• 0

aanpassen contactform (incl database) voor wordpress-based website

Hi HL,

 

Ik ben op zoek naar Wordpress-experts die mij kunnen helpen met het volgende: ik heb een website gebouwd met Wordpress. Eigenlijk heb via one-theme.com een versie van Wordpress gekocht.

 

Nu zit er een standaard contactformulier in. Deze zou ik graag qua vragen willen veranderen en uitbreiden. En gezien de stijging van het aantal aanmeldingen zou het heel handig zijn ( al dan niet noodzakelijk :-)) om alle contactgegevens gelijk in een excellsheet te hebben staan (of een andere database waar ik gelijk alle emailadressen uit kan trekken voor een nieuwsbrief die er wekelijks uitgaat). nu typ ik ze nog over uit een email die ik uit het systeem krijg.

 

Weet iemand of er in het Wordpress programma makkelijk iets te downloaden is waardoor je dit zelf kunt aanpassen? Ik ben geen it-er en ken de jargon ook niet. Het moet dus ook voor Jip en Janneke begrijpbaar zijn...

 

Als ik trouwens de Nederlandse Wordpress open, ziet het dashboard er qua functionaliteiten al heel anders uit. Dat snap ik niet helemaal. Dus ik denk dat je op de een of andere manier dat zelf kunt bepalen wat je er wel of niet op wilt hebben.

 

Dank jullie wel alvast!

 

Marloes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is Wordpress zelf gratis, dus vermoedelijk heb je een thema gekocht (zeg maar extra functiuonaliteit plus een 'look and feel', zeg maar hoe je site er uit ziet.

 

Je kunt het beste een oproep doen onder https://www.higherlevel.nl/extra/vraag-aanbod met vermelding van de naam van het thema.

 

De NL versie van Wordpress loopt iets achter bij de Engelse, vertalen kost tijd en is vrijwilligerswerk. Voor het gebruik (je site bezoeker) maakt het niets uit want alle teksten kun je zelf aanpassen.

 

Per versie kan het dashboard er iets anders uitzien, er komt ook steeds meer functionaliteit beschikbaar.

 

De hamvraag voor jou: hoeveel kennis wil je zelf opdoen? Als dat veel is, eens een boek als 'Wordpress voor Dummies' kopen. Als je dat niet wilt, een goede expert zoeken.

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hoi Marlous,

 

Ik werk dagelijks met wordpress. wat ik zou aanraden:

Als iemand het contact formulier heeft ingevuld en op de "verstuur" knop klikt copieer de data ook meteen in een database tabel. Deze tabel kun je gemakkelijk uitlezen met verschillende tooling of een webpagina. Maar hiervoor zul je onder de motorkop wat moeten uitprogrammeren (php). Dus huur een expert in voor een paar uurtjes.

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.