• 0

Mijn webshop met contactlenzen van (bijna) alle fabrikanten

Omschrijving van je concept:

Webshop met contactlenzen van (bijna) alle fabrikanten.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Toevoeging van alle artikelen en geprobeerd om mijn SEO tot een goed einde te brengen. Zelf ben ik hierin een absolute leek en hoop op goede tips hiervoor.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Omzet realiseren en naambekendheid realiseren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Waar ik het meeste trots op ben is de filtering die mogelijk is wanneer men een lens besteld waarvoor er verschillende parameters dienen in te geven worden. Hierdoor is het onmogelijk om een bepaalde parameter te kiezen die eigenlijk niet bij elkaar kunnen horen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Goede natuurlijk :)

 

- Tips om mijn webshop bekend te kunnen maken.

- Voor mij is het natuurlijk allemaal enorm duidelijk waarover het gaat, maar misschien dat sommige wel wat moeilijkheden hebben om zaken te bestellen. Ik had dan graag willen horen waar er iemand - kan - over struikelen tijdens zijn bestelling.

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aan de scherpste prijzen in de handtekening, maar HL is toch echt een Nederlands forum.

 

Ik weet niet of ik vast lenzen zou willen afnemen van een o zo aardige vent achter de tent met een afwezigheid wegens welverdiende vakantie, of dan toch liever kies voor een 24/7 organisatie. Wat kan een concurrentie-analyse of benchmarking je nog leren op alle genoemde punten? Groot gemis blijft de .nl.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Maar excuseer dan dat ik gebruik maak van dit forum als Vlaming, hoor. (Waar slaagt dat nou op)

 

En de tweede opmerking snap ik totaal niet (waarschijnlijk wederom het feit dat ik Vlaming ben)

 

.nl domeinnaam was 5 minuten voor ik deze wilde vastleggen weggekaapt net op het moment dat er hierover geschreven werd. Enkele posts geleden heb ik dit reeds vermeld.

 

 

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het toevoegen van 2 verschillende sterktes ook niet erg complex. Precies zoals je het zegt: toevoegen aan mandje, andere sterkte kiezen en nogmaals toevoegen aan het mandje.

 

Kan nog eenvoudiger door de selectie van sterkte twee keer neer te zetten, voor links en rechts :)

Link naar reactie
  • 0

En wat als je dan slechts een doosje nodig hebt.

 

Maar jullie hebben gelijk. Ik probeer al een hele tijd te zoeken naar een manier die gebruiksvriendelijk is en door iedereen 'begrepen' kan worden.

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Online komt mijn korte boodschap kennelijk niet over: met Nederlands publiek zou ik de lichte aanpassing in taalgebruik verkiezen als ondernemer. Wie zou als Nederlander naar een Vlaamse partij zoeken als budgetaanbieder van lenzen, met de kennis van (internationale) verzendkosten?

 

Tweede opmerking gaat slechts over de vermoede omvang of continuiteit van deze onderneming t.o.v. andere spelers; in aansluiting op opmerkingen van anderen over een persoonlijk ondernemersverhaal afgezet tegen bijvoorbeeld een betrouwbaar imago van een grotere, gevestigde partij.

 

1x feedback in 2012, inmiddels 2 1/2 maand geleden, overtuigt mij niet... dit soort zaken vallen ons bewust op. Wat potentiële klanten met dit soort signalen aanvangen... betaalinformatie ontbreekt, ook altijd goed voor je conversie van internationale bestellingen.

 

Is een onderdeel van Bedrijfsnaam - Straat - Postcode - Plaats - Etc.
Zou ik groot vermelden, direct onder contactgegevens en misschien wel onderaan iedere pagina. Vraag ook winkelbezoekers om plaatsen van een online klantervaring. ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de 'Over ons' pagina. Wat kan ik daar meer zetten dan dat we contactlenzen verkopen en onze adresgegevens?

Is dat allemaal niet duidelijk wat we doen?

