• 0

opslag en transport warmtepompen

Hallo,

 

Even een vraagje:

Voor een Duits bedrijf ben ik gevraagd om, voor hen in de Benelux, warmtepompen te verkopen.

Zij hebben diverse merken en vertelden mij dat zij deze vanuit Duitsland (naar behoefte/ gedeeltelijke voorraad) naar een (extern) centraal logistiek centrum ergens in de benelux willen transporteren, waarna deze door dit logistiek bedrijf voor ons uitgeleverd zullen moeten worden.

Kortom het logistieke gedeelte moet uitbesteed zijn, zodat ik hier (na bestelling) zelf geen omkijken meer naar heb.

Als ik op internet kijk kom ik veel 'fulfilment bedrijven' tegen die werken voor kleine ondernemers (webwinkels).

Heeft iemand tips voor een goede en betrouwbare full logistiek partner die uiteraard niet te veel kost?

 

Ik verneem graag jullie ervaringen, met dezen en genen,

 

;)Thanks

JW

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Jan Willem,

 

Ik weet niet welk formaat warmte-pompen je gaat verkopen, maar als het een beetje flinke zijn zou je eens kunnen zoeken op transportbedrijven die warehousing aanbieden. Dat komt volgens mij bijna op hetzelfde neer als Fullfillment, alleen een paar maatjes groter.

 

Gr

Mark

Link naar reactie
  • 0

Goedkope warehousing is misschien niet het eerste waar je aan moet denken als je ook voor transport van deze onderneming afhankelijk bent. Service naar je klanten door snelle levertijd is zeker ook belangrijk.

 

Al gedacht over de aftersales ? wie haalt de pompen op voor reparatie en wie voert het reparatiewerk uit ? Lijkt mij zeker belangrijk wanneer je verantwoordelijk bent hiervoor.

 

Ik zou dan ook proberen een contract te maken met opslag/vervoerder voor dit soort zaken. Vaste bedragen voor diensten zodat je hier vanop aan kan een niet voor verrassingen komt te staan.

 

Veel succes

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Paul! Natuurlijk is een goede aftersales en service ook van belang. Dit hebben wij al dmv een eigen (technische) dienst ondervangen.

 

Mijn vraag nu is dus nog of iemand in zijn/haar vakgebied (gelijkwaardig aan warmtepompen / machines?) al een goede ervaring heeft met een bepaalde warehouser/transportbedrijf?

Link naar reactie
  • 0

Beste Jan Willem,

 

Wij hebben een prachtige loods in De Rijp staan (in de driehoek Purmerend/Alkmaar/Zaandam). De Rijp is niet het logistieke hart van Nederland, maar juist daarom wel een stuk goedkoper dan de grote steden. Verneem graag hoe groot de voorraad is (hebben we het hier om een doosje, pallet of meerdere pallets) en welke werkzaamheden verricht moeten worden. Dan kan ik bekijken of wij iets voor je kunnen betekenen, en of dit verzoek aansluit bij onze huidige werkzaamheden.

 

Zie mijn profiel voor contact informatie, ik weet niet of ik mijn gegevens hier zo mag promoten namelijk.

 

Mvg,

 

Robbert, Panavia BV

 

Mod-edit: Acquisitie in topics wordt niet op prijs gesteld. Volgende keer graag even de forumregels (beter) lezen!

Link naar reactie
  • 0

Van een inhoudelijke reactie daarentegen is nog niemand ooit slechter van geworden op dit forum. Als je laat zien dat je verstand hebt van jouw onderwerp, kloppen mensen vanzelf bij je aan voor dit soort vragen!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Wat je beschrijft is praktisch door elk willekeurig transportbedrijf met een beetje opslagcapaciteit uit te voeren.

Afhalen van de goederen in Dld, in opslag nemen en uitleveren aan jouw afnemers.

De producten zijn vrij groot dus er hoeven niet al teveel extra acties ondernomen te worden (zoals afpakken/sorteren/opnieuw verpakken ed.).

 

k zou je willen adviseren om een transportbedrijf te kiezen die regelmatig in Dld is, én een werkend warehousingsysteem heeft.

 

Ik heb zelf altijd goede ervaringen gehad met Wim Bosman uit 's Heerenberg, nadeeltje is wel dat ze vrij groot zijn. Het lijkt me daar niet mogelijk om als vertegenwoordiger even het magazijn in te lopen om naar "jouw" producten te kijken. Bij een wat kleinere logistiek dienstverlener zal dat in de regel wel kunnen.

 

tipje: als je weer eens bij de fabrikant bent, let dan goed op welke Nederlandse transporteurs je daar in de regio ziet rondrijden. Dat zijn dan vaak ook degenenen die je een schappelijke prijs kunnen maken omdat retourvracht altijd interessant is.

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Beetje weinig info om hier wat over te kunnen zeggen.... hoeveel pompem heb je, waar zitten je afnemers, welke levertijd wil je aanhouden, hoe zwaar zijn die dingen, hoe bereikbaar zijn je afnemers....

 

Om deze vraag goed te beantwoorden is meer data nodig... op zich kun je zoals hierboven wel beschreven bij elke transporteur met een magazijn wel een plekje vinden. Als je niet te groot bent zou ik ook een wat kleiner bedrijf kiezen. In deze tijden wel belangrijk om een gezond bedrijf te kiezen omdat je wilt voorkomen dat je voorraad op enig moment vaststaat in een faillisement...

 

Succes...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.