Peter1970 Geplaatst: 23 augustus 2009 Peter1970 3 2 Geplaatst: 23 augustus 2009 Hoi allemaal, Enkele jaren geleden heb ik een uitvinding gedaan. :) Het is echter iets dat uitsluitend en alleen door de overheid kan worden toegepast. Het apparraat is een hulpmiddel bij het handhaven van de openbare orde en veiligheid. Door het besparen op arbeidsloon werkt het apparaat veel goedkoper effectiver als alle vergelijkbare apparaten die nu worden toegepast. Ondanks dat er geen nieuwe wetgeving voor nodig is verwacht ik een stevige politike disscussie als de overheid besluit om deze vinding grootschalig toe te passen. Ik ben er mee naar "Het Beste Idee van Nederland" geweest, ??? maar ik kwam niet verder dan de 2e ronde. Het bezwaar was dat ik het niet binnen 1 minuut kan uitleggen, ik kan er geen prototype van bouwen en als het klaar is kun je het niet aan consumenten verkopen. Ik ben er mee naar de KvK geweest, die adviseerde mee om een bedrijf te beginnen, ??? maar dat wil ik helemaal niet. Een kennis van me is wel ondernemer, hij was ook geintresserd om een octrooiaanvraag te financiren. We hebben het ontwerp voorgelegd aan een octrooigemachtigde. Hij vond dat het wel "nieuw" was, maar niet voldeed aan de eisen van de octrooiwetgeving. Dus dat lukte ook niet. Inmiddels heb ik weer iets heel anders bedacht, dit helpt bij criminaliteitsbestrijding. 8) Ook deze uitvinding voldoet niet aan de octrooiwetgeving, dus een octrooi gaat niet lukken. En de overheid is weer de enigste potentiele klant. Met de huidige wetgeving kan deze vinding wel werken, maar het wordt pas echt effectief als de wet een beetje word aangepast. Hebben julie een advies voor mij ? In de 1e plaatst vind ik dat deze uitvingdingen toegepast moeten gaan worden. Maar ondanks dat ik er geen octrooi op heb wil er wel graag iets aan verdienen. Groetjes, Peter. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22347-2-uitvindingen-voor-de-overheid/
0 Christine Geplaatst: 23 augustus 2009 Christine 5,5k 322 Geplaatst: 23 augustus 2009 Enkele jaren geleden heb ik een uitvinding gedaan. :) Het is echter iets dat uitsluitend en alleen door de overheid kan worden toegepast. Wow, hier hebben we een rasechte optimist! "uitvinding" c.q. innovatie, en "overheid", de winnende combinatie. Mijn persoonlijke ervaring is dat als je iets innovatiefs aanbiedt, de Nederlandse (centrale) overheid heel hard wegrent omdat ze daar bang voor zijn. Maar je moet altijd blijven proberen, mijn zegen heb je. Wel kan ik je aanraden om je te concentreren op één ding, en niet met twee dingen tegelijk je aandacht ver te snipperen. Denk je dat buitenlandse overheden interesse zouden kunnen hebben? christine.nl Ciphermail Maas AItech Moto Gymkhana Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22347-2-uitvindingen-voor-de-overheid/#findComment-228448
0 Hans v N Geplaatst: 23 augustus 2009 Hans v N 3,2k 362 Geplaatst: 23 augustus 2009 Komt er op neer dat je 2 ideeën hebt. Jammer genoeg is een idee op zich niet veel of eigenlijk niets waard. En geld vragen voor iets wat niets waard is lijkt me nutteloos. Je moet dus de ideeën concreet zien te maken. Een goed product is wel geld waard. Dat het product niet met een octrooi te beschermen is lijk een probleem maar dat hoeft het helemaal niet te zijn. Je moet wel oppassen dat je geen inbreuk maakt op de octrooirechten van een ander. Stel je hebt het idee (kom er zelf net op) om munitie van een tag te voorzien zodat hij traceerbaar is voor de politie. Aan de buitenkant is dat niet te zien. De politie kan zo niet niet alleen munitie