• 0

export quota china

beste mensen,

 

via een vriendin (die een aantal jaren in de textiel heeft gezeten in hongkong) hoorde ik over de export quota in china.

ik kan er niet veel over vinden, wat duidelijk genoeg is. bestaat de export quota nog voor textiel? en zo ja, waar kan ik er wat over vinden?

 

zij vertelde overigens ook dat momenteel acceptatie van l/c's een groot probleem zijn, klopt dat?

 

groet maike

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

heb wat doorgezocht en op EVD het volgende gevonden:

 

"Betere vooruitzichten voor de importen. Sinds januari 2003 heeft China de invoerrechten voor vele producten verlaagd. Ook zijn de quota en licenties voor diverse producten opgeheven. Het zijn niet alleen de stadsbewoners in de zeer grote steden aan de kust die zich buitenlandse merken kunnen veroorloven."

 

(http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=895&location=&highlight=export quota)

 

nu rest dus nog de vraag hoe ik er achter kom op welke produkten nog quota zitten....

Link naar reactie
  • 0

Vergeet het maar. Dat bericht gaat over import quota/heffingen voor China.

 

Er bestaat nu inderdaad een licentiesysteem voor het exporteren van kledng. Deze is simultaan ingevoerd met het afschaffen van de Europese import-quota's van een paar jaar geleden.

Grote ondernemingen kunnen die licenties kopen van de overheid, kleine ondernemingen zijn gebonden aan een schimmig spel van tussenhandelaren en een ondoorzichtige markt. Zover ik weet gaat dit inderdaad enkel om kleding.

 

Gr

Mark

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.