• 0

Boekhoudpakket voor een leek

Ik ben even aan het surfen geweest naar een boekhoudpakket...

Heb ook diverse demo's gezien.

Deze spreekt me enorm aan (een kind kan de was doen)

http://www.gratis-cursus-boekhouden.nl/

maar is elke maand 14,90

 

Ik zoek een pakket met 1 vaste prijs niet elke maand een x bedrag.

 

Wie weet een programma die net zo makkelijk is als bovenstaand ?

 

Ik heb al een eigen site systeem hiermee kan ik facturen aanmaken enz.

Bedrijf in workshops taarten maken, verkoop taartprodukten.

 

edit:typo uit de titel verwijderd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb me vandaag ook georienteerd. Snelstart viel al af, want hun website is op zondag gesloten (hoe verzin je het, zeg). Exact is mooi, maar ook behoorlijk aan de prijs. Zelf hoor ik veel goede dingen over reeleezee. Ik heb mijn accountant al gevraagd of dit een goede keus is.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ach, de 35 euro pm vind ik wel meevallen. En volgens mijn accountant moet ik een fatsoenlijke boekhouding kunnen tonen als de belastingdienst een inspectie komt doen en een excelsheet voldoet daar zeker niet aan.

 

Dat is beslist niet zo! Excel kan prima werken, gebruik ik voor mijn eenmanszaak ook. Wat je erin zet moet gewoon kloppen met de feiten, facturen en betalingen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ok, dat zal dan wel. Ik ben ooit begonnen in excel, maar ik ben zelf niet zo'n excel wonder en op een gegeven moment werd het behoorlijk onoverzichtelijk en bewerkelijk. Toen heb ik for the time being zelf een kleine web applicatie in elkaar gesleuteld, wat heel erg goed voldoet. Ik kan mijn inkoop en verkoop bijhouden, relatiebeheer, km registratie, facturen uitdraaien en versturen. Het doet het allemaal. En met 1 druk op de knop zie ik een compleet jaar overzicht inclusief de btw-aangiftes. Maar volgens mijn accountant voldoet dit niet voor echt boekhouden en is het zeker niet geschikt bij een belastingdienstcontrole. Of heeft mijn accountant niet helemaal gelijk?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

nee daarin heeft hij zeker niet gelijk. De eisen aan een boekhouding zijn simpel:

 

Alles wat je op welke wijze dan ook vastlegt, moet kloppen in relatie tot alle facturen inkomend en uitgaand en verschuivingen van vermogen (privé opnames/stortingen en leningen). Die facturen, kasboek en bankafschriften zijn de basis van de administratie. Zijn die compleet en klopt hetgeen je daarover vastgelegd hebt, dan is de administratie op orde.

 

Je mag zelfs je boekhouding bijhouden op papier, als het maar klopt. Vroeger gebeurde dat op kolommenpapier, maar dat mag dus nog steeds.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
Ik heb me vandaag ook georienteerd. Snelstart viel al af, want hun website is op zondag gesloten (hoe verzin je het, zeg).

 

 

gelukkig leven we in een vrij land waar je zoiets nog zelf mag bepalen. en geloof mij maar streng gereformeerden kunnen hele goeie klanten/leveranciers worden/zijn. (ben zelf niet gelovig)

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik Snelstart al jaren en ben heel erg tevreden over hun service. In verhouding zijn ze voor een beginnende ondernemer heel goedkoop.

Een mooie online database waar allerlei vragen beantwoord worden.

Indien gewenst een service contract (15% van de nieuwwaarde per jaar) (als grote voordeel dat wanneer je een pakket upgraded, je alleen het verschil tussen de 2 pakketen betaald)

Je betaald alleen de onderdelen die je ook werkelijk gebruikt. Soms is het inderdaad lastig dat ze op zondag gesloten zijn, maar ik stoor me er persoonlijk niet zo aan.

 

Je kan daar over 2 minuten een gratis proefversie downloaden en naar lieve lust uitproberen.