opsporen maar ook bij een inval rekening houden met de aanwezigheid ervan. Een octrooi is niet mogelijk want er is een wat ouder Taiwanees octrooi waarin iets vergelijkbaars wordt beschreven. Een product is er nooit gekomen want de techniek was destijds veel te duur. Inmiddels is de techniek goedkoop en gemakkelijk toe te passen. In dit geval zou ik contact zoeken met een munitieleverancier en een gesprek vragen en van te voren geheimhouding overeenkomen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Geheimhoudingsverklaring Geheimhouding kan een beter wapen zijn tegen kopiëren dan een octrooi. Of je er ook geld mee kan verdienen? Misschien. Ik heb niet onderzocht of mijn idee al bestaat maar vanaf nu is er niemand meer die er octrooi op kan krijgen. Zelfs ik niet. 8) Time flies like an arrow; fruit flies like a banana Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22347-2-uitvindingen-voor-de-overheid/#findComment-228454
0 joop de kock Geplaatst: 23 augustus 2009 joop de kock 346 58 Geplaatst: 23 augustus 2009 Volgens mij moet een uitvinding tastbaar zijn om het te kunnen octrooieren maar hier kan het octrooicentrum je vast alles over vertellen. Ook moet het voor de vakman niet vanzelf sprekend /voor de hand liggend zijn maar ik weet niet of u hiermee te kampen heeft? Zaken doen met de staat, als het je lukt moet je het me vertellen maar kan het niet in een ander land gebruikt worden, da’s volgens mij altijd makkelijker. Misschien moet je eens met de NOVU praten of uitvogelen hoe je misschien een variant van je idee in het MKB kan implementeren. Zoals ik het zie heb je wellicht een superidee maar je moet met het slechtste scenario aan’t werk. Nooit opgeven natuurlijk maar misschien kun je vanaf de oorsprong van het idee een andere richting kiezen om 1 of meer van je obstakels weg te nemen. Het is jammer dat je er niet over kunt praten, hulp is dan makkelijker te vinden. Hoe oppervlakkiger je moet zijn (over je vinding) hoe moeilijker gerichte hulp je treft. Het grote probleem blijft dat de partij die je nodig hebt de meeste belangen heeft en hiermee direct je grootste vijand is. Ik zou zeker even naar idepot gaan, dan heb je nog iets! Zet ‘m op en veel succes! www.restnrg.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22347-2-uitvindingen-voor-de-overheid/#findComment-228455
0 Peter1970 Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Peter1970 3 2 Geplaatst: 23 augustus 2009 Denk je dat buitenlandse overheden interesse zouden kunnen hebben?Zeker wel. De problemen die je hiermee kunt aanpakken komen overal voor waar veel mensen op een kluit zitten. Gezien de besparing op het arbeidsloon bij de 1e vinding lijkt me Israel een goede kandidaat. Daar heeft de politie namelijk de handen vol aan het vangen van terroristen, wat natuurlijk nog niet iets belangrijker is. In Amerika kan elke staat afzonderleijk een besluit nemen, dat is 50x kans op een "ja". Maar het ligt wel politiek een beetje gevoelig. Ik zal een fictief voorbeeld geven: Het rookverbod in de (kleine) horeca. Daar is veel gezeur over geweest, en dat begint weer opnieuw als minister Klink zijn nieuwe wet klaar heeft. Stel; ik heb iets uitgevonden waarmee de overheid het onmogelijk kan maken om in een bepaalde ruimte te roken (de tabak wil gewoon niet branden) Dan zijn er veel minder controleurs nodig. Maar je kunt je wel voorstellen dat er (te veel) mensen zijn die mij dat niet in dank zullen afnemen. En daar hoeft maar één gek tussen te zitten om er echt last van te krijgen. Tevens zal er in de 2e kamer een stevige discussie komen