Toch is de "over ons" pagina vaak ook de eerste pagina die ik bezoek voor ik tot een aankoop overga. Voor wat contactlenzen betreft vind ik het bijvoorbeeld een geruststellend idee dat "mijn" verkoper online weet waar hij het over heeft. De site waar ik mijn lenzen bestel wordt uitgebaat door een optieker, de mensen die mijn bestelling afhandelen zijn specialisten. Mocht er zich een probleem voordoen met mijn lenzen, dan ga ik er van uit dat zij me deskundig advies zullen kunnen geven. Dat is wat je "over ons" moet uitstralen: "we weten wat we doen en we zijn er voor jou!" Hoeft niet veel werk te zijn, maar het schept vertrouwen. Je hebt de mogelijkheid een klantenbestand op te bouwen dat echt heel trouw is, een tevreden klant zal niet zo snel van optieker veranderen (ik vergelijk zelf geen prijzen meer, wegens heel tevreden bij de huidige lenzenleverancier). Eens je een klant gewonnen hebt, bestaat de kans dus dat die persoon jarenlang bij jou blijft kopen. Als je die ene klant kunt winnen door goede informatie en een betrouwbare "over ons", dan lijkt me dat toch het overwegen waard.

 

Verder vind ik dat je het rustig over scherpe prijzen mag hebben, ik glimlach geregeld bij het lezen van de teksten op Nederlandse websites. Onze talen verschillen nu eenmaal toch wel wat, zonder dat de ene beter of minder goed is dan de andere. Je hebt een Belgisch bedrijf, niks mis mee. Het zou anders zijn wanneer je je vooral op Nederland zou richten, maar dat lijkt mij niet het geval.

Wel opletten voor schrijffouten. "Onze aanbod" is gewoon fout, in België en Nederland.

 

Wat de Nederlandse domeinnaam betreft: Een .nl is handiger voor de vindbaarheid in Google.nl. Mocht je je echt op de Nederlandse markt willen richten, dan kan een .nl dus zeker geen kwaad.

 

GLS is momenteel echter de goedkoopste die ik gevonden heb.

BPost is een stuk goedkoper als je een contract hebt en bovendien een stuk klantvriendelijker. Klanten kunnen hun pakket namelijk gewoon afhalen in een postkantoor of postpunt bij afwezigheid, dat is goud waard!

 

Ondertussen kan de klant kiezen uit levering met de gewone post, of GLS.

Op de tekst die hier verschijnt ("wij zijn niet verantwoordelijk") zou ik afhaken. Wettelijk gezien ben je altijd verantwoordelijk voor de zending, maakt niet uit op welke manier je verzendt.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Dank voor deze laatste puntjes kritiek. Ik ga er mee aan de slag.

Wat ik ga doen:

 

- de 'over ons' pagina aanmaken.

- goed nadenken of er een betere/andere/goedkopere manier bestaat om de lenzen te versturen.

- de site nalezen op taalfouten.

- het eenvoudiger/gemakkelijker kunnen maken om een tweede lens te bestellen van hetzelfde type.

 

Ik laat weten wanneer al deze aanpassingen vorm hebben.

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Dank voor deze laatste puntjes kritiek. Ik ga er mee aan de slag.

Wat ik ga doen:

 

- de 'over ons' pagina aanmaken.

- goed nadenken of er een betere/andere/goedkopere manier bestaat om de lenzen te versturen.

- de site nalezen op taalfouten.

- het eenvoudiger/gemakkelijker kunnen maken om een tweede lens te bestellen van hetzelfde type.

 

Ik laat weten wanneer al deze aanpassingen vorm hebben.

 

sympathiek dat jet het laat weten... zeker omdat je eerst niet 'al te vriendelijk was' met je antwoorden; des te leuker vind ik dit nu te lezen. 1) omdat je als ondernemer best standvastig mag zijn -zeker als iedereen commentaar heeft- 2) dat je er toch mee bezig bent, dat maakt je weer een ondernemer die verder wil... en niet AL te stig blijft volhouden.

 

Een algemene opmerking over webshops en transportkosten. Ik ben van mening dat er een verhouding moet zijn met het doorbelasten van deze kosten. Een stenenwinkelier brengt klanten ook geen kosten in rekening omdat het tapijt slijt. Het is gewoon een onderdeel van je verkoopkanaal. Je rekent ook geen 0,0003 euro voor gebruik webserver. Het is misschien anders als je (extreem) goedkoop bent en/of de mogelijkheid bied spullen af te halen.