Link naar reactie
  • 0

 

Je mag zelfs je boekhouding bijhouden op papier, als het maar klopt. Vroeger gebeurde dat op kolommenpapier, maar dat mag dus nog steeds.

 

groet

Joost

 

;D Geinig...ik was één van de weinigen in de omgeving die dit nog verkocht, en je wilt niet weten hoeveel er nog gebruik gemaakt wordt van kolommen papier en 8 of 16 koloms boeken....

 

En misschien is het nog wel makkelijker ook soms, voor sommige starters, ipv klooien in excel of een duur programma aanschaffen ....

 

;)

Link naar reactie
  • 0
Ik had idd al even de zoekfunctie gebruikt, maar zie even door de bomen het bos niet meer.

Mij word niet echt duidelijk welke makkelijk is in gebruik...Ik ben echt een newbie hierin.

 

Ik ken dit probleem ja, ben zelf ook al vele maanden opzoek naar het juiste boekhoud pakket maar kan door de grote hoeveelheid pakketen echt niet meer bepalen wat nu geschikt is voor mij (ik heb nog als belangrijke eis dat het gekoppeld moet worden aan mijn webshop (magento).

 

Helaas nog geen (goede) vergelijkings site gevonden waar je een hoop pakketten kan vergelijken met uitgebreide info.

 

En ben duidelijk niet de enige met dit probleem gezien de grote hoeveelheid vragen hier op HL over het kiezen van het juiste boekhoud pakket.

Link naar reactie
  • 0

@fvandungen:

 

Ik heb destijds alleen de demo van osirius geprobeerd, en het zag er "mooi en compleet uit. Ik heb geen gebruikerservaring.

 

Ik heb destijds gekozen voor Afas. Zeer gebruiksvriendelijk; super irritant alleen dat Afas meteen je emailadres gebruikt en opslaat (kun je zelf niet meer verwijderen uit je account) om je te spammen met worksshops allerlei andere zooi waar je niet op zit te wachten. Ik raad iedereen aan voorwebformulieren etc. gebruik te maken van Mailinator. Zo heeft niemand plezier van je emailadres.

 

En nu weer met de nieuwe versie: consversie kost ca. 5 uur. Voglens mij hebben ze het expres zo tijdrovend gemaakt om iedereen toch vooral over te halen online boekhouden te gebruiken. Afas presenteert duidelijk de nadelen van de andere mogelijkheid; kosten van conversie/systeembeheer etc. ....Maar als je eenmaal online zit, kun je nooit meer terug naar gewoon boekhouden: al je historie is weg (andersom kan het wel). Maar ze verdienen natuurlijk meer aan online (maandabo's). Dus ik blijf gewoon boekhouden op de pc doen; maar Afas eist dan wel weer dat ik dat bevestig per fax/brief. waarom in godsnaam?????

 

De werkwijze van Afas staat me dus niet zo aan...tenenkrommend.

Ik kwam, ondanks emails, telefoontjes niet vand e spam af. Heb dus uiteindelijk vorig jaar opgezegd om deze reden. En sindsdien heeft men mijn emailadres verwijderen. En heb ik mijn account weer geactiveerd. Maar ik ben onderhand tamelijk stekelig geworden. Maar het pakket is TOP!

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat minipak de eenvoudigste paketten heeft. Het boekhoudpakket trekt de facturen van het facturatiepakket binnen, het is heel simpel. Goede ondersteuning ook. Maar het is en blijft boekhouden. Wat ik doe ik doe het simpele werk en laat mijn boekhouder de restjes afwerken (afschrijvingen en zo).

groetjes, Maarten

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf Snelstart voor boekhouding en facturering (geintegreerd). De website is idd dicht op zondag maar daar heb ik nooit last van gehad. De software zelf en de helpfunctie werkt nl prima ook op zondag. ;D

 

Daarnaast is het heel betaalbaar. 1x aanschaffen, en per jaar (ik dacht) 15% voor onderhoud. Als je het onderhoud stopzet krijg je geen nieuwe versies meer maar degene die je hebt aangeschaft blijft gewoon werken.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.