

iOptimize

 

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Het is toch koud buiten en heb maar ff gekeken. Waarom kom je niet na het bestellen van een sterkte lenzen in een scherm die je helpt lenzen te kiezen voor het andere oog? Of ben ik in de minderheid die twee verschillende sterktes heeft ?

 

En volgens mij.... maar ik heb dit al geloof ik eerder geschreven ben je niet echt concurrerend met je prijzen , dit komt ook door de transportkosten...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat je in de minderheid bent met 2 verschillende sterktes.. nu is dat natuurlijk best te bestellen op de site, maar het zou handiger zijn als dat in 1x kon - vrijwel iedere klant zal lenzen voor beide ogen nodig hebben, en vaker verschillende dan exact dezelfde.

 

Verzending is voor mij ook een reden het niet te doen: je zit ten eerste met de kosten, maar voor mij speelt ook mee dat ze door GLS bezorgd worden. Niet dat er an sich iets mis mee is, maar hier komen ze altijd op onmogelijke tijden en als je 2x niet thuis bent kun je naar de pakket gaan spoorzoeken... of zijn dit pakjes die wel door de brievenbus passen?

Link naar reactie
  • 0

Aan die verzendkosten kan gewerkt worden. GLS is momenteel echter de goedkoopste die ik gevonden heb. Ondertussen kan de klant kiezen uit levering met de gewone post, of GLS. De meeste pakjes gaan inderdaad door de brievenbus. Op die verzendkosten verdien ik helemaal niets, integendeel zelfs.

Indien er dus iemand alternatieven heeft dan GLS, die mag het me zeker vertellen.

 

Ik ben er inderdaad ook mee bezig om het bestellen van 2 verschillende sterktes, eenvoudiger te maken. Ik begrijp echter niet wat er nu lastig of moeilijk aan is. Je bestelt, drukt op 'in winkelwagen' en drukt daarna nog eens op een andere sterkte en nogmaals op 'zet in winkelwagen' Dit zijn toch ook maar twee klikken.

Op andere sites heb ik me soms rot moeten zoeken om maar 1 doosje te kunnen bestellen.

 

Wat prijzen betreft, probeer ik andere sites in de gaten te houden. Het zijn er ondertussen 63 (in België alleen al). Van diegene die hoog scoren in Google hou ik het bij en probeer ik mijn prijzen bij te houden. Soms lukt het me niet. Door parallelmarkten staan op sommige sites lenzen te koop die onder mijn aankoopprijzen liggen...

 

De opmerking van 'iOptimize' deel ik niet. Ik probeer klanten te bereiken die weten welke lenzen ze reeds dragen. Zij zien deze lenzen goedkoper op onze site en bestellen ze bij mij.

 

Taalgebruik is hier reeds meerdere keren naar voor gekomen. Ook hier probeer ik steeds aanpassingen te doen. Maar uitdrukkingen die in Vlaanderen 'normaal' zijn, zijn dat soms niet in Nederland en andersom.

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg toch juist dat de meeste lenzen en in een brievenbusdoosje kunnen. Heb je graag je lenzen verstuurd met de post, kan je dit aanvinken bij de verzendopties. Makkelijk toch...

 

Heb net ook even gekeken op je site. Bestel al tijden mijn lenzen online aangezien ik bij de opticien voorheen het 3dubbele betaalde. Wat me opvalt is dat je prijzen redelijk in lijn zijn met de concurrentie, maar €4,95 verzendkosten vind ik echt veel te veel voor 2 doosjes lenzen. Als ik dan de optie via de post aanvink wordt ik al achterdochtig als ik de hele lap tekst lees die jullie overal voor indekt(eigen probleem als het niet aankomt etc.), maar de prijs blijft €4,95, naar mijn idee echt heel veel voor een bubbeltjes envelop en postzegel.

 

Wellicht is daar nog iets te winnen voor je. Ik zou er in ieder geval direct op afhaken.

 

Daarnaast vind ik het altijd prettig als er een "over ons" op de pagina staat met wat uitleg en contact gegevens.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan inderdaad de verzending per post goedkoper maken. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

Wat betreft de 'Over ons' pagina. Wat kan ik daar meer zetten dan dat we contactlenzen verkopen en onze adresgegevens?

Is dat allemaal niet duidelijk wat we doen?

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Ik kan inderdaad de verzending per post goedkoper maken. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

Wat betreft de 'Over ons' pagina. Wat kan ik daar meer zetten dan dat we contactlenzen verkopen en onze adresgegevens?

Is dat allemaal niet duidelijk wat we doen?

 

Ik vind het altijd leuk en prettig om een stukje over het bedrijf achter een site te lezen. Dan heb je een beeld met wie je zaken doet. Als ik in een fysieke winkel koop dan weet ik of het een goede buurt is of niet, of de uitstraling van het pand me aanstaat en weet je wie de verkoper en eventueel de eigenaar is, bij een webshop ligt dat anders dus zoek je wat zekerheid.

 

Zoals bijvoorbeeld Coolblue doet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.