 

Ik weet dat je een voordeel hebt dat 24/24 bij je kan bestellen maar dat moet ook wel opwegen tegen de kosten

 

Heel simpel, bij bol betaal ik 2 euro trasport terwijl de boekhandel om de hoek zit, er werkt een leuk meisje met blauwe ogen en toch bestel ik bij Bol, gewoon omdat ik lui ben en veel impluls aankopen. Lenzen niet, dan rij ik naar dezelfde straat en bestel mijn lenzen -hebben ze nooit op voorraad- maar ik weet dat ik na een paar dagen ze kan ophalen... waarom, geen impulsaankoop. Zou ik veel goedkoper uitzijn via een webshop, zou ik dat doen.

 

Transportkosten deel 2, lang leven cookies. Ik heb vorige week bij Perry Sport gekeken, nieuwe hoeckey schoenen voor mijn dochter. Mooie gezien, filiaal gebeld om te kijken of ze op voorraad waren ... helaas niet. Dan het cookie een paar dagen daarna; zo in mijn facebook pagina; aanbieding van Perry S. Dat paar schoenen voor maar 15 euro! Wow, ipv 69... dat is een leuke aanbieding; dus online gekocht maar wel 10 euro transport.... maar, een pop-up; bestel nog iets voor maar 5 euro en je betaald maar 5 euro transport... een verhaal om over na te denken; een super aanbieding met hoge transportkosten (nog steeds een superaanbieding) ..... suc6!

 

 

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik ben er even tussen uit geweest, maar sinds gisteren staat onze nieuwe site online. Ik heb er terug enorm veel tijd ingestoken. De site is opgefrist en vele zaken zijn veranderd en/of toegevoegd.

 

- Het bestellen kan nu onmiddellijk voor de rechter en linkerlens. Je kan ook een kant uitvinken als je slechts 1 kant wenst te bestellen.

- Bij je keuze op de homepage bv. maandlenzen, krijg je onmiddellijk de opsomming van alle maandlenzen die er op de site staan. Bovenaan kan je terug filteren op de fabrikant.

- De 'Over ons' pagina is aangemaakt. Hopelijk bevat deze al de informatie die iemand verwacht van deze pagina.

- Ook kan je onmiddellijk vloeistoffen toevoegen bij je bestelling van maandlenzen dankzij de 'Heb je ook gedacht aan deze producten' -optie.

- Ook kan vanaf nu een ander verzendadres opgegeven worden bij je bestelling.

- Diverse kleine verbeteringen.

 

Kritiek welkom (een beetje toch)

 

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Kritiek welkom (een beetje toch)

 

Nou vooruit, een beetje dan (als het te veel is, graag binnen 2 uur melden, dan kan ik nog wat weghalen ;)):

 

- dat lichtblauw op wit doet een beetje pijn aan mijn ogen

- onderaan je homepage zie ik "Freshlook Colors" voor 19 euro, als ik op Meer informatie klik, wordt de prijs 20 euro ...

- probeer nietszeggende zinnen te vermijden; met "We maken er een punt van om al onze emails te beantwoorden binnen een aanvaardbare termijn" schiet ik als klant niets op; want wat is "aanvaardbaar"? en is dat aanvaardbaar voor jou of voor mij? als je er echt een punt van maakt, noem dan een maximale termijn

- je gebruikt "u" en "jij" door elkaar, dat leest niet prettig

- een enkele tikfout: je hebtt geen geldig e-mail adres ingegeven; en schrijf consistent produkt of product (in het Nederlands is de laatste correct)

Link naar reactie
  • 0

wat veel nieuwe klanten als eerste zoeken is de verzendingsprijs, maar die kan je precies nergens niet duidelijk vinden.

in de faq staat het wel, maar weet iedereen wat faq is?

Ik wel, jij waarschijnlijk ook, maar je klanten ook allemaal?

 

En als het geen brievenbuspost is staat er:

Bij sommige producten op onze website komen echter portkosten bij, dit omdat deze pakjes niet geleverd kunnen worden door de brievenbus en zo in een hogere verzendkost belanden.

 

Hoeveel dan wel?

 

Ik hoop dat je er wat mee bent.