over privacy, bla,bla,bla.... Dan de 2e uitvinding: Als dit systeem volledig operationeel is, en ook ondersteund word door een kleine wetswijzeging, dan krijgen de boefjes een stukje moeilijker. Voor de advocaten betekent dit meer handel, omdat een crimineel eerder door de mand valt, dus voor slechts enkele (kleine) zaken voor de rechter moet komen. Die crimineel staat dan snel weer op straat en kan weer opnieuw door de mand vallen. Zo heeft hij weer een advokaat nodig. Ook deze uitvinding zal mij niet in dank worden afgenomen door iedereen. Deze 2e uitvinding zou "de Nederlandse samenleving" vele milioenen per jaar besparen. Als ik mijn eigen (financieel) belang even laat liggen en ik stap er mee naar de overheid. En ik vraag achteraf vriendelijk om mij een leuk bedragje te betalen, zou dat werken ? uitvogelen hoe je misschien een variant van je idee in het MKB kan implementeren.Bij beide uitvindingen speelt het MKB een groote rol. Maar zolang de overheid hun kant van de zaak niet uitvoert kan het MKB er niets mee. Dat idepot heb ik ook bekeken, wat ik met uitvindig 1 al gedaan heb ik om er bij de belastingdienst een stempel op te laten zetten. Dat kan niet bij elk kantoor maar is wel gratis (afgezien van het parkeergeld). Wat bied die idepot meer dan de gratis stempel van de belastingdienst ? Groetjes, Peter Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22347-2-uitvindingen-voor-de-overheid/#findComment-228459
1 Hans v N Geplaatst: 23 augustus 2009 Hans v N 3,2k 362 Geplaatst: 23 augustus 2009 Een idee in een enveloppe met een stempel is niet meer dan een idee in een enveloppe met een stempel. Het bewijst in het geheel niet dat je de eerste was met het idee want als ik jou mijn idee vertel en jij stopt het in een enveloppe ben jij de eerste met MIJN idee in een enveloppe. Ook als iemand anders later het zelfde idee krijgt kan die dat niet van jou hebben gestolen want het was immers geheim. Een Idepot is niet veel meer dan een enveloppe met datumstempel. Het enige wat je ermee kan bewijzen is dat een idee op een bepaalde datum bestond. Ik zou beginnen met je ideeën te delen met iemand die je vertrouwt en als je die niet hebt met iemand van de NOVU of Syntens. Dat bepaalde mensen niet blij zijn met je vinding wil weinig zeggen, die zijn er namelijk altijd. edit: tikfout Time flies like an arrow; fruit flies like a banana Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22347-2-uitvindingen-voor-de-overheid/#findComment-228490
0 R.I.P. - Fred Wiersma Geplaatst: 24 augustus 2009 R.I.P. - Fred Wiersma 4,7k 244 Geplaatst: 24 augustus 2009 ... Deze 2e uitvinding zou "de Nederlandse samenleving" vele milioenen per jaar besparen. Als ik mijn eigen (financieel) belang even laat liggen en ik stap er mee naar de overheid. En ik vraag achteraf vriendelijk om mij een leuk bedragje te betalen, zou dat werken ? ... Als dat zou werken zou mijn hele wereldbeeld drastisch herzien moeten worden. ;D Nee dat zal niet werken. Vooraf afspraken maken en vastleggen. Wie heeft er baat bij jouw oplossing? Stel dat dat de politie is (meer zaken kunnen oplossen) dan zou je bijv via het ministerie van Justitie eens kunnen vragen naar wie zich hier mee bezig houdt. Waarom is een prototype niet mogelijk? Te duur? r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22347-2-uitvindingen-voor-de-overheid/#findComment-228555