Link naar reactie
  • 0

Kritiek welkom (een beetje toch)

 

Nou vooruit, een beetje dan (als het te veel is, graag binnen 2 uur melden, dan kan ik nog wat weghalen ;)):

 

- dat lichtblauw op wit doet een beetje pijn aan mijn ogen

Is dat bij iedereen niet anders. Ik vind het mooi, past in de huisstijl. Smaak en kleur zijn inderdaad discussieerbaar (of hoe zeg je dat :)

 

 

- onderaan je homepage zie ik "Freshlook Colors" voor 19 euro, als ik op Meer informatie klik, wordt de prijs 20 euro ...

Dat was inderdaad nog een foutje en is rechtgezet.

 

- probeer nietszeggende zinnen te vermijden; met "We maken er een punt van om al onze emails te beantwoorden binnen een aanvaardbare termijn" schiet ik als klant niets op; want wat is "aanvaardbaar"? en is dat aanvaardbaar voor jou of voor mij? als je er echt een punt van maakt, noem dan een maximale termijn

Aanvaardbaar is voor mij binnen de 2 uur, maar zoals je reeds meegeeft kan dit interpreteerbaar zijn. Ik heb dat zinnetje dat ook weggedaan.

 

- je gebruikt "u" en "jij" door elkaar, dat leest niet prettig

Dat zou nu allemaal aangepast moeten zijn. Moest er nog eentje inzitten is dat vergeten door me.

 

- een enkele tikfout: je hebtt geen geldig e-mail adres ingegeven; en schrijf consistent produkt of product (in het Nederlands is de laatste correct)

Is normaal ook opgelost.

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

wat veel nieuwe klanten als eerste zoeken is de verzendingsprijs, maar die kan je precies nergens niet duidelijk vinden.

in de faq staat het wel, maar weet iedereen wat faq is?

Ik wel, jij waarschijnlijk ook, maar je klanten ook allemaal?

 

En als het geen brievenbuspost is staat er:

Bij sommige producten op onze website komen echter portkosten bij, dit omdat deze pakjes niet geleverd kunnen worden door de brievenbus en zo in een hogere verzendkost belanden.

 

Hoeveel dan wel?

 

Ik hoop dat je er wat mee bent.

 

Ik ben er zeker wel iets mee. Alleen is het heel moeilijk om het mee te delen aan klanten.

Verzendingskosten worden toch helder uitgelegd bij de FAQ en bij de algemene voorwaarden. Ik weet echter niet hoe je dit nog duidelijker kan meedelen (iemand een idee?). Als alles in het winkelwagentje ligt en de klant maakt een account aan, verschijnen de verzendingskosten mooi en duidelijk in je account.

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

- je gebruikt "u" en "jij" door elkaar, dat leest niet prettig

Dat zou nu allemaal aangepast moeten zijn. Moest er nog eentje inzitten is dat vergeten door me.

Kwestie van de juiste lenzen inzetten ... ;)

 

Dat begint al op de homepage. Bij PureVision gebruik je "u", bij Freshlook "je".

 

In je FAQ: vraag 1 in de "je"-vorm, vraag 2 in de "u"-vorm.

 

Bij de dag- en maandlenzen is de tekst in de "je-vorm", het tweede kopje heet "U weet reeds ..."

 

Bij de kleurlenzen ook de "je"-vorm, het tweede kopje heet "U heeft reeds ..."

 

In je algemene voorwaarden gebruik je in artikel 11 "uw"

 

In je privacy policy gebruik je 3 keer "uw"

 

(ik heb niet alles bekeken, dus wellicht heb ik ze niet allemaal gespot)

Link naar reactie
  • 0

We hebben het reeds meerdere malen meegedeeld, maar normaal moeten alle spellingsfouten uit de website gehaald zijn.

 

Ook is er een mobiele variant (responsive design) beschikbaar vanaf nu. Surfen op je smartphone mag normaal geen probleem meer zijn. Ook hebben we eigen producten toegevoegd. We beschikken over een eigen daglens, verschillende maandlenzen en onderhoudsproducten. Dit komt, denken we, onze professionaliteit ten goede.

 

Waar ik nog wel wat mee knoei, zijn de verschillende verzendingskosten. Ik weet niet goed hoe ik daar het beste van kan maken. Ten allen tijde wordt deze kost goed getoond in de winkelwagen.

 

 

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.