0 Peter1970 Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Peter1970 3 2 Geplaatst: 30 augustus 2009 Nou was ik nog wat aan het googelen en zo vond ik dit bedrijf : http://www.lara-inventing.nl/index.php Als zij ook op no-qure-no-pay bassis werken lijkt me dat wel wat. Maar ze zitten een beetje ver weg vind ik. Weten jullie nog meer van dat soort bedrijven, maar dan in de randstad of zo ? Waarom is een prototype niet mogelijk? Te duur? Als de overheid er geen zin in heeft heb je er niets aan. Zolang de overheid onbetrouwbaar is heeft het weinig zin om te investeren. Wat ik op papier heb gezet is geen bouwtekening die tot in detail is uitgewerkt. Het is een concept dat voor de helft bestaat uit wet-en-regelgeving. De andere helft techniek. Van die techniek worden alle onderderdelen nu al toegapast. Ook technische verbindingen tussen die onderdelen zijn niet nieuw. Dat is bij beide vindingen ook de rede dat er geen octrooi op verleend word. Aan de werking en betrouwbaarheid van de techniek hoeft niet getwijfeld te worden. Met de door mij gemaakte schema's en beschrijvingen is het ook duidelijk. Als de werking van een bijl al jaren bekend is, en bewezen effectief bij het uitvoeren van de doodstraf, dan is het bouwen van een prototype van een guillotine , niet nodig om om de werking daarvan aan te tonen. Wat wel nodig is, is een politike discussie over de wenselijkheid. Want net als met de verbeterde versie van de guillotine die voor het eerst is toegepast door Lodewijk XVI, is het met dit apparaat ook zo dat de politici die er voor stemmen, en hun kiezers er mee te maken krijgen. Iemand die zich netjes aan de wet houd heeft nergens last van. Maar bijna iedereen doet wel eens iets dat niet mag. groetejs, Peter Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22347-2-uitvindingen-voor-de-overheid/#findComment-229627
Peter1970
Peter1970
Hoi allemaal,
Enkele jaren geleden heb ik een uitvinding gedaan. :)
Het is echter iets dat uitsluitend en alleen door de overheid kan worden toegepast.
Het apparraat is een hulpmiddel bij het handhaven van de openbare orde en veiligheid.
Door het besparen op arbeidsloon werkt het apparaat veel goedkoper effectiver als
alle vergelijkbare apparaten die nu worden toegepast.
Ondanks dat er geen nieuwe wetgeving voor nodig is verwacht ik een stevige politike disscussie
als de overheid besluit om deze vinding grootschalig toe te passen.
Ik ben er mee naar "Het Beste Idee van Nederland" geweest, ???
maar ik kwam niet verder dan de 2e ronde.
Het bezwaar was dat ik het niet binnen 1 minuut kan uitleggen, ik kan er geen prototype van bouwen
en als het klaar is kun je het niet aan consumenten verkopen.
Ik ben er mee naar de KvK geweest, die adviseerde mee om een bedrijf te beginnen, ???
maar dat wil ik helemaal niet.
Een kennis van me is wel ondernemer, hij was ook geintresserd om een octrooiaanvraag te financiren.
We hebben het ontwerp voorgelegd aan een octrooigemachtigde.
Hij vond dat het wel "nieuw" was, maar niet voldeed aan de eisen van de octrooiwetgeving.
Dus dat lukte ook niet.
Inmiddels heb ik weer iets heel anders bedacht, dit helpt bij criminaliteitsbestrijding. 8)
Ook deze uitvinding voldoet niet aan de octrooiwetgeving, dus een octrooi gaat niet lukken.
En de overheid is weer de enigste potentiele klant.
Met de huidige wetgeving kan deze vinding wel werken,
maar het wordt pas echt effectief als de wet een beetje word aangepast.
Hebben julie een advies voor mij ?
In de 1e plaatst vind ik dat deze uitvingdingen toegepast moeten gaan worden.
Maar ondanks dat ik er geen octrooi op heb wil er wel graag iets aan verdienen.
Groetjes, Peter.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22347-2-uitvindingen-voor-de-overheid/Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag